Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Die ken ik wel. Alleen geen idee waarvan. Reis zelden op de Gaasperplastak dus ik heb het elders gezien. Dacht dat die ophaalautomaten waren of iets dergelijks.
Tochjo schreef:Dalkorting Oost-Nederland
Mijn vriendin kreeg overigens "VK" te zien. Interessante afkorting voor NS-Business Card met OV Vrij abonnement.
Feit is dat jij weet wat het product is. Je ziet ook een einddatum bij staan.
Over het algemeen wordt het product in maximaal 4 letters getoond. En anders krijg je "Goede Reis" te zien als je op saldo reist.
Hartstikke mooi dat ik dat weet, maar welke doorsnee reiziger die in Amsterdam reist, bedenkt dat zijn product voor korting in Oost-Nederland wordt aangesproken? Waarom inderdaad niet "Goede reis", zoals elke reiziger die vol tarief op saldo reist te zien krijgt? Dit zijn ontwerpkeuzes die ik niet begrijp.
Overigens ben ik er vrij zeker van dat er geen einddatum stond, alleen "DO".
Apart eigenlijk dat Dalkorting Oost bij GVB wordt aangesproken, daar is ´t immers nooit geldig. Dat je het bij Connexxion ook buiten de regio oost ziet is dan nog minder raar.
Overigens zag ik het toenmalige RegioVrij Utrecht bij Connexxion ook weer nooit buiten de regio waar het geldig was. Net als nu met m´n Qbuzz-abonnement trouwens. Die wel weer verschillend in de streekbus (IN OK ST) of stadsbus (IN OK STJ) op de lezers verschijnt.
Zojuist een fantastische OV-Chip faal gelezen van een blinde kennis van mij. Hij wilde een reis boeken met OV Chip Plus, waarbij hij 40% korting zou krijgen vanwege zijn SOV. Na het telefonisch boeken kreeg hij een emailbevestiging, waarin stond dat hij vol tarief zou moeten betalen. Navraag bij de klantenservice leerde dat NS niet kan zien dat hij een SOV heeft, omdat dat een product van DUO is. Hij zou dan een bewijs naar de NS moeten sturen dat hij daadwerkelijk een SOV heeft...
VIRM schreef:Zojuist een fantastische OV-Chip faal gelezen van een blinde kennis van mij. Hij wilde een reis boeken met OV Chip Plus, waarbij hij 40% korting zou krijgen vanwege zijn SOV. Na het telefonisch boeken kreeg hij een emailbevestiging, waarin stond dat hij vol tarief zou moeten betalen. Navraag bij de klantenservice leerde dat NS niet kan zien dat hij een SOV heeft, omdat dat een product van DUO is. Hij zou dan een bewijs naar de NS moeten sturen dat hij daadwerkelijk een SOV heeft...
Ik neem toch aan dat ze dan nog wel een productcode kunnen zien. Zouden ze daar geen lijstje van hebben?
Daniel schreef:Apart eigenlijk dat Dalkorting Oost bij GVB wordt aangesproken, daar is ´t immers nooit geldig. Dat je het bij Connexxion ook buiten de regio oost ziet is dan nog minder raar.
Overigens zag ik het toenmalige RegioVrij Utrecht bij Connexxion ook weer nooit buiten de regio waar het geldig was. Net als nu met m´n Qbuzz-abonnement trouwens. Die wel weer verschillend in de streekbus (IN OK ST) of stadsbus (IN OK STJ) op de lezers verschijnt.
Ah, dat zijn dezelfde dingen als in Utrecht op de sneltramhaltes staan. Daar kunnen ze echter meer dan alleen saldo tonen.
Daar wordt bij kortingsproducten niet op gelet, alleen naar de prioriteit die het heeft gekregen. Daarom moet je ook nooit meerdere kortingsproducten op een kaart gebruiken.
Als je met de ov-chipkaart reist en overstapt van trein op bus, krijg je dan in de bus € 0,87 korting? Ik dacht altijd dat dit niet zo was, maar ik heb nu een aantal keer al vanaf Lelystad Centrum met de trein naar Almere Buiten gereisd om daar over te stappen op lijn 1 naar Bouwmeesterbuurt West, waarbij ik voor de busrit € 0,27 betaalde (en dus € 0,87 korting kreeg).
Vanmiddag echter, kwam ik met de trein vanaf Weesp en stapte ik te Almere Centrum over op bus 1 naar Bouwmeesterbuurt West, maar nu betaalde ik in de bus de volledige ritprijs van € 1,33. Weet iemand hoe dit kan?
Overigens gaf de cico in de bus vanmiddag bij het inchecken geen ‘Overstap OK’ aan, maar ‘Goede Reis’ (en als ik bij Almere Buiten overstap op de bus, vanuit de trein vanaf Lelystad, dan staat er wel 'Overstap OK'), dus was dat wellicht een fout afgestelde cico (of iets anders) in de bus?
Normaal gezien hoor je geen korting te krijgen als je van trein naar bus overstapt. Mischien wel als je van bijv. een Veolia trein overstapt op een Veolia bus
Vreemd, want zowel op Almere Buiten als Centrum is het een overstap van een NS-trein op een Connexxion-bus.
Erg vaag dat ik dan bij Almere Buiten wel korting krijg, maar bij Almere Centrum niet. :?
(Niet dat ik klaag over de korting hoor, maar opvallend vind ik het wel.)
Ben je voorafgaand aan je treinreis per bus naar Lelystad Centrum gereisd? Het was ooit zo dat het bij reizen met bus-trein-bus als een overstap werd gezien als je binnen 35 minuten na uitchecken bij de eerste bus incheckte bij de tweede bus, ook al zat er een treinreis tussen. Ik dacht eigenlijk dat dit inmiddels niet meer zo was, maar zeker weet ik het niet.
Dat klopt wel. Als ik in Lelystad in de trein stapte, kwam ik vanuit Harderwijk, dus dan zou dat wel kunnen kloppen.
Wist niet dat die korting ook berekend werd als je ondertussen met de trein reist.
We zagen je tweets richting 9292 langskomen en Skinkie heeft nav daarvan gemaild met de applicatiebeheerder van Connexxion. Die meldde dat overstap van niet-rail naar rail het instaptarief weer zou tellen. Maar zal eens vragen of bus via trein naar bus binnnen 35 minuten ook telt als bus->bus overstap.
Ik ben een tijdje terug (april of mei) vanuit Venray met de bus naar Deurne (Vee-olia), overgestapt op een NS-boemel en binnen 35 minuten, nadat ik bij Vee-olia had uitgecheckt, op een Hermes-bus in Helmond gestapt. Instaptarief werd niet berekend (dat ik geen Brabant korting kreeg was een ander, daar gerelateerd aan, verhaal :') ). Ik weet niet hoe het zit wanneer een lokale treinboer er tussen zit.
Wat een regionale trein betreft: stap je in Dordrecht van een bus over op de Arriva trein dan betaal je 87 cent minder voor je treinreis en v.v. Maar daar geld eenzelfde tariefstructuur voor bus en trein (en gaat het natuurlijk ook mis met producten die alleen voor de 2e modaliteit van je reis gelden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
koop dan voor me zelf vaak het altijd korting scholier product bij syntus / arriva. die zeiden dat ze per 1 augustus de korting omlaag deden naar 45% . dus ik heb afgelopen woensdag nieuw abonnement gekocht en toch reis ik bij syntus nog steeds met 50% zal dit systeem fout zijn of...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bij de controle in de BRENG-trein waren een aantal reizigers die bij de overstap in Arnhem eerst bij Breng/Arr hadden ingecheckt en dan pas bij NS uitgecheckt.
Ik vraag mij af of je dan je lange afstandskorting mist omdat het systeem bij het inchecken bij BRENG dus geen uitcheck van NS tegenkomt. Of wordt dat als nog rechtgezet na de uitcheck bij NS??
Bus-ns-bus : geeft bij bus 2 het gevolg dat je het instaptarief niet betaald. Bus uitcheck en bus incheck bi nen 35 minuten.
regionaal trein - bus : geeft bij bus hrt gevolg dat je hrt instaptarief niet betaald. (Ook andersom). Overstap binnen 35 minuten.
Mijn OV-chipkaart heeft er de laatste tijd wat moeite mee, zo moet ik soms meerdere pogingen doen voor ik daadwerkelijk ben in of uitgecheckt, ook conducteurs moeten meerdere pogingen doen me kaart uit te lezen op hun railpocket en me pasfoto was gewoon enorm lelijk.
Dus ik dacht... Laat ik gewoon een nieuwe aanvragen nu NS een actie heeft waarmee dat kan voor slechts 2 euro.
Zo gezegd zo gedaan en de kaart gister ontvangen.
Bel ik vandaag de NS klantenservice op (en later een 2de poging via de webcare op Twitter) met de vraag mijn NS Weekend Vrij abo over te zetten. Nou dit was dus absoluut technisch niet mogelijk. Ik moet maar een duplicaat aanvragen (kosten 11 euro) of me abonnement stopzetten en een nieuwe aanvragen op de nieuwe kaart.