Mag ik even kwijt #159

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door hauptbahnhof »

Als ik naar jouw leeftijd kijk dan zal het idd aan de leeftijd van die randdebielen liggen.
Het beste zou zijn om het te negeren of om terug te slaan met een opmerking als "liever die braadworst dan dat ieniemienie geval wat jij in je broek hebt zitten". Zo staat hij weer voor paal tegenover anderen en denkt ie wel 2x over na voordat ie weer zo'n domme grap maakt.

Melden kan zin hebben maar daar maak je geen vrienden mee. Want ook anderen die er niks mee te maken hebben er hun mening over want jij maakt dan van een mug een olifant etc.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Fles »

Je hoeft natuurlijk niet tegen iedereen te zeggen dat je het gaat melden he :roll:
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door dylanwild94 »

nee maar als iemand anders het door heeft dat jij zulke dingen gemeld heb verteld hij het wel aan iedereen. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Hainje »

Joh, dat is gewoon puberaal gedrag, niet te veel aandacht aan schenken.
Hooguit kun je vragen of dat jochie wat te compenseren heeft, maar melden is i.m.o. zinloos.
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Fles »

Dan laat je het lekker uit de hand lopen en zegt iedereen later "Wir haben es nicht gewusst" :) Mij ook prima :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

hauptbahnhof schreef:Als ik naar jouw leeftijd kijk dan zal het idd aan de leeftijd van die randdebielen liggen.
Het beste zou zijn om het te negeren of om terug te slaan met een opmerking als "liever die braadworst dan dat ieniemienie geval wat jij in je broek hebt zitten". Zo staat hij weer voor paal tegenover anderen en denkt ie wel 2x over na voordat ie weer zo'n domme grap maakt.

Melden kan zin hebben maar daar maak je geen vrienden mee. Want ook anderen die er niks mee te maken hebben er hun mening over want jij maakt dan van een mug een olifant etc.
Homofobie is niet leeftijdsgebonden. Zat volwassenen die zo denken en menen "grappig" te zijn met dit soort acties.
Negeren heeft geen zin, opmerking terugmaken (met een beetje humor) vaak wel.
Iets niet melden omdat anderen dat liever niet willen is nooit een goede reden. Zolang iedereen z'n klep houdt uit angst voor de ander, houdt het nooit op. Juist die sfeer zorgt er voor dat die kansloze types "voet aan de grond" krijgen.
Juist dit soort dingen moet je vanaf het begin aanpakken, later wordt het alleen maar moeilijker.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door marlies »

Dat soort 'grappen' zijn helaas van alle leeftijden, ja.. :roll:
Pesten op de werkvloer komt ook ontzettend veel voor maar wordt vaak doodgezwegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Voor pesten op het werk is zelfs een begrip: mobbing. Het schijnt dat we in Nederland daar Europees gezien ook erg goed in zijn :N

De eerste jaren op de middelbare school waren voor mij echt niet fijn maar pestkoppen werden door school wel aangepakt (een iemand is vriendelijk doch dringend gevraagd maar een andere school te zoeken), daarna is het wel beter geworden omdat de samenstelling wat wijzigde, maar het werd pas echt beter toen het VWO naar een ander gebouw werd geplaatst, waar de vibe veel beter was. Het ophitsende gedrag bij sommigen verdween en het werd het allemaal wat prettiger. Het gezeur is nooit helemaal opgehouden maar de laatste jaren waren toch de beste jaren. Ik ben geen homo trouwens, of nouja, niet op de manier man valt op andere man. Er is wel iets aan de hand maar het ligt wat gecompliceerder en blijkbaar viel het toch op...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Als homoseksueel uitkomen op de middelbare school, knap hoor... dan heb je wel lef, want voor veel pubers is 'homo' een scheldwoord. Dit geldt zowel voor de lagere klasse autochtonen, als voor veel allochtone (islamitische) leerlingen, die op veel scholen toch een groot deel van de groep uitmaken. Op een stedelijk gymnasium zal het geen big deal zijn.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door marlies »

Bee schreef:Ik ben geen homo trouwens, of nouja, niet op de manier man valt op andere man. Er is wel iets aan de hand maar het ligt wat gecompliceerder en blijkbaar viel het toch op...
Ja, dat gold voor mij ook. Al leer je met de jaren wel om die kanten van jezelf te verbergen, dus tegen de tijd dat ik ging studeren viel dat niet meer zo op. Maar heel gelukkig word je daar ook niet van.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Zelf had ik voornamelijk dat ik buiten de groep viel, ik werd niet echt actief gepest. Dat is alsnog niet fijn natuurlijk, maar niet zo schadelijk als daadwerkelijk worden gepest. En op de universiteit heb ik dat allemaal meer dan goed gemaakt met heel fijne vrienden *O*
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door marlies »

Bakpapier schreef:Als homoseksueel uitkomen op de middelbare school, knap hoor... dan heb je wel lef, want voor veel pubers is 'homo' een scheldwoord. Dit geldt zowel voor de lagere klasse autochtonen, als voor veel allochtone (islamitische) leerlingen, die op veel scholen toch een groot deel van de groep uitmaken. Op een stedelijk gymnasium zal het geen big deal zijn.
Als iemand die op een stedelijk gymnasium zat: helaas, dat heb je verkeerd. Ik geef ook vanuit het COC voorlichting over dit onderwerp op scholen en wat ik heel erg merk is dat het op lager niveau openlijker is maar op hoger niveau (havo/vwo) net zo vaak niet geaccepteerd wordt. Verschil is dat ze er veel sneakier in zijn. Ze weten de sociaal wenselijke dingen te zeggen wanneer dat nodig is, maar ondertussen zijn ze minstens zo genadeloos.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Bakpapier schreef:Als homoseksueel uitkomen op de middelbare school, knap hoor... dan heb je wel lef, want voor veel pubers is 'homo' een scheldwoord. Dit geldt zowel voor de lagere klasse autochtonen, als voor veel allochtone (islamitische) leerlingen, die op veel scholen toch een groot deel van de groep uitmaken. Op een stedelijk gymnasium zal het geen big deal zijn.
Ja, die mensen hebben zeker lef, maar in de kast opgesloten zitten is ook niet iets waar je nu heel vrolijk van wordt. Je moet een deel van jezelf verbergen, dat is heel erg lastig en frustrerend. Nu is acceptatie in het deel van Zuid-Holland waar ik verkeerde wellicht wel iets makkelijker dan in de rimboe van Zeeland, alhoewel ik Alphen aan den Rijn ook wel eens Alphen aan den Roddel heb genoemd, echt ongelofelijk die stad :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door JWM »

Bee schreef:Voor pesten op het werk is zelfs een begrip: mobbing. Het schijnt dat we in Nederland daar Europees gezien ook erg goed in zijn :N
Met een volwassen persoon die pest moet je eigenlijk gewoon medelijden hebben. Zo iemand is bijna altijd gefrustreerd over z'n eigen leven.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

De aanstichters van het pesten zijn meestal gefrustreerd over hun eigen leven of hebben zelf problemen. De meelopers doen gewoon mee omdat het cool is.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door marlies »

Of uit angst zelf anders het volgende slachtoffer te worden...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Hainje »

Oh, als mr-w recentelijk uit de kast is gekomen, dan moet ik mijn mening hierover even bijstellen en deel ik de mening van Fles. Dacht dat het een plaagstootje was, maar kennelijk was het een doelbewuste actie. Welke inderdaad onacceptabel is.
🍉
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Je kunt bij dat soort dingen beter niet te veel laten merken dat je het erg vindt. Daar kicken ze op. Doe gewoon alsof het je niks boeit, sta erboven. Als het echt getreiter wordt kun je nog altijd stappen ondernemen, want anti-homo gepest is tegenwoordig niet langer acceptabel, en kan de school in een kwaad daglicht stellen enzo.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door marlies »

Dat wordt altijd gezegd maar ik heb er zo m'n twijfels bij. Met name als het niet bij woorden blijft.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Geert »

Bakpapier schreef:Als homoseksueel uitkomen op de middelbare school, knap hoor... dan heb je wel lef, want voor veel pubers is 'homo' een scheldwoord. Dit geldt zowel voor de lagere klasse autochtonen, als voor veel allochtone (islamitische) leerlingen, die op veel scholen toch een groot deel van de groep uitmaken. Op een stedelijk gymnasium zal het geen big deal zijn.
Ik zat ook op een stedelijk gymnasium en ben toch pas na de middelbare school uit de kast gekomen. Ik vond het toen ik op de middelbare school zat toch wel een big deal, wat Marlies al zegt: vaak wordt er (al dan niet op geniepige manier) toch gepest of geroddeld.

Overigens is uit de kast komen iets waar je lef voor nodig hebt, maar het geeft ook wel een enorm bevrijdend gevoel omdat je eindelijk jezelf kunt zijn en niet steeds meer achter een façade hoeft te verschuilen. Dat werkt op den duur heel frustrerend en deprimerend.
Bakpapier schreef:Je kunt bij dat soort dingen beter niet te veel laten merken dat je het erg vindt. Daar kicken ze op. Doe gewoon alsof het je niks boeit, sta erboven.
Hangt wat mij betreft wel een beetje van de context af. Is het eens een keer een grapje, dan kun je beter meelachen (en daarna zelf een goede grap terug maken ;)), maar als het structureel wordt, of als het echt getreiter wordt, of als het fysiek wordt, dan wordt het heel lastig om te doen alsof het je niks doet. Zulke situaties zijn niet acceptabel, maar helaas is voor veel mensen wegkijken toch de weg van de minste weerstand.

@Mr-W: It gets better! Moet je nog lang met deze klas mee of studeer je binnenkort af?
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Mr-W »

Geert schreef:
@Mr-W: It gets better! Moet je nog lang met deze klas mee of studeer je binnenkort af?
Het is al beter,vorig jaar zat ik het hele jaar met die groep,nu nog maar 2 lessen per week :).
Dit jaar doe ik examen en ben ik er vanaf. Deed vorig jaar VWO maar ben teruggegaan naar 5 havo. Ik ben trouwens bi-seksueel,al heb ik nog nooit een relatie gehad met iemand.'
Ga niet op iedereen los reageren,maar vond het advies erg prettig om te krijgen en moest het echt ff kwijt :pos:


Ik heb het gewoon genegeerd omdat ik het kinderachtig vond om te reageren.
Het melden bij de Teamleideronze school werkt sinds dit schooljaar met teamleiders ipv rector. is geen optie omdat het gaat over het zoontje van die Teamleider.
Vorig jaar heb ik een aantal keren flinke ruzie met hem gehad o.a slaan,ik was namelijk ontzettend boos op hem omdat ie een andere homo jongen en mij helemaal belachelijk aan het maken was en mij daar enorm mee kwetste,heb toen gelukkig geen straf gekregen.
Hainje schreef:Oh, als mr-w recentelijk uit de kast is gekomen, dan moet ik mijn mening hierover even bijstellen en deel ik de mening van Fles. Dacht dat het een plaagstootje was, maar kennelijk was het een doelbewuste actie. Welke inderdaad onacceptabel is.
Het was doelbewust, die jongen dacht ff dat ie vrolijk door kon gaan in de 2 studieuren.I don't think so.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Geert »

Mr-W schreef: Ga niet op iedereen los reageren,maar vond het advies erg prettig om te krijgen en moest het echt ff kwijt :pos:
Goed om te horen! :)
Ik heb het gewoon genegeerd omdat ik het kinderachtig vond om te reageren.
Het melden bij de Teamleideronze school werkt sinds dit schooljaar met teamleiders ipv rector. is geen optie omdat het gaat over het zoontje van die Teamleider.
Mocht het toch nog verder gaan, je kunt vaak ook terecht bij een vertrouwenspersoon op school, of desnoods bij een andere docent. Dat die jongen de-zoon-van is zou niet uit moeten maken.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Srananbloke »

Fijn dat het er toch wat op vooruit gaat! Ondanks dat er toch nog van die klootzakken zijn die het moeten verpesten.

Ik heb veel respect voor iedereen die het aandurven om op jonge leeftijd al uit de kast te komen. Pas recentelijk heb ik richting een handjevol mensen (waaronder mijn vriendin) uit durven komen voor mijn geaardheid. Dat voelde bevrijdend, maar ik heb nog steeds familieleden die van niks afweten en waarbij ik het liefst ook open kaart wil spelen. Ik kom zelf uit een gemeenschap waar dergelijke onderwerpen ook erg gevoelig liggen, en ik wil niet dat dit als een lopend vuurtje gaat of een eigen leven gaat leiden. Dat weerhoudt me er vooralsnog van mijn familie erover te vertellen.
Laatst gewijzigd door Srananbloke op za 30 aug 2014, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Overigens, hoe nutteloos moet je leven zijn om zakgeld uit te geven aan braadworsten zodat je een klasgenoot kan pesten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door baladid »

Een klasgenoot van mij heeft eens een open blik kattenvoer in m'n schooltas gezet... Gelukkig heb ik mijn schooltas niet omgedraait en bleef alles in het blik. De klas vond het gelukkig ook niet leuk en heeft die kerel daarna »Mister Katzenfutter« genoemd...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten