Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Nee, lijn 4 wordt niet geschrapt, maar gaat terug in frequentie. Volgens mij de hele week door tweemaal per uur, alleen in de (ochtend?)spits viermaal per uur oid. Station Arnhem Zuid is het eindpunt. De aftakking naar Schuytgraaf had te weinig reizigers en de aftakking naar Elderveld wordt straks geboden door de koppeling van de lijnen 2 en 6. De trolleylijn 4 rijdt niet door Malburgen-West en Vredenburg, maar rijdt de route van lijn 14 tot Kronenburg en dan de route van lijn 7 langs de Poli-Zuid en vervolgens de busbrug over De Laar Oost in. Daardoor zal de bus neem ik aan maar tweemaal per uur rijden. Het lijkt daardoor logisch als lijn 4 een kwartierdienst gaat vormen met lijn 14 tussen station en Kronenburg en met lijn 4 in De Laar Oost, maar dat moet natuurlijk allemaal ook nog passen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

SuperGhost schreef:Volgens mij werd lijn 4 toch geschrapt en overgenomen door de verlengde trolleylijn 2? Ze zijn toch niet voor niets bezig om een bovenleiding aan te leggen op de route van lijn 4?
Nee. Zie uitleg van Frank en mijn eerdere fotoserie.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door n-evo »

Srananbloke schreef:
sirvinniei schreef:een trolley met een halfuurdienst.
Bijzonder
Meer dan dat is in het geval van lijn 2 niet nodig. De reizigersaantallen in de Hoogkamp zijn daarvoor te laag, en er ontstaat straks een kwartiersdienst met de lijnen 4 (De Laar Oost) en 14 (Centrum-Kronenburg).
Denk dat vooral bedoeld wordt dat het nogal bijzonder is dat er zulke investeringen gedaan worden voor een buslijn die 2x in het uur rijdt. Vraag mezelf ook af of het de moeite en kosten echt waard zijn.

Leuke foto's verder! :Y
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door SuperGhost »

Had men er overigens niet beter aan gedaan om ook een boogje De Laar-West - Station Zuid aan te leggen, zodat je de gehele huidige lijn 4 met trolleys had kunnen rijden in plaats van alleen de ritten die doorrijden naar Elderveld? Het enige verschil (qua route) zou dan zijn dat lijn 4 2x per uur door gaat rijden naar Hoogkamp en gekoppeld gaat rijden met lijn 6.

Ik vind het namelijk wel eigenaardig dat ze wel zo'n lang stuk een bovenleiding geven, maar het kleine bochtje om naar Station Zuid/Presikhaaf te kunnen rijden niet mee willen nemen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Het is natuurlijk wel zo dat er bij Malburgen en Vredenburg ook het één en ander aan bovenleiding moeten worden vervangen/aangelegd om lijn 4 met trolleybussen te kunnen rijden. Mooi projectje voor de toekomst :P .
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Ik zie nog steeds mensen suggereren dat de nieuwe lijn 2 de route van de huidige lijn 4 rijdt. Dit is NIET zo. Lijn 4 blijft gewoon bestaan. Lijn 2 naar De Laar Oost is een toevoeging. Alleen gaat lijn 4 niet meer naar Elderveld rijden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door SuperGhost »

Nee, er wordt gesuggereerd dat lijn 2 lijn 4 deels vervangt en dat is gewoon waar.
Lijn 2 is dus geen toevoeging, alleen een vervanging van een deel van lijn 4.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

SuperGhost schreef:Nee, er wordt gesuggereerd dat lijn 2 lijn 4 deels vervangt en dat is gewoon waar.
Lijn 2 is dus geen toevoeging, alleen een vervanging van een deel van lijn 4.
Welk gedeelte van de huidige lijn 4 wordt vervangen door lijn 2 dan? Elderveld telt niet mee btw, want dat is lijn 6. Een frequentieverlaging is wat anders dan vervangen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ik denk dat het besluit om lijn 2 te koppelen aan lijn 6 vooral een praktisch besluit is. Linksaf gaan richting station Zuid/Schuytgraaf is m.i. niet nodig. De huidige bezettingsgraad op lijn 4 naar Schuytgraaf is op dit moment al niet bijster hoog. Geen reden om daarvoor een trolley in te zetten. Lijn 4 blijft die route rijden en verder gewoon dezelfde route vanuit het centrum via Malburgen-West e.d.

@n-evo, dat is zeker discutabel aangezien de andere trolleylijnen een hogere frequentie rijden en het traject tussen het centrum en de Hoogkamp maar een handjevol reizigers trekt, maar de (her)opening van lijn 2 paste mooi in het plaatje van inzetten op meer 'schoon' OV van de stadsregio en het voorlopig in stand houden van het trolleynet door de gemeente. Maar wie weet hoe het straks gaat lopen, als lijn 2 niet langer een eilandbedrijfje is.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door donny2290 »

SuperGhost schreef:Een trolley is sowieso al bijzonder in Nederland.

Maar de huidige lijn 2 heeft ook slechts een halfuursdienst hoor :wink:
Vind het ook een nutteloze investering, zie lijn 2 altijd leeg rondrijden en dat nog wel met een gelede bus.
Zie nu trouwens voor het eerst dat het eindpunt van lijn 6 verplaats is en de bus nu keert op de rotonde.
Ov liefhebber, reizen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

donny2290 schreef:Zie nu trouwens voor het eerst dat het eindpunt van lijn 6 verplaats is en de bus nu keert op de rotonde.
Ik weet niet hoelang je niet meer bij dat eindpunt bent geweest, maar dat is al een x aantal jaren zo :wink:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door donny2290 »

Heel wat jaren geleden ;)
Ov liefhebber, reizen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ja dat verklaart een hoop :)

Het oude eindpunt was niet echt berekend op gelede bussen. Lijn 5 reed toen in de spits redelijk frequent en dat zorgde regelmatig voor opstoppingen. Sowieso wilden ze dat stukje een opknapbeurt geven, en dat had o.a. het huidige eindpunt als resultaat.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

donny2290 schreef:Vind het ook een nutteloze investering, zie lijn 2 altijd leeg rondrijden en dat nog wel met een gelede bus.
En dat terwijl er ooit zesmaal per uur een bus heeft gereden in de spits: Lijn 2 Arnhem, Hoogkamp - Geitenkamp :P . Maar dat is ook al heel wat jaartjes geleden. Hopelijk zorgt de koppeling straks voor wat meer reizigers.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Lijn 2 trekt nu al meer reizigers dan vlak na de heropening als trolley. Het komt nu nauwelijks voor dat een bus het rondje volledig leeg rijdt.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Vanaf morgen rijden de lijnen 14, 33, 80 en 82 (weer) over de Waalkade. Lekker op tijd laten weten...

http://breng.nl/reizen/14/buslijnen-in- ... lkade/3453
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6233
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik zag het gisteren al voorbij komen toen ik toevallig weer eens op de Breng website kwam om een klacht via officiële kanalen te deponeren. Wilde je nog een berichtje sturen maar dat was ik uiteraard vergeten :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Het is aangepast op de wiki in ieder geval :) .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6233
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik zag het zojuist. Good busy.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Afbeelding
Utrechtse bus in Arnhem, sinds wanneer is dit?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door SuperGhost »

Geen idee. Ik kan niet zien welk lijnnummer erop staat, maar gezien het een gelede bus is, kan het misschien zo zijn dat die ter vervanging van een trolleylijn rijdt? Arnhem bouwt namelijk aan een nieuwe trolleylijn, waardoor wellicht een bestaande lijn tijdelijk niet met trolleys kan rijden? Volgens mij zijn de trolleylijnen de enige lijnen in Arnhem die geleed rijden.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Is al een tijdje zo. Wat omleidingen/afsluitingen. Is me verder niet bekend wat precies. De aanleg van lijn 2 heeft vooralsnog weinig gevolgen voor bestaande trolleylijnen in Arnhem Zuid.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Nitein-Repart
Berichten: 3474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

SuperGhost schreef:Geen idee. Ik kan niet zien welk lijnnummer erop staat, maar gezien het een gelede bus is, kan het misschien zo zijn dat die ter vervanging van een trolleylijn rijdt? Arnhem bouwt namelijk aan een nieuwe trolleylijn, waardoor wellicht een bestaande lijn tijdelijk niet met trolleys kan rijden? Volgens mij zijn de trolleylijnen de enige lijnen in Arnhem die geleed rijden.
Lijn 1 naar Velp
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door SuperGhost »

Dus inderdaad ter vervangen van een trolleylijn
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

De Utrechtse bussen rijden op lijn 1 en lijn 3, op lijn 1 weet ik niet waarom ze daar rijden aangezien er daar ook gewoon trolleybussen op rijden maar ook MAN's (misschien hebben enkele trolleybussen onderhoud?). En op lijn 3 is een omleiding tussen Rijnstate en Burgers zoo t/m 29-8.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten