Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Milco »

Daarbij, de sprinter Nm - Ht - Ehv - Dn (s4400 en s9600) rijdt al met Mat '64, SGMm en DDZ en hebben dus al een toilet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

isadora schreef:
Ardan schreef:Volgens mij zijn er stations waar je alléén maar kunt sms'en voor het toilet, geen geld mogelijk :evil:
Dus, gewoon schijt aan reizigers, die geen mobiel op zak dragen als standaard-uitrusting.
:') Hoeveel procent van de mensen heeft er nu weer geen mobiel op zak? Dat piepkleine groepje heeft maar pech gehad, die kunnen wel in de intercity gaan schijten *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door isadora »

Bakpapier schreef:
isadora schreef:
Ardan schreef:Volgens mij zijn er stations waar je alléén maar kunt sms'en voor het toilet, geen geld mogelijk :evil:
Dus, gewoon schijt aan reizigers, die geen mobiel op zak dragen als standaard-uitrusting.
:') Hoeveel procent van de mensen heeft er nu weer geen mobiel op zak? Dat piepkleine groepje heeft maar pech gehad, die kunnen wel in de intercity gaan schijten *O*
Dank mijnheer Bakpapier, ik ken er nogal een aantal, die niet eeuwig en altijd bereikbaar/traceerbaar hoeven zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

Als je niet traceerbaar wil zijn, kun je ook een oude bel/sms telefoon nemen, of je zet je telefoon gewoon uit (ik ken ook iemand die hem meestal uit heeft staan en maar af en toe even aan doet, niks mis mee). Helemaal zonder mobiel op zak is gewoon dom, wat als je in een noodsituatie komt, of je hebt een afspraak maar je bent te laat, etc. Dit zijn de jaren 90 niet meer hoor, ik weet het nog wel voor de mobiele telefoon, dan was het gewoon goed mogelijk dat je iemand kwijtraakte met allerlei vervelende gevolgen van dien.

En ja als je per se zo non comformistisch wil doen, dan is dat prima maar heeft dat consequenties, zoals niet kunnen schijten op Diemen Zuid.

Je kunt natuurlijk ook altijd iemand vragen om 'sms SCHIJT AAN naar 1234' te sms en, en dan kun je die persoon geld geven. Zeker als je oud bent (oude mensen snappen mobiele telefoons vaak niet) heeft men daar begrip voor.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

Verder: traceerbaar ben je toch wel, als jij incheckt op diemen zuid weet de NSA echt wel dat je op diemen zuid bent ;)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door isadora »

Bakpapier schreef:.......Helemaal zonder mobiel op zak is gewoon dom, wat als je in een noodsituatie komt, of je hebt een afspraak maar je bent te laat, etc. Dit zijn de jaren 90 niet meer hoor, ik weet het nog wel voor de mobiele telefoon, dan was het gewoon goed mogelijk dat je iemand kwijtraakte met allerlei vervelende gevolgen van dien.
.....
Eigenlijk nog een wonder, dat ik nu nog leef dus, al is dat sowieso al een wonder, maar dat is weer een heel ander verhaal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

Tsja, als je niet kunt schijten op Diemen Zuid kom je misschien toch wel in de problemen een keer *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

Ik constateer een ernstig gebrek aan inlevingsvermogen. Hoewel mensen zonder telefoon zeldzaam zijn, zijn ze er. Bovendien is het nog maar de vraag of het altijd goed werkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

Bee schreef:Ik constateer een ernstig gebrek aan inlevingsvermogen. Hoewel mensen zonder telefoon zeldzaam zijn, zijn ze er. Bovendien is het nog maar de vraag of het altijd goed werkt.
Die mensen zijn er grotendeels vanwege hun eigen keuze. Zelfs veel oude mensen hebben tegenwoordig een simpele mobiele telefoon.

Verder was er vroeger blijkbaar ook geen toilet, dus dat er dan een sms toilet komt is dan alleen maar mooi.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Karl »

Waarom niet gewoon inchecken met je OV-chipkaart voor €0,50? Dat kreng heb je toch nodig als je op het perron beland en er wordt geen extra apparatuur, pasjes van de reiziger verwacht.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

Ik vrees dat dat een papieren tijgerprobleem is. Het toilet is namelijk van ProRail :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door starx »

Ik begrijp niks van dit hele idee van SMS-toiletten. Volgens mij zorgt dit alleen maar voor onnodige kosten, want de SMS-diensten zijn ook niet gratis.

Daarnaast druist het lijnrecht in tegen het beleid van NS om ouderen meer met de trein te laten reizen. Het chipkaartsysteem evengoed niet, maar daar ga ik maar niet verder op in.

Is de schade van het eventuele openbreken van geldmachines nou zo ontzettend groot, dan daar zo'n ingewikkeld systeem voor nodig is? En kun je de stations waar dit vaak gebeurt niet beter 's nachts afsluiten (als dit niet al gebeurt)?

Daarnaast vraag ik me ook af waarom er überhaupt moet worden betaald voor een toiletbezoek op het station. In de trein hoeft dit ook niet. Volgens mij bespaart NS een hoop geld als er minder toiletbezoeken in de trein plaatsvinden.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Dennenboom »

Als je gebruikers niet laat betalen of anderszins kunt traceren veranderen de toiletten binnen de kortste keren in plekken waar je echt helemaal nooit wilt wezen.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

Bee schreef:Ik vrees dat dat een papieren tijgerprobleem is. Het toilet is namelijk van ProRail :X
Zucht... soms word je echt moe van de bureaucratie in dit land en het niet willen samenwerken van verschillende organisaties die op een eiland lijken te opereren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Daniel »

starx schreef:Ik begrijp niks van dit hele idee van SMS-toiletten. Volgens mij zorgt dit alleen maar voor onnodige kosten, want de SMS-diensten zijn ook niet gratis
Overigens ben ik recent op diverse stations toiletten tegengekomen waarbij de functie om per SMS te betalen uitgeschakeld was. Kennelijk toch problemen daarmee dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Vinny »

SMS-toiletten zijn goedkoper en vandalismebestendiger dan 50 cent muntstuktoiletten. Ik begrijp hier ProRail dus wel goed. Daarnaast wordt er natuurlijk geen "geldlade" geinstalleerd, dus je bent van criminele bendes af die proberen om alle vijftigcent munten te jatten af. Niet dat het opgeteld veel geld is, maar dat weten de gemiddelde Bulgaarse bendes niet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door webguy »

Totdat er een storing is in het systeem en ze gratis zijn (paar weken geleden het geval geloof ik...).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Meltrain »

Ik vind het wel stom dat betalen met een SMS 10 cent duurder is (nog afgezien van de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon). :?
Als ProRail echt het betalen met een SMS wil promoten, zou het juist 10 cent goedkoper moeten zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door baladid »

Die Sms-toiletten zullen vast niet werken met een buitenlandse mobiel... Gelukkig zijn de enige sprinters die ik in NL regelmatig gebruik wél uitgerust met een toilet.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Aking »

Meltrain schreef:Ik vind het wel stom dat betalen met een SMS 10 cent duurder is (nog afgezien van de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon). :?
Als ProRail echt het betalen met een SMS wil promoten, zou het juist 10 cent goedkoper moeten zijn.
Dan moeten ze er geld op toeleggen, en zoals je weet is dat in de spoorsector natuurlijk niet de bedoeling, de reiziger betaalt wel voor de extra kosten (OV-Chipkaart iemand? :X )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Vinny »

Ik wil benadrukken dat wanneer de totale kosten van het spoorsysteem onder de loupe worden genomen, de overheid nog altijd subsidie verleent aan de reiziger, want de NS is slechts winstgevend omdat ze niet de volledige kosten van het gebruik van de infrastructuur hoeven te betalen. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

En dat is een probleem omdat...?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Vinny »

Reactie op Aking ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Frans F »

Vinny schreef:Ik wil benadrukken dat wanneer de totale kosten van het spoorsysteem onder de loupe worden genomen, de overheid nog altijd subsidie verleent aan de reiziger, want de NS is slechts winstgevend omdat ze niet de volledige kosten van het gebruik van de infrastructuur hoeven te betalen. :Y
Dat heeft ook te maken met de totale inefficiency van ProRail. Pas als het beheer van de infra ook wordt aanbesteed kun je zien of de infraheffing wel/niet kostendekkend is.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door hauptbahnhof »

En dat kan pas aan het einde can de concessie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten