MdJ schreef:Dat ze gewoon doorrijden gebeurt ook nog weleens ja.
Logisch dat die gewoon doorrijdt, want in Arnhem(als de bus vanuit Apeldoorn komt) stapt toch (bijna) niemand in.
De Arnhemseweg was inderdaad een grote gatenkaas, maar de gemeente zat in financieel zwaar weer, dus kan het begrijpen dat ze het op de lange baan hebben geschoven. In ieder geval doen ze er nu iets aan.
Kan ik van Arnhem niet zeggen, die vindt het blijkbaar belangrijker om geld te verspillen aan het doortrekken van trolleylijn 2, terwijl een (gelede) aardgasbus ook prima voldoet.
Die rotondes waren wel fijn, aangezien er eerst geen stoplichten waren en die auto's van de snelweg veel te hard Apeldoorn binnenreden. Nu ze zo slim zijn geworden om er een tijdje geleden nieuwe stoplichten te plaatsen (waar je van de snelweg afrijdt), zijn de rotondes inderdaad overbodig. Maar op de Zutphensestraat rijdt toch (nog) geen lijnbus, dus voor het OV maakt het niet zoveel uit. Tenzij de provincie besluit om de nieuwe HOV via de Zutphensestraat laat rijden, waar ik voorstander van ben.
MdJ schreef:De Stadsregio gaat overigens niet over de busbaan, dat is gewoon werk van de Provincie Gelderland tot de komgrens en daarna is het de verantwoordelijkheid van de gemeente.
Ik weet zeker dat de provincie dit in samenspraak doet met de stadsregio, aangezien die over het OV gaan in de regio.
EDIT:
Ik zie liever geen omnummering, die nummers zijn al jaren zo en nieuwe nummers maken het voor de reizigers alleen maar verwarrend. De huidige nummers werken ook prima. Het zijn maar nummers, het gaat meer om de route dan om het nummer (behalve veel dubbele nummers dan, dat is pas echt verwarrend).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.