Mag ik even kwijt #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:
Karl schreef:Aachen - Trier via Frankfurt M. is volgens Bahn.de vanaf €33,00...
Ja, en via Moskou is het vast NOG duurder. Waarom zou je dat willen????
De reis is de bestemming, Fles. Had gedacht dat jij dat toch wel zou weten! Ik gok dat veel Hollanders nauwelijks kans zien om 300 km/h in een trein te rijden. Als je dan toch gratis (want zelfde prijs) dat kan doen, lijkt me dat toch, zeker voor spoorfanatici, een kans die je niet laat liggen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door M57 »

Toevallig was ik vanmiddag ook bij Hispeed op Asd voor m'n dienst en ook ik werd én snel én goed geholpen. :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Caspar »

Ga ik even het weer bekijken op een Duitse site, Wetter.de, staat deze foto op de openingspagina

Afbeelding

Mag toch aannemen dat dit een kunststof schaalmodel ICE is?

Of worden karkassen van treinstellen zo vervoerd? In Belfort (Frankrijk) heb ik namelijk wel eens een stuk of 10 van dit soort dingen zien staan van TGV's buiten voor een fabriek van Alstom.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Stefan »

Het zou best kunnen dat het via deze manier zal gaan, maar ik heb geen idee. :)

Hmm, nog 9 dagen stage en dan weer terug naar Nederland, I'm sure, ik ga het missen hier. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Daan »

Da's die plastic demo-ICE, die was toen ook in Hgl aanwezig tijdens de open dag.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Oud forumgebruiker »

Kan me herinneren dat de combinotjes ook zo vervoerd werden/worden, en nee, die zijn niet van plastic. :shock:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door webguy »

Die Combinos ben ik wel en keer ergens in duitsland tegen gekomen. Raar gezicht: opeens zo'n tram die voor je rijdt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Stefan »

En zo kan het ook :lol: :

Afbeelding

Alleen 'mijn' voertuig had een beetje de geest gegeven geloof ik. :mrgreen: En geen idee wat ze probeerden bij die grote sticker op de bus, maar het was gelukkig niet meer te zien dat 'ie van Contiki was. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door BR628 »

Jurjen schreef:
Karl schreef:Aachen - Trier via Frankfurt M. is volgens Bahn.de vanaf €33,00...
Even opletten dat je tussen Aachen en Köln een verbinding met ICE kiest i.p.v. met Thalys.
En laat die ICE nu net maar 3x per dag gaan....
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Jurjen »

BR628 schreef:
Jurjen schreef:
Karl schreef:Aachen - Trier via Frankfurt M. is volgens Bahn.de vanaf €33,00...
Even opletten dat je tussen Aachen en Köln een verbinding met ICE kiest i.p.v. met Thalys.
En laat die ICE nu net maar 3x per dag gaan....
Welnu, als 'ie niet op de goede tijden rijdt, dan kiest u toch tot Köln voor de RE als de 4-euro reservering in Thalys teveel van het goede is..?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door STF »

Ik ben die combino's ook meerdere malen op de snelweg tegengekomen, op een dieplader uiteraard. Keertje dat we met school in een touringcar zaten opweg naar Belgie; hoor je opeens de halve bus schreeuwen; kijk een tram!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Stefan »

Aargh, zo ergelijk.. Ik probeer 13 colli breakbulk aan te melden bij de terminal, heb ik inmiddels 15 mailtjes binnengekregen met allemaal verschillende informatie, het leukste is, de gene die het verzonden heeft weet zelf niet meer wat nou klopt. :evil: :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door STF »

Daarnet snelheidscontrole bij ons voor de deur, stuk of 6 auto's zijn er aangehouden. Geen echte recordsnelheden volgens mij, zelfs een blinde mol kan die agenten met knal oranje jassen al vanaf vijfhonderd meter zien staan.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door tsov »

Wubbo en ik zagen in Vaals vanuit de bus een Edah... Wij meenden toch echt dat die keten al enige tijd niet meer bestond en nader onderzoek wees dan ook uit dat de winkel gesloten was :wink:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Suus »

Goh, een Edah, dat is volgens mij nog een hele stoelendans geweest. Bij mijn oma zat er eentje in het winkelcentrum, toen werd het een Konmar, en nog geen paar maanden later was het opeens weer een Edah. Daarna werd het een Edah Lekker & Laag, en tegenwoordig zit er een Em-Té. Niet dat er nog iemand daar komt, iedereen is door al die verbouwingen weggejaagd naar de Albert Heijn aan de andere kant van het winkelcentrum.

Dat was Laurus toch? Ik herinner mij ook nog het debacle van Waddinxveen. Gigantisch distributiecentrum neergezet in Waddinxveen voor Super de Boer, stoten ze het anderhalf jaar later af wegens bezuinigingen :shock: Giet het geld dan meteen in betonblokken :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Karl »

Weet iemand hoe ProRail weet dat een trein in omgekeerde volgorde rijdt (Thalys; Benelux; ICE) en weet ProRail de lengte van een trein/het materieel/aantal bakken?
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Daan »

Krijgt ProRail aangeleverd van de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Wubbo »

Alle planningen (materieel en dienstregeling) worden in een systeem gedaan: VPT (Vervoer per Trein). Uiteindelijk krijgt ProRail daar zijn informatie vandaan. ProRail kent dus alleen geplande materieelsamenstellingen, niet de gerealiseerde. Over gedriehoekte internationale treinen wordt dus uitgebreid gemaild, en wijzigingen in treinlengtes worden nog wel eens via Bijsturing doorgegeven, maar lang niet altijd.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door tsov »

Afbeelding
Wat doet dat stickertje rechts daar? Lijkt me niet meer dan logisch, toch? :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Mark »

Bee schreef:Goh, een Edah, dat is volgens mij nog een hele stoelendans geweest. Bij mijn oma zat er eentje in het winkelcentrum, toen werd het een Konmar, en nog geen paar maanden later was het opeens weer een Edah. Daarna werd het een Edah Lekker & Laag, en tegenwoordig zit er een Em-Té. Niet dat er nog iemand daar komt, iedereen is door al die verbouwingen weggejaagd naar de Albert Heijn aan de andere kant van het winkelcentrum.
In Hengelo zat ook een Edah, die werd later verbouwd tot een Lekker en Laag en nu is het een Plus.

Verder hadden we in het centrum ook een Konmar, dat werd een Super de Boer en vlak erna was het ineens een Sanders...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Caspar »

@Tsov, misschien hebben mensen het in de magnetron geschoven met verpakking en al :lol:

Ik heb vanmiddag een Olympus U1010 camera gekocht. Hoop dat het een goede keus is geweest. Iemand ervaring mee?

Het gaat om dit ding http://www.bol.com/nl/p/elektronica/oly ... index.html
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door tsov »

Geen ervaring mee, maar het is geen U1010, maar µ1010 (griekse letter mu (m) dus :wink:)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:http://i227.photobucket.com/albums/dd31 ... 1130TS.jpg
Wat doet dat stickertje rechts daar? Lijkt me niet meer dan logisch, toch? :roll:
Hey, komt die van de Plus in Noord? Daar mocht mn broer een tijdje terug 3 minuten gratis boodschappen doen :lol:. (Hoewel het alleen waspoeier en bier heeft opgeleverd, vraag me niet waarom :lol:). Toen-ie hoorde dat ie het had gewonnen wisten we in de eerste instantie trouwens nieteens waar hier een plus zat :?. Noord dus. De buurt hier wordt gedictateerd door Albert Heijn, Lidl en Marqt (biologisch).
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door tsov »

Er zitten in Noord zelfs 2 Plusmarkten :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Karl »

Daan schreef:Krijgt ProRail aangeleverd van de NS.
En hoe weet NS het dan? Ik neem aan dat van de overige vervoerders direct naar ProRail gaat?

NS plant de eigen treinenloop natuurlijk, dus zij weten dat, maar weet de organisatie binnen NS (bijsturing?) ook snel dat er ander materieel rijdt (bijv. bij defect aan het geplande)?
Wubbo schreef:Alle planningen (materieel en dienstregeling) worden in een systeem gedaan: VPT (Vervoer per Trein). Uiteindelijk krijgt ProRail daar zijn informatie vandaan. ProRail kent dus alleen geplande materieelsamenstellingen, niet de gerealiseerde. Over gedriehoekte internationale treinen wordt dus uitgebreid gemaild, en wijzigingen in treinlengtes worden nog wel eens via Bijsturing doorgegeven, maar lang niet altijd.
Dank voor je antwoord. Dus hier is eigenlijk geen computer die dat bijhoudt, gewoon een persoon bij NS die dat handmatig doorgeeft aan ProRail...

Kan ik mij zoiets voorstellen:
Voorbeeld: Machinist komt erachter dat sleep ICK niet gaat werken.
MCN belt de lokale planner op.
Planner zegt dat je een VIRM IV mee kan nemen. In lengte is dit nogal een verschil.
Planner noteert dit *ergens*.
Planner geeft dit handmatig door aan NS bijsturing.
Bijsturing geeft dit eventueel handmatig door aan ProRail (verkeersleiding?).

Aanleiding van mijn vraag is namelijk dat ik met een aantal studenten iets 'moet' bedenken voor iets binnen 'personenvervoer' en daarvoor hebben we treinlengtes en samenstellingen nodig, maar die worden dus op dit moment niet automatisch doorgegeven aan ProRail... :(
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten