Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Bluearrow »

Altijd leuk om ouwe koeien uit de sloot te halen, zeker voor onze 'jongere' forumleden.

Hoe zag de dienstregeling in 't Gooi er uit in het midden van de jaren '70, dus zo'n kleine 40 jaar geleden?

De stadsdienst van Hilversum werd gereden door de lijnen A, B en C. Deze lijnen waren in de buitenwijken doorgekoppeld. Dus A reed verder als B, B als C en C weer als A. Hierdoor had elke buitenwijk dus twee buslijnen.

Lijn A reed van Kerkelanden naar Diaconessenhuis (het huidige Tergooi Hilversum), via Diependaalselaan, Bloemenkwartier, Station, Lorentzweg en Oosterengweg.
Lijn B reed van Diaconessenhuis naar Erfgooierskwartier, via Sportpark, Station, Raadhuis en Omroepkwartier (het huidige Mediapark),
Lijn C reed van Erfgooierskwartier naar Kerkelanden, via J.v.d.Heydenstraat, Station, Vaartweg en Zevenrijnstraat.

De streeklijnen in 't Gooi hadden in de jaren '70 lijnnummers in de 20 t/m 39 reeks.

Lijn 21 reed in Hilversum vanaf het Station via Emmastraat, Gijsbrecht van Amstelstraat naar de Loosdrechtseweg en Van Ghentlaan. In Nieuw-Loosdrecht reed lijn 21 via Eikenlaan naar de Nootweg en dan via de Nieuw-Loosdrechtsedijk richting Oud-Loosdrecht, en de huidige route (2014 !) tot aan Loenen, Kerklaan. (Het huidige traject tussen Loenen Kerklaan en Vinkeveen werd gereden door lijn 17 als semi-spitslijn). De bussen van lijn 21 gingen aldaar door als lijn 22 terug naar Hilversum.

Lijn 22 reed vanaf Loenen Kerkelaan via Vreeland (Prov.weg) naar Kortenhoef en 's-Graveland. En in 's-Graveland via het Zuidereinde naar de Vreelandseweg en in Hilversum via de Gijsbrecht van Amstelstraat naar Station.

Lijn 23 reed in Hilversum en Nieuw-Loosdrecht dezelfde route als lijn 21 (tot aan de Nootweg) en vanaf daar door naar Utrecht CS, via Breukeleveen, Tienhoven, Westbroek en Utrecht Overvecht. Globaal dezelfde route vanaf Nieuw-Loosdrecht als de huidige lijn 122 tot Utrecht-Overvecht.

Lijn 30 reed vanaf Hilversum Station via 's-Gravelandseweg, Wisseloordlaan en Bussummergrintweg naar Bussum. En vanaf daar 'door' Naarden-Vesting naar Muiden, Diemen en Amsterdam. Lijn 30 kende korte en lange ritten. De 'korte ritten' reden tot Naarden, waarbij er een ringlijn werd gereden via de Meerstraat, Burg. Visserlaan terug naar de Vesting.
De 'lange ritten' reden niet het rondje door Naarden, maar langs het Industrieterrein ri. Muiden.

Lijn 31 reed tussen Nigtevecht en Muiden, via Weesp. Zo'n beetje delen van de huidige routes van lijn 122 en 110.

Lijn 32 reed van Amsterdam naar Muiderberg en deed dat in combinatie met lijn 30, met uitzondering van het traject tussen de Hakkelaarsbrug en Muiderberg. Het eind/beginpunt lag bij de huidige halte Pieter de Hooghlaan.

Lijn 33 reed tussen Huizen (De Kostmand) en Hilversum, via de in aanbouw zijnde wijk Huizermaat, Huizen Centrum, Bussum Station en Hilversumse Meent. Tussen de Meent en Hilversum werd gereden via de Franse Kampweg en de Naarderweg.

Lijn 34 reed vanaf Hilversum Station, via J.v.d.Heydenstraat naar Laren en Blaricum Dorp, en via de Bergweg, Randweg en 't Merk naar Blaricum-Bijvanck (de Maten).

Lijn 35 reed in Hilversum als stadslijn tussen Zeeheldenkwartier (Zuiderheide), via Hilvertsweg en Havenstraat, naar het Station en dan door via Laren en Blaricum naar Huizen, waarbij globaal de route van de huidige lijn 108 gereden werd, en vanaf Huizen door naar Bussum Station, en als stadslijn naar Bussum-Zuid (Nachtegaallaan), globaal de route van de huidige lijn 109.

Lijn 36 reed vanaf Amsterdam via Diemen, Muiden en Naarden naar Bussum Station, en vanaf daar door naar Laren, Eemnes en Baarn. Er waren lange en korte ritten. De korte ritten hadden een zijtakje in Bussum, er werd gereden van/naar het Majella Ziekenhuis en daarna door naar Baarn.

Lijn 37 reed vanaf Amsterdam als sneldienst naar Naarden Jan Tabak (met een beperkt aantal haltes in Diemen en Muiden, grotendeels via de huidige A1). Daarna via Flevolaan, Huizen, Blaricum, Laren, Hilversum, Hollandsche Rading, Maartensdijk, Groenekan naar Utrecht CS.

Lijn 38 reed globaal dezelfde route als lijn 37, maar had deed dit tot Naarden als 'stopdienst', en had in Huizen een andere route.

Lijn 39 reed van Hilversum, via 's-Graveland, Horstermeer, Nederhorst den Berg naar Weesp. Reed aldaar een rondje langs het industrieterrein en het Station, terug naar de Provincialeweg en via Driemond en Bijlmermeer naar Amsterdam Amstelstation.

Verder waren er nog twee andere buslijnen:

Lijn 51 reed vanaf Hilversum naar Zeist, de Bilt en Utrecht, globaal de route van de huidige U-OV lijn 59 tot aan Zeist Busstation.

Lijn 70 werd gereden door de fa. Tensen (met de bekende donkerrode bussen), vanaf Hilversum Station via Sportpark, Baarn, Soestdijk en Soest naar Amersfoort.


Na de opening van de A27/N27 ging eind jaren '70 het lijnnet flink op de schop (o.a. ook door de opening van de metro in Amsterdam), waarbij de lijnnummers werden gewijzigd in 120 t/m 139 en vele buslijnen andere routes krijgen in Hilversum, Bussum en Huizen.

Ook ging er eind jaren '70 een buslijn rijden van de VAD tussen Bussum Station en Almere Haven, deze bus had het lijnnummer 61.


*bus*
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door isadora »

Dank Bluearrow voor dit prachtige stukje historie.
Well een beetje off-topic, maar erg interessant. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Etienne »

Eind jaren '70 ook weer niet helemaal. De echte grote vernummeringen vonden pas plaats in 1982.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bijwyks
Berichten: 52
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 09:20

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Bijwyks »

Etienne schreef:Eind jaren '70 ook weer niet helemaal. De echte grote vernummeringen vonden pas plaats in 1982.
Bij CN werden in 2 fases de lijnnummers veranderd. Eerst in het voormalige NBM gebied kregen in 1980 (bij de opening van de metro naar het Centraalstation) de lijnen 20/39 de lijnnummers 120/139. In 1981 volgden de ex M&K lijnen (zoals bijvoorbeeld 8 in 170 en 10 in 173). Opvallend was dat de lijnen 128 en 129 in 1981 weer werden vernummerd in 148 en 149.
Laatst gewijzigd door Bijwyks op do 21 aug 2014, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Milco »

Ik zit te denken: zou het een meerwaarde hebben om met lijn 2 een klein ommetje te maken naar station Hilversum Media Park? Hij komt er immers zowat vlakbij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Zonnig »

Milco schreef:Ik zit te denken: zou het een meerwaarde hebben om met lijn 2 een klein ommetje te maken naar station Hilversum Media Park? Hij komt er immers zowat vlakbij.
Denk dat dit geen meerwaarde heeft, het kost extra tijd en voor de reiziger extra geld. Bovendien is er een snellere 107 van / naar station Hilversum & Station Bussum-Zuid.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Bluearrow »

Milco schreef:Ik zit te denken: zou het een meerwaarde hebben om met lijn 2 een klein ommetje te maken naar station Hilversum Media Park? Hij komt er immers zowat vlakbij.
Lijn B (zie mijn bovenstaande historische stukje) heeft dat jarenlang gedaan. Vanaf de Laan 40-45/Snelliuslaan werd even heen en weer via de Stephensonlaan naar het station Hilversum NOS gereden (zoals het toen heette).
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Zonnig »

Bluearrow schreef:
Milco schreef:Ik zit te denken: zou het een meerwaarde hebben om met lijn 2 een klein ommetje te maken naar station Hilversum Media Park? Hij komt er immers zowat vlakbij.
Lijn B (zie mijn bovenstaande historische stukje) heeft dat jarenlang gedaan. Vanaf de Laan 40-45/Snelliuslaan werd even heen en weer via de Stephensonlaan naar het station Hilversum NOS gereden (zoals het toen heette).
Alleen had lijn B daar geen halte (voor zover ik weet). Een halte op de Hoge Naarderweg en dan pas in het Erfgooierskwartier.

En om lijn 2 heen en weer een lus te laten rijden om het mediapark te bedienen is denk ik geen optie. Zeker omdat de 107 deel over het park rijdt.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Bluearrow »

Lijn B had wel degelijk een halte aan de 'oostzijde' van station Hilversum NOS, maar ja.....we spreken nu over de tweede helft van de jaren '70 en de jaren '80. Ik heb hier nu het busboekje CN 17-10-1976 voor mijn neus.... :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Zonnig »

Bluearrow schreef:Lijn B had wel degelijk een halte aan de 'oostzijde' van station Hilversum NOS, maar ja.....we spreken nu over de tweede helft van de jaren '70 en de jaren '80. Ik heb hier nu het busboekje CN 17-10-1976 voor mijn neus.... :)
Dat klopt, maar die halte lag wel in het Erfgooierskwartier, ten oosten van het spoor en het mdiapark ligt ten westen van het spoor.

Hij reed er naar toe via de Stephensonlaan dan een lusje voor het station en weer terug via de Stephensonlaan.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door visgraat »

Bluearrow schreef: Over een halte aan de A27 bij Eemnes word al gepraat sinds de jaren '80 en ook in de plannen voor de HOV-baan word er melding over gemaakt. Maar ja, ondertussen is zoiets niet gerealiseerd. Het probleem is (nog steeds) dat de A27 behoorlijk breed is. Er zou dus een halte moeten komen aan de Eemnesser kant voor de richting Huizen en aan de Laarder kant voor de richting Hilversum. Er ligt een donkere, vrij lange fietstunnel onder de A27. Ook is er geopperd om een soort van busstationnetje aan te leggen bij de afslag Eemnes, maar dit stuit natuurlijk op de plannen omtrent de HOV gedachten, want de 320 zal hiervoor dan de snelweg moeten verlaten, heen en terug moeten rijden etc. Dat kost een aantal minuten en is dus niet inpasbaar in de HOV plannen.
Het is dus niet makkelijk een degelijke robuuste keuze te maken voor een halte bij de A27 Eemnes/Laren, hoewel de locatie wel een hele praktische is.
Bluearrow schreef: @visgraat. Hoezo lijn 156 is een aparte lijn. Die lijn bestaat al sinds de jaren '80, nog voordat de Flevospoorlijn werd geopend. Dat die lijn nu nog steeds bestaat ligt in het feit dat het een behoorlijk aantal spitsreizigers heeft, vooral de werknemers van het Arenapark en de scholieren van het ROC.
Ok, maar het aantal reizigers is wel behoorlijk teruggelopen in de tijd, vooral ook door de komst van de Flevospoorlijn denk ik. En later is ook nog eens lijn 150 geintroduceerd. Die laatste zit ook lang niet altijd vol. Kortom: Na 9 uur heb je twee buslijnen op de A27 rijden die behoorlijk leeg zijn.
Bluearrow schreef:Die maken driftig gebruik van deze buslijn. Een aantal jaren geleden werd er elke 10/15 minuten gereden met een gelede bus. Die bus vooral van belang voor mensen die 'ver' van een station in Almere wonen, en zodoende niet eerst de stadsbus hoeven te nemen naar Almere Centrum en dan de trein, die overigens maar 1 a 2 x per uur gaat ri. Utrecht, en bovendien bij de minste of geringste storing vaak uit de dienstregeling word geschrapt.
Je hebt het over de spits. Dan rijdt de trein een halfuurdienst. Dat die vaak uitvalt met storingen vind ik ook niet helemaal een reden. Dan kunnen wel op meer trajecten bussen gaan rijden, voor het geval dat de trein uitvalt.
Bluearrow schreef: Per saldo is de 156 dan sneller en goedkoper voor een flink deel van de passagiers.
Het klopt inderdaad dat voor een specifieke groep aan de rand van Almere de een busrit sneller is en ook goedkoper dan met de trein.
Bluearrow schreef: Dat geldt natuurlijk exact hetzelfde voor lijn 150. Ik zit zelf regelmatig in de 156, want ik pak bij Blaricum Carpool (ri. Hilversum) gewoon de eerste de beste bus die bij de halte komt, maar inderdaad, in de daluren zitten er erg weinig passagiers. En....lijn 156 is goedkoper dan de 320 op de OV-chipkaart :)
Dat laatste is voor jou fijn, maar niet echt een reden een bepaalde buslijn te rijden. Je geeft ook aan dat de lijn in de dal slecht wordt benut. Is het dan een heel groot bezwaar dat bijvoorbeeld reizigers 320 & 150 reizen met goede aansluiting in Blaricum? Al met al vraag ik me af hoe groot de noodzaak is van lijn 156 en of je toch niet op een andere manier invulling kan geven aan de busroute. Of misschien kan je alleen in de ochtendspits lijn 156 rijden richting Hilversum?
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Bluearrow »

De discussie omtrent het gebruik van lijn 150 en 156 hebben we in een ander draadje op dit forum al gevoerd, waarbij de boventoon was dat de lijnen gemakkelijk konden worden opgeheven omdat er toch al een trein rijdt tussen Almere en Utrecht. Ik zelf zeg dat de lijnen voor een groot aantal passagiers, die ergens 'op de route' wonen wel degelijk een toegevoegde waarde heeft en daarom wegens zogenaamde parallelliteit niet zomaar opgeheven zou moeten worden.

Wie mijn oorspronkelijke stukje omtrent 'Mijn idee voor een nieuwe dienstregeling 't Gooi' goed heeft gelezen kan ook zien dat ik mijn prima kan vinden in een inkorting van lijn 156, zeker in de daluren, omdat er dan gewoon geen kip in de bus zit en het geld (aantal DRU) beter elders kunnen worden besteed.

Verder schreef ik iets over de trein (Almere-Utrecht) dat die bij storingen uitvalt. Ik ben een regelmatige reiziger op het traject tussen Bussum en Almere, en bemerk gewoon dat die bij vertragingen, storingen en werkzaamheden 'vaak' uitvalt en dat je dan in Weesp moet overstappen, waarbij de aansluiting vaak klote is (vaak een kwartier wachten).

Natuurlijk is dat geen reden om een buslijn als de 150 of 156 te laten voortbestaan, maar wel een route-optie die veel reizigers bij verstoringen gebruiken.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door visgraat »

Volgens mij zitten we redelijk op één lijn :).
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door TreinenFreak »

Welke lijn, 150 of 156 @visgraat
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Bluearrow »

Voor de goede orde nog even intern navraag gedaan. Omdat er forumleden waren die zich afvroegen waarom lijn 156 niet gewoon ingekort word tot Almere Stad - Blaricum Carpoolplaats.

In de spits zijn er gewoon teveel passagiers (meestal scholieren) om een 'gedwongen' overstap in te voeren. De bussen van lijn 156 zijn dan goed gevuld. Lijn 320 kent in de spitsuren ook veel reizigers op het traject tussen Huizen Busstation en Blaricum Carpoolplaats (en verder naar Hilversum). Om deze twee reizigersstromen te combineren is er te weinig capaciteit, omdat de bussen van lijn 320 geen staanplaatsen toestaan.

Min of meer hetzelfde verhaal gaat op voor lijn 100/101. Indien deze reizigers ook bij de Carpoolplaats zouden moeten overstappen op de 320 gaat hetzelfde verhaal op. Daarom rijdt lijn 101 in de spits door naar Hilversum.

Buiten de spitsuren is er geen probleem met het aantal overstappers.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Zonnig »

Bluearrow schreef:Voor de goede orde nog even intern navraag gedaan. Omdat er forumleden waren die zich afvroegen waarom lijn 156 niet gewoon ingekort word tot Almere Stad - Blaricum Carpoolplaats.

In de spits zijn er gewoon teveel passagiers (meestal scholieren) om een 'gedwongen' overstap in te voeren. De bussen van lijn 156 zijn dan goed gevuld. Lijn 320 kent in de spitsuren ook veel reizigers op het traject tussen Huizen Busstation en Blaricum Carpoolplaats (en verder naar Hilversum). Om deze twee reizigersstromen te combineren is er te weinig capaciteit, omdat de bussen van lijn 320 geen staanplaatsen toestaan.

Min of meer hetzelfde verhaal gaat op voor lijn 100/101. Indien deze reizigers ook bij de Carpoolplaats zouden moeten overstappen op de 320 gaat hetzelfde verhaal op. Daarom rijdt lijn 101 in de spits door naar Hilversum.

Buiten de spitsuren is er geen probleem met het aantal overstappers.
Als ik de juiste conclusie trek is de bezetting van de 156 tussen de spitsen beperkt en bestaat de bezetting in de spitsen hoofdzakelijk uit scholieren. Van deze scholieren zal het overgrote deel uitstappen bij het Sportpark. Is het dan niet beter om de functie van de 156 te wijzigen en de scholieren te bewegen de trein te pakken? Misschien is het in de spits effectiever om de 159 uit Almere bij Almere Hout of de Stichtsebrug te laten aansluiten op een (Snel-)bus uit Zeewolde. Dan stuur je de scholieren naar de trein en hebben de bewoners van Zeewolde een spitsbus naar Hilversum. Buiten de spitsen kan je evt een pendelbusje laten rijden tussen de 159 (Almere Hout) en Blaricum Carpool. Het is maar een idee!
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Bluearrow »

Zonnig schreef:
Bluearrow schreef:Voor de goede orde nog even intern navraag gedaan. Omdat er forumleden waren die zich afvroegen waarom lijn 156 niet gewoon ingekort word tot Almere Stad - Blaricum Carpoolplaats.

In de spits zijn er gewoon teveel passagiers (meestal scholieren) om een 'gedwongen' overstap in te voeren. De bussen van lijn 156 zijn dan goed gevuld. Lijn 320 kent in de spitsuren ook veel reizigers op het traject tussen Huizen Busstation en Blaricum Carpoolplaats (en verder naar Hilversum). Om deze twee reizigersstromen te combineren is er te weinig capaciteit, omdat de bussen van lijn 320 geen staanplaatsen toestaan.

Min of meer hetzelfde verhaal gaat op voor lijn 100/101. Indien deze reizigers ook bij de Carpoolplaats zouden moeten overstappen op de 320 gaat hetzelfde verhaal op. Daarom rijdt lijn 101 in de spits door naar Hilversum.

Buiten de spitsuren is er geen probleem met het aantal overstappers.
Als ik de juiste conclusie trek is de bezetting van de 156 tussen de spitsen beperkt en bestaat de bezetting in de spitsen hoofdzakelijk uit scholieren. Van deze scholieren zal het overgrote deel uitstappen bij het Sportpark. Is het dan niet beter om de functie van de 156 te wijzigen en de scholieren te bewegen de trein te pakken? Misschien is het in de spits effectiever om de 159 uit Almere bij Almere Hout of de Stichtsebrug te laten aansluiten op een (Snel-)bus uit Zeewolde. Dan stuur je de scholieren naar de trein en hebben de bewoners van Zeewolde een spitsbus naar Hilversum. Buiten de spitsen kan je evt een pendelbusje laten rijden tussen de 159 (Almere Hout) en Blaricum Carpool. Het is maar een idee!
Op zich een te begrijpen redenatie. Maar de scholieren de trein in 'jagen' is hun ouders op een behoorlijke kostenpost 'jagen', want de trein (zonder voortransport, naar Almere Centrum) kost € 189,10, en de bus kost € 156,00 (voltarief) en € 101,50 (scholieren t/m 18 jaar).

Ik vraag me af of er een markt is voor een 'snelbus' tussen Zeewolde en Hilversum. En ja....pendelbusjes hebben niet mijn voorkeur. Gewoon een bus en geen halfgare oplossingen.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Mijn idee voor nieuwe dienstregeling 't Gooi 2015

Bericht door Zonnig »

@Bluearrow

Een snelbus Zeewolde - Hilversum is een optie of die inderdaad effectief is weet ik niet. Wie weet stappen er veel reizigers over op de 150 naar Utrecht.

De trein is inderdaad duurder dan de bus. Alleen wordt de bus gevuld met weinig betalende reizigers. Dat betekend eigenlijk dat de samenleving meer geld betaald aan een extra bus ipv het nog beter benutten van de trein. De trein stopt weliswaar niet op de plaatsen waar de bus stopt maar wat is er mis om een stukje naar het station te lopen/fietsen. De spreiding van de stations is beter dan die van de bus. De bus bedient eigenlijk alleen Stad en verder niets. De trein bedient, op Almere Haven en een mager Hout na, alle stadsdelen met meerdere stations.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten