Jij en iedereen die niet bij de buurtbusvereniging zit :')visgraat schreef:Ik begrijp de redenatie niet.
Ze dreigden het werk neer te leggen en te stoppen. Ik zou gezegd hebben: be my guest.
Jij en iedereen die niet bij de buurtbusvereniging zit :')visgraat schreef:Ik begrijp de redenatie niet.
Hoe kan ik deze cijfers het best lezen en daaruit conclusies trekken ?huibf schreef:Voor de liefhebbers.
Op tenderned.nl zijn cijfer beschikbaar van alle buslijnen van SRE van 2011 en 2012.
Ik dacht al,die chauffeur rijdt normaal in Eindhoven,en ook instructie ritten.Alleen heb ik jou nog nooit gehad als chauffeur op Eindhoven-stad.Zal de volgende keer zwaaien.Hans schreef:@Mr-w
Heb je goed opgelet naar de chauffeur van die lijn 22?
Dat was ik.....
Meestal zijn er 's ochtends vooral instappers op lijn 22 en laat op de middag vooral uitstappers uit de richting Eindhoven.Hans schreef:vandaag had ik een keer een streekdienstje en voor het eerst in mijn chauffeursleven de 22 gereden.
Zelfs uitstapper in Stiphout, Kerk.
Aantal reizigers viel ook mij niet tegen.
lijn 174 is daar ook een mooi voorbeeld van,die heeft ook vrij weinig haltes tussen Veldhoven en Bergeijk Al lopen beide lijnen niet heel lekker.Hans schreef:Overigens zijn er meerdere streeklijnen waarbij er weinig haltes in een bepaald dorp / stuk route zijn, zoals Stiphout.
Mr-W schreef:Hans schreef:@Mr-w
Heb je goed opgelet naar de chauffeur van die lijn 22?
Dat was ik.....
Ik dacht al,die chauffeur rijdt normaal in Eindhoven,en ook instructie ritten.Alleen heb ik jou nog nooit gehad als chauffeur op Eindhoven-stad.Zal de volgende keer zwaaien.
Provincie Zeeland is juist beter,piepkleine dorpen hebben een halte aan de provinciale weg en hinderen de grote stroom niet met onnodig omrijden.In grotere plaatsen wordt de kern wel bediend,evt met een buurtbushuibf schreef:Over de haltedichtheid.
150 in Bladel: in het Noorden kan nog wel een halte erbij. Midden van de Ballingstraat en in het midden van de Rondweg. Bladel heeft nu eenmaal de route over de doorgaande weg en niet dwars door het dorp. De halteafstand kan dan wel groot zijn. Vanuit de Kern in Bladel liggen ze relatief toch er goed, veel meer halten creeren aan de rondweg lijdt voor de verst gelegen woningen niet tot veel korte loopafstanden.
(Prov Zeeland is met wat dat betreft nog wel wat erger. Daar rijden de bussen over de prov. weg en komen niet eens in de buurt van de dorpskern.)
Halte Riethoven,Walik hernoemen in Walik,Broekhovenseweg omdat Walik een apart gehucht is.huibf schreef:174: tussen Riethoven en ASML is ook erg weinig bebouwing. Een halte meer heeft dan ook geen zin. De halte Witven en Keeropperdreef wilde men eerst ook niet eens aanleggen. In Riethoven zelf zou ook wel een extra halte kunnen liggen zowel zuidelijk als noordelijk
Infrastuctuur tussen Uden en Boekel is niet echt geschikt voor een sneldienst.Daarnaast is het duidelijker als lijn 122 op alle haltes tussen Beek en Donk en Gerwen gaat stoppen.huibf schreef:121 en 122 is volgensmij niets mis mee, het is een sneldienst...
Bij de winkelstraat staat geen bebouwing,stoppen bij de Goorsedijk is wel aan te raden.Papenvoort is wat mij betreft oké.St Jozefburg zeker niet,liever de Geldropseweg. St Jozefburg zorgt voor Schoolvervoer uit Geldrop naar het Augustinianum bij slecht weer en lijn 20 is op die uren al zo druk. Camping 't wolfsven in de superdal opnemen in lijn 20 zou prettig zijn.(wanneer 24 en 20 dus uursdienst rijden)huibf schreef:20 zou mijn inziens ook moeten stoppen bij de kruising Mierloseweg/Herselseweg en rondom de Winkelstraat. Lijn 20 gaat overigens vanaf 2015 ook stoppen op Geldrop PapenVoort en St Jozefburg (tvv Odastraat (lijn10), een paar jaar geleden) maar niet meer aan halte Geldropseweg.
Overtuig de gemeente Helmond maar.....huibf schreef:22 in Stiphout
Dat klopt, vroeger was de overstap 22-52(wat de lijn richting Brandevoort een stuk aantrekkelijker maakt) net wel/niet haalbaar via halte Ziekenhuis. Nu is Lorentzstraat een goede optie, anders moet men op de Hortsedijk lijn 22 verlaten en zich naar de halte Automotive Campus spurten, dat lijkt mij ook geen pretje gezien de afstand. Ook een mogelijkheid is de halte Hortsedijk naar voren verplaatsen, waar hij vroeger stond. Zo kunnen en lijn 22 en lijn 52 in beide richtingen er gebruik van maken. En ja, probeer de Gemeente Helmond maar eens te overtuigen...Overtuig de gemeente Helmond maar.....
Verder is een halte bij de Lorentzstraat voor lijn 22 en 52 prettig om het vervallen van Boerhavenlaan te compenseren.
Aldus Mr-W en helemaal mee eens, lijn 20 bediend al het Varendonck en wordt veel gebruikt door scholieren uit dorpen zoals Asten, Someren en Lierop. Om hier dan ook nog Mierlo en Geldrop aan toe te gaan voegen... Dan mag Hermes wel met een driedubbelgelede bus komen willen ze het allemaal meenemen. Verder is het voor het blijven bestaan van lijn 24 en voor de scholieren uit Helmond en vooral Mierlo en Geldrop er een bus op St. Jozefsburg stopt, mensen uit Asten, Someren en Lierop kunnen en spitsrit nemen en dan overstappen op lijn 24 als ze echt voor de deur van de school bij de St. Jozefsburg willen staan. Anders kunnen ze net zoals nu uitstappen op de Otto Veniusweg, dat is niet ver lopen.Bij de winkelstraat staat geen bebouwing,stoppen bij de Goorsedijk is wel aan te raden.Papenvoort is wat mij betreft oké.St Jozefburg zeker niet,liever de Geldropseweg. St Jozefburg zorgt voor Schoolvervoer uit Geldrop naar het Augustinianum bij slecht weer en lijn 20 is op die uren al zo druk. Camping 't wolfsven in de superdal opnemen in lijn 20 zou prettig zijn.(wanneer 24 en 20 dus uursdienst rijden)
Volgens mij genereert dat industrieterrein te weinig reizigers om om te zetten in een spitslijn zoals de gemeente Helmond wil en blijft deze situatie in 2015.huibf schreef:Boerhaavelaan komt gewoon weer terug hoor na 12 december. Lijn 52 rijdt tijdelijk via de automotive campus.
Lijn 24 inkorten tussen Helmond en Mierlo is in de spits niet mogelijk vanwege ROC vervoer,ritten 1 op 1 omzetten is niet mogelijk dan wordt de kern van Mierlo en Geldrop niet bedient.Daarnaast heeft Hermes een te kort aan gelede bussen om de extra vervoersvraag op te vangen.Zugführer schreef:Als oud-Augustinianum scholier heeft het me eigenlijk altijd verbaasd dat lijn 20 daar (halte St. Josephburg) niet stopte. Als er toch vraag is naar een meer frequente bediening van die halte is het een beetje de omgekeerde wereld om dan te zeggen dat die scholieren maar met lijn 24 mee moeten rijden zodat die ook nog een beetje gevuld is?
Als er echt te weinig capaciteit is op lijn 20 zouden daar juist meer ritten moeten komen en zou lijn 24 beter kunnen vervallen, of omgezet worden tot buurtbus of zo tussen Helmond en Mierlo. Al heb ik geen idee hoeveel mensen er daar gebruik van maken en of dat tot capaciteitstekorten zou leiden..
Alleen camping t Wolfsen vormt en probleem. De rest overslaan vormt geen probleem,daarnaast heeft lijn 20 veel haltes erbij gekregen zodat het sneldienst karakter is komen te vervallen. Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station heeft die functie overgenomen. Mijn voorstel is om in de middag ook een aantal ritten te rijden.Zugführer schreef:Sowieso heb ik het "sneldienst" karakter van lijn 20 altijd een beetje vreemd gevonden, hoeveel haltes worden er in totaal nou overgeslagen? Een stuk of 5? Ik kan me niet voorstellen dat die lijn heel veel langzamer wordt als hij gewoon op alle haltes gaat stoppen. Dan zit je ook niet meer met haltes als DAF 2 of Wolfsven die in de daluren opeens nog maar 1 keer per uur bediend worden, terwijl er wel twee keer per uur een bus langskomt.
Dan is de 122 geen sneldienst meer en gaat Gemert mekkeren (want haltes waar vrijwel nooit iemand in- of uitstapt gaat erg veel tijd meer kosten :') ). Infrastructuur wil voor een sneldienst weinig zeggen, volgens mij gaat het daar vooral om het aantal haltes wat je aandoet. Als je het over vrije infrastructuur gaat hebben, dan heb je het al weer over HOV. Overigens weiger ik de 121 na Gemert nog een sneldienst te noemen omdat het de enige verbinding op dat traject is (heel eventueel nog sneldienst naar Boekel). Ik zou liever zien dat men in Uden de oude sneldienstroute gaat rijden en de 91 de bediening van de 21 route overneemt. Er zouden dan twee haltes op de route van lijn 91 vervallen, maar of daar veel mensen instappen weet ik niet.Mr-W schreef:Infrastuctuur tussen Uden en Boekel is niet echt geschikt voor een sneldienst.Daarnaast is het duidelijker als lijn 122 op alle haltes tussen Beek en Donk en Gerwen gaat stoppen.
Die frequentie is natuurlijk afhankelijk van lijn 620Zugführer schreef:Ik zou zeggen: laat lijn 20 niet langer sneldienst zijn, maar overal stoppen, ook op de resterende paar haltes die nog niet worden aangedaan. Lijn 120 komt er dan bij als echte sneldienst, die in de daluren niet hoeft te rijden. Een frequentie van 2x per uur lijkt me wel het minimum, maar dat is natuurlijk niet gratis...
Voor lijn 620 is het niet problematisch omdat de tijd naar Eindhoven station veel langer is en er een vraag vanuit Scholieren uit Brandevoort voor een verbinding met het VMBO in Nuenen en natuurlijk ook het Novalis en Summa in Eindhoven.Daarnaast is het een scholierenlijn dus niet alle ritten moeten de volledige route rijden.Zugführer schreef:Ik kan me herinneren dat lijn 120 niet in Brandevoort mocht stoppen i.v.m. concurrentie op de NS, dus die lijn 620 wordt wellicht ook problematisch. Klinkt verder wel als een goed plan. Meteen de andere scholierenlijnen in het SRE ook omnummeren naar de 600 reeks?
Zo'n 30 a 40 leerlingen denk ik uit Brandevoort.Hainje schreef:Zijn er dan zoveel scholieren uit Helmond die op het VMBO in Nuenen zitten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten