OVer Missers in de Reisinformatie #36

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door waldo79 »

En Clinge en Nieuw-Namen dan?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door dylanwild94 »

Putte
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door BrengMe »

waldo79 schreef:En Clinge en Nieuw-Namen dan?
Clinge ligt naast het Belgische Klinge en Nieuw-Namen ligt naast Kieldrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Bij volstrekt willekeurige haltes op Busstation Jaarbeurszijde in Utrecht verscheen vandaag een melding dat men wordt verzocht niet in te stappen bij de test-ritten. Nou voeren ze die ritten met trams uit, dus ik neem aan dat die melding er bij de tramperrons op had moeten staan i.p.v. bij de bushaltes :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Bakpapier »

BrengMe schreef:
waldo79 schreef:En Clinge en Nieuw-Namen dan?
Clinge ligt naast het Belgische Klinge en Nieuw-Namen ligt naast Kieldrecht.
Klopt, volgens mij hebben de andere grensdorpen aan de overkant van de grens een andere naam.

Kapellebrug is wel ook een voorbeeld, al weet ik niet 100% zeker of het Vlaamse stukje hier ook Kapellebrug heet (dit is namelijk maar een klein stukje).
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Gekko123 »

De CTA's (die schermen die aangeven waar de trein naar toe gaat) te station Gouda op spoor 10 waren pakweg drie kwartier geleden (rond 20.20 uur) niet helemaal bij de les. Ze gaven nog aan de IC naar Den Haag Centraal van 20.04 met +5. Het was ondertussen al 20.22 uur. In werkelijkheid was net de IC naar Den Haag Centraal van 20.19 met +3 vertrokken. Die werd aangekondigd als volgende trein.

Op het moment dat de sprinter naar Den Haag Centraal van 20.24 aan het perron stond werd de IC van 20.19 uur aangegeven, ook met +5. Bij vertrek van de sprinter was net de sprinter de aangegeven trein. Volgens de borden waren er uiteindelijk in 3 minuten tijd maar liefst 3 treinen richting Den Haag Centraal vertrokken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Ardan »

Clinge en Klinge waren volgens mij één dorp van origine, maar (geen idee in welk jaar) heeft men in België alle plaatsnamen veranderd in kloppende spelling, of hoe moet ik dat uitleggen. Iets dat in Nederland nooit is gebeurd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Meltrain »

In Lelystad heeft iemand iets té enthousiast stickers met "OV Regio IJsselmond" lopen plakken :wink: :
Afbeelding

(Lijn 650 hoort bij Noord-Holland Noord en wordt "gewoon" door Connexxion gereden.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Nicketick »

Qbuzz toont op haar website geen begin en eindtijden van stremmingen, waardoor het lijkt dat stremmingen voor dagdelen de hele dag geldig zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door webguy »

Zat vandaag in een ICE met WiFi, iig in Duitsland. Op de boorddisplays werd er ook reclame voor gemaakt en overal hingen 'www' stickers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Suus »

Ja, die T-online hotspots. Het gebruik is behoorlijk aan de prijs* en het werkt niet tussen Duisburg Hbf en Amsterdam Centraal v.v.

*€4,95 voor een dagpas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

De t559 zat verkeerdom in elkaar vandaag (VIRM-IV voorop en VI achterop), maar OBIS ging vervolgens dus ook verkondigen dat het voorste stel tot Zwolle zou rijden terwijl normaal de achterste eraf gaat (wat ook wel wat handiger werkt natuurlijk...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Vinny »

Bakpapier schreef:Het ligt ook gewoon in Nederland, het staat foutief op sommige Franse schepen :')

Het zit wel vast aan het Belgische Zelzate en Assenede, maar die hebben dus aparte namen en heten geen Sas van Gent. Wat wel een Nederlands en een Belgisch deel heeft is het dorp Koewacht.
http://www.visomap.com/place-fr/Faubour ... d/-2731752

Het dorpje is wel allang van de kaart verdwenen, en heeft kennelijk zijn historische Franse naam behouden. Misschien is het door de scheepswerf "in leven gehouden" door de schepen op die manier te dopen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door dennistd »

Bee schreef:Ja, die T-online hotspots. Het gebruik is behoorlijk aan de prijs* en het werkt niet tussen Duisburg Hbf en Amsterdam Centraal v.v.

*€4,95 voor een dagpas.
Overigens kun je wel gewoon gratis naar bahn.de toe, wat toch wel de belangrijkste site is in de trein
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Freek »

De omroep op spoor 14 in Utrecht deed het vandaag niet, is dat al langer zo. Info plus deed ook weer goed zijn werk; de IC van 19.53 had eerst +5 maar reed uiteindelijk met +15. Niet dat werd gemeld aan de reizigers, de ctabakken sprongen op vertrektijd gewoon over naar de volgende trein.

Gevolg was natuurlijk dat er reizigers naar Driebergen in de trein zaten. Deze reizigers moest volgens de omroep in de trein overstappen op Veenendaal de Klomp. De HC had namelijk geregeld dat de volgende trein vanuit De Klomp extra zou stoppen op Driebergen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Op Texel reed vandaag één van de vijf bussen die ze er hebben de hele dag met blanco koersdisplay rond, natuurlijk niet heel handig op de diverse samenlooptrajecten die er zijn.
Nuttig trouwens ook die toevoeging "KUSTBUS" bij lijn 827... in tegenstelling tot het Noord-Hollandse vasteland rijdt immers elke buslijn op dat eiland voor een aanzienlijk deel langs de kust :P

En deze hadden we ook nog... op spoor 6 te Amersfoort was de TBP buiten de overkapping een beetje heel erg vastgelopen, die toonde nog de opgeheven treinen als gevolg van de aanrijding op de lijn naar Utrecht afgelopen woensdagavond. Toch maar even melding van gemaakt bij NS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Op Texel (...)
Rijden daar nog steeds de allergaarste Amba's rond?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Het valt mee, ze hebben al LED-displays dus wat dat betreft zijn er nog wel oudere op het vasteland. Wel busjes met een historie: op de foto heb ik de 1836, 1837, 1839 (ex-Hermes) en de 5131 (ex-Stadsvervoer Nederland). Maargoed, die 5100'en rijden nog door heel Noord-Holland Noord rond. Ex-Hermes Amba's zijn volgens mij ondertussen wel behoorlijk zeldzaam aan het worden.
De 5e zou ook een 1800je moeten zijn als ik OVradar mocht geloven vanavond, maar die heb ik niet gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marlies »

Stadsvervoer Nederland, ik was vergeten dat het bestaan heeft :o
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Ronald »

De Utrechtse concessie van hen heeft zelfs nog een blauwe maandag Eemland Express geheten :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Zelfs zo kort dat het alleen op het busboekje gestaan heeft. Die naam is na bezwaren door Eemland Reizen (die vreesden voor verwarring) al heel snel gewoon de bedrijfsnaam (Stadsvervoer Nederland dus) geworden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Busfoto.nl »

Ik heb jet idee dat BRU-streek deze komende zondag ontbreekt in 9292.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Busfoto.nl »

Daniel schreef:Zelfs zo kort dat het alleen op het busboekje gestaan heeft. Die naam is na bezwaren door Eemland Reizen (die vreesden voor verwarring) al heel snel gewoon de bedrijfsnaam (Stadsvervoer Nederland dus) geworden.
En ook op de Setra's van Besseling van de spitslijnen 276/296/299 stond bij mijn weten het logo voor korte tijd. Er zat echter een bord overheen welke de chauffeur er niet af wilde halen. Kan ook andersom geweest zijn, dus met een Eemland Express bord. Is al weer even geleden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Die Setra's hadden een bord met Stadsvervoer Nederland logo erop zitten. Wat betreft de BRU-lijnen in 9292: die hebben vast de nieuwe dienstregeling nog niet geladen (die ook nog deels 31/8 en deels 1/9 ingaat)

Edit: Ah ja, noem het maar zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Busfoto.nl »

Het is wel positief dat er kennelijk snel wordt gereageerd op meldingen via Twitter. Is wel eens anders geweest.

Ben benieuwd met de pinksterdagen en hemelvaart. Vast wel weer ergens waar het fout gaat.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten