(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Hopelijk blijft die 1121 volgens dezelfde omloop rijden als de Amba 8047 afgelopen maandag. Dan kan ik hem namelijk om 16:20 uur op het Zuidplein spotten. :)

Nog over de HW/GO Amba's. Ik zag vanmorgen wel in de 8348 dat er bij de next / final teksten al iets verbeterd is. Bij de eindbestemming (final dus) is nu de goede aankomsttijd te zien. Dat was eerst elke keer 1 minuutje later dan de tijd die het toen was. Vrijdag moet ik de Hoeksche Waard in, dus dan zal ik eens kijken hoe het met de halteaankondiging en de achterdisplay's zit.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

De achterlijnfilms werkt bij een deel inmiddels weer. Je kunt er niet echt een logica in vinden. Het lijkt in ieder geval wel alsof de bussen van Heinenoord de updates eerder 'ontvangen' dan die van Oude Tonge.

De tijden kloppen inderdaad al wel een beetje. Alleen, bijvoorbeeld van Zuidplein naar Oud-Beijerland, Poortwijk met de 171/172 geeft 'ie vaak een reistijd aan naar het volgende GPS-punt. Je kunt mij niet vertellen dat je in 6 minuten van Zuidplein naar de halte Poortwijk kunt rijden. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag hebben de ex-RET 800-tjes die voor Qbuzz vanuit Ridderkerk een Qbuzz-sticker en wel aan de voorkant. Voor de rest zijn nog steeds RET-stickers op de bussen te zien. Hier een foto van de 832 vanmiddag met de nieuwe sticker voorop:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Toch best uitzonderlijk: op m'n dagelijkse reis naar huis vanuit Utrecht-zuid naar Dordrecht Stadspolders ben ik binnendoor per bus zowiezo al een kwartier sneller dan wanneer ik op hetzelfde tijdstip de bus naar Utrecht C. pak en de trein neem, maar vandaag wist ik daar nog 8 minuten extra af te snoepen :)

Goed, het vereiste een dosis toeval: lijn 81 was wat vertraagd, waardoor ik die nog kon nemen naar Vianen Lekbrug. Daar de gok gewaagd dat ik sneller was door over te stappen en zodoende na een paar minuten in lijn 389 ri. Papendrecht kunnen stappen. Heerlijk rustig was die trouwens, de middagspitsritten die er pas anderhalve week zijn moeten duidelijk nog ontdekt worden.
Onderweg ging het allemaal wat sneller als in de dienstregeling staat, waardoor ik bij halte Papendrecht, Viaduct N3 nog makkelijk de licht vertraagde lijn 14 naar Dordrecht kon nemen die daar weer mooi op de bus naar huis aansloot :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

De Pouw Vervoer 102 (een Amba) heeft vandaag een klein foutje gemaakt in Vlist op lijn 106 van Nieuwegein naar Gouda. Hij zat namelijk vast:
http://www.vastgereden.nl/mediabase/ima ... -berm.html
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daantje »

Vandaag een lollige buschauffeur op lijn 82 naar Delft Ikea. Vlak voor we aankwamen bij het station in Delft riep hij om 'Dames en heren, we naderen het station, hierna zal deze bus nog door rijden naar Ikea, u weet wel, van de Zwitserse gehaktballetjes'. Dus ik raak aan de praat met een stel medereizigers over de Zweedse gehaktballetjes waarna de chauffeur omroept 'je weet in elk geval waar ik het over hebt en lekker zijn ze toch wel' :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door STF »

Busje zit goed vast in de berm zeg...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag heb ik gezien hoe kansloos sommige figuren kunnen zijn. Sinds 4 weken staat er een nieuw abri bij de halte 't Melkhuisje in Rijsoord. De achterruit zat er sindsdien nog niet in en achteraf is dat maar goed ook, want sinds vandaag ligt er al een zijruit uit. :neg:

De ex-RET 800-tjes voor Qbuzz worden langzaam steeds meer bestickerd. Nadat gisteren de voorkant al gedaan was, was vandaag de zijkant gedaan. Ik ben benieuwd of morgen dan ook de achterkant gedaan is. :P

En tot slot heeft Irisbusje 6032 nu een bestemming voor zijn rit op Arriva-lijn 173 van het Zuidplein naar Zuid Beijerland. :) Hiervoor werd er of alleen het lijnnummer of het lijnnummer + Arriva gefilmd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Karl »

Zijn die RET-bussen niet tijdelijk dan? Al duurt de concessie nog maar 'kort'.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Ja, ze zijn voor zover ik weet tijdelijk, maar nergens was aan te zien dat het een bus is die nu voor Qbuzz rijdt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Karl »

ZIjn er overigens extra bussen gehuurd/geleased/iets om de RET-bussen te vervangen en wanneer stromen die in?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Er zijn nog een aantal Lion's City's onderweg. Volgens een chauffeur die ik sprak duurt het niet al te lang meer totdat deze instromen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Er gaat toch iets niet helemaal goed met de InfoXX in de bussen in het BRU... gisteren zag ik al een bus waarvan de film was vastgelopen en het juiste lijnnummer op een briefje achter de ruit stond, vanmorgen kwam er een "65 Nieuwegein Stadscentrum" me tegemoet. Die's helemaal apart, want lijn 65 komt weliswaar wel door Nieuwegein maar niet langs het Stadscentrum :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Gevalletje oeps in Nieuwegein... klik hier voor de videobeelden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door STF »

Het past er toch door :lol:
Wel even het verkeersbordje een kwartslag gedraaid zo te zien.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Netjes :pos: :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was de 1121 wederom actief, dit keer op lijn 81 ri. Utrecht om 7.32 uur vanaf Vianen Lekbrug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Vannacht om 0.40u kwam de BSAG 4630 voorbij op lijn N5, een O405GN, met een lekke uitlaat. Klinkt toch wel lekker in combinatie met een kickdown! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Chauf21 »

STF schreef:Het past er toch door :lol:
Wel even het verkeersbordje een kwartslag gedraaid zo te zien.
Dat verkeersbord kan je ook gewoon met je spiegel draaien :twisted:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Luie mensen zul je altijd houden he.. :roll: :mrgreen: Nee, ik ben zelf totaaaal niet lui ofzo..... :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door STF »

Chauf21 schreef: Dat verkeersbord kan je ook gewoon met je spiegel draaien :twisted:
Haha, we hebben al eens de hele paal uit de grond los gehaald omdat een enorme vrachtwagen met boomstammen verkeerd was gereden en moest omkeren, hij had aan alle kanten de berm en greppels nodig om te kunnen keren. Cabine vooraan door het struikgewas, wielen doorslippen in het gras, schiet opeens de luchtleiding eraf van de trailer :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen was de 1121 wederom actief, dit keer op lijn 81 ri. Utrecht om 7.32 uur vanaf Vianen Lekbrug.
Kleine correctie: het is gewoon de rit op 85 van stalling Alblasserdam geweest, maarja als een bus alleen "Utrecht Jaarbeurs" filmt en op de halte van 81 die daarheen gaat stopt en er een lijn 85 naast staat...
De betreffende rit van 85 is echter dusdanig druk dat 'ie met twee bussen gereden wordt vanaf het station in Leerdam.

Eveneens vanmorgen werd de Arriva 6151/387 achtervolgt door een Wright met eveneens "387 Utrecht CS" op de film. In Vianen heb ik die bus echter niet meer gezien en waar de versterking voor nodig was weet ik ook niet: de 6151 zat namelijk nog nieteens zitvol, maar was wel bovengemiddeld druk. Wellicht was de bus vast opgeroepen nadat de chauffeur veel wachtende reizigers zag staan ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Ik heb er zojuist een hartverzakking bijgekregen.. We stonden net stil met de 4817, een Neoplan N4021, voor een stoplicht toen we ineens een enorme knal hoorden.. :shock: De chauffeuse is nog maar even doorgereden naar de volgende halte, want het was al wat ik dacht.. De rechterachterband, van de aanhanger, was spontaan uit elkaar geklapt..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op weg naar 't werk zag ik Citaro G 9174 op lijn 64 Zaandam Station - Zaandijk Rooswijk :shock:. Een echte Ambassador (200)-lijn. Ik denk dat ie een aantal krappe Ambassador-bochtjes (Durgerdamstraat -> Gaasperdamstraat, of de keerlus bij Koog Bloemwijk NS) dan ook nét aan gehaald heeft.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door IC3 »

Gister had de chauffeur op mijn stamlijn 117 naar Zevenbergen (en verder naar Bred) er zin in de automatische halteafroep in te schakelen. Ik wist niet eens dat het kon in de Veolia-Ambassadors. :o
Wat me verbaasde: de afroep wordt voorafgegaan door een pingeltje. Dat geluid kende ik ergens van en na een minuutje nadenken dacht ik, het is hetzelfde geluid als wat je in de Stockholmse metro hoort. Ook die wordt verzorgd door Veolia ! 8-) Grappig dat hetzelfde melodietje in de West-Brabantse polder wordt gebruikt als in de Zweedse hoofdstad. :D Misschien wordt 't nog wel op meer plaatsen gebruikt, wie weet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten