Proef: scholieren op e-bike naar school

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door SuperGhost »

marlies schreef:maar feit is dat zelfs bij een studie met bovengemiddeld veel moederskindjes als de mijne de overgrote meerderheid ook gewoon op kamers gaat.
Dat is helemaal geen feit. De feiten zijn dat 44% van de HBO-studenten op kamers woont en 72% van de WO-studenten. (bron: DUO)

Als jouw studie dus een overgrote meerderheid heeft die op kamers woont (en het een HBO-studie is, want daar hadden we het geloof ik over), dan heb je juist een zeer bovengemiddeld laag aantal 'moederskindjes'. Op HBO's gaat namelijk de minderheid op kamers.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door marlies »

Nee het percentage studenten dat op dit moment op kamers woont zegt niets over het percentage studenten dat uiteindelijk in de loop van hun studie op kamers gáát en dat was de claim. En het ging niet over HBO, maar over de studentenpopulatie als geheel (HBO+WO). Ik doe dus ook geen HBO.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door Vinny »

Briljante tegenwerping. Maar goed dat is natuurlijk wel waar. Veruit de meeste studenten gaan in de loop van hun studie op kamers wonen. Met 10% van de eerstejaars en 90% van de vierdejaars kun je alsnog op 44 of 72% van de totale populatie uitkomen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door marlies »

Ja, en het percentage dat al op kamers woont zal met peildatum 1 september behoorlijk verschillen van peildatum 1 juni door de behoorlijke groep eerstejaars die in de loop van hun eerste jaar op kamers gaat.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door Frans F »

SuperGhost schreef:Dat is helemaal geen feit. De feiten zijn dat 44% van de HBO-studenten op kamers woont en 72% van de WO-studenten. (bron: DUO).
Waarbij je nog moet bedenken dat een substantieel deel van de uitwonende studenten middels een vals adres alleen op papier uitwonend is om zo de studiefinanciering te kunnen tillen.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door marlies »

Bron? Ik geloof daar namelijk niets van, want dat vereist dat je bij de BRP op dat valse adres ingeschreven staat en hoewel daar manieren voor zijn (ik ga op papier bij jouw ouders wonen en jij bij de mijne) is dat wel een afdoende hindernis om de bewering dat een substantieel deel dit doet ongeloofwaardig te maken.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door SuperGhost »

marlies schreef:Ja, en het percentage dat al op kamers woont zal met peildatum 1 september behoorlijk verschillen van peildatum 1 juni door de behoorlijke groep eerstejaars die in de loop van hun eerste jaar op kamers gaat.
Misschien had ik dan even moeten melden dat de peildatum van die cijfers van DUO op februari lag. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door Suus »

Ja eh, dat soort dingen zijn ook heel makkelijk te beïnvloeden natuurlijk. De Hogeschool van Amsterdam heeft meer dan 30.000 studenten waarvan ik met sroge ogen durf te beweren dat er meer dan de helft in Amsterdam wonen. Ik heb echter meer dan genoeg adressen van deze studenten gezien om te kunnen zeggen dat veel van deze studenten gewoon thuis wonen. Zelfs met de percentages waarover hier gedebatteerd wordt kan je dus nog helemaal niets beweren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Proef: scholieren op e-bike naar school

Bericht door Vinny »

Ik heb een tijdje bij mijn tante gewoond door de week. Dat deden meer studenten kan ik me herinneren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten