Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Er is weer een exoot bijgekomen bij Arriva in Oost Brabant. De 8382 (VDL Berkhof Ambassador uit HWGO) Ook deze is in de Brabantse kleuren en ik heb begrepen dat deze de bus vervangt die een tijdje terug een aanrijding met een tractor heeft gehad.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Heef die airco?
"Een touringcar is geen bus"
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door lint41 »

Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik kwam vandaag weer een exoot tegen. Althans een exoot voor op de streekdienst. Ik zag het te laat, maar kon nog net de achterkant van een Mercedes-Benz Citaro zien op lijn 159 richting Veghel rond half 4. Een bus die normaal dus op de stadsdienst hoort te rijden. Of die meer diensten draaide en welk nummer het was weet ik niet. Kon geen verbinding krijgen met OV radar namelijk.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Toevallig zag ik hem gisteren in ov zoeker, het betrof de 752 die inderdaad op 159 ri. Veghel reed, of hij de hele omloop gereden heeft weet ik helaas ook niet.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik ben trouwens die bussen al meer tegengekomen op de streekdienst. Althans 1x meer, maar dat was jaren geleden. Ik vind het persoonlijk ook geen bussen voor op de streekdienst en hetzelfde geldt voor de 8201-8203.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Maar als je dan moet kiezen tussen zo een bus of geen bus, dan kies ik toch voor het eerste. Zolang ze er maar niks structureels van maken.
"Een touringcar is geen bus"
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Busfoto.nl »

Zal wel gebeuren om kilometerstanden een beetje gelijk te trekken
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Ik was vanmorgen bij de Brabanthallen voor een receptie en even verderop was een beurs. Voor het pendelvervoer naar het Station reed daar een bus van Zwaluw (no 5), die ik nog nooit eerder had gezien. Op zich niks bijzonders, maar het was een Ambassador in de Brabantse kleuren voorzien van OV-chipkaart apparatuur maar dus met opschriften en een nummer van Zwaluw. Hij moet afkomstig zijn van Arriva of Veolia, maar omdat Zwaluw wel eens versterkingsritten voor Veolia rijdt vermoed ik dat hij daar vandaan komt. Iemand enig idee of Veolia al bussen verkocht heeft, lijkt me wat vroeg als ze nog 3 maanden moeten rijden.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Delftse Chauff »

Is dat niet 1 van die 2 vervangers van de 4601 en 46 02? (Die Optares die reden op lijn 120?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op zo 31 aug 2014, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Ofyles2 »

Frans F schreef:Ik was vanmorgen bij de Brabanthallen voor een receptie en even verderop was een beurs. Voor het pendelvervoer naar het Station reed daar een bus van Zwaluw (no 5), die ik nog nooit eerder had gezien. Op zich niks bijzonders, maar het was een Ambassador in de Brabantse kleuren voorzien van OV-chipkaart apparatuur maar dus met opschriften en een nummer van Zwaluw. Hij moet afkomstig zijn van Arriva of Veolia, maar omdat Zwaluw wel eens versterkingsritten voor Veolia rijdt vermoed ik dat hij daar vandaan komt. Iemand enig idee of Veolia al bussen verkocht heeft, lijkt me wat vroeg als ze nog 3 maanden moeten rijden.
Veolia heeft inderdaad drie Amba's verkocht aan Zwaluw Reizen, maar deze transactie gebeurde al in 2008.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door waldo79 »

Is het nu echt nodig om 2 keer de post van Frans F te quoten?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Het zijn twee verschillende personen die reageren, dus ik zie het probleem niet?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op zo 31 aug 2014, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Ofyles2 schreef:
Frans F schreef:Ik was vanmorgen bij de Brabanthallen voor een receptie en even verderop was een beurs. Voor het pendelvervoer naar het Station reed daar een bus van Zwaluw (no 5), die ik nog nooit eerder had gezien. Op zich niks bijzonders, maar het was een Ambassador in de Brabantse kleuren voorzien van OV-chipkaart apparatuur maar dus met opschriften en een nummer van Zwaluw. Hij moet afkomstig zijn van Arriva of Veolia, maar omdat Zwaluw wel eens versterkingsritten voor Veolia rijdt vermoed ik dat hij daar vandaan komt. Iemand enig idee of Veolia al bussen verkocht heeft, lijkt me wat vroeg als ze nog 3 maanden moeten rijden.
Veolia heeft inderdaad drie Amba's verkocht aan Zwaluw Reizen, maar deze transactie gebeurde al in 2008.
Zwaluw Reizen heeft ook nog een vierde Ambassador via Veolia gekocht. Namelijk de Zwaluw Reizen 8 (Veolia 5367). in tegenstelling tot de andere Ambassadors van Zwaluw Reizen heeft de 8 hetzelfde interieur als de Veolia 5343-5363. En ook airco.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door waldo79 »

Hainje schreef:
waldo79 schreef:Is het nu echt nodig om 2 keer de post van Frans F te quoten?
Het zijn twee verschillende personen die reageren, dus ik zie het probleem niet?
De eerste citeert hem terwijl hij de laatste post had en de tweede reageert op die post door weer het origineel te quoten. Tot zover ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Er komt een derde Citea naar Oost Brabant. De Arriva 8503. Deze is in Leiden gezien in de Brabantse kleuren.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BrengMe »

En een vierde. Forumlid WSM meldt in het topic van Zuid-Holland noord dat hij ook de 8504 in Brabantkleuren heeft gespot.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

*bus* Ik hooo dat ze ook definitief blijven. Lijkt me sterk dat ze weggaan als ze een nieuw jasje krijgen. We hebben ooit meer tijdelijke Amba's gehad, de 80xx. Alleen de blijvertjes kregen een nieuw jasje aangemeten, de rest (net de bussen met airco) bleven in Arrivakleuren.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik hoop het ook en ik denk van wel. Al die 80xx bussen moeten namelijk vervangen worden (zijn er op dit moment 19). Die zijn namelijk op dit moment de "museumstukken" (zoals een chauffeur dat mooi zei ooit over de Wright Commander). Die bereiken in 2015 de leeftijd van 11 jaar namelijk. Overigens gok ik dat de 8505 er deze maand ook bij zal komen, al dan niet volgende maand.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sandertjo »

Dus met andere woorden, kunnen we zo goed als concluderen dat er citea's gaan rijden?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Misschien niet, voor hetzelfde geld zijn deze bussen er juist voor versterking en alvast voor de vervanging van de 80xx bussen. Zoals ik al eerder zei, die bussen zijn in 2015 al 11 jaar oud (stammen nog uit 2004 van de concessies in Friesland, Groningen en Drenthe). De bussen 8501-8505 waren overschot en dan kunnen ze de bussen beter inzetten in een concessie waar de bussen nodig zijn. Al hadden ze wat mij betreft ook in DAV kunnen rijden, ter vervanging van enkele Wright bussen. Of in Rivierenland, waar ook enkele bussen uit de serie 8001-8063 rijden (of reden).

Maar het enige wat zeker is, is dat in Oost-Brabant de (meeste) huidige bussen blijven rijden.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sandertjo »

Michael 1988 schreef:Al hadden ze wat mij betreft ook in DAV kunnen rijden, ter vervanging van enkele Wright bussen. Of in Rivierenland, waar ook enkele bussen uit de serie 8001-8063 rijden (of reden).
Tsja had misschien een logischere keuze geweest. Die Wright Commanders hebben hun beste tijd wel gehad. Heb zelfs een chauffeur weleens horen zeggen, dat het afgelopen is met deze oudjes. Die baalde dat hij er weer een dienst mee moest rijden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

De bussen in NB moeten in de nieuwe concessie airco hebben, in het DAV-gebied is dat niet verplicht. Die Wrights dienen hun tijd wel uit, die kunnen nog tot ver in 2015 mee. En ik vind ze persoonlijk zeker niet minder dan de Amba's.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sandertjo »

nvdw schreef:De bussen in NB moeten in de nieuwe concessie airco hebben, in het DAV-gebied is dat niet verplicht. Die Wrights dienen hun tijd wel uit, die kunnen nog tot ver in 2015 mee. En ik vind ze persoonlijk zeker niet minder dan de Amba's.
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben hoor die ouwe bakken. Maar je merkt wel aan alles dat die dingen echt op aan het raken zijn. Laatst zat ik er in als ik me niet vergis de 6202. Toen er een passagier uitstapte viel er een onderdeel van de deuren af. Met als reactie van de chauffeur "hee weer een stuk geef maar hier leg ik het bij de andere"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Dat zal wel de 8202 zijn geweest. Naar mijn weten rijdt er in heel Brabant geen 62xx.
Of was het een Wright? Want dan weet ik het niet.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten