Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik denk ook dat dat wel klopt ja. Volgens "Het Wagenparkje" werden deze eerst door DETO gereden, maar dat is in 2012 opgegaan in Noot.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lettertje vergeten inderdaad, maar heb één Citaro G op de foto op de 202 ja. Verder allemaal Amba's.sirvinniei schreef:Of bedoel je niet de citaro g's?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Rijdt Noot met busjes in de huisstijl van Syntus op lijn 170/171?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lezen is moeilijk kennelijk...
Maargoed, voor de gelegenheid het betreffende plaatje vast even verwerkt...Ingezet wordt een Mercedes Sprinter in Syntus Gelderland-kleuren zonder wagenparknummer en met kenteken 70-NTL-8.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Zo'n plaatje maakt het tenminste extra duidelijk, ik had er blijkbaar overheen gelezenDaniel schreef:Lezen is moeilijk kennelijk...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Op Facebook kwam een bericht voorbij dat de 8441 t/n 8445 (ex Cxx) en 3154 & 3159 (ex Arriva, exex Cxx) op de Veluwe gaan rijden bij onderaannemers. En nog eens een aantal touringcars zal voorzien worden van een handheld OV-chipscanner.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Hallo allemaal,
vanaf aanstaande maandag rijd ik dagelijks 2 ritten van lijn 293, 's morgens 1 en 's middags 1. Ik werk voor een onderaannemer van Syntus en ik krijg als het goed is een bus aan huis om deze ritten te kunnen rijden *bus*
Afgelopen vrijdag hebben we met een aantal collega's deze route voorgereden. Als er vragen zijn over de dienstuitvoering van lijn 293 hoor ik dat graag!
vanaf aanstaande maandag rijd ik dagelijks 2 ritten van lijn 293, 's morgens 1 en 's middags 1. Ik werk voor een onderaannemer van Syntus en ik krijg als het goed is een bus aan huis om deze ritten te kunnen rijden *bus*
Afgelopen vrijdag hebben we met een aantal collega's deze route voorgereden. Als er vragen zijn over de dienstuitvoering van lijn 293 hoor ik dat graag!
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Via Noot uit Ede. Ik heb al wat werkervaring als taxichauffeur voor Noot maar ik heb nu dus de overstap gemaakt naar de bus.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Iemand toevallig gezien met wat voor bussen de 6xx-lijnen (scholierenlijnen, maar ook voor reguliere reizigers) worden gereden? Ik hoorde/las ergens met oude Ambassadors die nu bij Syntus rijden, maar rijden er dan geen Smit Reizen-bussen meer op zulke lijnen? Ik weet dat de lijnen 620 en 674 altijd door Smit werden gereden.
Laatst gewijzigd door Milco op di 02 sep 2014, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Even een vraag tussendoor. Hoe zit het met die snelbus (HOV) tussen Apeldoorn en Arnhem die in 2016 zou gaan rijden (wat zijn de plannen etc.)? En bij welke concessie wordt deze (eventuele lijn) gevoegd? Als ik een topic over het hoofd heb gezien of info heb gemist, zou ik een linkje waarderen. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Deze zal in deze concessie Veluwe gaan vallen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Zou zomaar een gemixte lijn kunnen worden van 'Veluwe' en 'Stadsregio', aangezien in de concessie Stadsregio ook een verplichting is opgenomen om minimaal voor te bereiden op het rijden van een HOV-bus Arnhem-Apeldoorn en indien binnen de concessieduur al mogelijk om hem dan ook al te gaan aanbieden.
De huidige snelbuslijnen zitten bij Veluwe, maar het zou me dus niets verbazen als het een HOV-lijn wordt die onder beide concessies gaat horen (dus gemixte inzet, net zoals op een aantal regionale lijnen al gedaan wordt door de Stadsregio). De Stadsregio heeft nogal de neiging om diensten van een buurconcessie voor de helft door hun vervoerder te laten uitvoeren/op te slokken als deze interessant zijn, denk bijvoorbeeld maar eens aan lijnen 27, 29, 43, 52, 83, 99 en de treindienst naar Doetinchem.
De huidige snelbuslijnen zitten bij Veluwe, maar het zou me dus niets verbazen als het een HOV-lijn wordt die onder beide concessies gaat horen (dus gemixte inzet, net zoals op een aantal regionale lijnen al gedaan wordt door de Stadsregio). De Stadsregio heeft nogal de neiging om diensten van een buurconcessie voor de helft door hun vervoerder te laten uitvoeren/op te slokken als deze interessant zijn, denk bijvoorbeeld maar eens aan lijnen 27, 29, 43, 52, 83, 99 en de treindienst naar Doetinchem.
Laatst gewijzigd door SuperGhost op ma 01 sep 2014, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee hoor, gewoon concessie Veluwe. Bovendien is er een verschil tussen plannen en plannen. Niet overal evenveel gewicht aangeven dus.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Maar is het zeker dat die HOV er in december 2015 (2016) komt of wordt het plan uitgesteld?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het lijkt me dat die wel zeker gaat komen.
Alleen de datum zal wellicht afhangen van hoe snel ze de infrastructuur gereed hebben.
Alleen de datum zal wellicht afhangen van hoe snel ze de infrastructuur gereed hebben.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Inmiddels zag ik vanmiddag lijn 620 en 674 in Ermelo rijden, beide met een ex-Breng, exex-Connexxion Ambassador met nog de logo's van Breng, al stond er bij één bus "reng" op de zijkant!Milco schreef:Iemand toevallig gezien met wat voor bussen de 6xx-lijnen (scholierenlijnen, maar ook voor reguliere reizigers) worden gereden? Ik hoorde/las ergens met oude Ambassadors die nu bij Syntus rijden, maar rijden er dan geen Smit Reizen-bussen meer op zulke lijnen? Ik weet dat de lijnen 620 en 674 altijd door Smit werden gereden.
Ik zag alleen geen echte vervoerder op de bus staan, dus of deze lijnen door Syntus gereden worden of door een (onbekende) touringcarfirma, geen idee.
Je mag volgens mij bij scholierenlijnen op de Veluwe ook als normale reiziger instappen, ondanks het 6xx-lijnnummer, maar geldt dit ook voor lijn 674? Deze rijdt van Harderwijk naar een school in Amersfoort, maar start/eindigt in Harderwijk niet bij het station, maar bij de Boomkamp; dat volgens mij ergens in een woonwijk ligt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Zijn ze o.a. daarom de N345 (Zutphense straat) in Apeldoorn aan het verbouwen/verbreden? Of zou die snelbus op de route van 231 (via de maten) rijden?SuperGhost schreef:Het lijkt me dat die wel zeker gaat komen.
Alleen de datum zal wellicht afhangen van hoe snel ze de infrastructuur gereed hebben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat klopt niet helemaal. Deto is in 2010 opgekocht door Noot, maar ging onder eigen naam verder (nog steeds een eigen site). Noot is wel de partij die het contract met Syntus heeft. Dit even om het 'makkelijk' te maken :) .Etienne schreef:Ik denk ook dat dat wel klopt ja. Volgens "Het Wagenparkje" werden deze eerst door DETO gereden, maar dat is in 2012 opgegaan in Noot.
Lijn 170/171 wordt gereden met 4 voertuigen, die door 10 chauffeurs (incl. moi) bestuurd worden. In de spits rijden alle 4 de voertuigen (allen Sprinters) en buiten de spits rijden er nog 2. Dat houdt in dat in de spits elk half uur gereden wordt en daarbuiten elk uur.
Overigens is Syntus verantwoordelijk voor de randvoorwaarden als haltes, informatie en werking van apparatuur.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat is zeker niet de reden. De reden is de komst van het Omnissportcentrum en het gelijkblijven van de weginfra daar. Bij wedstrijden staat het daar behoorlijk vast.regenmaker schreef:Zijn ze o.a. daarom de N345 (Zutphense straat) in Apeldoorn aan het verbouwen/verbreden? Of zou die snelbus op de route van 231 (via de maten) rijden?SuperGhost schreef:Het lijkt me dat die wel zeker gaat komen.
Alleen de datum zal wellicht afhangen van hoe snel ze de infrastructuur gereed hebben.
De route van de HOV kan dus zowel via de Maten als via de Zutphensestraat. Het is nog even afwachten welke route er gekozen wordt.
De infra die wel eerst klaar moet zijn, is de busbaan stadinwaarts langs de Apeldoornseweg in Arnhem. Die staat in de spitsen vast, waardoor er +10/+15 wordt opgelopen.
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik bedenk me trouwens net dat de route van de (huidige) lijn 91 waarschijnlijk het snelste is. Het meeste tijd kost nu overigens het vele stoppen bij de haltes... Dus het idee om ze maar bij 1 à 2 haltes te laten stoppen tussen de stations maakt zeker een groot verschil!MdJ schreef:Dat is zeker niet de reden. De reden is de komst van het Omnissportcentrum en het gelijkblijven van de weginfra daar. Bij wedstrijden staat het daar behoorlijk vast.
De route van de HOV kan dus zowel via de Maten als via de Zutphensestraat. Het is nog even afwachten welke route er gekozen wordt.
Voor die busbaan moet er nog best veel gedaan worden. Er ligt nu maar een klein stukje van die busbaan.MdJ schreef:De infra die wel eerst klaar moet zijn, is de busbaan stadinwaarts langs de Apeldoornseweg in Arnhem. Die staat in de spitsen vast, waardoor er +10/+15 wordt opgelopen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee, want je moet door Beekbergen door en dat kost het meeste tijd. (50 km/h ipv 100)regenmaker schreef:Ik bedenk me trouwens net dat de route van de (huidige) lijn 91 waarschijnlijk het snelste is. Het meeste tijd kost nu overigens het vele stoppen bij de haltes... Dus het idee om ze maar bij 1 à 2 haltes te laten stoppen tussen de stations maakt zeker een groot verschil!MdJ schreef:Dat is zeker niet de reden. De reden is de komst van het Omnissportcentrum en het gelijkblijven van de weginfra daar. Bij wedstrijden staat het daar behoorlijk vast.
De route van de HOV kan dus zowel via de Maten als via de Zutphensestraat. Het is nog even afwachten welke route er gekozen wordt.
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat kleine stukje door beekbergen is verwaarloosbaar, 91 is vaak sneller dan 231 (vooral als er weinig mensen in/uit stappen). Volgens 9292 is 91 sneller dan 231. 91 doet er 44 minuten over en 231 47 minuten. 91 heeft 3 haltes meer dan 231 dus dat zegt genoeg volgens mij! En dan noemen ze 231 de ''snelbus''. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Misschien is 92 een beter lijnnummer voor lijn 231. Lijn 43 kan je het beste omnummeren 110 lijkt mij.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijn 231 is ontzettend uitgebogen: regelmatig wordt er met +5 vanaf Apeldoorn busstation vertrokken om maar niet te vroeg bij de Golflinks in Arnhem te zijn.regenmaker schreef:Dat kleine stukje door beekbergen is verwaarloosbaar, 91 is vaak sneller dan 231 (vooral als er weinig mensen in/uit stappen). Volgens 9292 is 91 sneller dan 231. 91 doet er 44 minuten over en 231 47 minuten. 91 heeft 3 haltes meer dan 231 dus dat zegt genoeg volgens mij! En dan noemen ze 231 de ''snelbus''. :)
En ja, het doorstromingsprobleem ligt voornamelijk in Arnhem, niet in Apeldoorn
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten