Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Tja, tram 13. Dat geeft ongeluk natuurlijk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hier een interessant artikel op hierzijnwij.nu over deels automatisch rijden op de metro, dat vanaf volgend jaar gaat gebeuren in Amsterdam.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Oh dit geintje mogen ze bij NS ook wel gaan invoeren. Nooit meer lange keertijden in Utrecht met de NoordOost!
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Tja hoe wil je het materieel nog minder laten worden! ongelofelijke kluns voor degene die dit gedaan heeft. de 2052 staat ook nog steeds niks te doen in Diemen :(FLJ schreef:Er heeft vandaag een aanrijding plaatsgevonden met twee Combino's: AT5 gespot laat zien dat de 2020 in de keerlus van het Lambertus Zijlplein op de 2063 is geknald; in ieder geval ziet de bodemplaat van de 2020 er nogal gebogen uit en volgens mij is de vloer van de 2063 ook iets geknikt.
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Amstram17
In opleiding
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zal wel weer een bakwisseling worden en misschien toch een wagen richting Siemens sturen? De HWR krijgt het anders wel erg druk met de schadegevallen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zonder ook maar iets te weten over de toedracht van het ongeluk lijkt het me een beetje vroeg om direct te gaan oordelen.Amstram17 schreef:Tja hoe wil je het materieel nog minder laten worden! ongelofelijke kluns voor degene die dit gedaan heeft. de 2052 staat ook nog steeds niks te doen in Diemen :(
Iets anders:
Is er denken jullie een kans dat de Combino's tijdens een refit worden uitgerust met oranje LED-displays aan de buitenkant? Op Sloterdijk viel me op hoeveel beter de bussen te lezen zijn t.o.v. de trams. Vooral in fel daglicht. De trapwagens en eigenlijk al het nieuwe materieel (trams, metro's en bussen) worden tegenwoordig met oranje displays afgeleverd. Misschien dat bij vervanging van defecte matrixborden ze gelijk vervangen kunnen worden door die nieuwe LED-varianten? :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Je zou ze ook een koersrol kunnen geven. Schijnt in Amsterdam heel goed te bevallen.
/duikt weg
/duikt weg
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Goed idee, lekker nostalgisch! :D
Misschien kunnen ze de pantografen dan ook direct door beugels vervangen. :Y
Misschien kunnen ze de pantografen dan ook direct door beugels vervangen. :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maar wat is er mis mee om de bediening van de koersrol los te koppelen van de rest van de informatievoorziening (bij M5) en de bestuurder handmatig het juiste lijnnummer te laten voordraaien?
Dat kon in de jaren 30 ook. :Y
Dat kon in de jaren 30 ook. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Alsjeblieft niet. Bij een Zilvermeeuw staat vaak achter een ander lijnnummer dan voor :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik heb hier geleerd dat die koersrollen voor en achter er meer voor de sier zijn en het dus niet uit maakt als ze verkeerd staan. :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat de gemiddelde metro- en busbestuurder te beroerd is om eventjes op het eindpunt te kijken of de koersrollen nog goed staan en eventueel handmatig of via een bedieningspaneeltje te wijzigen naar de juste nummer/bestemmingscombinatie is een best trieste constatering eigenlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Geldt voor de metro niet (want daar klopt het heel vaak niet) maar de bus wel: als het 999 van de 1000 keer klopt vind ik het wel begrijpelijk dat dat er heel snel bij in schiet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gaat het bij trams en bussen niet geautomatiseerd? Zie het daar eigenlijk nooit mis gaan. Ja laatst een tram 13 naar Nieuw Sloten op het Leidse, maar dat was ongetwijfeld een kapotte koersrol aangezien de digitale displays op de zijkant en achter wel gewoon '2' lieten zien. Binnen alle displays ook.
Valt me op dat de CAFs de laatste tijd weer netjes schoon worden gemaakt. Maar repareren van het interieur is nog steeds ver te zoeken.
Valt me op dat de CAFs de laatste tijd weer netjes schoon worden gemaakt. Maar repareren van het interieur is nog steeds ver te zoeken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
meteen ook maar geel schilderen?n-evo schreef:Goed idee, lekker nostalgisch! :D
Misschien kunnen ze de pantografen dan ook direct door beugels vervangen. :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Geel i.c.m. beugels? Nee, dat vloekt. Dan wordt het eerder donkerblauw.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat is expres zo in verband met het vorken.JWM schreef:Alsjeblieft niet. Bij een Zilvermeeuw staat vaak achter een ander lijnnummer dan voor :')
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is niet de bedoeling. Voor en achter moeten hetzelfde filmen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nja ik weet ook niet of het officieel zou mogen en zo. Maar ze doen het zodat bij aankomst op CS al het goede nummer voorop staat voor reizigers die vanuit de richting Kamperbrug het perron opkomen, omdat je bij de Zilvermeeuwen de rol slechts per cabine kan bedienen in plaats van voor de hele trein.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nu is dat niet meer nodig, aangezien er een trap is afgesloten en je daardoor de achterzijde van de metro's niet meer kunt zien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vanochtend lichtelijke chaos op de M50 richting Isolatorweg. Het begon met metro's die op +17 stonden en displays die maar van tijd bleven verspringen. Ook omroepberichten met een beetje ouderwetse mannenstem met de melding dat lijn 50 15 min vertraagd was. Uiteindelijk bijna een half uur staan wachten onderweg naar Sloterdijk. Vervolgens ging de metro niet verder naar De Vlugtlaan en moesten we weer wachten op een volgende. Duurde gelukkig niet heel lang.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Komende vanaf de entree Kamperbrug is een van de twee trappen onderaan op perronniveau afgesloten. Het betreft de trap in oostelijke richting (einde perron). De trap in westelijke richting is er nog en volgens mij kun je als je vanaf die trap afdaalt nog steeds de achterzijde/voorzijde van de Zilvermeeuwen zien. De M5 is een stuk langer. Overigens ben ik benieuwd naar de verbouwing van deze oostelijke Oostlijn-entree, want ik begreep dat het de bedoeling is dat er bij de grote renovatie ook hier een lift van straat naar hal en een lift van hal naar perron zullen worden gerealiseerd.
足元にご注意下さい
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik liep vanmiddag op de Rijnstraat en zag dat de sloop van het overbodig geworden eindpuntgebouwtje van lijn 25 in volle gang is. Ik denk dat er aan de eind van de dag niets meer van over is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het huisje was enige tijd terug in het nieuws omdat het gekraakt was. Wellicht dat het daardoor in een stroomversnelling is gekomen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zonde. Het eindpunthuisje van lijn 25 stond er volgens mij pas sinds 2000. Het was ontworpen door
Hans van Heeswijk architecten. Zie ook deze pdf.
Volgens mij was het de bedoeling dat huisjes volgens dit ontwerp op elk eindpunt zouden worden gerealiseerd, maar het bleef bij deze ene. Alle andere eindpunthuisjes zijn later vervangen door nieuwe standaardhuisjes, die er wel lichter, tijdelijker en demontabeler uitzien dan deze ene uitzondering. Die waren ook vast goedkoper. Het huisje van lijn 25 zag er steviger, robuuster en definitiever uit.
Hans van Heeswijk architecten. Zie ook deze pdf.
Volgens mij was het de bedoeling dat huisjes volgens dit ontwerp op elk eindpunt zouden worden gerealiseerd, maar het bleef bij deze ene. Alle andere eindpunthuisjes zijn later vervangen door nieuwe standaardhuisjes, die er wel lichter, tijdelijker en demontabeler uitzien dan deze ene uitzondering. Die waren ook vast goedkoper. Het huisje van lijn 25 zag er steviger, robuuster en definitiever uit.
足元にご注意下さい
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten