CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door asd »

Wellicht niet helemaal vergelijkbaar, maar in New York komt het wel eens voor dat metrotreinen stations overslaan om (grote) vertragingen in te halen. Wellicht goed voor de punctualiteit, vervelend als je je net naar binnen hebt gepropt en er vervolgens weer uit kan...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door M57 »

VOlgens de CTA op 4b te Ut heeft de s3000 naar Den Helder ook slaapwagens naar Kopenhagen. 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door ODRAIL »

M57 schreef:VOlgens de CTA op 4b te Ut heeft de s3000 naar Den Helder ook slaapwagens naar Kopenhagen. 8-)
Aha, het oude euvel is weer terug, ik zag het vorig jaar zomer ook al. In september en december leek de zaak opgelost (lees gerepareerd) :).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Dan is het spul om de palletten anti-statisch te maken uitgewerkt :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Mark »

Ik zag in Hgl ook al een Intercity naar Odz vertrekken vanmiddag... ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daantje »

mb90 schreef:Een knap staaltje logica bij de actuele vertrektijden van Rtd. De 5000 van 16:49 uur naar Leiden staat gewoon aangegeven, maar eronder staat: Rijdt niet verder dan Rotterdam.. Om 16:55 uur was de trein verdwenen van de vertrektijden en toen zag ik bij de vertrektijden van Delft dat hij gewoon rijdt. :?
Die trein heeft bij Delft iig niet gereden. Daar werd omgeroepen dat vanwege een verstoring de stoptreinen van .04 en .34 niet zouden rijden.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dre »

Mark schreef:Ik zag in Hgl ook al een Intercity naar Odz vertrekken vanmiddag... ;)
Daar heeft de CTA van 3b de laatste tijd standaard last van. Sinds de drgl 2009 stopt de s31200 weer zoals vroeger op 3b (en niet meer bij de trappen op zowel 3a/b) omdat de s7000 erbij moet. De CTA van 3b ziet sindsdien een upgrade Hgl-Odz wel zitten.

In de jaren '90 is dat ook een tijdje standaard geweest, Hgl-Odz als halfuursdienst, maar Hglo werd slechts 1x per uur bediend. Tegenwoordig wordt alles wat één of meer stations overslaat meteen een IC, dus een jaar of 15 geleden zou 't juist zijn geweest. Alhoewel, Plan V als IC? :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Meltrain »

Ach, dat gebeurt vaak genoeg hoor. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Plan V als IC moet kunnen. s4900 anyone, of de s3700 een tijdje terug? ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Ach de koppeling materieel - treintype komt uit de koker van NS-commercie. Vroeger werd er rustig plan V en T in intercity diensten gegooid, en raakte ICM verdwaald in stoptreinomlopen. Dat laatste is erg slecht voor het materieel, het kan dus geen kwaad om een beetje op te letten als vervoerder met welk mat. je welke diensten laat rijden (getrokken mat. in stoptreindiensten is nooit zo'n bijster goed idee), maar het is geen 'wet van Meden en Perzen' zeg maar. Een beetje flexibiliteit in je inzet kan geen kwaad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Zo slecht is het nu ook weer niet voor het materieel, hoor. Alleen ICM-1 (de stellen met weerstanden, 4011-4050) kan er niet zo goed tegen, maar dat wil niet zeggen dat het meteen kapuut gaat van een dagje stoptreintjes rijden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Die van de IC voor de s31200 heb ik gisteren gezien. Overigens zag ik dat de enige CTA op Amri voor de s7000 wel een boel stations weglaat. Na Wierden is het gelijk non-stop naar Apeldoorn.... Zelfs Deventer staat er niet eens op!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daan »

Geert schreef:Zo slecht is het nu ook weer niet voor het materieel, hoor. Alleen ICM-1 (de stellen met weerstanden, 4011-4050) kan er niet zo goed tegen, maar dat wil niet zeggen dat het meteen kapuut gaat van een dagje stoptreintjes rijden.
Nog sterker, ze doen het iedere dag tussen Gn en Zl. Daar liggen de stations wel wat verder uit elkaar, maar dat ICM geen stoptreinen zou kunnen rijden is nonsens.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Niet dat ze het niet kunnen, maar van slagjes Hoek van Holland - Rotterdam Centraal worden ze niet gelukkig ;) (overigens is Gn - Zl geen voorbeeld: de stations liggen er op intercity-afstand uit elkaar. Het gaat echt om stops binnen de kilometer. Ik heb me het technisch wel eens laten uitleggen).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Mark »

Dre schreef:In de jaren '90 is dat ook een tijdje standaard geweest, Hgl-Odz als halfuursdienst, maar Hglo werd slechts 1x per uur bediend. Tegenwoordig wordt alles wat één of meer stations overslaat meteen een IC, dus een jaar of 15 geleden zou 't juist zijn geweest. Alhoewel, Plan V als IC? :roll:
Klopt, toen was het inderdaad officieel een sneltrein ;) De trein die uit Zp kwam (destijds reed NS nog een uurdienst op Zp-Hgl) en die naar Zp stopte wel in Hglo, de trein die de slag Odz-Hgl-Odz maakte reed als sneltrein en stopte er niet. Materieel was een mix van Plan U en mat'64 :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dre »

Volgens mij was het ook voor de DRGL '97-'98, toen de 7200 nog naar Es reed i.p.v. Odz al zo. Kan me uit die tijd nog de tekst "Stoptrein, stopt niet te Hengelo Oost" op de vertrekstaten herinneren. Toen werd er op de zondagmiddag ook 'slechts' een uurdienst gereden op Hgl-Odz v.v.

Heb uit die tijd nog wel oude foto's Plan V als stoppertje Odz-Hgl ergens in september '96, Plan U als stopper naar Zp, ergens uit '98 en de IR 2300 Shl-Hannover Hbf/Berlin Zoo (met 1100 ervoor). Een ruime 10 jaar later allemaal vergane glorie. :|
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door bassie92 »

Even tussendoor, vorig jaar werd er regelmatig in het weekend plan V en Plan T ingezet op de intercity Den Haag-Venlo ;) ook iets wat je niet zou verwachten.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Nou, ik heb vorig jaar regelmatig op zaterdag uitzicht gehad op de s1900 en dat kwam toch maar zelden voor.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door bassie92 »

Overdag zelden, in de avonduren vrij veel (bijna standaard de ritten om 22.20 vanuit den haag, de rest was afwisselend);) maar op de 1900 werd en wordt heel vaak verschillend materiaal ingezet (VIRM, ICK, ICM, ICR, DD-AR, Plan V, Plan T)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Karl »

En dat allemaal in de avonduren?

Ik maak vrij frequent gebruik van de s1900 overdag (tot een uur of 20h00) en dan is het toch altijd ICK (steeds minder), ICRm (eerst twee nu meer treinen) of VIRM.
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 19 jan 2009, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinserie gezet t.b.v. mouse-over
Het is een spectrum.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door bassie92 »

VIRM, ICK, ICRm = regelmatig
ICM, Plan T, Plan V= (zeer) zelden maar rijden er toch.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door bassie92 »

O ja, nog de DD-AR die ook zelden maar toch wel op de 1900 rijdt ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Caspar »

Ik ben in die contreien niet heel erg bekend, maar ik heb 1x in een Ddar gezeten vanaf Rotterdam naar Tilburg als IC. Dat was vlak na een grote storm in het najaar van 2002 toen 3 kwart Nederland had platgelegen. Maar die dag reed er ook Sgmm in de t800 :wink:

Vandaag ging IC t145 volgens de CTA bovenaan de roltrap op Shl via Den Haag HS naar Szczecin :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

bassie92 schreef:ICM, Plan T, Plan V= (zeer) zelden maar rijden er toch.
Dat is dan in ieder geval niet gepland. Ik kan ook wel roepen dat er zeer zelden een DDAR in de s4100 rijdt, terwijl dat ongeveer een keer per jaar is (en de rest met SGMm) rijdt. Enfin, je begrijpt mijn punt hopelijk ;)
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door bassie92 »

Ik snap je punt ;) misschien heb ik het er wat te vaag neergezet. Even anders gezegd, vorig jaar was er een tijdje regelmatig op de late avonduren stoptreinmateriaal ingezet. Tegenwoordig zie je dat niet meer zo vaak. Maar het gebeurd wel eens dat je toch een verdwaalde ICM of DD-AR ziet op de 1900. Meer kans in het weekend ;)
Op de stoptrein Dordrecht-Leiden Centraal werd vorig jaar er ook van alles opgezet. Van de gewone Plan T/V en DD-AR tot aan de VIRM en ICM. :shock:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten