OVer je reiservaringen in september 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend Tilburg --> Utrecht gereisd, eerste stuk met de sprinter. De s3500 was er uitgevallen vanwege de problemen bij Schiphol; waarom kan die trein niet gewoon op spoor 18B in Utrecht keren?

Maar goed, ben dus in de sprinter blijven zitten tot Utrecht. Om vreemde reden werd er in Den Bosch een 4tje SLT afgehaald, waardoor we met 6 bakken doorgingen als t16020. Nu is deze sprinter vanaf Houten nogal druk, maar volgens mij was NS dat vanochtend dus vergeten. Het werd een flinke proppartij, maar volgens mij hoefde er net geen mensen achter te blijven. Waarom werd dat stel er in 's Hertogenbosch afgehaald? Het was niet defect en volgens mij zou het volgens planning gewoon door moeten rijden naar Utrecht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Het kan hoor. Genoeg machinisten die een trein vanuit Groningen helemaal naar Utrecht rijden bijvoorbeeld. Van Enkhuizen tot Amersfoort dezelfde conducteur is ook geen ongewoon verschijnsel.
Ja ok, maar dat zijn machinisten. Conducteurs rijden volgens mij veel minder ver mee, heb ik zo het idee.
🍉
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Gekko123 »

Reiziger Delft schreef:Vanochtend Tilburg --> Utrecht gereisd, eerste stuk met de sprinter. De s3500 was er uitgevallen vanwege de problemen bij Schiphol; waarom kan die trein niet gewoon op spoor 18B in Utrecht keren?
Ik denk dat dit te maken heeft met de planningsnormen. Door de sporensituatie zullen de treinen vanaf spoor 18B richting Houten een eerste stuk links rijden. Dat zal wel niet conflictvrij kunnen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door mb90 »

Dit weekend rijdt de Intercity Direct niet langs Schiphol en Amsterdam Centraal, maar vanaf Rotterdam Centraal naar Den Haag HS -en Centraal. Voor Den Haag Centraal zou het zomaar ook meteen de laatste keer kunnen zijn met de ICD in deze kleuren:
Afbeelding

Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag werd er vanochtend rond 11 uur en vanavond rond 8 uur overigens niet veel van de ICD gebruik gemaakt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dylanwild94 »

nou ben ik wel benieuwd hoe ze icd laten keren op Gvc.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

Met een wisselloc. De ICD komt binnen en de locomotief die aan de voorkant zat wordt losgekoppeld. Een andere locomotief komt van het opstelspoor aangereden en wordt aan de andere kant vastgemaakt. De trein vertrekt vervolgens weer richting Breda. De locomotief die achterblijft wordt weggereden naar het opstelspoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door ODRAIL »

Zo doet men het toch normaal in Amsterdam en Breda ook (als ik me niet vergis)?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Michael »

In Breda in ieder geval wel. Hoe ze het in Amsterdam doen weet ik niet aangezien ze daar op het rangeerterrein makkelijker de loc kunnen laten omlopen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Karl »

Afgelopen vrijdagmiddag ging ik rond 15h00 met de Qliner van Leeuwarden naar Alkmaar. Deze bus rijdt één keer per uur; maar had wel een volle versterkingsbus van Arriva Touring tussen Leeuwarden en Wieringermeer (non-stop). Maar dan nog moesten er in (onder meer) Bolsward zes en Kop Afsluitdijk (Friesland) ongeveer tien man achterblijven, omdat ze niet in de bus pasten. Bij de halte op de Afsluitdijk stonden ook mensen (een stuk of vijf) te wachten, maar die mochten wel mee. Ik had de indruk dat de chauffeur er klaar mee was dat er niemand mee kon in zijn bus. Vervolgens bij de eerste halte in Noord-Holland waren er weer problemen, want ook daar wilden zo'n tien man mee.

Kortom, die mensen konden een uur wachten; maar gezien de drukte vraag ik mij af of ze dan wel mee kunnen. Het waren allerlei soorten mensen, van een man in pak, tot een huisvrouw, een student in Bolsward tot aan wat bejaarden die een wandeling hadden gemaakt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Vinny »

De vrijdagmiddagspits is een roemrucht probleem. Dat is namelijk het enige moment in de week dat de lijn echt druk is, omdat de spits dan samenvalt met studenten die weer naar het ouderlijk huis reizen. Mijn indruk is dat de spitsrichting dan Friesland richting Noord-Holland is, terwijl de ochtendspits (en de zondagavonddrukte) de andere kant op gericht is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

Vanmiddag was ik vrolijk met de trein van Amsterdam C naar Alphen gereisd toen vlak voor aankomst daar door de trein het bericht kwam dat er een stroomstoring was in Gouda en de trein richting Gouda niet reed. Achter het station stonden een taxibusje en een touringcar, maar uiteraard paste niet alles in het taxibusje dus mochten we met de touringcar.

Nou, en toen kwam het. De touringcar en de chauffeuse kwamen echt letterlijk net aangereden uit Luxemburg en de helft van de stoelen in de bus was er nog uit want het was een fietsvakantie geweest en was echt totaal onbekend in de omgeving, dus pas toen er voor elk station een reiziger was gingen we weg. De chauffeusse wou nog even wachten tot er meer mensen waren in plaats van het groepje van zes dat niet meer in het taxibusje paste maar niemand gaf een fuck dus rijden maar met dat ding. En zo mocht ik als BeeBee de chauffeuse van station Alphen naar station Boskoop sturen langs een achterlijke hoeveelheid rotondes (Rotondes zijn blijkbaar het favoriete speeltje van de verkeerskundigen van de gemeente Alphen aan den Rijn), waarna het routeren overgaf aan de reiziger voor Waddinxveen Noord :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Milco »

Van het oostelijke gedeelte van concessie Provincie Utrecht bus staan de dienstregelingen van 2015 al op de lijnpagina's op www.connexxion.nl. Lekker snel! :O
Laatst gewijzigd door Milco op ma 08 sep 2014, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Z2N »

Vandaag een aansluiting van -3 gehaald op lijn 169 (alphen - leiden), doordat deze na Hazerswoude ineens met +5, en na Verwo Alphen ineens met +8 reed. En zoals ik al dacht, wist de chauffeur mij te vertellen dat alle bruggen op zijn route open stonden. Nazomer in de Rijnstreek, je moet er geduld voor hebben..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Milco »

Zojuist met lijn 3 van station Almere Centrum naar Bouwmeesterbuurt West reden we alle tussenliggende haltes voorbij. Bij het station vertrokken we net enkele seconden voor 17:34, maar bij Bouwmeesterbuurt West kwamen we aan om 17:37 uur; 4 minuten te vroeg! Verder geen probleem aangezien 2 haltes verder de eindhalte is. (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Ik vond het al opvallend dat ik in de hal van Utrecht Centraal rondom de trappen naar perron 11/12 een brandlucht rook, en op het perron werd die lucht alleen maar sterker. Toen dacht ik nog dat het bij de bouwwerkzaamheden vandaan kwam en stapte vlug in de t559 die ik al niet meer dacht te halen maar die er nog wel stond. Kort daarna een omroep dat er een technisch probleem was wat men ging proberen op te lossen, maar al na 5 minuutjes het bericht dat iedereen de trein moest verlaten. Wegens rookontwikkeling onder de trein werd deze ontruimd... dus daar kwam die brandlucht vandaan.

Kwam dus alsnog in de t11759 terecht die me al bij het uit de bus stappen de eerst haalbare trein leek. Beetje druk doordat die net op maandag maar met 7 bakjes reed, maar met wat proppen paste iedereen voor Amersfoort en verder ri. Deventer er nog in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door microshit »

Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Net stond de Catherijnesingel/Ledig erf vast. Ik kwam van CS met lijn 12, omgereden via Vondellaan.

Gaf een geinige situatie:
Haltes Heidelberglaan en Padualaan stonden flink gevuld (zal al wel een beste tijd geen bus meer langs geweest zijn). Gevolg: vanaf die haltes stapten er mensen in 'mijn' bus, om mee te reizen naar AZU zodat ze in elk geval een zitplek hadden :|
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door casper_rzb »

Vandaag in de CXX 5164 op lijn 105 ff gratis kunnen rijden want op het moment dat ik de bus instapte deed de incheckpaal het niet meer :mrgreen: ik begin reizen met Connexxion veel leuker te vinden.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door isadora »

Oh ja, dat geluk had ik gisteren op zo'n nieuwe dubbel-gelede op lijn 28 van UMC naar CS.
Alhoewel, ik kon nog maar net mee, moest rennen van deur naar deur, omdat de helft van de deuren niet open wou.
Heeft het "Buiten werking"-zijn van die apparaten te maken met het wel niet openen van deuren?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Busfoto.nl »

microshit schreef:
Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Net stond de Catherijnesingel/Ledig erf vast. Ik kwam van CS met lijn 12, omgereden via Vondellaan.

Gaf een geinige situatie:
Haltes Heidelberglaan en Padualaan stonden flink gevuld (zal al wel een beste tijd geen bus meer langs geweest zijn). Gevolg: vanaf die haltes stapten er mensen in 'mijn' bus, om mee te reizen naar AZU zodat ze in elk geval een zitplek hadden :|
Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Geen idee hoe actueel dat nog is (bij betreffende lichten heb ik nooit problemen), maar ik las een tijdje geleden ergens dat de gemeente bij heel veel verkeerslichtinstallaties de vtag (zo heet dat spul toch) niet of niet goed heeft ingesteld. Er zijn in ieder geval redelijk was buslichten in Utrecht die niet (goed genoeg) op naderende bussen reageren. :X
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Bakpapier »

Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.
Ik snap niet waarom niemand ooit de investering heeft gedaan om een metrolijn (of tramtunnel zo je wil) onder dit traject aan te leggen. Ja, het is duur, maar met zoveel reizigers kun je er ook wel winst op maken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door isadora »

Bakpapier schreef:
Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.
Ik snap niet waarom niemand ooit de investering heeft gedaan om een metrolijn (of tramtunnel zo je wil) onder dit traject aan te leggen. Ja, het is duur, maar met zoveel reizigers kun je er ook wel winst op maken.
Wat wint de mensheid daarmee?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

Je elimineert een hoop gelijkvloerse kruisingen, geeft een rustiger straatbeeld.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Geen idee hoe actueel dat nog is (bij betreffende lichten heb ik nooit problemen), maar ik las een tijdje geleden ergens dat de gemeente bij heel veel verkeerslichtinstallaties de vtag (zo heet dat spul toch) niet of niet goed heeft ingesteld. Er zijn in ieder geval redelijk was buslichten in Utrecht die niet (goed genoeg) op naderende bussen reageren. :X
Deze doet het, zoals je zelf ook al schrijft, over het algemeen wel goed. Maar hij heeft soms wel last van storingen, ik heb er ooit ruim 5 minuten voor rood gestaan op de Bleekstraat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten