Korte vragen #10
Re: Korte vragen #10
@Bee Misschien moeten we maar eens de veelgestelde en relevante vragen op de wiki plaatsen?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Korte vragen #10
Maar dat wil niet zeggen dat het dan ook een geldige combinatie was; je kunt bij een goedkope dagkaart nu eenmaal geen suppletie kopen voor de eerste klas. En vroeger kon dat wel bij de kaartautomaat, maar was de combinatie niet geldig. Goedkope dagkaarten zijn standaard tweede klas, tenzij de voorwaarden van een individuele actie anders zijn.rww schreef:Dat is belachelijk, een upgrade was nooit een abonnee voordeel, vroeger kon gewoon iedereen het uit de automaat trekken, dus niet zo dom lullen.
Re: Korte vragen #10
Een overgang 2-1 was gewoon geldig met bijvoorbeeld een AH dagkaart. Maar dan wel alleen vol tarief.
Re: Korte vragen #10
Waar slaat deze stoel op? :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #10
Dat is een obesitasstoel speciaal voor mensen die een hele kip als lunch verorberen en drie als avondeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Dat zei een vriend van me laatst ook al
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #10
Zou dat serieus de gedachte zijn ja? :D Een vriend en ik hebben het altijd over de 'loveseat'.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #10
De streekkanaries van Utrecht hebben ook van die anderhalve stoelen voorin, soms zie je er bij drukte wel eens twee man op gaan zitten (alhoewel, meestal 1 man en 1 vrouw ), maar wat mij betreft worden ze vandaag nog vervangen door normale eenzitters, het bredere gangpad levert vast wat extra doorstroming, en sowieso wat extra staruimte op.
Re: Korte vragen #10
Je moet elkaar wel graag mogen om daar met zijn tweeën te willen zitten. Ik ken precies een persoon met die ik op zo een ding zou gaan zitten - maar oké, die mag ook in een volle trein op mijn schoot, dus dan is dit echt te doen.
Ik zit wel vaak op die dingen omdat mijn rugzak of mijn laptoptas dan naast me past.
Ik zit wel vaak op die dingen omdat mijn rugzak of mijn laptoptas dan naast me past.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Nou zijn dat ook wel de twee uitersten in die busjes... de normale 1-zitters zijn aan de smalle kant (of kies ik altijd erg breed zittende reizigers uit om naast plaats te nemen?) en die 1,5-zitters weer aan de ruime kant.lint41 schreef:De streekkanaries van Utrecht hebben ook van die anderhalve stoelen voorin, soms zie je er bij drukte wel eens twee man op gaan zitten (alhoewel, meestal 1 man en 1 vrouw ), maar wat mij betreft worden ze vandaag nog vervangen door normale eenzitters, het bredere gangpad levert vast wat extra doorstroming, en sowieso wat extra staruimte op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Ik vind het ook wel fijn dat ik m'n tas naast me kan hebben dan. Al zijn er altijd mensen die je aankijken of je je tas niet op kan tillen zodat ze daar kunnen zitten
Re: Korte vragen #10
Ik heb even een kort vraagje dat een beetje lastig 1-2-3 te vinden is via Google (of ik google gewoon niet goed):
Ik moet vrijdag naar een bestemming die alleen te bereiken is met een Arrivatrein (helemaal richting boerenachterhoekland dus :') ). Nu heb ik voor het NS traject wel korting, maar dus niet voor dat arrivatraject. Bestaat er ook zoiets als samenreiskorting voor arriva? Ik ga wel mee met mensen die een studenten OV hebben namelijk. Kun je dit gewoon bij een arriva kaartautomaat kopen en laden op de OV chipkaart?
(of is het daar nog steeds syntus, ik herinner me dat ik daar ooit heen ging met syntus. in ieder geval, een andere vervoerder dan NS dus)
EDIT: Ik lees nu iets over dat mensen met Dal Voordeel ook iemand samenreiskorting kunnen geven, en dat dit ook geldig is intreinen van andere vervoerders. Kan ik dan mezelf samenreiskorting geven in de arrivatrein?
(ik heb indien nodig zelfs twee OV chipkaarten :') )
Ik moet vrijdag naar een bestemming die alleen te bereiken is met een Arrivatrein (helemaal richting boerenachterhoekland dus :') ). Nu heb ik voor het NS traject wel korting, maar dus niet voor dat arrivatraject. Bestaat er ook zoiets als samenreiskorting voor arriva? Ik ga wel mee met mensen die een studenten OV hebben namelijk. Kun je dit gewoon bij een arriva kaartautomaat kopen en laden op de OV chipkaart?
(of is het daar nog steeds syntus, ik herinner me dat ik daar ooit heen ging met syntus. in ieder geval, een andere vervoerder dan NS dus)
EDIT: Ik lees nu iets over dat mensen met Dal Voordeel ook iemand samenreiskorting kunnen geven, en dat dit ook geldig is intreinen van andere vervoerders. Kan ik dan mezelf samenreiskorting geven in de arrivatrein?
(ik heb indien nodig zelfs twee OV chipkaarten :') )
Re: Korte vragen #10
Waarmee reis je dat je wel korting hebt bij NS maar niet bij Arriva? Alle NS-abonnementen zijn bij alle spoorvervoerders geldig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Is NS dal voordeel ook bij arriva geldig dan? Ik zie dit er niet direct bijstaan (wel NS international).
Maar indien dat het geval is dan is het opgelost. Al hoop ik dat ik een lift per auto kan regelen want zelfs met korting vind ik zo'n verre treinreis nogal duur.
EDIT: Ah, ik zie het al staan. Nou ja, dat scheelt weer *O* (ik reis echt nóóit met andere treinvervoerders dus ik wist hier ook niet zoveel vanaf).
Maar indien dat het geval is dan is het opgelost. Al hoop ik dat ik een lift per auto kan regelen want zelfs met korting vind ik zo'n verre treinreis nogal duur.
EDIT: Ah, ik zie het al staan. Nou ja, dat scheelt weer *O* (ik reis echt nóóit met andere treinvervoerders dus ik wist hier ook niet zoveel vanaf).
Re: Korte vragen #10
Haha, de U-OV loveseat.julsteren schreef:Waar slaat deze stoel op? :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen #10
Heb zojuist een aantal berichten verwijderd. Bij deze het dringende verzoek om op een vriendelijke manier verder te gaan met deze discussie.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #10
de RET heeft ook z'n stoel in de citaro's.nvdw schreef:Haha, de U-OV loveseat.julsteren schreef:Waar slaat deze stoel op? :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #10
Sinds wanneer rijdt er een Citea MLE (?, zo'n kleintje die half Brits is) als Hotelshuttle op Schiphol?
Re: Korte vragen #10
Als je dat oranje mormel bedoelt, die rijdt er alweer een tijdje. :)
Ik weet niet of het er meerdere zijn, maar van eentje (64-BDV-9) weet ik dat hij op kenteken is gezet in mei en sowieso begin juli heb ik hem (of een identiek exemplaar) op Schiphol zien rijden.
Ik weet niet of het er meerdere zijn, maar van eentje (64-BDV-9) weet ik dat hij op kenteken is gezet in mei en sowieso begin juli heb ik hem (of een identiek exemplaar) op Schiphol zien rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Het dingetje was oranje, dus dat zal hem dan wel zijn. Ik zag hem vanuit lijn 370 daarstraks, dus ik had geen tijd om iets van kentekendetails op te schrijven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Half juni heb ik er in elk geval één gestald zien staan ergens tussen Schiphol Rijk en Hoofddorp, dus als die shuttle altijd rijdt zouden er toch wel meerdere moeten zijn.Bee schreef:Ik weet niet of het er meerdere zijn, maar van eentje (64-BDV-9) weet ik dat hij op kenteken is gezet in mei en sowieso begin juli heb ik hem (of een identiek exemplaar) op Schiphol zien rijden.
Destijds alleen geen kenteken kunnen zien of een foto kunnen maken want dat ding stond compleet ingebouwd op een afgesloten terrein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Eerder vandaag een mailtje gekregen van NS International over mijn treinreis van a.s. vrijdag. Daarin werd de app van NS International aangeprezen, waarbij je dus een reis kunt 'opslaan' en je wordt gewaarschuwd als er wijzigingen zijn.
- Hoe kan ik die reis 'opslaan'? Moet ik hem in de 'agenda' zetten?
- Is deze optie ook aanwezig op de reguliere NS app? Want zoiets is wel een goed diee...
- Hoe kan ik die reis 'opslaan'? Moet ik hem in de 'agenda' zetten?
- Is deze optie ook aanwezig op de reguliere NS app? Want zoiets is wel een goed diee...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #10
Voor de NS International app:
Je moet je reis plannen, het reisadvies openen en dan onderaan op "Reisbewaking instellen" tikken. Daar kan je nog instellingen wijzigingen en dan met nog een tik op "Reisbewaking instellen" krijg je pushmeldingen.
Dit kan inderdaad ook met de binnenlandse NS-app:
Je plant een reisadvies, en kiest rechtsboven voor opties. Daar kies je voor Opslaan. Je krijgt een schermpje met instellingen en daarna wordt het advies bewaard. Je kan alle reizen zien onder het kopje "Opgeslagen reizen" in het scherm Mijn reizen.
Onder Mijn reizen kan je ook vaste trajecten instellen. Daarvoor druk je op de plus rechts naast het kopje "Trajecten & Locaties", voert een reisroute in en kiest voor opslaan. Daarna krijg je altijd de 8 actuele reisadviezen voor je verbinding te zien: standaard zie je de eerstmogelijke voor als je nu op het station staat, de twee voorgaande en de vijf daaropvolgende.
Je moet je reis plannen, het reisadvies openen en dan onderaan op "Reisbewaking instellen" tikken. Daar kan je nog instellingen wijzigingen en dan met nog een tik op "Reisbewaking instellen" krijg je pushmeldingen.
Dit kan inderdaad ook met de binnenlandse NS-app:
Je plant een reisadvies, en kiest rechtsboven voor opties. Daar kies je voor Opslaan. Je krijgt een schermpje met instellingen en daarna wordt het advies bewaard. Je kan alle reizen zien onder het kopje "Opgeslagen reizen" in het scherm Mijn reizen.
Onder Mijn reizen kan je ook vaste trajecten instellen. Daarvoor druk je op de plus rechts naast het kopje "Trajecten & Locaties", voert een reisroute in en kiest voor opslaan. Daarna krijg je altijd de 8 actuele reisadviezen voor je verbinding te zien: standaard zie je de eerstmogelijke voor als je nu op het station staat, de twee voorgaande en de vijf daaropvolgende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #10
we hebben over dit busje toch?Daniel schreef:Half juni heb ik er in elk geval één gestald zien staan ergens tussen Schiphol Rijk en Hoofddorp, dus als die shuttle altijd rijdt zouden er toch wel meerdere moeten zijn.Bee schreef:Ik weet niet of het er meerdere zijn, maar van eentje (64-BDV-9) weet ik dat hij op kenteken is gezet in mei en sowieso begin juli heb ik hem (of een identiek exemplaar) op Schiphol zien rijden.
Destijds alleen geen kenteken kunnen zien of een foto kunnen maken want dat ding stond compleet ingebouwd op een afgesloten terrein.
zover ik gezien heb hebben er daar maar 1 van en ze hebben een grote sprinter.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #10
De 8427 zit al sinds eind april 2014 in Uithoorn, dus geen Utrecht-Oost !Etienne schreef:De 8423 reed hiervoor al in meerdere concessies, maar werd in 2009 (?) samen met de 8427 enigzins gemodificeerd, zodat deze nu als streekbussen in Utrecht-Oost rijden.Erik1100 schreef:Om het even over het interieur van Connexxion bussen te hebben. Vandaag heb ik een kort ritje gemaakt in de 8423, een van de laatste bussen van Connexxion met een volledig interieur met lichtgroene xx'en over de stoelbekleding heen. Waarom heeft men hiervan afgezien in de latere bussen vanaf begin 2005?
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten