Korte vragen #10

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #10

Bericht door MdJ »

Bee schreef:105/205 is in het verleden geknipt om technische redenen.
Ik herinner me iets dat het OV-chipkaartsysteem maar een X-aantal haltes mocht kennen (een stuk of 30 ofzo?)
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Etienne »

Erik1100 schreef:Om het even over het interieur van Connexxion bussen te hebben. Vandaag heb ik een kort ritje gemaakt in de 8423, een van de laatste bussen van Connexxion met een volledig interieur met lichtgroene xx'en over de stoelbekleding heen. Waarom heeft men hiervan afgezien in de latere bussen vanaf begin 2005?
De 8423 reed hiervoor al in meerdere concessies, maar werd in 2009 (?) samen met de 8427 enigzins gemodificeerd, zodat deze nu als streekbussen in Utrecht-Oost rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Zijn er naast de brabantliner nog meer busdiensten met een persoonlijk stopcontact voor elke reiziger?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #10

Bericht door Ardan »

De 4100-serie van Syntus heeft ook stopcontacten, maar dat zijn er maar 4 of 8.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

De Volvo 8900's die Arriva in de Zuid-Hollandse concessies inzet hebben een USB-aansluiting zodat je je telefoon kan opladen maar niet je computer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Zo'n USB-aansluiting om op te laden zit ook in de bussen van OV Regio IJsselmond, alleen bij een wel heel erg beperkt aantal plaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Korte vragen #10

Bericht door Zonnig »

rww schreef:Ik heb een kruidvat ov dagkaart gekocht, mag ik deze gebruiken op lijn 350?
Deze is gewoon geldig op de 350.
Ik had er vandaag geen enkel probleem mee.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Ardan schreef:De 4100-serie van Syntus heeft ook stopcontacten, maar dat zijn er maar 4 of 8.
Zijn dat deze Afbeelding ?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #10

Bericht door Ardan »

Dat plaatje is veel te klein om het nummer te kunnen lezen :P Maar het zijn van die bussen ja, de streekvariant. (4000 = stad, enkele rij stoelen rechtsvoor, 4100 = streek, dubbele rij stoelen rechtsvoor, stopcontacten, hoofdsteuntjes en klaptafeltjes. In de praktijk rijdt stad en streek door elkaar)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #10

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Vanwege de verkoopbaarheid zodra ze ze niet meer nodig hebben. Dan is het handiger een bus met neutraal interieur te hebben dan eentje waarin je altijd de vorige eigenaar blijft herkennen tenzij je de stoelen opnieuw bekleed.
Was dat ook niet omdat Connexxion op dat moment bezig was overgenomen te worden door Transdev en het nog maar de vraag zou zijn of de naam "Connexxion" het überhaupt nog lang zou volhouden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Bestaat er bij ns nog een papieren klasse wissel?

Ik wil een kruidvat kaartje gebruiken samen met een toeslag klasse wissel vol tarief, maar op internet lees ik alleen hoe je dat doet met een ov kaart.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

rww schreef:Bestaat er bij ns nog een papieren klasse wissel?
Nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen #10

Bericht door Anne »

Volgens deze info is het afgeschaft in de kaart automaat.
Overgangsbewijzen 2-1

Vaste Toeslag op de OV-chipkaart laden of klassewissel op de OV-chipkaart laden (alleen beschikbaar voor abonnementhouders)
Op vallend is wel dat bij de FAQ's van het e-ticket bij de vraag:
Ik heb een verkeerde klasse op mijn e-ticket ingevoerd
het volgende antwoord wordt gegeven
Zolang u de bestelling nog niet heeft afgerond is het mogelijk deze gegevens nog aan te passen. Heeft u de bestelling al afgerond dan is het niet meer mogelijk deze gegevens aan te passen.

Heeft u een tweede klasse vervoerbewijs gekocht maar wilde u eigenlijk eerste klasse reizen? Koop dan een Overgang 2-1 voor het traject dat u 1e klas wilt reizen. Een Overgang 2-1 is te koop bij onze kaartautomaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen #10

Bericht door Suus »

De Vaste Toeslag is alleen voor abonneehouders, de klassewissel is voor iedereen die op saldo reist beschikbaar.

Ik ga van de week toch eens een uitgebreid verhaal over allerlei aspecten op de wiki zetten, want het is soms om horendol van te worden.

@Webguy: kan jij zorgen dat dat laatste op de NS-site wordt gefixt, het klopt niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Hmm en op zo kruidvat kaartje kun je natuurlijk geen andere product laden, klote.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #10

Bericht door waldo79 »

Een Kruidvatkaartje is een promotiekaartje om mensen de trein in te lokken. Dat hoeft niet te betekenen dat je dezelfde voordelen krijgt als een abonnee. Zou fraai wezen ; (
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

waldo79 schreef:Een Kruidvatkaartje is een promotiekaartje om mensen de trein in te lokken. Dat hoeft niet te betekenen dat je dezelfde voordelen krijgt als een abonnee. Zou fraai wezen ; (

Dat is belachelijk, een upgrade was nooit een abonnee voordeel, vroeger kon gewoon iedereen het uit de automaat trekken, dus niet zo dom lullen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #10

Bericht door fogeltje »

Een vriendin heeft een dagkaart 1e klas op marktplaats gezet en vraagt zich af wat een redelijke prijs is. Wat kosten die dingen normaal als je die vol tarief uit de online winkel trekt bij NS?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door Tochjo »

Een Dagkaart 1e klas, verkrijgbaar bij de kaartautomaat, kost € 86,40. Dat ding is dan alleen geldig in treinen van NS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #10

Bericht door fogeltje »

Beetje jammer dus dat ik naar Hoevelaken moet :') Wilde in eerste instantie met BrengVrij tot Ede-Wageningen en dan Valleilijn. Maar met dagkaart kan ik net zo goed in Nimwegen de trein pakken en via Amersfoort gaan. Dank voor info. Wellicht betaal ik dan iets meer. Vriendin wilde er 15 euro voor hebben.Vreemden op marktplaats "afzetten" heb ik geen moeite mee, bekenden afzetten wel.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door Tochjo »

Het is ook niet gezegd dat haar dagkaart alleen geldig is bij NS. Het komt voor dat abonnementhouders andere aanbiedingen krijgen dan regulier te koop zijn. Zo heb ik nu een aanbieding voor tweemaal een Toeslag 2-1 Dagkaart voor 9 euro, waarbij staat vermeld: "De Toeslag 2-1 Dagkaart is geldig in binnenlandse treinen", zonder enig woord over andere vervoerders, dus ik neem aan dat die daar ook geldig zal zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #10

Bericht door fogeltje »

Ik vraag het nog even na maar hij moet aanstaand weekend gebruikt worden dus ik vermoed idd dat het iets voor abohouders was.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door Tochjo »

Heeft ze een NS-Business Card? Mijn vriendin kreeg daarbij een aanbieding voor twee Dagkaarten 1e klas. Het lijkt erop dat die wel geldig is bij andere vervoerders.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #10

Bericht door fogeltje »

Jep, ze is Businesskaarthouder, dus dan zal het die aanbieding zijn. Bedankt voor link. Die dagkaarten zijn verder niet aan de businesskaart gekoppeld (cq de ontvangers kunnen ze "doorgeven" aan andere personen)?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door Tochjo »

Dat is zo. Mijn vriendin en ik hebben samen heerlijk eerste klas gereisd van Maastricht naar Utrecht 8-)

Het zijn e-tickets waarbij je moet aangeven wie ermee gaat reizen. Je vriendin zal couponcodes gekregen hebben. Die kan ze doorgeven aan de koper, die ze vervolgens kan verzilveren.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten