Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Erik1100 schreef:Tijdens mijn allereerste busrit van school naar huis heb ik lijn 40 genomen en deze was vrijwel de hele tijd volledig leeg op mij na, waarna de buschauffeur de bus stil zette en ging bellen en in de tussentijd ook een foto maken van een omgeknakte boom(was na die storm van 26 oktober). Hij heeft 3 keer de bus gewoon stilgezet aan de rechterkant van de weg.

Wat mij betreft als bezuinigingsmaatregel: schaf de ritten af die niet naar Steenwijk gaan tijdens de daluren.
Ben het eens met Erik, heb meerder keren ervaren dat lijn 40 leeg was buiten Zwolle. Dus ik vind het goed idee om die bezuinigingsmaatregel toe te passen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door flipje »

Erik1100 schreef:Wat mij betreft als bezuinigingsmaatregel: schaf de ritten af die niet naar Steenwijk gaan tijdens de daluren.
Juist wel, dit stukje (Steenwijk-Meppel) heeft totaal geen toegevoegde waarde. Het is me dan ook volstrekt onduidelijk waarom dit stukje buslijn elke bezuingingsronde de dans ontspringt. De buslijn loopt vrijwel geheel parallel met het spoor en lijn 79 zou je als invulling kunnen gebruiken voor Nijeveen.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Delftse Chauff »

CamilleKreemers schreef:Zijn er al wijzigingen bekend voor volgend jaar?
wat ik gehoord heb van ingewijden:

Stadsdienst Zwolle:
Lijn 1 Stadshagen gaat in de spits terug van 8 naar 4x per uur aangevuld met enkele spitsritten allen de spitsrichting.
Lijn 7 naar Oosterenk verschuift een paar minuten naar voren om de lijnen 29 en 40 te ontlasten.
Voor lijn 9 komt een geledebus van Syntus Gelderland over die de hele dag een continu omloop op lijn 9 zal gaan rijden. SouthWest blijft in de spits met 2 geledebussen bijrijden op lijn 9. Verder zal Syntus Veluwe een aantal ritten van lijn 202/203 in de spits omdopen in lijn 609 Zwolle NS-Deltion-Heerde Transferium ('s ochtends naar Heerde en 's middags andersom). Dit kan omdat dit de rustige richting van de 202/203.
De lijnen 3, 5 en 6 gaan terug van 4 naar 2x per uur. Voor de Scholieren rond het stadion komt een nieuwe lijn 8 zodat tussen het station en het stadion toch 4x per uur een bus blijft rijden.
de koppeling tussen 1 en 3 's avonds blijft gehadhaafd.

Deventer:
Lijn 2 en 3 gaan 's avonds 1x per uur rijden.

Streek:
Lijn 160 Deventer-Holten wordt doorgetrokken naar Rijssen vanwege het vervallen van lijn 54 van Arriva. 1x per uur Deventer-Rijssen aangevuld met 1x per uur Deventer-Bathmen.
Lijn 167 Zwolle-Ommen wordt exploitatief gekoppeld aan Syntus Twents lijn 81 Ommen-Westerhaar. Of Syntus Overijssel alle combiritten 167/81 gaat rijden of dat er ook Twents bussen in Zwolle gaan komen weet ik niet.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Xanland »

Delftse Chauff schreef:
CamilleKreemers schreef:Zijn er al wijzigingen bekend voor volgend jaar?
wat ik gehoord heb van ingewijden:

Stadsdienst Zwolle:
[...]
Voor lijn 9 komt een geledebus van Syntus Gelderland over die de hele dag een continu omloop op lijn 9 zal gaan rijden. SouthWest blijft in de spits met 2 geledebussen bijrijden op lijn 9. Verder zal Syntus Veluwe een aantal ritten van lijn 202/203 in de spits omdopen in lijn 609 Zwolle NS-Deltion-Heerde Transferium ('s ochtends naar Heerde en 's middags andersom). Dit kan omdat dit de rustige richting van de 202/203.
Lachertje van het jaar, als je het mij vraagt.
Beste oplossing zou zijn is inderdaad de 5298 of 5299 op lijn 9 te laten rijden. Dit zijn namelijk bussen met veel staanplaatsen en slechte zitplaatsen (daar wil je gewoon geen lange rit mee maken).
Maar die oplossing van 202/203 in 609 in de TEGENspitsrichting slaat gewoon de plank volledig mis. Beter doe je ze in de spitsrichting en laat je die bij aankomt op het station een 201 rijden en een aantal 201's naar 202/203's overlopen in de omloop. Btw, waarschijnlijk doel je op 203, aangezien die alleen maar halve ritten heeft.

Btw hoe zit het met spitsversterking op lijn 201 van de ritten om 07:15, 07:45 en 08:15 vanaf Apeldoorn station. Ik hoop dat die voor de reizigers ook deze week al gestart is. :+
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door MdJ »

Lijn 609 rijdt dan in de ochtend Zwolle-Deltion-Heerde en in de middag Heerde-Deltion-Zwolle (=tegenspitsrichting voor de Veluwelijn) Dit zullen wel de kwartierdienstritten van lijn 203 kosten.
Bij twijfel: gebruik beton.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door visgraat »

Delftse Chauff schreef:
CamilleKreemers schreef:Zijn er al wijzigingen bekend voor volgend jaar?
De lijnen 3, 5 en 6 gaan terug van 4 naar 2x per uur. Voor de Scholieren rond het stadion komt een nieuwe lijn 8 zodat tussen het station en het stadion toch 4x per uur een bus blijft rijden.
de koppeling tussen 1 en 3 's avonds blijft gehadhaafd.
Volgens mij wordt het busaanbod flink minder uitgekleed dan eerst werd gesuggereerd. Maar op deze situatie ingaand: Volgens mij rijdt bij het stadion ook lijn 70. Daarnaast rijden lijn 29 en 40 in de buurt. Wellicht zijn/is een van die lijnen ook om te leiden via het stadion. Aangezien lijn 8 vooral gaat rijden voor mensen van station richting stadion, rijdt je voor de streeklijnen precies tegen de spitsrichting in. Wat dat betreft denk ik dat als je het slim aanpakt, lijn 8 misschien niet eens nodig is.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Lijn 609 gaat in de ochtend 4x per uur rijden en wel:

* 2x per uur Zwolle station-Deltion-Heerde Transferium en
* 2x per uur Zwolle station-Deltion-Heerde Brinklaan.

De laatstgenoemde gaat door als spitsrit van lijn 202 naar Apeldoorn, terwijl de
eerste als spitsrit van lijn 203 weer terug gaat naar Zwolle. Enkele uitlopende ritten
rijden uitsluitend tot Deltion.
Groeten,
Nick
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

MdJ schreef:Lijn 609 rijdt dan in de ochtend Zwolle-Deltion-Heerde en in de middag Heerde-Deltion-Zwolle (=tegenspitsrichting voor de Veluwelijn) Dit zullen wel de kwartierdienstritten van lijn 203 kosten.
Wat is hier precies de gedachte achter? Lijkt me namelijk niet dat scholieren 's ochtends van school naar huis moeten en 's middags juist naar school toe... :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door JWM »

Lijkt me meer het misbruiken van de tegenspitsritten van de Veluwelijn om de drukke relatie tussen station Zwolle en het Deltion te versterken?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door MdJ »

SuperGhost schreef:
MdJ schreef:Lijn 609 rijdt dan in de ochtend Zwolle-Deltion-Heerde en in de middag Heerde-Deltion-Zwolle (=tegenspitsrichting voor de Veluwelijn) Dit zullen wel de kwartierdienstritten van lijn 203 kosten.
Wat is hier precies de gedachte achter? Lijkt me namelijk niet dat scholieren 's ochtends van school naar huis moeten en 's middags juist naar school toe... :roll:
Reizigers van Zwolle naar Heerde (Wapenveld) in de ochtendspits krijgen 2x per uur een beperkte reistijdverlenging (ca 5 minuten). Het aantal reizigers hiervan is beperkt (tegenspits), maar blijft 4x per uur mogelijk.

Er is hier veel capaciteit "over"terwijl lijn 9 dan uitpeilt. Vervoerskundig dus logisch dat de ritten in de tegenspits "om te leggen"naar het Deltion.
Bij twijfel: gebruik beton.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door visgraat »

JWM schreef:Lijkt me meer het misbruiken van de tegenspitsritten van de Veluwelijn om de drukke relatie tussen station Zwolle en het Deltion te versterken?
Misbruik is het sowieso niet. Openbaar vervoer kost veel geld en de verschillende partijen hebben dus de verantwoordelijkheid om het beschikbare geld zo efficient mogelijk in te zetten en op zoek te gaan naar creatieve oplossingen.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door flipje »

Laat Connexxion enkele ritten rijden op lijn 9! Lijnen 70, 171 en 641 keren in de ochtend vanuit Zwolle (vaak) als materiaal rit terug naar de stalling. Waarom laat je ze nog niet een kleine slag maken? Van het station naar Deltion en via de Blaloweg weer richting de stalling.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Waarom zou je een lijn als 609 (maar dan hetzelfde systeem ook vanuit andere gebieden) niet gewoon in de spitsrichting aanbieden? Dan heb je die mensen niet eens op het station en hoef je ze dus ook niet 'terug' te vervoeren naar Deltion...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Omdat dit veel goedkoper is?
De meeste reizigers van/naar Deltion reizen toch via station Zwolle, dus is het handig om meer ritten tussen het station en Deltion aan te bieden.
Je doet dat door nu een rit te gebruiken die anders toch wel zou rijden, maar dan met name lucht zou vervoeren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik zie niet helemaal in hoe het goedkoper is om op de terugweg vijf minuten extra rijtijd te accepteren dan op de heenweg (hoewel je zo'n rit daar ook direct zou kunnen laten eindigen en dan bespaar je mogelijk nog meer). Het neemt wel een stukje chaos op het station weg en bovendien kun je dergelijke ritten (nog) makkelijker op gerichte tijden aanbieden. Dat je dat niet vanuit bijvoorbeeld Ommen doet begrijp ik heel goed, maar voor gebieden met een hoop volk voor wie het onlogisch is om via het station te reizen lijkt mij dit toch een uitkomst.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Delftse Chauff schreef: Streek:
Lijn 160 Deventer-Holten wordt doorgetrokken naar Rijssen vanwege het vervallen van lijn 54 van Arriva. 1x per uur Deventer-Rijssen aangevuld met 1x per uur Deventer-Bathmen.
Lijn 167 Zwolle-Ommen wordt exploitatief gekoppeld aan Syntus Twents lijn 81 Ommen-Westerhaar. Of Syntus Overijssel alle combiritten 167/81 gaat rijden of dat er ook Twents bussen in Zwolle gaan komen weet ik niet.
Zoals het er nu voor staat gaat de basisregeling van lijn 81(.47 vertrek Westerhaar) van maandag t/m vrijdag gekoppeld worden aan lijn 167 op Ommen Station en zal in zijn geheel gereden worden door Midden Overijssel. Dit vanwege de bezuinigingen in deze concessie waardoor er personeel en materiaal is. De tussen slagen, .17 vanaf Westerhaar, zal door Twente gereden worden. Er zal nog slechts 2 ritten 's ochtends heen en 2 ritten 's middags terug naar en van de Larcom gereden worden.

Lijn 160 wordt in de avonduren en op zaterdag geknipt in een deel Deventer - Bathmen en een deel Rijssen Zuid - Rijssen Station, waarbij dat laatste deel gereden wordt door Twente in de stilstand periode van lijn 96.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

flipje schreef:Laat Connexxion enkele ritten rijden op lijn 9! Lijnen 70, 171 en 641 keren in de ochtend vanuit Zwolle (vaak) als materiaal rit terug naar de stalling. Waarom laat je ze nog niet een kleine slag maken? Van het station naar Deltion en via de Blaloweg weer richting de stalling.
Helaas is dat niet echt een optie dank zij het geweldige plan van de liberalen om alles maar aan te besteden.
Lijn 9 valt onder de concessie Midden Overijssel, als je Connexxion daar op wilt laten rijden moet je Connexxion inhuren. Connexxion is ook niet dom en vraagt gewoon de normale prijs voor de verhuur van haar bussen.

In mijn volgende post ga ik in op de oplossing die gekozen is met lijn 609 en dat heeft zijdelings met de ze opmerking te maken.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Er is heel wat gediscussieerd over lijn 609 en om dat allemaal te quoten is een behoorlijk karwei en maakt het onoverzichtelijk. Ik zal hier proberen uit te leggen hoe het een en ander tot stand komt met de dienstregeling in deze:

1. Het omrijden van de Veluwelijnen op de heenweg langs Deltion wordt niet toegestaan door de opdrachtgever van Midden Overijssel, de provincie Overijssel, immers het is HUN lijn en derhalve ook HUN inkomsten.
2. Het omzetten van de kwartiersdienst 202/203 tot Heerde in een 609 die een iets andere route neemt wordt wel gedoogd omdat deze expliciet als ondersteuning rijdt van lijn 9 en de geldstromen dus ook beter inzichtelijk zijn. Daarnaast kost deze actie vrijwel geen extra geld en wordt er dus naast de standaard gelede nog eens 4x per uur een gelede bij geplaatst en dit nog aangevuld met de geledes van South West.
3. 80% van de Deltion leerlingen reist Zwolle Station - Deltion en lijn 9 kan de druk niet aan. Vanuit de Veluwe is het dan misschien wel druk die kant op, maar dat moet met de normale dienstregeling mee eventueel met versterking.
4. Vrijwel alle versterkingen van Syntus naar Zwolle Station zullen doorrijden naar Deltion, een enkeling zal rijden naar Campus.

Het is voor Syntus en de provincie Overijssel de zaak om tussen 8 en 9 's ochtends 1200 tot 1500 passagiers te vervoeren van het Station naar Deltion. En de omzetting van 202/203 naar 609 is daar een goed middel van.

(overigens is dit de eerste stap in een samenwerking tussen de opdrachtgevers provincie Gelderland en provincie Overijssel voor de bereikbaarheid van Zwolle; iets wat bij VAD/Midnet/Connexxion never een issue was, is nu een groot probleem dank zij de aanbestedingen)
When you're tired of London, you're tired of life
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door starx »

Als het zo lees vind ik het eigenlijk wel een goed plan om de overcapaciteit van de Veluwelijn ten gunste te laten komen van de zeer drukke lijn 9.

Ik denk dat we achteraf mogen concluderen dat het beter was geweest dat er voor lijn 9 gelede bussen waren aangeschaft, in de spits eventueel versterkt met standaardbussen.

Aan de andere kant heb ik het gevoel dat de geledes op de Veluwelijn met forse overcapaciteit rondrijden. Enkele spitsritten daargelaten. Zou het niet een idee zijn om materieel uit te wisselen tussen de concessies? Dat drukt de kosten van de exploitatie van de Veluwelijn enigszins.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Meltrain »

gkw1969 schreef: 2. Het omzetten van de kwartiersdienst 202/203 tot Heerde in een 609 die een iets andere route neemt wordt wel gedoogd omdat deze expliciet als ondersteuning rijdt van lijn 9 en de geldstromen dus ook beter inzichtelijk zijn. Daarnaast kost deze actie vrijwel geen extra geld en wordt er dus naast de standaard gelede nog eens 4x per uur een gelede bij geplaatst en dit nog aangevuld met de geledes van South West.
Gaat lijn 609 dan officieel ook onder de concessie Midden Overijssel vallen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

starx schreef:Als het zo lees vind ik het eigenlijk wel een goed plan om de overcapaciteit van de Veluwelijn ten gunste te laten komen van de zeer drukke lijn 9.

Ik denk dat we achteraf mogen concluderen dat het beter was geweest dat er voor lijn 9 gelede bussen waren aangeschaft, in de spits eventueel versterkt met standaardbussen.

Aan de andere kant heb ik het gevoel dat de geledes op de Veluwelijn met forse overcapaciteit rondrijden. Enkele spitsritten daargelaten. Zou het niet een idee zijn om materieel uit te wisselen tussen de concessies? Dat drukt de kosten van de exploitatie van de Veluwelijn enigszins.
Nou, uitwisselen van voertuigen tussen concessies is niet aan de orde. De provincie Gelderland betaald voor gelede aardgasbussen op de corridor Apeldoorn-Zwolle.
Gelede bussen aanschaffen voor een lijn die 3 uur per dag extreem druk is en verder niet is financiële zelfmoord. Immers deze gelede bus is overbodig in de avonduren en in het weekend. Daarnaast maakt deze bus niet de kilometers die hij moet maken om rendabel te zijn. Er komt vanaf december wel een MAN gelede aardgasbus van de Valleilijn en deze is al zo goed als afgeschreven en daardoor wel rendabel voor zo'n kort lijntje.
When you're tired of London, you're tired of life
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door starx »

Volgens mij komen die geledes in Zwolle op lijn 9 meer tot hun recht dan op de Veluwelijn.

De concessie Veluwe is zwaar verliesgevend, niet in de laatste plaats omdat de verwachtingen van de Veluwelijn veel te hoog waren. Het inzetten van standaardbussen zou dit een beetje kunnen verachten.

Aan de andere kant wordt op lijn 9 toch al met geledes gereden van SouthWest-tours. Dat zou dan niet meer nodig zijn.

Maargoed, zo'n uitruil gaat waarschijnlijk financieel getouwtrek opleveren tussen de provincies en/of Syntus. De provincies zitten toch al niet ruim in hun OV-gelden en Syntus zit ook krap bij kas.
wenter13
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 17:22

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door wenter13 »

Delftse Chauff schreef: Lijn 167 Zwolle-Ommen wordt exploitatief gekoppeld aan Syntus Twents lijn 81 Ommen-Westerhaar. Of Syntus Overijssel alle combiritten 167/81 gaat rijden of dat er ook Twents bussen in Zwolle gaan komen weet ik niet.
Gaat de 81 dan via de huidige route blijven rijden of wordt ie omgeleid via Lemele? Ze zouden dit jaar namelijk 'de dienstregeling rondom Ommen en Lemele aanpakken'.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

wenter13 schreef:
Delftse Chauff schreef: Lijn 167 Zwolle-Ommen wordt exploitatief gekoppeld aan Syntus Twents lijn 81 Ommen-Westerhaar. Of Syntus Overijssel alle combiritten 167/81 gaat rijden of dat er ook Twents bussen in Zwolle gaan komen weet ik niet.
Gaat de 81 dan via de huidige route blijven rijden of wordt ie omgeleid via Lemele? Ze zouden dit jaar namelijk 'de dienstregeling rondom Ommen en Lemele aanpakken'.
Lijn 81 via Lemele laten lopen kan niet want van Lemele kom je niet in Den Ham uit.

Er is in het verleden bewust een keuze gemaakt om lijn (6)75 niet meer via Lemele te laten rijden, het terughalen van die verbinding is wellicht een wens, maar nog niet als zodanig in te vullen.
Op dit moment is de enige optie een eigen initiatief om een soort Pieterpad bus op te zetten tussen Ommen Markt via Ommen Station, Lemele, Hellendoorn Krönnenzommer, Hellendoorn Avonturenpark, Nijverdal Station, Rijssen Station en Holten Station naar Holten OAD (of niet via Rijssen Station maar Holterberg, Holten OAD naar Holten Station).
Aangezien er geen geld is en er overal bezuinigd moet worden zal dit een droom blijven.

De verbinding Hellendoorn-Lemele-Ommen kent geen passagiersaanbod anders dan een enkel scholier, wellicht dat met de komst van de OV kaart voor MBO scholieren de roep iets groter wordt, maar deze mensen zijn inmiddels al helemaal ingericht op het niet hebben van OV.
When you're tired of London, you're tired of life
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat zijn precies de wijzigingen in deze concessie?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten