Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

lint41 schreef:Goh, maar ik kan me niet voorstellen dat GVB een kloppende eenduidige huisstijl invoert bij de metro ;-)
Dat doen ze elke twee jaar wel, maar vervolgens laten ze de oude bordjes hangen. Dan wordt het vanzelf chaos. Doe nou gewoon 25 jaar hetzelfde en je hebt na verloop van tijd ook een huisstijl...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

Volgens mij worden nu twee zaken door elkaar gehaald: de bebording (die inderdaad chaotisch is, maar met de renovatie van de Oostlijn alsnog aangepakt gaat worden en op den duur eenduidig over het hele netwerk doorgetrokken moet worden) en de treinstellen. Bij die laatste zijn de M5's al in de R-net (of daarop lijkende) kleurstelling gebracht. Geen idee wat er met de CAF's gaat gebeuren, maar een nieuwe beschildering in dezelfde stijl als de M5's zou voor de hand liggen bij een volgende grote revisie. En volgens mij zou het de stellen nog niet eens misstaan...
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Zoals ik net ook al zei in de OV in en om Rotterdam thread: de M5 draagt de originele Amsterdamse metrostijl, niet R-net. Het is nog even afwachten wat dat gaat worden straks. Een echte R-net stijl of alleen R-net stickers op de zijkant. Persoonlijk vind ik de 'echte' R-net stijl heel druk ogen op de M5 als je de tekeningen ziet, dus hoop dat ze het alleen bij R-net stickers houden.

Uiteindelijk krijgt het hele metronet van die R-net borden die nu ook al in de nieuwe verdeelhal onder CS gebruikt worden beloven ze op hierzijnwij.nu. Tijdsindicatie werd alleen niet gegeven. :X
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

n-evo schreef:Tijdsindicatie werd alleen niet gegeven. :X
hierzijnwij.nu schreef:Planning
Vanaf nu tot 2017 gaan we de nieuwe borden in het hele metronetwerk invoeren. Dat doen we niet in één keer, we nemen ze mee in de projecten die al gepland zijn, zoals de renovatie van de stations van de Gein en Gaasperplas metro. De eerste nieuwe borden plaatsen we in de nieuwe metrotoegang van het Centraal Station.
Bron
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Gemist. Maar goh, dan pas? Maar ja wat voor renovatie is er voor de Ringlijn gepland dan? Moeten we tot 2028 (ik noem maar wat) wachten voordat daar een keertje nieuwe bordjes hangen? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Ik zou mij er niet zo druk over maken n-evo, het niet hebben van een uniforme huisstijl staat de exploitatie niet in de weg en is ook geen specifiek probleem dat alleen in Amsterdam speelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

In het citaat staat:
Vanaf nu tot 2017 gaan we de nieuwe borden in het hele metronetwerk invoeren.
De Ringlijn valt daar onder, dus ik verwacht ook daar dat we op afzienbare termijn nieuwe bebording kunnen verwachten. Of dat in het kader van een breder renovatieproject of als afzonderlijk project wordt opgepakt staat er inderdaad niet bij vermeld.

En ach, 'dan pas'? Wat is nu drie jaar in Amsterdam... 8-)
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:En ach, 'dan pas'? Wat is nu drie jaar in Amsterdam... 8-)
Hahaha dat is wel waar ja. :D
Bee schreef:Ik zou mij er niet zo druk over maken n-evo, het niet hebben van een uniforme huisstijl staat de exploitatie niet in de weg en is ook geen specifiek probleem dat alleen in Amsterdam speelt.
Slapenloze nachten heb ik Bee. Jank mezelf iedere avond in slaap hierom. Ben er ook heilig van overtuigd dat die storingen en vertragingen door de missende R-net bordjes komen. Wat er verder in andere steden gebeurd boeit me niet zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

______! :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

:P Haha

Ergens wel jammer dat alles zo langzaam moet en wat daar nou achter zit? Geen idee. Wel raar natuurlijk dat de eerste R-net bordjes in 2014 worden opgehangen en er vervolgens een pauze van drie jaar ingelast wordt voordat er een keer aan de rest begonnen wordt.
Laatst gewijzigd door n-evo op wo 03 sep 2014, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Nee, maar even serieus. Waarom ik zo'n bericht plaats is omdat het gewoon een totaal oninteressante discussie plaats die blijkbaar om de maand opgerakeld dient te worden terwijl er grotere vraagstukken/probleemstukken spelen in Amsterdam dan dat er op de metrostation verschillende soorten huisstijlen door elkaar heen worden gebruikt. Ik ben meer van de grotere wijdse en toekomstperspectieven dan mierengeneuk op de vierkante centimeter die worden herhaald omdat een iemand zich aan een nu-probleem ergert waar men al lang mee aan de slag is. In een bredere context geplaatst is het niet hebben van een consistente huisstijl geen probleem waardoor mensen nu de weg niet kunnen vinden, het probleem is niet uniek voor nu en voor hier en mensen gaan er hier en elders niet eerder dood van. Kunnen we dan nu overgaan naar interessantere discussies? Dankuwel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Niet alles is direct een discussie er is ook nog zoiets als iets afvragen en een relaxt gesprek dat daaruit voorkomt. Maar oké. Leer er maar mee omgaan dat niet iedereen alleen maar jouw interesses deelt. Dit is een open forum waar mensen ook andere onderwerpen aansnijden die niet direct in jouw straatje vallen. Jij ook bedankt.
Laatst gewijzigd door n-evo op wo 03 sep 2014, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

Dames, dames. En het begon net zo gezellig te worden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

+1 voor Bee. De huisstijlen interesseren me ook geen bal. Wel bijv de slechte bewegwijzering op Weesperplein bijv. Dat als aankomt met de metro je niet kan zien welke uitgan je moet hebben voor de tram richting Leidseplein.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Ja sorry, vind het een beetje onzin dat we onze onderwerpen kennelijk maar moeten schikken naar de wensen van Bee. Maar goed.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Dat hoeft ook niet. Maar we weten dat ze ermee bezig zijn. En het is in het verleden tig keer benoemd. Nu duurt het tussen 2 en 3 jaar voordat het hele metronet gedaan is... Prima. So be it.

In het dagelijks leven gaat niks 1 2 3. Dus als je dat in je achterhoofd houdt, leef je een stuk relaxter.

Voor jou als buitenstaandernduurt het wellicht lang. Maar er zullen vast genoeg stappen die doorgelopen moeten worden voordat iets gerealisserd wordt en een storing kan iets hardnekkigs zijn waar er niet makkelijk een oorzaak kan worden gevonden of waar er geen onderdelen voor op voorraad zijn. Shit happens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

En ik vind het een beetje onzin dat we het elke maand over de inconsistente huisstijl moeten hebben. Is er een middenweg? Ik denk het wel, gewoon wat minder hard drammen zodat je slaapproblemen ook over zijn :wink:

@Hauptbahnhof: Ik vind Weesperplein sowieso het onoverzichtelijke station. De hal van het station is vreemd groot en heeft vreemde hoekjes en rare objecten. Vooral het hele ingangencomplex in de noordoostelijke hoek vind ik vreemd ingericht. En ik mis eigenlijk ook een uitgang in het zuidwesten van het metrostation waarmee je maar twee zebrapaden over hoeft richting Kohnstamhuis in plaats van vier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

Goed, laatste off-topic - en ditmaal serieuze en niet ad hominem - inbreng van mij dan: wat mij betreft moet een discussie over de huisstijl in een topic dat de naam 'alledaagse eigenaardigheden' gewoon mogelijk zijn. In Bee's frustratie kan ik me echter ook vinden; weliswaar heb ik ook wel eens een rant over de diversiteit aan stijlen en variaties in de huidige bebording opgezet, maar dan ben ik er ook klaar mee. Zeker nu al langer bekend is dat de Dienst Metro hier serieus werk van wil gaan maken en eindelijk één uniforme huisstijl over het netwerk gaat uitrollen. 2017 is bovendien dichterbij dan je denkt; dat men ervoor kiest de stijl nu al uit te proberen op CS zal meerdere redenen hebben: de stationshal werd toch al verbouwd en je kunt meteen proefdraaien en er daarmee schoonheidsfoutjes uitvissen voor je overgaat tot een systeembrede uitrol.

En nu terug naar de meer wezenlijke problemen uitdagingen waar het GVB in de vorm van alledaagse eigenaardigheden mee te maken heeft ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Lijn 66 en de diverse streekbussen worden binnenkort weer een stukje minder congestiegevoelig, aangezien de gemeente Diemen deze maand start met de aanleg van een vrije busbaan op de Provincialeweg tussen de Elsrijkdreef en de Muiderstraatweg en met een nieuwe verkeersinstallatie op de kruising Muiderstraatweg/Provincialeweg. Tijdens twee weekenden zal het verkeer niet kunnen passeren, namelijk van 26 september 20:00 t/m 29 september 5:30 en van 24 oktober 20:00 t/m 27 oktober 5:30. Ik ben benieuwd welke omleiding de vervoerders in gedachten hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:Goed, laatste off-topic - en ditmaal serieuze en niet ad hominem - inbreng van mij dan: wat mij betreft moet een discussie over de huisstijl in een topic dat de naam 'alledaagse eigenaardigheden' gewoon mogelijk zijn. In Bee's frustratie kan ik me echter ook vinden; weliswaar heb ik ook wel eens een rant over de diversiteit aan stijlen en variaties in de huidige bebording opgezet, maar dan ben ik er ook klaar mee. Zeker nu al langer bekend is dat de Dienst Metro hier serieus werk van wil gaan maken en eindelijk één uniforme huisstijl over het netwerk gaat uitrollen. 2017 is bovendien dichterbij dan je denkt; dat men ervoor kiest de stijl nu al uit te proberen op CS zal meerdere redenen hebben: de stationshal werd toch al verbouwd en je kunt meteen proefdraaien en er daarmee schoonheidsfoutjes uitvissen voor je overgaat tot een systeembrede uitrol.

En nu terug naar de meer wezenlijke problemen uitdagingen waar het GVB in de vorm van alledaagse eigenaardigheden mee te maken heeft ;)
Kan me hier prima in vinden. :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Ik vind Weesperplein sowieso het onoverzichtelijke station. De hal van het station is vreemd groot en heeft vreemde hoekjes en rare objecten.
Ik neem aan dat je wel weet wat één van de hoofdredenen is dat het zo groot is :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Ja, maar dat verklaart nog niet die vreemde bochtjes bij de uitgangen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Ik meende dat dat de nucleaire sluizen waren.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Hainje »

Wat? :')
🍉
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Lijn 66 en de diverse streekbussen worden binnenkort weer een stukje minder congestiegevoelig, aangezien de gemeente Diemen deze maand start met de aanleg van een vrije busbaan op de Provincialeweg tussen de Elsrijkdreef en de Muiderstraatweg en met een nieuwe verkeersinstallatie op de kruising Muiderstraatweg/Provincialeweg. Tijdens twee weekenden zal het verkeer niet kunnen passeren, namelijk van 26 september 20:00 t/m 29 september 5:30 en van 24 oktober 20:00 t/m 27 oktober 5:30. Ik ben benieuwd welke omleiding de vervoerders in gedachten hebben.
Dat werd eens tijd. De hele corridor A1 - Diemen - Daalwijkdreef - NS Bijlmer zou eind dit dit jaar vrije busbanen moeten hebben.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten