Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Wubbo »

Flakon bestaat ook niet, dat is met een c in plaats van een k. Oogt zo lekker professioneel zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Een vrouw van middelbare leeftijd vergat bij de supermarkt haar boodschappen mee te nemen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door waldo79 »

De dementie treedt al vroeg in tegenwoordig :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Daantje »

Ach, ik ben al twee keer boodschappen gaan doen zonder portemonnee.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door baladid »

Ook leuk: Fietsend naar de supermarkt, lopend terug...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Daniel »

Gister stond er bij de Plus hier iemand met zelfscanner in de rij bij de normale kassa. Mooi, was ik eerder aan de beurt :P

Ik ben overigens ook al een keer met nog wat afval dat ik in de vuilcontainer had willen gooien in m'n boodschappentas bij de supermarkt aangekomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Geert »

Ik heb dat altijd met statiegeld, pas als ik mijn tas inpak na het afrekenen kom ik er achter dat ik nog wat statiegeldflessen in had willen leveren. En die gaan dan maar weer mee naar huis...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Als ik daar achterkom bij de kassa zeg ik tegenwoordig tegen de kassier dat ik even mijn flessen inlever en daarna ga ik via het hekje van de uitgang weer gewoon naar binnen. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Ardan »

Ik vind dat best wel vervelend, als de flessenautomaat vóór de winkelingang is. Sta je al binnen, zoeken zoeken.. oh wacht..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Nou, weet je wat pas kut is? Als de flessenautomaat ergens anders in het pand zit! Voor de flessenautomaat van de Ap in Boskoop moet je naar buiten via de zijingang, het parkeerterrein aflopen en dan zit er een klein portiek met een statiegeldautomaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ik heb dat altijd met statiegeld, pas als ik mijn tas inpak na het afrekenen kom ik er achter dat ik nog wat statiegeldflessen in had willen leveren. En die gaan dan maar weer mee naar huis...
Heb dat 1 keer gehad. stond bij de kassa, wil inpakken: hele tas vol met lege flessen. Kun je dus niet inpakken. MOET je eerst terug naar de automaat. En die boodschappen daar maar liggen. Tamelijk onhandig.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Thom91 »

Sowieso is statiegeld iets debiels, ik werd er in Duitsland helemaal priegel van dat op iedere blikje of flesje weer dat geile pfand zat. brrrr.
Komt wel goed schatje.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door baladid »

Kwestie van wennen. Ik wordt in Nederland altijd gek van die mensen die zomaar blikjes of flesjes weggooien, tot dat ik merk dat er ja in NL geen statiegeld op zit.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Bakpapier »

Ik drink bijna nooit frisdrank, dus voor de enkele fles die ik wel eens heb ga ik niet naar de supermarkt hoor, lekker boeiend die 10 cent. Maar kratten bier terug naar de supermarkt brengen is wel altijd nogal veel werk... tegenwoordig koop ik ook vaak blikken, lekker makkelijk, geen troep, geen statiegeld. En met een blik oettinger of zo vind ik niks mis, prima te drinken. Maar het betere bier is natuurlijk wel op fles.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door baladid »

Bakpapier schreef:Maar kratten bier terug naar de supermarkt brengen is wel altijd nogal veel werk...
Heb je in Nederland geen sixpacks? Zes flessen bier in karton, past uitgepakt in een fietstas. Handig.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door STF »

Luxemburg kent nauwelijks statiegeld, maar dan juist wel weer op groene wijnflessen. :lol:
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Bakpapier »

baladid schreef:
Bakpapier schreef:Maar kratten bier terug naar de supermarkt brengen is wel altijd nogal veel werk...
Heb je in Nederland geen sixpacks? Zes flessen bier in karton, past uitgepakt in een fietstas. Handig.
jawel maar een sixpack koop ik alleen voor betere bieren zoals leffe of zo, voor het pils ga ik minstens voor een krat (ik hou nogal van de drank :') ).
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door baladid »

En ik moet opletten dat ik een sixpack binnen de houdbaarheidsdatum opkrijg... Drink vooral Apfelwein (soort van cider).
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Fles »

In Duitsland zorgt het statiegeld voor een complete sub-economie. Ben vaak zat op een of ander Hbf op mijn schouder getikt tijdens de laatste slok "joh mag ik je blikje als je klaar bent?" ja tuurlijk. Er zijn mensen die gewoon een 1e klas BahnCard 100 daarvan financieren (dan mogen ze namelijk o.a. ook douchen in de lounges) en die letterlijk 365 dagen per jaar niks anders doen dan statiegeld inzamelen en inleveren. Die hebben zo ook hun functie in het recycle-gebeuren. Prima toch :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Het werkt ook wel, want je ziet in Nederland toch vaak blikjes en flesjes als zwerfvuil rondslingeren. Helaas gaat het in Nederland juist de verkeerde kant op omdat Rutte I had bedacht het statiegeld af te schaffen omdat de lobby van de frisdrankindustrie en de supermarkten (behalve Aldi en Lidl, die zijn juist voorstander van statiegeld) dat zo graag wil. Die lobby heeft een vehikel opgericht, Nederland Schoon, en probeert met het weggeven van gratis vuilnisbakken en met tv-commercials zo de statiegeld afgeschaft te krijgen, want kijk eens hoe goed mensen zwerfvuil weggooien. Nou, ik merk het :') :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Ardan »

Fles schreef:In Duitsland zorgt het statiegeld voor een complete sub-economie. Ben vaak zat op een of ander Hbf op mijn schouder getikt tijdens de laatste slok "joh mag ik je blikje als je klaar bent?" ja tuurlijk. Er zijn mensen die gewoon een 1e klas BahnCard 100 daarvan financieren (dan mogen ze namelijk o.a. ook douchen in de lounges) en die letterlijk 365 dagen per jaar niks anders doen dan statiegeld inzamelen en inleveren. Die hebben zo ook hun functie in het recycle-gebeuren. Prima toch :pos:
Ik zie in Berlijn zoveel mensen die winkelwagens vol flessen meesleepten, of een aanhangertje achter een handfiets.. Kunnen ze volgens mij prima van rondkomen. Ik liep eens 's avonds met een flesje over de Warschauer Straße, daar zitten sowieso veel 'Pfandpiraten'. Flesje leeg, op de stoep gezet, doorlopen, eens kijken hoe lang het duurt voor iemand hem oppakt.
Binnen een minuut was-ie weg :')

Sowieso vind ik statiegeld meeslepen op vakantie echt onpraktisch. Gaan per dag wel een paar flesjes en blikjes doorheen. Denk je nou écht dat ik dat allemaal ga meeslepen naar een supermarkt in mijn tas, vooral de blikjes? Dan zit mijn hele tas onder de plakzooi..
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door webguy »

Ik was vanochtend zo wakker dat ik in een HESS trolley m'n hoofd keihard stootte tegen zo'n mooie gele stang...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door julsteren »

Ik viel van de trap vanochtend. Au.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Michael »

Weer eentje van de shakemachine soap:

Ik wou gisteren de siroopleidingen door gaan spoelen. Maar ik trok de koppeling van de zak chocoladesiroop iets te hard los waardoor heel de vloer en ikzelf onder de chocoladesiroop zat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Geert »

Vandaag drie keer fout de pincode ingevoerd van mijn tankpas. Gelukkig wordt de blokkade na 24 uur automatisch weer opgeheven :')

Gisteren bijna mijn sleutels kwijtgemaakt toen ik ging zwemmen (na afloop lagen ze bij de kassa).

Vorige week naar de supermarkt geweest om lunch te halen en uiteindelijk van alles gehaald behalve brood.

We blunderen lekker door ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten