Uitbreiding IC Bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Milco »

Dat het wellicht handig is als er op onze wiki een overzicht komt van alle IC-buslijnen die daarop (op de wiki) staan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Frans F »

visgraat schreef:Ze kunnen natuurlijk mooi profiteren van de bekendheid die al hebben, maar ik zie liever dat die bekendheid gebruikt wordt spoorprojecten van de grond te krijgen.
DB lijkt steeds meer op twee benen te hinken, willen ze nou treinvervoer of busvervoer?
Als er ook veel bussen door DB gereden gaan worden, wordt het OV-aandeel van de DB op het totale OV steeds groter. Arriva, verwant aan de DB, is ook al een grote partij, zeker in Nederland.
Op zich is het wel goed als er een sterke tweede partij is als tegenwicht tegen de combinatie NS/Qbuzz/Mansveld.
Laatst gewijzigd door Frans F op zo 24 aug 2014, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Zugführer »

Milco schreef:Dat het wellicht handig is als er op onze wiki een overzicht komt van alle IC-buslijnen die daarop (op de wiki) staan.
Eentje op dit moment, dus die lijst is snel klaar ;)
[wiki]Lijn IC Bus Düsseldorf Flughafen - Antwerpen Centraal[/wiki]

In principe komen ze allemaal hier te staan, lijkt mij: Deutsche Bahn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Milco »

Excuses, ik was in de war met de andere touringcardienst, namelijk de MeinFernbus.
Daar is wel een overzicht van: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/MeinFernbus

Sorry... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door fogeltje »

Aparte pagina voor al dit soort diensten binnen Nederland vind ik geen slecht idee. We moeten dan wel goed bijhouden als we dat ook op de pagina van DB bijhouden maar dat moet lukken.

Wat betreft DB, ze willen denk ik met busdiensten vooral preventief bezig zijn om de klanten bij hun te houden. Je zag met de NS in de jaren 30 hetzelfde. Deze richten toen busboer aTO omdat ze bang waren dat hun klanten wegliepen naar de opkomende autobus.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Suus »

De eerste verliezer van de bussenoorlog in Duitsland lijkt ondertussen gevonden te zijn, het lijkt erop dat de InterConnex-treindienst Rostock - Berlijn - Leipzig binnenkort het lootje gaat leggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Karl »

Heb die trein een keer gebruikt tussen Berlijn en Rostock, prima trein voor een prima prijs, maar dat is al jaren geleden, dus je zou verwachten dat ze inmiddels uit de start up kosten zijn. Of zijn treinen duur in Duitsland vanwege de infra-heffing?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Suus »

Het aantal reizigers heeft de laatste tijd een gevoelige daling laten zien na de introductie van de goedkope bussen, waardoor de omzet uit de treinen onder het break-evenpunt zou zijn gedaald. Veolia is daarom met een strategische heroverweging begonnen waarbij ze stoppen niet uitsluiten. Dan weet je al hoe laat het is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Hans »

Een en ander omtrent de verbinding Dusseldorf-Roermond-Brussel is bekend!

Opvallend:
Eindhoven-Brussel rechtstreeks 06:35-08:50
Terug: 22:45-00:30

Zo komt er ook een rit Eindhoven vertrek 07:20 naar Dusseldorf bij.
En 22:05 Dusseldorf naar Eindhoven.
Er wordt dus duidelijk effectief materieel ingezet.

De dienstregeling e.d. van de nieuwe verbinding:
http://www.bahn.de/i/view/NLD/nl/prices ... mond.shtml

De extra ritten Eindhoven-Dusseldorf zijn gevonden daar een vriend van mij in de DB planner.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Michael 1988 »

Dat eerste zal waarschijnlijk met de ochtendspits te maken hebben, dat de chauffeurs meer tijd hebben om op tijd in Brussel te komen. Als je 's nachts de weg op rijdt of zondagochtend is er bijna geen kip op de weg en heb je minder last van files. Overigens valt dit wel op. Volgens Google Maps en ANWB.nl doe je er ca. 1:33 minuten over met de auto. Nu rijdt de bus iets minder snel dus is 1:45 inderdaad wel erg krap op de terugweg (vooral ook omdat er nu wegwerkzaamheden zijn bij Antwerpen).
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door michiel71 »

Hans schreef:Een en ander omtrent de verbinding Düsseldorf - Roermond - Brussel is bekend!
Zo komt er ook een rit Eindhoven vertrek 07:20 naar Düsseldorf bij.
En 22:05 Düsseldorf naar Eindhoven.
Dit zijn de MAT ritten voor de bus Düsseldorf - Brussel (aankomst Düsseldorf 08:50, vertrek naar Brussel 09:35)
én Brussel - Düsseldorf (vertrek Brussel 19:00, aankomst Düsseldorf 21:55, aankomst Eindhoven 23:35)
Hans schreef: Er wordt dus duidelijk effectief materieel ingezet.
De extra ritten naar Düsseldorf zijn gevonden door een vriend van mij in de DB planner.
Volgens dezelfde DB Planner wordt doordeweeks Düsseldorf Airport nog maar 2 keer per dag aangedaan (09:30/17:30)
In het weekend wordt nog maar 3 keer per dag op Düsseldorf Airport gereden (vertrek om 06:20/09:30/17:30)

Op zondag wordt vanaf Antwerpen nog maar één keer een rit naar Düsseldorf Flughafen aangeboden (V16:10),
ondanks de wervelende reclametekst op DB Bahn
"Nieuw! IC Bus tussen Antwerpen, Eindhoven en Düsseldorf [...]
De IC Bus rijdt minimaal drie keer per dag tussen Antwerpen Centraal en Düsseldorf Flughafen (luchthaven), met bijkomende stops in Eindhoven station en Düsseldorf Hbf (station).
"

Vanaf Düsseldorf Flughafen naar Antwerpen Centraal wordt er op werkdagen nog maar één rit aangeboden.

De bus (vertrek Antwerpen 12:10, v. Eindhoven 13:30 en aankomst Düsseldorf 14:58) vertrekt om 15.35 naar Brussel.
De bus (vertrek Brussel 13:00 en aankomst Düsseldorf 15.55) vertrekt om 16:55 naar Eindhoven & Antwerpen.
Laatst gewijzigd door michiel71 op za 30 aug 2014, 16:49, 5 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Mr-W »

Hans schreef:Een en ander omtrent de verbinding Dusseldorf-Roermond-Brussel is bekend!

Opvallend:
Eindhoven-Brussel rechtstreeks 06:35-08:50
Terug: 22:45-00:30
De heenreis is voor mij wel handig,terug komt ie voor mij net te laat binnen in Eindhoven,de laatste s1900 vertrekt namelijk om 00:32 en verwacht geen aansluitgarantie.
Frans F schreef: Op zich is het wel goed als er een sterke tweede partij is als tegenwicht tegen de combinatie NS/Qbuzz/Mansveld.
Zeker,ook omdat de andere partij daardoor efficiënter moet gaan werken.(vooral op het vlak van personeelsinzet valt nog veel winst te halen)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Michael 1988 »

@michiel71

Ik had in de gaten dat het matritten zijn. Mijn punt was dat de matrit in de avond/nacht krap was.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door michiel71 »

Hans schreef:Ja ook dubbeldekkers heb ik begrepen.

En in Roermond stopplaats bij het station, als het goed is op het busstation.
Er wordt echt gesproken over AFLOSSEN in Roermond!!
Heeft ook weer met dienstlengtes e.d. maken denk ik.

Waar er in Brussel gestopt wordt is mij nog niet bekend.

LET WEL.... eea kan nog wijzigen in de uitwerking!
In Roermond wordt gestopt op het NS station

In Brussel wordt gestopt nabij Brussel Centraal (Rue du Cardinal Mercier)

Overigens wordt de omlooptijd van één busloop wel erg krap, als je rekening houdt met de rij- en rusttijden.
Tussen Vertrek 06:35 & Aankomst 11:00 zit nauwelijks marge om uit te kunnen lopen (rijtijd 4 uur & 15 minuten)
Dat geldt zeker voor de rit naar Brussel die om 13:30 vertrekt uit Roermond en pas weer om 18:20 terug is vanuit Brussel (rijtijd 4 uur & 20 minuten!).

BUS 1
Eindhoven V06:35 | A08:50 Brussel V09:00 | A11:00 Roermond V11:05 | A11:55 Düsseldorf V12:35 | A13:25
Roermond V13:30| A15:30 Brussel V16:00 |A18:20 Roermond V18:25 | A19:15 Düsseldorf V19:35 | A20:25
Roermond V20:30 | A22:30 Brussel V22:45 | A00:30 Eindhoven
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Uitbreiding IC Bus --> Overstap in Brussel naar London

Bericht door michiel71 »

Aankomst van de IC Bus in Brussel is dagelijks om 12:30, 15:30, 18:30 & 22:30 uur.
Voor reizigers uit Düsseldorf en Roermond biedt Megabus 2 * per dag een verbinding naar London om 14:00 & 00:15 uur.

Vertrek van de IC Bus vanuit Brussel naar Roermond en Düsseldorf is dagelijks om 09:00, 13:00, 16:00 & 19:00 uur.
Aankomst van Megabus vanuit London is voorzien om 06:10 & 16:30 uur (prijs €21).
Aankomst van Student Agency vanuit London is voorzien om 18:30 uur (prijs €30).
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door michiel71 »

Michael 1988 schreef:Klinkt inderdaad positief. Ben benieuwd naar de tarieven. Lijkt me leuk om zo een dagje (of paar dagen) Londen te plannen (mits ik het geld er voor heb).
Vanuit Roermond (via Düsseldorf) naar bijvoorbeeld Berlijn zijn er leuke Spaaraanbiedingen beschikbaar.
Bijvoorbeeld bij vertrek op zondag 30/11/14 om 15:05 voor €19 (+ 25% BahnCard korting)
Dat is zelfs nog goedkoper dan dezelfde rit vanaf Düsseldorf Hbf (€29)
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door Frans F »

Die verbinding van Eindhoven naar Brussel heb je natuurlijk niet zo veel aan gezien de tijd van de retourrit.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Uitbreiding IC Bus

Bericht door michiel71 »

Frans F schreef:Die verbinding van Eindhoven naar Brussel heb je natuurlijk niet zo veel aan gezien de tijd van de retourrit.
Je kunt vanaf Eindhoven dagelijks met Eurolines om 23:15 uur naar London (aankomst 07:30) (€37-€45)

Heb je iets meer tijd en iets minder budget, dan kun je vanaf Eindhoven eerst met de IC Bus
(Vertrek om 06:10 of 18:30 uur) naar Antwerpen Centraal (reistijd 75 minuten, €9-€14).
Vandaar wandel je (2,2 Km) of ga je met de tram naar Antwerpen, Platinkaai.
Daar kun je dan Megabus nemen naar London (vertrek om 11:30 of 23:45 uur, €15- €33)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten