Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Hm, gek, ik gebruik een redelijk standaard type notificatie. Blijkbaar gaat Samsung daar dan gek mee om. Gaat dat dan niet ook mis met andere apps?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Ik heb ook een Samsung, maar kan me niet herinneren ooit zoiets als Thom91 gezien te hebben. Nog wel met de oude versie van de app overigens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

De oude versie gebruikte een heel ander systeem achter de notificaties, dus dat is niet zo heel gek.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Hm, gek, ik gebruik een redelijk standaard type notificatie. Blijkbaar gaat Samsung daar dan gek mee om. Gaat dat dan niet ook mis met andere apps?
Ik merk wel dat bij bepaalde apps de grote wijzigt, bijvoorbeeld Spotify maar weet niet precies wanneer en waarom hij dat dan doet. Ik denk dat het aan SwiftKey ligt maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Ik heb nu SwiftKey aan staan en dat doet hij het wel goed volgens mij..

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Volgens mij is het gerelateerd aan het aantal notificaties in je drawer. Als er ruimte is om 'm groter te maken dan wordt die ruimte gebruikt, denk ik.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Voorbeeldje van mijn eigen telefoon:

Afbeelding

Links is de notificatie uitgeklapt (want staat bovenaan en er is ruimte voor), rechts ingeklapt. Of een notificatie in- of uitgeklapt wordt bepaald Android in principe zelf, daar heb ik als app developer geen invloed op.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Ik zal er eens op letten :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door fogeltje »

Bestaat die app oom voor de iPhone? Zo nee is er een vergelijkbare app die mat op een rit toont?
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Geloof het niet... (Tijd om dat te regelen?)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door fogeltje »

Ik ben voor.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Nee, er is helaas geen rijden de treinen app voor iPhone en iPad. Maar de website van rijdendetreinen (inclusief vertrektijden + matinzet) werkt wel op iOS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door fogeltje »

Ik wist niet dat die bestond, bedankt!
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

RijdendeTreinen bleef vanmorgen stug een 300519 vermelden ter vervanging van de opgeheven t519, maar in de reisinfo op station Amersfoort kwam die vervangende trein verder helemaal niet voor en in de praktijk reed die dus ook niet.

Edit: zie ´m nu dus ook in de DVS-data op OVtijden staan samen met een op Amersfoort opgeheven 519, maar beide treinen zijn daar nooit geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Nee, er is helaas geen rijden de treinen app voor iPhone en iPad. Maar de website van rijdendetreinen (inclusief vertrektijden + matinzet) werkt wel op iOS.
Om eerlijk te zijn heb ik de app nog steeds niet gedownload en gebruik ik uitsluitend de site. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door microshit »

Is het met deze app ook mogelijk om niet van álle storingen/werkzaamheden een melding te krijgen? Zou het bijvoorbeeld wel relaxed vinden om er alleen eentje te krijgen die relevant zijn voor mijn favoriete stations.
(dagelijks Ut - Db - Ed dus heb weinig aan storingen rondom Gn of Lw ;p)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Daniel schreef:RijdendeTreinen bleef vanmorgen stug een 300519 vermelden ter vervanging van de opgeheven t519, maar in de reisinfo op station Amersfoort kwam die vervangende trein verder helemaal niet voor en in de praktijk reed die dus ook niet.
Hoe weet je het treinnummer van de trein op de borden? Een 300519 maskeert altijd een 519 todat de 300519 wordt opgeheven. Dat gaat nog wel eens mis omdat de vervangende trein soms automatisch ontstaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Nou eh, niet :wink: Is op zich ook niet relevant hier want er reed gewoon helemaal geen trein naar Zwolle om 7.07 uur. Op de schermen op het station stond die dus alleen als opgeheven (hij stond er ook maar één keer op, terwijl een vervangende trein nog vaak een dubbele vermelding oplevert)
Die vervangende had ik er thuis al tussen zien staan in de AV, maar ook toen ik eenmaal op het station nog even een blik wierp in de app stond de t519 als opgeheven en de 300519 als rijdend, maar rijden deed 'ie dus niet zo gaf de omroep ook nog aan.

Overigens zie ik net, na klik op het treinnummer op OVtijden.com, dat de 519 al vanaf Gouda was opgeheven. De 300519 staat in de lijst bij Amersfoort als rijdend (en op dat station beginnend), maar als je 'm aanklikt heeft die op Amersfoort de melding "Rijdt vandaag niet" en op Zwolle een vertraging. Kennelijk is die trein dus maar "half" opgeheven en ging de reisinfo daar de mist in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

microshit schreef:Is het met deze app ook mogelijk om niet van álle storingen/werkzaamheden een melding te krijgen? Zou het bijvoorbeeld wel relaxed vinden om er alleen eentje te krijgen die relevant zijn voor mijn favoriete stations.
(dagelijks Ut - Db - Ed dus heb weinig aan storingen rondom Gn of Lw ;p)
Wordt aan gewerkt, maar is voorlopig nog niet af. Als de meldingen echt irritant worden kun je ze ook uitzetten bij de settings.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door microshit »

Compleet uitzetten lijkt me ook wel weer een beetje overdreven, als er een storing zit op mijn traject wil ik het wel zo snel mogelijk weten.
Ik zal een update geduldig afwachten :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Bètatesters gezocht!
Op dit moment leg ik de laatste hand aan een update waarbij je je kunt abonneren op storingsmeldingen voor je vaste trajecten. Je kunt in de app aangeven welke trajecten favoriet zijn en alleen voor die trajecten krijg je voortaan een notificatie (tenzij je expliciet aangeeft dat je voor alle storingen een melding wilt krijgen).

Om te kijken of deze functie bij iedereen goed werkt en om de laatste bugs te vinden houd ik een bètatest voordat de update voor iedereen beschikbaar komt. En je bent hierbij uitgenodigd om mee te testen! :)

Afbeelding

Hoe word ik bètatester?
Iedereen die bij de vorige bètatest meedeed doet nog steeds mee met deze bètatest.

Je wordt bètatester met drie eenvoudige stappen: eerst meld je je aan voor een Google Groups, daarna moet je op een knop in de Google Play store klikken. Tot slot installeer je de update.

1. Meld je aan op deze Google Group: https://groups.google.com/forum/#!forum/rdt-betatest (met hetzelfde account als je voor de Play Store gebruikt). Als het goed is wordt je automatisch lid.

2. Bezoek deze pagina: https://play.google.com/apps/testing/nl ... ndetreinen en klik op de blauwe knop 'Tester worden'

3. Ga op je toestel naar de Play Store, vervolgens Mijn Apps en installeer de update. (Dit laatste kan even duren.)

Mocht je gekke dingen vinden, je toestel crashen, etc. laat het weten in dit topic of mail naar feedback@rijdendetreinen.nl. Bedankt voor het meetesten!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Ik kan de update nog niet vinden in de Play Store, klopt dat? (Ik was al beta tester)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Kan nog een uurtje duren idd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Heb hem ingesteld. Hoe worden de trajecten bepaald? Soms krijg ik adviezen dat ik op Enschede - Heerhugowaard via Utrecht moet gaan maar die trajecten krijg ik niet voorgeschoteld..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Op basis van de kortste route, in principe zelfde route als je zou krijgen via http://www.rijdendetreinen.nl/tariefafstanden. Voor langere routes kan het nuttig zijn om met een via-station te werken of om de zoekopdracht op te knippen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Aha ok. Nouja, nou maakt het voor mij niet zoveel uit want ik pak vanzelf de Hilversumse tak en mijdt Utrecht maar ik wilde het toch even weten :)
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten