Breng ideeëntopic

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door Nitein-Repart »

Het gaat niet alleen daarom, maar combinaties van vervoersstromen, oa Bergh-Arnhem/Nijmegen (via D), Bergh-Doetinchem, Emmerich-Kleve, Kleve-Nijmegen. Ik vind het hert onderzoeken waard.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door MdJ »

Maak eens een HB-matrix. (vuistregels hier: http://essay.utwente.nl/61005/1/MSc_D_Mestrum.pdf)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door Suus »

Bekende naam, die auteur...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door verfmeer »

Ik vraag me bij die buslijn naar Emmerich altijd af, waarom rijden er geen directe treinen tussen Emmerich en Arnhem rijden. Misschien dat ze die RE door kunnen trekken, met een nieuw station in Elten. Dan zou Zevenaar een goed overstappunt zijn voor de route Nijmegen-Emmerich.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door Suus »

Een trein tussen Arnhem en Emmerich komt er, vanaf december 2017.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door SuperGhost »

verfmeer schreef:Ik vraag me bij die buslijn naar Emmerich altijd af, waarom rijden er geen directe treinen tussen Emmerich en Arnhem rijden. Misschien dat ze die RE door kunnen trekken, met een nieuw station in Elten. Dan zou Zevenaar een goed overstappunt zijn voor de route Nijmegen-Emmerich.
Per 2017 wordt die RE gewijzigd in een RB en gaat dan doorrijden naar Arnhem (tussen Zevenaar en Arnhem non-stop).
Als dat een succes blijkt, dan zou je inderdaad ook een station in Elten kunnen bouwen (ben ik voor), maar laat eerst men maar eens kijken of zo'n trein houdbaar kan blijven, voordat je dure nieuwe infra aanlegt (een station) die wellicht dan al snel weer nutteloos wordt als die trein onhoudbaar blijkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door Suus »

Het is allang besloten dat Elten een station krijgt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Per 2017 wordt die RE gewijzigd in een RB en gaat dan doorrijden naar Arnhem (tussen Zevenaar en Arnhem non-stop).
Als dat een succes blijkt, dan zou je inderdaad ook een station in Elten kunnen bouwen (ben ik voor), maar laat eerst men maar eens kijken of zo'n trein houdbaar kan blijven, voordat je dure nieuwe infra aanlegt (een station) die wellicht dan al snel weer nutteloos wordt als die trein onhoudbaar blijkt.
Volgens mij wordt RB35 (Emmerich - Düsseldorf Hbf) doorgetrokken naar Arnhem, niet RE5. RE5 (Emmerich - Koblenz Hbf) blijft volgens mij dat traject gewoon rijden.

Ik hoop dat ze ook ooit RE10 (Kleve - Düsseldorf Hbf) doortrekken naar Nijmegen via Nijmegen Heyendaal (aangezien Roermond - Nijmegen toch geëlektrificeerd wordt) en Groesbeek.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door webguy »

Bee schreef:Bekende naam, die auteur...
Inderdaad ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Volgens mij wordt RB35 (Emmerich - Düsseldorf Hbf) doorgetrokken naar Arnhem, niet RE5. RE5 (Emmerich - Koblenz Hbf) blijft volgens mij dat traject gewoon rijden.
RE5 wordt geschrapt tussen Emmerich en Wesel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Ik hoop dat ze ook ooit RE10 (Kleve - Düsseldorf Hbf) doortrekken naar Nijmegen via Nijmegen Heyendaal (aangezien Roermond - Nijmegen toch geëlektrificeerd wordt) en Groesbeek.
Hoop ik ook, alleen Nijmegen en Groesbeek liggen dwars. Nijmegen omdat die per se een tram Nijmegen-Kleve willen en geen trein en Groesbeek omdat die überhaupt geen railvervoer willen.

Overigens vraag ik me af waarom het elektrificeren van Nijmegen-Roermond (Maaslijn) een voordeel moet zijn voor het doortrekken van RE10? Ik weet niet of RE10 een dieseldienst of een elektrische dienst is, maar die kan sowieso niet gebruik maken van de bovenleiding die de Maaslijn krijgt, omdat de Duitse bovenleiding totaal anders is dan de Nederlandse. De RB35 die naar Arnhem gaat doorrijden krijgt daarom ook speciale treinstellen die geschikt zijn voor beide bovenleidingsspanningen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Hoop ik ook, alleen Nijmegen en Groesbeek liggen dwars. Nijmegen omdat die per se een tram Nijmegen-Kleve willen en geen trein en Groesbeek omdat die überhaupt geen railvervoer willen.

Overigens vraag ik me af waarom het elektrificeren van Nijmegen-Roermond (Maaslijn) een voordeel moet zijn voor het doortrekken van RE10? Ik weet niet of RE10 een dieseldienst of een elektrische dienst is, maar die kan sowieso niet gebruik maken van de bovenleiding die de Maaslijn krijgt, omdat de Duitse bovenleiding totaal anders is dan de Nederlandse. De RB35 die naar Arnhem gaat doorrijden krijgt daarom ook speciale treinstellen die geschikt zijn voor beide bovenleidingsspanningen.
Ik zag net dat RE10 wordt geëxploiteerd met de NWB VT 500 (Dieseltreinen van NordWestBahn). Het maakt dus niet zoveel uit, want op Kleve - Düsseldorf Hbf is het grotendeels een dieseltraject.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door Nitein-Repart »

MdJ schreef:Maak eens een HB-matrix. (vuistregels hier: http://essay.utwente.nl/61005/1/MSc_D_Mestrum.pdf)
Civiele techniek, wat heb ik nare herrineringen aan die studie diue ik slechts 2 maanden volgde.

Mijn idee is eigenlijk een koppeling tussen de bestaande 24 (Doetinchem-'s Heerenberg), 91 ('s Heerenberg-Emmerich) en 58 (Emmerich-Nijmegen) op uursbasis. Alleen is het concessietechnisch buitengewoon lastig. Als de trein Emmerich-Arnhem gaat rijden neemt ook de behoefte aan een volwaarde busverbinding 's Heerenberg-Emmerich toe.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Mijn idee is eigenlijk een koppeling tussen de bestaande 24 (Doetinchem-'s Heerenberg), 91 ('s Heerenberg-Emmerich) en 58 (Emmerich-Nijmegen) op uursbasis. Alleen is het concessietechnisch buitengewoon lastig.
Mij lijkt de oplossing vrij makkelijk, gewoon alle deelnemende vervoerders uit de concessies een bus laten exploiteren. Enige wat je dan moet doen, is ervoor zorgen dat iedereen rustige en drukke ritten krijgt, zodat bijvoorbeeld niet één vervoerder alleen 's avonds met lege bussen rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door Zugführer »

Lijn 91 rijdt nu met een busje waar naast de chauffeur 5 passagiers inpassen. Waarom zou er opeens behoefte zijn aan een uitgebreide dienst als er treinen Arnhem-Emnerich gaan rijden? is het dan sneller om naar 's-Heerenberg via Emmerich te reizen?
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door baladid »

Als de aansluiting goed is zou dat best kunnen...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door SuperGhost »

Zugführer schreef:Lijn 91 rijdt nu met een busje waar naast de chauffeur 5 passagiers inpassen. Waarom zou er opeens behoefte zijn aan een uitgebreide dienst als er treinen Arnhem-Emnerich gaan rijden? is het dan sneller om naar 's-Heerenberg via Emmerich te reizen?
Ja, dat is dan sneller (als je wel alles goed plant).

's-Heerenberg - Emmerich = 21 minuten
Emmerich - Arnhem zal zo'n 20-25 minuten zijn (want nonstop op Arnhem-Zevenaar)
TOTAAL: 41-46 minuten excl. overstaptijd

's-Heerenberg - Doetinchem = 20 minuten
Doetinchem - Arnhem = 34 minuten
TOTAAL: 54 minuten excl. overstaptijd

Wellicht kan 's-Heerenberg-Emmerich ook nog wel sneller, want dat is een aanzienlijk kortere afstand dan 's-Heerenberg-Doetinchem.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door regenmaker »

Ik zou nog een keer een uitgebreide reactie geven op het plan van SuperGhost. Was het even vergeten, maar nu ga ik er even voor zitten om de lijnen te bekijken. Hieronder per lijn mijn commentaar! :)

Stadsdienst Apeldoorn
1 - Ringlijn Busstation/NS - Orden - Ugchelen - Gelre Ziekenhuizen - Malkenschoten - De Maten - Busstation/NS
2 - Ringlijn Busstation/NS - De Maten - Malkenschoten - Gelre Ziekenhuizen - Ugchelen - Orden - Busstation/NS


De infrastructuur bij het ziekenhuis zou moeten aangepast worden om deze ringlijn te kunnen maken of er moet een extra rondje gemaakt worden. De busbaan bij het ziekenhuis is maar voor één richting. Je zou ook stoplichten kunnen plaatsen voor de bussen om het probleem op te lossen.

Van de lijn zelf vind ik het niet zo'n goed idee, omdat je vanuit Ugchelen langer onderweg bent naar het station. Je zou eventueel lijn 33 (Apeldoorn - Veenendaal) kunnen pakken, maar die gaat 's avonds en zondags maar 1x/uur. Terwijl de huidige lijn 12 in Apeldoorn dan een frequentie 2x/uur heeft op die tijdsperiode. Het positieve punt is een snelle verbinding naar het ziekenhuis vanuit de maten/orden.

Ik snap de rare knik bij Dubbelbeek niet, zorgt dat voor een overstap op 9 of 10?

3 - Ringlijn Busstation/NS - De Maten - Station De Maten - Steenkamp - Station Osseveld - Marktplein - Busstation/NS
4 - Ringlijn Busstation/NS - Centrum - Station Osseveld - Steenkamp - Station De Maten - De Maten - Busstation/NS


Geen geweldig idee, aangezien je vanuit Steenkamp (het woudhuis) veel langer onderweg bent naar het station, want hij gaat via de markt...

Je zou dit probleem kunnen oplossen door ringlijnen 5+6 een overstap te geven op lijnen 3+4 of overstap op 300 bij de N345. Ook is de tunnel bij het station Apeldoorn Osseveld niet geschikt voor bussen vanuit twee richtingen.

5 - Ringlijn Busstation/NS - Mheen - Sprenkelaar - Anklaar - Bedrijvenpark Noord - Kerschoten - Centrum - Busstation/NS
6 - Ringlijn Busstation/NS - Centrum - Kerschoten - Bedrijvenpark Noord - Anklaar - Sprenkelaar - Mheen - Busstation/NS


Interessante lijn zou kunnen werken --> geeft betere bereikbaarheid bedrijvenpark noord.

7 - Ringlijn Busstation/NS - Centrum - De Parken - Kerschoten - Het Loo - Berg en Bos - Oranjerie - Busstation/NS
8 - Ringlijn Busstation/NS - Oranjerie - Berg en Bos - Het Loo - Kerschoten - De Parken - Centrum - Busstation/NS


Ik zou deze lijnen sowieso via rijkskantoren in Apeldoorn laten rijden, dat is de drukste stadsdienst (huidige lijn 2) van Apeldoorn. Ik weet niet of deze lijn veel reizigers gaat trekken, maar hij gaat tenminste niet al te ver om voor mensen vanuit Kerschoten.

9 - Ringlijn Busstation/NS - Vogelkwartier - Malkenschoten - Rivierenkwartier - Staatsliedenkwartier - Busstation/NS
10 - Ringlijn Busstation/NS - Staatsliedenkwartier - Rivierenkwartier - Malkenschoten - Vogelkwartier - Busstation/NS


Prima niets mis mee.

11 - Busstation/NS - Centrum - Zevenhuizen-West - Sluisoord - Anklaar - Zuidbroek - Laan v/d Leeuw

Zorgt wel voor een zeer slechte verbinding van/naar Zuidbroek vanaf het station door het slingeren door o.a. zevenhuizen. Het doorrijden naar laan v/d leeuw vind ik zeer overbodig of wil je voor mensen vanuit zuidbroek een overstap op de 303 geven van/naar Zwolle? Ook vind ik de frequentie in de spits vind ik wat aan de lage kant.

12 - Busstation/NS - Centrum - Osseveld - Teuge - Twello Hietweide - Twello Station
Lijkt veel op de huidige lijn 15 (Apeldoorn - Twello), alleen zou ik graag zien dat bussloo (in de zomer) en wilp op een of andere manier in de route worden opgenomen (misschien door naar Voorst/Station Voort-Empe). Dit ter vervanging van de buurtbussen, ik denk zeker dat Wilp potentie biedt, zeker als er een snelle verbinding naar station Twello wordt geboden met aansluiting op de treinen.

13 - Vaassen - Stadhoudersmolen - Centrum - Busstation/NS - Kayersmolen - Kuipersveld - Lieren - Beekbergen
Positief dat Lieren wordt aangedaan door niet-buurtbus OV. Maar over deze lijn hebben we het al gehad dus meer uitleg lijkt me niet nodig.

Stadsdienst Harderwijk
1 - Drielanden - Stadsweiden - Station - Ziekenhuis St.Jansdal - Centrum - Stadsdennen - Frankrijk-Noord
2 - Ermelo-Zuid - Ermelo Station - Julianalaan - Drielanden - Stadsweiden - Station - Ziekenhuis - Centrum - Lorentz III


Harderwijk zou ik me wat meer in moeten verdiepen. Maar ik vind het zeer goed dat je een soort van stadsdienst Ermelo-Harderwijk hebt gemaakt. Ermelo wordt zo beter door het OV aangedaan!

Stadsdienst Ede
1 - Ringlijn Ede-W. - Kenniscampus - Rietkampen - Ziekenhuis - Veldhuizen - Station Centrum - Oost - Ede-W.
2 - Ringlijn Ede-W. - Oost - Station Centrum - Veldhuizen - Ziekenhuis - Rietkampen - Kenniscampus - Ede-W.
3 - Ede-Wageningen - Station Centrum - Kernhem - Kievitsmeent - Station De Klomp
4 - Ziekenhuis - Maandereng - Zuiderkroon - Ede-W. - St Barbera - Maanderzand - Verl.Maanderweg - Rondje Centrum


Lijn 3 (bijna huidige lijn 5) zou ik doortrekken vanaf de Klomp naar Veenendaal centrum via de route van huidige lijn 83. Maar dan zit je in een andere concessie/provincie dus kan me voorstellen dat je dat niet hebt gedaan.

Lijn 1, 2 zijn prima lijken veel op de huidige variant.

Zou lijn 4 iets meer het ''midden'' van Ede laten gaan, zodat bijna de hele stad wordt aangedaan door OV. Bedoel met het midden tussen de haltes Beatrixlaan en Kolkakkerweg een grotere lus via de Klaphekweg maken.

De rest doe ik wel een andere keer (eerst de streekdiensten, daarna Arnhem/Nijmegen en de HOV)!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door SuperGhost »

Bedankt voor je reactie regenmaker. Ik zal erop reageren/mijn idee toelichten:
regenmaker schreef:Stadsdienst Apeldoorn
1 - Ringlijn Busstation/NS - Orden - Ugchelen - Gelre Ziekenhuizen - Malkenschoten - De Maten - Busstation/NS
2 - Ringlijn Busstation/NS - De Maten - Malkenschoten - Gelre Ziekenhuizen - Ugchelen - Orden - Busstation/NS


De infrastructuur bij het ziekenhuis zou moeten aangepast worden om deze ringlijn te kunnen maken of er moet een extra rondje gemaakt worden. De busbaan bij het ziekenhuis is maar voor één richting. Je zou ook stoplichten kunnen plaatsen voor de bussen om het probleem op te lossen.

Van de lijn zelf vind ik het niet zo'n goed idee, omdat je vanuit Ugchelen langer onderweg bent naar het station. Je zou eventueel lijn 33 (Apeldoorn - Veenendaal) kunnen pakken, maar die gaat 's avonds en zondags maar 1x/uur. Terwijl de huidige lijn 12 in Apeldoorn dan een frequentie 2x/uur heeft op die tijdsperiode. Het positieve punt is een snelle verbinding naar het ziekenhuis vanuit de maten/orden.

Ik snap de rare knik bij Dubbelbeek niet, zorgt dat voor een overstap op 9 of 10?
Lijn 33 kan 's avonds dan een 2e rit krijgen die tot Ugchelen rijdt (dus 2x Apeldoorn-Ugchelen, 1x door naar Ede)

Bij het ziekenhuis moet er inderdaad een klein rondje gereden worden in één richting, dat hoeft geen probleem te zijn.

Dat knikje is inderdaad voor de overstap op de lijnen 9 en 10, zodat ook deze wijken via een overstap naar het ziekenhuis kunnen en niet om hoeven te reizen via het station en De Maten/Orden.
regenmaker schreef:3 - Ringlijn Busstation/NS - De Maten - Station De Maten - Steenkamp - Station Osseveld - Marktplein - Busstation/NS
4 - Ringlijn Busstation/NS - Centrum - Station Osseveld - Steenkamp - Station De Maten - De Maten - Busstation/NS


Geen geweldig idee, aangezien je vanuit Steenkamp (het woudhuis) veel langer onderweg bent naar het station, want hij gaat via de markt...

Je zou dit probleem kunnen oplossen door ringlijnen 5+6 een overstap te geven op lijnen 3+4 of overstap op 300 bij de N345. Ook is de tunnel bij het station Apeldoorn Osseveld niet geschikt voor bussen vanuit twee richtingen.
Het ritje via de Markt geeft inderdaad een iets langere reistijd naar het centraal station voor de wijk Steenkamp, maar doordat Steenkamp straks in beide richtingen een verbinding heeft met station Osseveld en voortaan ook met station De Maten verbonden is, kan ook daar overgestapt worden op de trein naar het 'centraal station'. Tegelijk heb je ook nog de overstapverbinding met HOV-lijn 300 en ringlijnen 5 en 6 waarbij je kunt afsnijden. Een snelle verbinding met het centrum leek me daarom logischer.

Het was van mij ook zeker een idee om bij de N345 een overstap te creeëren tussen lijn 300 (HOV Arnhem-Apeldoorn) en ringlijnen 3 en 4, zodat ook een snelle verbinding vanaf Steenkamp en De Maten naar Arnhem ontstaat (en v.v.). Hierbij ontstaat dus ook een overstap ri. Apeldoorn CS (en de Apeldoornse attracties).
regenmaker schreef:11 - Busstation/NS - Centrum - Zevenhuizen-West - Sluisoord - Anklaar - Zuidbroek - Laan v/d Leeuw

Zorgt wel voor een zeer slechte verbinding van/naar Zuidbroek vanaf het station door het slingeren door o.a. zevenhuizen. Het doorrijden naar laan v/d leeuw vind ik zeer overbodig of wil je voor mensen vanuit zuidbroek een overstap op de 303 geven van/naar Zwolle? Ook vind ik de frequentie in de spits vind ik wat aan de lage kant.
Het doorrijden is inderdaad om een overstap te geven op lijnen 301 en 303 naar Zwolle, maar ook op lijn 13 naar industrieterrein Stadshoudersmolen.

Het slingeren is inderdaad wat langzamer. Voor Zuidbroek zou je evt. ook lijnen 301 en 303 kunnen gebruiken en overstappen bij haltes Faustraat en/of Laan van de Leeuw.
Als dat niet kan/onwenselijk is, zou een spitssneldienst naar Zuidbroek een optie zijn.
regenmaker schreef:Stadsdienst Ede
1 - Ringlijn Ede-W. - Kenniscampus - Rietkampen - Ziekenhuis - Veldhuizen - Station Centrum - Oost - Ede-W.
2 - Ringlijn Ede-W. - Oost - Station Centrum - Veldhuizen - Ziekenhuis - Rietkampen - Kenniscampus - Ede-W.
3 - Ede-Wageningen - Station Centrum - Kernhem - Kievitsmeent - Station De Klomp
4 - Ziekenhuis - Maandereng - Zuiderkroon - Ede-W. - St Barbera - Maanderzand - Verl.Maanderweg - Rondje Centrum


Lijn 3 (bijna huidige lijn 5) zou ik doortrekken vanaf de Klomp naar Veenendaal centrum via de route van huidige lijn 83. Maar dan zit je in een andere concessie/provincie dus kan me voorstellen dat je dat niet hebt gedaan.

Lijn 1, 2 zijn prima lijken veel op de huidige variant.

Zou lijn 4 iets meer het ''midden'' van Ede laten gaan, zodat bijna de hele stad wordt aangedaan door OV. Bedoel met het midden tussen de haltes Beatrixlaan en Kolkakkerweg een grotere lus via de Klaphekweg maken.
Lijn 3 inderdaad bij De Klomp laten eindigen ook i.v.m. met concessierechten. Lijkt me dat Veenendaal Centrum - De Klomp beter bediend kan worden door een lijn waar Veenendaal bij hoort en Veenendaal-Amersfoort beter is dan een extra lijn Veenendaal-Ede. Vraag me ook af of er wel behoefte is aan nog een extra lijn Veenendaal Centrum-De Klomp, zeker aangezien De Klop straks de IC verliest en slechts door sprinters bediend gaat worden.

Lijn 4 zal ik nog eens naar gaan kijken.



Ik zie al uit naar je commentaren op de regionale lijnen, HOV-lijnen en SAN-lijnen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door regenmaker »

Ik reageer hier wel even op het idee van Dieren! :D

Met die plannen:
- Dieren - Arnhem (Breng)
- Dieren - Doetinchem (Arriva)
- Dieren - Apeldoorn (Syntus)

Maar wou je dan lijn 43 vanaf de Steeg via de route van lijn 29 door Rheden laten rijden?

Je zou het volgende kunnen doen:
- Lijn 26 Dieren - Doesburg - Angerlo - Giesbeek - Lathum - Velp - Arnhem (Breng)
- Lijn 27 Dieren - Doesburg - Drempt - Hoog/Laag Keppel - Doetinchem (Arriva)
- Lijn 28 Dieren - Eerbeek - Loenen - Beekbergen - Apeldoorn Zuid - Apeldoorn (Syntus)
- Lijn 29 Dieren - Ellecom - De Steeg - Rheden Zuid - Velp - Arnhem Centrum - Arnhem (Breng)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door SuperGhost »

Hoe ik lijn 43 wil laten rijden staat al ingetekend op de lijnenkaart.

Ik heb hem wel Apeldoorn-Arnhem gelaten, alleen is hij op mijn kaartje lijn 30 gaan heten.
De dienst Dieren-Doetinchem heet lijn 29 op mijn kaart.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door regenmaker »

Ja, dat is precies wat ik bedoelde. En het idee was toch om Breng in de hele provincie te laten rijden, dus geen concessie problemen meer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door busentrein »

ik weet niet welke mensen jij spreekt, maar ik zit nog wel eens met deze mensen aan tafel (concessiemanagers ect) en die heb ik hier nog nooit over gehoord. Dus het lijkt me iets uit de lucht gegrepen...


groetjes,

Nick Menke
ROCOV lid namens JongAchterhoek
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door regenmaker »

busentrein schreef:ik weet niet welke mensen jij spreekt, maar ik zit nog wel eens met deze mensen aan tafel (concessiemanagers ect) en die heb ik hier nog nooit over gehoord. Dus het lijkt me iets uit de lucht gegrepen...


groetjes,

Nick Menke
ROCOV lid namens JongAchterhoek
Het is maar een idee, het is inderdaad uit de lucht gegrepen. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Breng ideeëntopic

Bericht door busentrein »

blijft vooral de waarheid en fictie door elkaar gebruiken, zo krijg je dus de gekste geruchten..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten