Bordjestopic #9

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Bordjestopic #9

Bericht door baladid »

Volgens het bordje in นครปฐม.

Hier dus.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Ardan »

Ondanks dat station Mol vorig jaar compleet is vernieuwd zijn de oude bordjes toch gebleven, geen nieuwe stijl.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

De renovatie van station Mol is al van eerder, waarschijnlijk uit de periode van de bouw van het (afzichtelijke) stationsgebouw in 2007. Olen en Geel zijn wel ergens vorig jaar opgeknapt. De grote vraag is, is men eindelijk aan het opknappen van Herentals begonnen? Dat station is toch wel een van dé grootste Vlaamse schandvlekken van de NMBS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Ardan »

Ja klopt, ik was even in de war met de elektrificatie. Het opknappen was al eerder in 2007 lees ik nu.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Fles »

Draden in Mol is al heel wat. Laatste keer dat ik er was wa daar nog geen sprake van :)
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Srananbloke »

Nope, zo zag het er afgelopen november nog uit :)

Afbeelding
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Hainje »

Fles schreef:Draden in Mol is al heel wat. Laatste keer dat ik er was wa daar nog geen sprake van :)
Fles, heb je Turnhout & Lokeren inmiddels al? Of wil je die sowieso zelf op de plaat zetten?
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Ardan »

Okee, totaalplaatje met draden dan :)
Afbeelding
De draden eindigen vlak voor de tweede overweg (Rozenberg).
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Fles »

Hainje schreef:
Fles schreef:Draden in Mol is al heel wat. Laatste keer dat ik er was wa daar nog geen sprake van :)
Fles, heb je Turnhout & Lokeren inmiddels al? Of wil je die sowieso zelf op de plaat zetten?

Ja en ja :) Lekker wijf in je avatar trouwens :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Hainje »

Dat is mijn vriendin. *zwijmel*
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Fles »

Doe je goed :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

Voor de liefhebbers: het eilandperron van station Kleinenbroich is afgegraven en vervangen door twee zijperrons. Op deze perrons zijn nieuwe bordjes verscheen met daarop "Korschenbroich-Kleinenbroich"...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

Ik ben eindelijk klaar met alle foto's sorteren van anderhalve week geleden en de totale winst viel mij toch een beetje tegen, maar er zitten wel wat pareltje tussen :)

Afbeelding
Geinig seinhuisje in Hofgeismar (Warburg - Kassel)
Afbeelding
Een weggestopte Futura achter een bovenleidingsmast op Vellmar-Obervellmar.
Afbeelding
En nog een station (Alheim-Heinebach) waar de Futura aantoont dat de naam eerst een stuk eenvoudiger was.
Afbeelding
In Sachsendorf nog een muurschildering op een krot stationsgebouw.
Afbeelding
Ook in Calbe Ost is het een kwestie van tijd voor het stationsgebouw instort. De perronoverkapping was het gebouw al voorgegaan in ieder geval.
Afbeelding
In Wulfen nog een origineel bord van de Deutsche Reichsbahn op de foto kunnen zetten, hoewel ze ongeveer net zo oud zijn als de Futura-borden in West-Duitsland zijn deze geëmailleerde borden nog maar zeer zelden te zien (de muurschilderingen houden het beduidend langer uit)
Afbeelding
Zo'n verse Fraktur-beschildering zie je echt zelden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

Afbeelding
Zo'n mooi onderhouden bord, en dan zet je er twee boompjes voor :cry:

(Station is Großbüllesheim)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #9

Bericht door ODRAIL »

Inderdaad zonde :? .
En wat die anderen betreft: erg mooi :pos: :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Fles »

Bee schreef:http://i.imgur.com/eqYJeHVl.jpg

Zo'n mooi onderhouden bord, en dan zet je er twee boompjes voor :cry:

MUHAHAHAHA :lol: De boompjes zijn gegroeid :')


Afbeelding

*O*
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Bordjestopic #9

Bericht door dylanwild94 »

misschien toch in de winter weer terug komen bee. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Ronald »

Die snoeischaar hoort natuurlijk bij de standaarduitrusting van de bordjesfotograaf, dat is wel eens vaker geopperd :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

Ik zit nog met een ander raadsel. Ik kan namelijk dit bord bij Saarbrücken Hbf niet helemaal goed "plaatsen"

Afbeelding

Want welk lettertype is dit eigenlijk? Ik weet dat ze in die hoek van Duitsland goed zijn met afwijkende meuk, want ze hebben allerlei ingewikkelde stangenstelsels voor stationsbordjes daar en er zijn in die hoek ook op een paar plekken nog stationsbordjes in Univers te vinden en dit is ook weer zo'n lettertype dat ik niet kan plaatsen. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Ronald »

Lijkt me toch een soort Futura ("narrow" of zo).
asw-nl
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:17

Re: Bordjestopic #9

Bericht door asw-nl »

Bee schreef:Want welk lettertype is dit eigenlijk? Ik weet dat ze in die hoek van Duitsland goed zijn met afwijkende meuk, want ze hebben allerlei ingewikkelde stangenstelsels voor stationsbordjes daar en er zijn in die hoek ook op een paar plekken nog stationsbordjes in Univers te vinden en dit is ook weer zo'n lettertype dat ik niet kan plaatsen. :?
Het heeft wat weg van het oude DIN-Mittelschrift DB, maar dat is het net niet helemaal.

Het lettertype dat op de Duitse Autobahnen wordt gebruikt, is daar geïntroduceerd door het bedrijf dat in de jaren '30 de eerste Reichsautobahnen heeft aangelegd: de Deutsche Reichsbahn. En die heeft het lettertype overgenomen van de KPEV, die het in de jaren '20 liet ontwikkelen om een einde te maken aan alle diversiteit van de Länderbahnen-opschriften.

Ik zie bij SAARBRUCKEN vormovereenkomsten met DIN, maar ook verschillen. De verschillen zitten vooral in de vorm van de S, de puntigheid van de A, en de letter K.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

Na meerdere borden met dit lettertype vergeleken te hebben lijkt Futura Condensed inderdaad een heel goede mogelijkheid, voorlopig houd ik het daar maar even op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Daelea »

Voor de acrobaten onder ons: ik zag vanuit een IC naar Nijmegen vandaag dat op Utrecht Vaartsche Rijn welgeteld 1 stationsnaambordje geplaatst is: het zuidelijke perron (sporen richting Den Bosch), aan het uiteinde aan de kant van Utrecht Centraal. Ik heb geen idee hoe je daar een foto van kan maken, maar wellicht kan een van jullie er wat mee :p
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

Interessant! Ben benieuwd of die van de straat te zien is, dan is er wellicht nog wat te doen met een flinke zoom. Of gewoon veel geluk hebben uit een rijdende trein :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #9

Bericht door Suus »

Afbeelding
Met de telefoon gemaakt en de kwaliteit is natuurlijk hopeloos, maar hé, toch weer een station er bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten