Korte vragen #10

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Voor de materieelsamenstelling is het denk ik het makkelijkst om even terug te zoeken op Somda wat er zoal gespot is, maar dan moet je wel even grote werkzaamheden (met vaak afwijkende inzetten) in de gaten houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #10

Bericht door Hainje »

huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door webguy »

Uit 2010 staat er overigens hier veel: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2010.htm
Davio
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 aug 2014, 11:09

Re: Korte vragen #10

Bericht door Davio »

waldo79 schreef:Oef, dat is nogal een brei aan informatie die je vraagt :lol: Maar van welke stations heb je specifiek data nodig?

Uit de OVinNL Wiki kun je al een hoop gegevens plukken.
:lol: , ik richt me voornamelijk op de info over de Flevolijn. Zo ben ik benieuwd naar de aankomst/ vertreksporen op de route van bijv. de 14318 met incl. de aankomst/ vertreksporen van de series die de 14318 tegemoet komen bijv. op Schiphol komt de 14318 aan om XX:XX en op spoor XX en de 5700 vertrek om XX:XX en op spoor XX. Ik heb OVinNL al helemaal kaalgeplukt :mrgreen:
Daniel schreef:Voor de materieelsamenstelling is het denk ik het makkelijkst om even terug te zoeken op Somda wat er zoal gespot is, maar dan moet je wel even grote werkzaamheden (met vaak afwijkende inzetten) in de gaten houden.
Is zeker te doen :pos: alleen daar wordt (meestal) echter de afwijkende materieel benoemd en niet de reguliere waar ik dus opzoek naar ben.
webguy schreef:Uit 2010 staat er overigens hier veel: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2010.htm
Die site is bij mij bekend, maar zoals je hebt geschreven "uit 2010" en dat is helaas geen 2009, maar misschien wel een poging wagen om contact op te nemen ;)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Milco »

De tijden van trein 14318 in 2009: http://www.somda.nl/dienstregeling/6/14318/tabel/ (en desnoods moet je 'DRGL 2014' even vervangen door 'DRGL 2009'.)
De sporen weet ik van sommige stations wel:
Lelystad Centrum: geen idee
Almere Buiten: spoor 1
Almere Centrum: spoor 2 dacht ik
Duivendrecht: spoor 4
Amsterdam Zuid: ik dacht 4, maar 3 kan ook
Schiphol: geen idee
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Etienne »

Hainje schreef:
huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?
Nee, de verbinding met Zelzate bestond eerder ook al wel. Zie bijvoorbeeld hier
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #10

Bericht door VIRM »

Volgens OVinNedelrand Wiki is de s1200 de IC Benelux tussen Den haag HS en Brussel. Heeft iemand enig idee hoe het zit met de t1217? De NS reisplanner blijft heel erg hardnekkig volhouden dat ik eerst naar Roosendaal moet voordat ik erin mag, terwijl ik hem van Rotterdam wil nemen. :)
Ligt het aan de reisplanner, of is het een afwijking?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Geert »

Op welke tijd plan je? Als je om 10.08 uit Rtd richting Brussel plant krijg je een rechtstreekse verbinding, drie minuten later krijg je er een met overstap in Rsd. Dat patroon lijkt zich te herhalen, maar er is dus gewoon een rechtstreekse verbinding.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #10

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:
huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?
Heb even het boekje uit 1978 van ZWN erbij gepakt en toen reed lijn 7 (om een of andere reden omgenummerd naar lijn 6
Hij reed toen wel een andere route, Zelzate-Westdorpe-Zwartenhoek-Drieschouwen-Axel-Zaamslag-Terneuzen.Verder heb ik geen informatie over dat gebied. Misschien weet Bakpapier hier meer over ?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #10

Bericht door VIRM »

Hij komt er nu wel uit. :) Wellicht omdat ik zat te plannen voor mijn reisgenoot, die uit Delft komt. Naja, ik heb hem in ieder geval, dankje! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door reisthijs »

Logisch. Vanuit de s2600 heb je 0 minuten overstap in Rotterdam of 5 minuten in Roosendaal.

Met dank aan de lange tussenstop aldaar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Korte vragen #10

Bericht door Bakpapier »

Mr-W schreef:
Hainje schreef:
huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?
Heb even het boekje uit 1978 van ZWN erbij gepakt en toen reed lijn 7 (om een of andere reden omgenummerd naar lijn 6
Hij reed toen wel een andere route, Zelzate-Westdorpe-Zwartenhoek-Drieschouwen-Axel-Zaamslag-Terneuzen.Verder heb ik geen informatie over dat gebied. Misschien weet Bakpapier hier meer over ?
Nee, ik ken alleen de lijn zelzate-sas van gent - terneuzen - zaamslag - vogelwaarde-perkpolder (Veer) - kruiningen station - en zo naar goes en Zierikzee.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door hauptbahnhof »

reisthijs schreef:Logisch. Vanuit de s2600 heb je 0 minuten overstap in Rotterdam of 5 minuten in Roosendaal.

Met dank aan de lange tussenstop aldaar.
Ikga as vrijdag ook naar London en wilde het risico niet lopen om met ICD naar Rtd te gaan en een 2 min overstap te riskeren op de s1200.
Dus toen gepland dat ik met de s4000 ga. Daar heb ik 4 min overstaptijd op de s1200 maar dat is kennelijk te weinig voor de reisplanner. Die stuurt me dan ook met de s2600 eerst en dan in Rsd overstappen.
Dus ik pak gewoon de s4000 een half uur eerder en ga 34 min op Rtd doorbrengen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

Mag je nog blij zijn, de t1205 en t1209 vertrekken in Rotterdam afwijkend vier minuten eerder om 7:05 en 8:05, 2 minuten voor de aankomst van de Intercity Direct uit Amsterdam (aankomst 7:07 en 8:07) :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door reisthijs »

hauptbahnhof schreef:Daar heb ik 4 min overstaptijd op de s1200 maar dat is kennelijk te weinig voor de reisplanner.
De reisplanner "weet" dat je minstens 5 minuten nodig hebt als je op een Centraal station naar een ander perron moet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Korte vragen #10

Bericht door Bakpapier »

^ 9292ov weet dat niet, op Utrecht mocht ik in 2 minuten van de trein vanuit leiden naar de trein naar maastricht lopen. Dat lukt dus niet ;) (voral vanwege buitenlanders met koffers die de boel blokkeren)
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door hauptbahnhof »

Ja ik moet de s1200 van 12:08 halen op Rtd. Ga wel gewoon ff in de starbucks relaxen denk ik.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daantje »

Zoveel leuke winkels op Rotterdam CS, daar vermaak je je tegenwoordig echt wel een half uur.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #10

Bericht door Karl »

Vind je? Vind het met AH to Go en een Smullers maar armoede. Het straalt geen gezelligheid uit; er zit geen sfeer in. Blijkbaar vinden meer mensen dat: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... vend.dhtml
Laatst gewijzigd door Karl op wo 20 aug 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door hauptbahnhof »

Ja precies. Op een verschrikellijke Duisburg Hbf heb ik me ook wel vermaakt een uur. Dus idd, Rtd moet wel lukken. :-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daantje »

Karl schreef:Vind je? Vind het met AH to Go en een Smullers maar armoede. Het straalt geen gezelligheid uit; er zit geen sfeer in. Blijkbaar vinden meer mensen dat: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... vend.dhtml
Oh -O- Dat wist ik helemaal niet, wist zelfs niet dat de Desigual al dicht was. Zelf denk ik dat het beter werkt met winkels waarbij je spullen verkoopt die je niet hoeft te passen (zoals de I am, de Etos, Rituals, etc). Zelf heb ik vorig jaar bijvoorbeeld heel veel kerstkado's gekocht op het station en zeker een Etos die langer open is dan tot 18.00 uur vind ik echt super handig. Uitgebreid kleren shoppen zal ik er niet zo snel doen, om iets terug te brengen vind ik het ook super handig. Ik koop nu veel sneller dingen bij de Hema die ik thuis ff wil passen in de wetenschap dat ik het elke dag voor of na m'n werk op het station terug kan brengen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #10

Bericht door Wubbo »

Qua overstaptijden: als het goed is is dit de logica:

- Tegen over elkaar op hetzelfde perron: 2 minuten
- Achter elkaar op hetzelfde perron, of schuin oversteken van het perron: 3 minuten
- Op het volgende perron: 4 minuten
- De rest: 5 minuten

Maar er zijn ongetwijfeld wat uitzonderingen op specifieke plekken.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #10

Bericht door Somoht »

In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen:
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door Tochjo »

Wubbo schreef:Maar er zijn ongetwijfeld wat uitzonderingen op specifieke plekken.
Van de s6000 op de s9800 in Utrecht bijvoorbeeld: vier minuten van spoor 19b naar 19a wordt niet als overstap genoemd. Nu is het wel een eindje wandelen, maar in de praktijk mis ik hem zelden. En dan zit ik bij aankomst meestal nog in het achterste stel ook.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #10

Bericht door Wubbo »

Somoht schreef:In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen:
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Die overstaptijd op Hoek van Holland Haven vind ik opvallend. Ik kan dat sneller denk ik ;-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten