De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

Hallo wilburg22 hier.
Ik had vandaag een leuk(?) idee: een wedstrijd om op zoek te gaan naar de meest geliefde trein van Nederland! (hierbij worden ALLEEN treinen vanaf 1905 in opgenomen vanwege mogelijk incorrecte informatie over treinen etc. en geen stoomtreinen)

Er zijn verschillende divisies. De winnaars van de verschillende devisies zullen aan het eind tegen elkaar gaan om te bepalen wat de leukste, mooiste en/of beste en meest geliefde trein van Nederland is.

Devisie Nr.1 DMU's en EMU's
http://challonge.com/EMUDMU


Ronde 1
Spoiler: show
Ronde1B
Afbeelding
Ronde1C
Afbeelding
Ronde1D
Afbeelding
Ronde1E
Afbeelding
Ronde1F
Afbeelding
Ronde1G
Afbeelding
Ronde1H
Afbeelding
Ronde1I
Afbeelding
Ronde1J
Afbeelding
Ronde1K
Afbeelding
Ronde 1L
Afbeelding
Ronde1O
Afbeelding
Ronde1P
Afbeelding
Ronde 2
Spoiler: show
Ronde 2Q
Afbeelding
Ronde 2R
Afbeelding
Ronde 2S
Afbeelding
Ronde 2T
Afbeelding
Ronde 2U
Afbeelding
Ronde 2V
Afbeelding
Ronde 2W
Afbeelding
Ronde 2X
Afbeelding
Ronde 3

Ronde 3Y
Ronde 3Z
Ronde 3AA
Ronde 3AB
Ronde kwart finale

Ronde halve finale

Ronde finale/3e plek



Devisie Nr.2 Rangeerlocomotieven
-
Devisie Nr.3 Locomotieven
-
Devisie Nr.4 rijtuigen
-
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op ma 22 sep 2014, 22:54, 20 keer totaal gewijzigd.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

Er kan vanaf nu in de eerste poll worden gestemd voor Devisie 1 Alle battles in ronde 1 (tot:12 september rond 12.00)

Morgen rond 12.00 staan alle polls erop :D
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op vr 05 sep 2014, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Fles »

wilburg22 schreef:Hallo wilburg22 hier.
Ik had vandaag een leuk(?) idee: een wedstrijd om op zoek te gaan naar de meest geliefde trein van Nederland! (hierbij worden ALLEEN treinen vanaf 1905 in opgenomen vanwege mogelijk incorrecte informatie over treinen etc. en geen stoomtreinen)
Ben jij van het CDA of zo? "Je mag vinden wat je wilt, als het maar wel een beetje is wat ik ook vind" :cry:
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

ik kan niet genoeg info over benamingen van de meeste stoomtreinen vinden en ik wil ook niet een paar stoomtreinen eruithalen, dan gaan mensen zeuren dat die er niet tussenzitten. Als iemand me een goede site met info over ALLE nederlandse stoomtreintypes kan geven dan zal dat de 5e devisie worden. Vooralsnog dus geen stoomtreinen
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Meltrain »

Je mag nu dus kiezen tussen twee TOTAAL onvergelijkbare treintypes? :roll:

Als je nu kunt kiezen tussen een ICM en een VIRM of tussen een Plan U en een Plan X of tussen een Thalys en een ICE, dan kan ik het nog enigszins begrijpen, maar dit? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Fles »

Ook dat idd :') Wat is hier sowieso het doel van?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Karl »

Kijk wel al uit naar de volgende ronde, want of de Thalys of de Mat '54 moet tegen ZHESM. Dat wordt spannend.

@Meltrain, maar ICM is al door naar de volgende ronde en moet daar tegen GTW. Ik denk dat dit hele spel een vooropgezet plan is om ICM de beste trein van Nederland te laten zijn. :|

:X :')
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door JWM »

Fles schreef:Ook dat idd :') Wat is hier sowieso het doel van?
Is het echt nodig dit helemaal tot de grond toe af te branden? Ik heb bijvoorbeeld ook niks met stationsbordenfotografie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Fles »

JWM schreef:
Fles schreef:Ook dat idd :') Wat is hier sowieso het doel van?
Is het echt nodig dit helemaal tot de grond toe af te branden? Ik heb bijvoorbeeld ook niks met stationsbordenfotografie.
Ik constateer gewoon dat het nergens over gaat. Maar misschien zie ik het verkeerd, daarom vraag ik wat het doel is. Is dat afbranden ja? :lol:

En wanneer heb ik iemand hier voor het laatst "lastiggevallen" met bordjesfoto's? Doe eens niet alsof er wat aan de hand is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Fles »

Karl schreef:Kijk wel al uit naar de volgende ronde, want of de Thalys of de Mat '54 moet tegen ZHESM. Dat wordt spannend.

@Meltrain, maar ICM is al door naar de volgende ronde en moet daar tegen GTW. Ik denk dat dit hele spel een vooropgezet plan is om ICM de beste trein van Nederland te laten zijn. :|

:X :')
Welnee, de finale gaat tussen een Combino en een Citaro en de winnaar is een Fokker Friendship, let maar op :pos:
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

Alles is random gehusselt per catogorie. Er waren 3 lege plekken over waar niks in kon dus zijn er 3 direct door naar 2e ronde. Niet dat die meer kans maken ofzo want als ie niet de beste is valt ie toch wel af.
Trouwens heb zelf een hekel aan koplopers, ik vind ze nogal log en lelijk :p absoluut niet de bedoeling om die expres te laten winnen. oja, ik zoek nogsteeds een goede site voor goede info over ALLE nederlandse stoomtreintypes, als iemand er 1 weet....

Waar het voor is zeg ik nog niet (dit om de reden dat ik het geheim wil houden voor mijn opa, de treinenfan en die hier nogwelles kijkt), kan je wel verzekeren dat ik er zeker wat mee doe, daarbuiten vind ik competities als deze al bijzonder leuk opzich.
Ik blub in het Drecht.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Thom91 »

Overigens wordt de PBKA vanaf 1996 ingezet, niet 97.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Fles »

wilburg22 schreef:Waar het voor is zeg ik nog niet (dit om de reden dat ik het geheim wil houden voor mijn opa, de treinenfan en die hier nogwelles kijkt),

HALLOOO OPAAAAA!!! :W *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *bus* *bus* *O* *O* *O* *O* *O*
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

Dankje Thom91, zal mis hebben getypt :P ik corrigeer het eventjes
Fles schreef:
wilburg22 schreef:Waar het voor is zeg ik nog niet (dit om de reden dat ik het geheim wil houden voor mijn opa, de treinenfan en die hier nogwelles kijkt),

HALLOOO OPAAAAA!!! :W *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *bus* *bus* *O* *O* *O* *O* *O*
Ik gaf geen garantie dat mijn opa dit bericht zou lezen hoor LOL.... Wil het risico gwn niet lopen
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Suus »

Oh, je organiseert maar raak hoor, maar ik heb vooral het idee dat de praktijkuitwerking nog wel eens problematisch kan zijn. Bijvoorbeeld, als je de poll aanpast voor de volgende ronde, blijven de stemmen dan niet staan?

Kan het bovendien niet wat sneller ook? In plaats van dat in een keer alles kunnen kiezen in plaats van honderd polls om een winnaar te kiezen. Het is geen voetbal, toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Fles »

Hoe n onzin het verder ook is, die laatste van Bee vind ik wel een goeie. Beter schrijf je nu 4 kwartfinales uit waarvoor iedereen een week kan stemmen, daarna 2 halve etc. Dan gaat het tenminste nog ergens over.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

Das interdaad een goed idee.. Wat die pollen betreft, als het goed is kan je m gewoon resetten door m eerst uit te zetten en daarna opnieuw te doen.

Ik zal toch door de hoeveelheid antwoorden die er zijn de 1e ronden in 2 delen moeten splitsen.

W8 ik maak wel ffekes poll met een programmatje dat ik heb. Dan kan ik ze allemaal tegelijk doen maar toch de battles apart houden.
Edit: 1e poll staat er, de rest volgt voor morgen 12.00 in de middag.
LET OP: stemmen die met de forumpol werden moet u handmatig overzetten
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op vr 05 sep 2014, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Suus »

Wat is er nu precies verbeterd aan de opzet? Ik zie nog steeds maar twee keuzes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Fles »

"volgd", serieus? Is het ZO erg gesteld met het onderwijs inmiddels?

JWM vraag maar vast een ban aan hoor, ik zeg weer wat slechts.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

Volgd? deed ik dat? Dit is hij vorm daar moet een T :p (aangezien hij en/of het)

Ik kan als tiener niet eeuwig opblijven s'avonds. Daarom zei ik ook dat ik ze vandaag tot 12.00 in de middag ze voor de rest opzet.

Daarbuiten, het is hoedanook slecht gesteld in het onderwijs. Voor kinderen die tussen mavo en havo of tussen have en vwo in vallen. Of zelfs vwo saai vinden of zelfs vmbo moeilijk vinden is er eigenlijk niks :P. Zou beter zijn als ze dat iets meer per kind bekeken. Maar dit is geen kraak de scholen af topic dus laat ik het hier even bij. Groeten. Wilburg22

Edit: alle polls zijn gereed.
Zoals al eerder gemeld, u kunt nog tot 12 september stemmen op de 1e ronde in devisie 1: DMU's/EMU's
Ik blub in het Drecht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door JWM »

Fles schreef:"volgd", serieus? Is het ZO erg gesteld met het onderwijs inmiddels?

JWM vraag maar vast een ban aan hoor, ik zeg weer wat slechts.
Doe eens niet zo lichtgeraakt.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

JWM schreef:
Fles schreef:"volgd", serieus? Is het ZO erg gesteld met het onderwijs inmiddels?

JWM vraag maar vast een ban aan hoor, ik zeg weer wat slechts.
Doe eens niet zo lichtgeraakt.
Hoho rustig enne, dit kan ook in pb/pm toch?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Anne »

Ik mis nog de oude dieselmotorrijtuigen.

Dan vooral de OMBC's 2901-2908
en de "ome Ceesjes" 901-908 en 911-916
(van de serie 901-908 bouwt de SGB nu een replica)

meer info
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door DrechtBlub »

Compleet over het hoofd gezien, sorry ze zullen worden toegevoegd in locomotieven. Dat past nog enigezins want het zijn alleen maar motorwagens.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De wedstrijd van de treinen. Jaar:2014

Bericht door Meltrain »

Met "Mat '48" bedoel je Mat '46 (wat in 1949 in dienst kwam)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten