(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Hehe, dan heeft Veolia tenminste wat beters als Arriva in het systeem geladen. 't systeem zelf is hetzelfde namelijk, maar bij Arriva is het geluidje ergens anders bekend van... van Windows :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door tsov »

Nou, het is niet persé de chauf die er zin in had, in elk rayon in Brabant is in een aantal bussen op proef de halte-afroep aangezet. Overigens wordt idd het internationale Veolia-geluidje gebruikt, maar dat is nog maar kort. Eerder was het gewoon de windows-ping die Arriva ook gebruikt en de standaard is van het systeem (Prodata/Albatros) :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door STF »

klaxxon schreef:Op weg naar 't werk zag ik Citaro G 9174 op lijn 64 Zaandam Station - Zaandijk Rooswijk :shock:. Een echte Ambassador (200)-lijn. Ik denk dat ie een aantal krappe Ambassador-bochtjes (Durgerdamstraat -> Gaasperdamstraat, of de keerlus bij Koog Bloemwijk NS) dan ook nét aan gehaald heeft.
De keerlus bij Koog Bloemwijk kan een gelede-bus helemaal niet maken volgens mij, een paar jaar geleden heeft de chauffeur van het vervangend NS vervoer, de bus gewoon in zijn achteruit gezet, totdat je weer op een wat grotere straat uitkomt.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Toch lukte het, dat was namelijkd e plek waar ik hem tegenkwam :wink:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door tsov »

Vanuit de GVB 2030 (die overigens 1 Osdorp De Aker / GVB Amsterdam filmde en waarvan dat schermpje met de komende 5 haltes pas bij de vijfde halte begon) zag ik deze bus langsrijden over de Nieuwezijds Voorburgwal:
Afbeelding
Foto: http://www.busexplorer.com
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door MdJ »

Iig in de Volvo 7700'den op de veluwe hebben dat ook. Citaro;s en de Ambas hebben geen halteomroep.

Edit: ik reageerde op het laatste bericht op de vorige pagina...
Laatst gewijzigd door MdJ op zo 18 jan 2009, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Kom net ineens een foto tegen van de RET 931 in dienst voor Qbuzz! Als ze zo doorgaan hebben ze straks meer Alliances dan MAN's rondrijden :P
Afbeelding
Bron foto: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... hoogendijk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Sterker nog, op lijn 126/137 rijden nu alleen maar RET-Alliance's door de inbouw van de OV-Chipkaart in de Lion's City's. Ook wordt er tussen de RET en Qbuzz het nodige aan bussen uitgewisseld, dus zo zal de 931 wel bij Qbuzz terecht gekomen zijn. Ik zag bijvoorbeeld de 833 een keer op Qbuzz-lijn 144 in Ridderkerk en een dag later op RET-lijn 30 in Schollevaar.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door JeePee »

De uitwisseling van RET bussen heeft te maken met het uitlezen van de chipkaart terminals op de Kleiweg (noodzakelijk totdat de uitleesapparatuur van Qbuzz eindelijk eens geleverd wordt). Qbuzz brengt een bus van de vestiging Maasdijk en krijgt een andere mee. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen zat ik in Arriva-Wright 6236 op lijn 92 van Rotterdam Zuidplein naar Rijsoord en daarin stond de luidspreker te hele reis aan. Opzich niet zo erg, maar deze luidspreker kraakte en bromde erg hard. Ook de halteomroep werd ingesproken door een bromvlieg. :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend zat ik in de BSAG 4522, een MAN NG313, en als de chauffeur het gas losliet leek het net een O405je. Niet echt gezond, maar het klonk wel leuk. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Geert »

Zat vanochtend in een RET 900'je vanaf Schiedam Centrum op lijn 38 richting Crooswijk. Weer eens wat anders dan Citaro's en 800'jes :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

In de connexxion 3174 had de InfoXX er niet zo'n zin in vanmorgen... het begon met tussen de halte-aankondiging door met schermen in de complete layout maar zonder informatie, maar werd met de minuut erger:
Eenmaal Nieuwegein ingereden begon de bus de haltes per twee aan te kondigen (dus 2 verschillende omroepen tussen twee haltes in :roll: ) en weer een eindje verder hield het display het maar voor gezien. De halteafroep bleef echter maar verder gaan met wat 'ie daarvoor ook al deed en herhaalde de tweede halte nog even voor 'ie daadwerkelijk bereikt werd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Zoiets had ik gisteren ook in de 8333 richting Heinenoord. Bij Eemsteynplein riep de omroep: 'LEERPARK' gevolgd door een zachte 'Ziekenhuis Dordtwijk'. Bij halte Prof Waterinklaan riep ie vervolgens weer 'Ziekenhuis Dordtwijk', nog voor het Leerpark zei die het weer. Bij het Ziekenhuis zelf zei hij 'Kiltunnel', bij de Kiltunnel riep ie weer 'Hendrik Hamerstraat', gevolgd door 'Weegje'. Daarna had hij er geen zin meer in en hield zijn mond weer dicht. Was toch een beetje erg de kluts kwijt :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Ja, die afroep is er later bijgekomen, dus dat klinkt een beetje knullig. :mrgreen:

Net op het station zag ik ook nog wat leuks. De 4729 had blijkbaar een klein defectje wat snel opgelost kon worden, aangezien er een mannetje van de technische dienst met z'n gereedschapskoffer de bus instapte en wat kasten open maakte. En ze wouden geen rit uit laten vallen geloof ik, aangezien de bus al rijdend gefixt werd! :lol:
Laatst gewijzigd door Stefan op ma 19 jan 2009, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Ook een manier natuurlijk om een bus te maken :mrgreen:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Nadat er afgelopen donderdag al een kapotte metro was op het Wilhelminaplein, was er vandaag één bij Maashaven.
Dat betekende dat er weer gedeeltelijk enkelspoor gereden moest worden en de dienst dus best wel vertraagd was.
(Stom toevallig gebeurd dit nou altijd als ik met de metro ga. :mrgreen: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

meltrain schreef:(Stom toevallig gebeurd dit nou altijd als ik met de metro ga. :mrgreen: )
Is dat iets typisch Rotterdams ofzo? :P Daantje had daar ook al last van :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Geen flauw idee. :lol:
Het probleem bij mij is dat tramlijn 20 naar Centraal station tegenwoord een ongelooflijke omweg maakt, waar ik totaal geen zin in heb. Ik ben dus nog steeds zoekende naar een snellere mogelijkheid, maar de beste oplossing heb ik nog steeds niet gevonden. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Tja, mijn bus heeft iedere ochtend ook wat vertraging door een omleiding, en dan is het ook van je haalt je trein net wel of net niet... :?
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Vandaag weer een ongeluk(je) met een bus in Dordrecht. Een Wright (ik dacht de 6300) is bij de stoplichten bij het Centraal Station bovenop een andere auto gekomen. De schade viel allemaal best mee (auto was aan de achterkant wel raamloos en de bus had bijna niets als ik het goed heb gezien) maar bleven wel lekker voor het stoplicht staan waardoor er maar 1 rijbaan gebruikt kon worden. Dat was om 16u niet zo bevordelijk :)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Tja da's altijd een opmerkelijk gezicht, zo'n bus-auto-aanrijding. Heb 't al wel vaker gezien dat je op de bus slechts wat lakschade ziet en de auto een grote V in de deur heeft zitten.

En wat het nu is met de InfoXX in het BRU, geen idee, maar ze hebben daar toch wel erg vaak problemen. Vanmiddag kwam er ineens een "66 Utrecht CS" aangereden toen ik op de bus stond te wachten, die reed dan toch echt de verkeerde kant op. Toen de bus wat dichterbij was zag ik dat er een papiertje achter de voorruit hing, maar kon pas van heel dichtbij lezen dat het lijn 47 was :wink:
Vanmorgen trouwens ook weer een bus die probeerde op de lijnnummerfilm achter de bestemming te filmen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Is dat iets typisch Rotterdams ofzo? :P Daantje had daar ook al last van :lol:
Ahhh Daantje was in Rotterdam, vandaar ik 21 minuten op een *kuch* metro moest wachten op Nesselande en dus kon fluiten naar mijn reisje met de t12767. Volgende keer maar weer een mat rit vorderen naar Alexander :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Karl »

Mijn metro was ook al te laat. :(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daantje »

Ik was vanmorgen helemaal niet in Rotterdam! :D Pas vanavond rond half zes zette ik mijn voet weer op Rotterdamse bodem :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten