Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Dat deden de chauffeurs zelf, niemand maakte zich daar druk om bij het hoofdkantoor. Nu moet hij wel verstaanbaar zijn, de vrijwillige kwaliteitwaarnemers die ritten controleren en beoordelen krijgen namelijk als vraag of de oproep goed verstaanbaar is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

WSM schreef:Op lijn 365 hing in de bus vandaag een briefje van Arriva waarom men structureel niet-Qliners op de Qliners inzet: er zijn minder Qliners beschikbaar omdat ze omgeturnd moeten worden in de R-net huisstijl...

Mwah, ook als dat niet het geval is rijden er vaak genoeg Citea's en soms zelf van die brakke stadsbussen op lijn 365.
En uiteraard wel cashen alsof er een Qliner rijdt.
Ik zag vandaag een Ovlov 8900 in R-net tenue op de A2 bij Everdingen richting Utrecht, geen idee welk nummer maar ik vermoed regio ZHN.

Op Twitter zag ik je klacht ook voorbij komen. Ik kan me de ergernis voorstellen maar in zo'n geval is het enige alternatief helemaal geen bus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jelmer »

op Facebook kwam ik een foto tegen van de Arriva 7710 in R-Net kleuren. Zie link:
https://www.facebook.com/groups/1554202 ... 5/?fref=nf
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

nvdw schreef:Op Twitter zag ik je klacht ook voorbij komen. Ik kan me de ergernis voorstellen maar in zo'n geval is het enige alternatief helemaal geen bus.
Het is nu een mooi excuus ja, maar ook hiervoor werd er al (te) vaak met gewone bussen gereden. Zeker sinds ze een aantal Volvo's naar DAV hebben overgedaan zijn er hier in de praktijk te weinig Volvo's.
Dat er dan andere bussen ingezet worden kan, maar dan verwacht ik ook wel dat er gewoon streektarief gerekend wordt en niet het exorbitante HOV-tarief. Men levert immers niet de beloofde dienst.
Met een beetje pech worden de tarieven zo nog verder verhoogd, omdat de dienstverlening met de komst van het R-Net uiteraard weer fors verbeterd wordt. -o-
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stefan »

Dus, conclusie: Dan maar liever geen bus?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Of een cursus goed lezen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stefan »

Ik snáp je punt wel en ik snáp dat het vervelend is..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door matti93 »

WSM schreef:Dat er dan andere bussen ingezet worden kan, maar dan verwacht ik ook wel dat er gewoon streektarief gerekend wordt en niet het exorbitante HOV-tarief. Men levert immers niet de beloofde dienst.
Ik ben benieuwd of iemand hier die in de "verkeerde" bus gereisd heeft, al eens heeft geprobeerd het "teveel" betaalde terug te krijgen...
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Frans F »

WSM schreef: Dat er dan andere bussen ingezet worden kan, maar dan verwacht ik ook wel dat er gewoon streektarief gerekend wordt en niet het exorbitante HOV-tarief. Men levert immers niet de beloofde dienst.
Ik heb me al eens eerder afgevraagd of het wellicht de bedoeling van R-Net is om uiteindelijk uiteindelijk gewoon een hoger tarief te kunnen vragen. Het blijft namelijk onduidelijk wat de bedoeling van R-net nu precies is. Ik kan nergens op internet duidelijke kwaliteitscriteria ontdekken, alleen allerlei wollige bla-bla verhalen over kwaliteit. Ik las wel ergens iets over minimaal een 10-minuten frequentie overdag, maar de EBS R-netlijnen vanuit Amsterdam rijden buiten de spits bijna allemaal kwartier- en halfuurdiensten, dus dat is het ook niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stefan »

Ik blijf dat R-Net sowieso een kansloos label vinden, vind EBS inderdaad een mooi voorbeeld.. Lekker makkelijk om driekwart van je lijnenpakket tot R-Net te 'upgraden', terwijl ze dat label niet eens waard zijn (in mijn ogen dan).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

Wat zijn de eisen van R-net dan?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Vinny »

R-net is een poging om metrokwaliteit op het busnetwerk te krijgen zodat je zonder al te veel geld ineens een coherent metronetwerk in de hele Randstad hebt.

Droom rustig verder (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jelmer »

De R-Net Amba's in Zaandam (CXX 3564-3596) verschillen volgens mij ook alleen maar in kleur ten opzichte van de groene Amba's (3550-3563).
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

CamilleKreemers schreef:Wat zijn de eisen van R-net dan?
Vinny schreef:R-net is een poging om metrokwaliteit op het busnetwerk te krijgen zodat je zonder al te veel geld ineens een coherent metronetwerk in de hele Randstad hebt.

Droom rustig verder (A)
oke, maar ergens moet dus een metro-achtig idee ontstaan?
Wat zijn dan de eisen als snelheid, frequentie en overige zaken?
Qliners moeten bijvoorbeeld minimaal 40 km/h rijden op de hele route.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Bakpapier »

Met mijn boeren verstand zou ik zeggen dat r net bussen voornamelijk op busbanen en grote wegen zoals snelwegen dienen te rijden en niet door woonwijken met drempels. Maar of daar in de praktijk veel van terecht komt .....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

R-net staat voor snelle verbindingen die frequent rijden, alle dagen van de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat voor u klaar staan en net dat beetje extra comfort bieden waardoor reistijd werktijd kan worden. Door de unieke huisstijl van bussen en haltes moet een sterk merk staan dat voor de hele Randstad gelijk is, ongeacht vervoerder.

Helaas hebben de Stadsregio Amsterdam en de Provincie Noord-Holland vanaf de eerste dag dat het merk werd geïntroduceerd deze definitie ernstig aangetast met bussen die op het dieptepunt soms maar één keer per uur rijden. Omdat er geen centraal geleid orgaan is dat het merk/product in de gaten moet houden kan dat ook ongestraft gebeuren.

En zo zie je dat de Provincie Zuid-Holland zeer selectief aan het R-netten is tegen hoge kosten voor de overheid en de reiziger (die een speciaal tarief mag gaan betalen) terwijl de Stadsregio Amsterdam praktisch alle buslijnen naar Purmerend tot R-net heeft gepromoveerd zonder consequenties voor de reiziger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Vinny »

Wat zijn dan de eisen als snelheid, frequentie en overige zaken?
De busreis moet een "beleving" worden waarvan de reiziger door de sublieme informatievoorziening en de geweldige dienstverlening een welhaast orgastisch genot ondervindt van het openbaar vervoerreizen en zodat deze nooit meer met de auto zal gaan reizen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

ik vind de provincie Zuid-Holland dan logischer bezig, door specifiek te selecteren welke lijnen toekomstvast en frequent zijn.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

De 7710 is inmiddels in R-Net tenue gestoken.
Het was inderdaad een extatisch genot om met deze bus te mogen reizen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Meltrain »

Mooi, dan heeft R-Net zijn nut bewezen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Vinny »

:lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Z2N schreef:Dat deden de chauffeurs zelf, niemand maakte zich daar druk om bij het hoofdkantoor. Nu moet hij wel verstaanbaar zijn, de vrijwillige kwaliteitwaarnemers die ritten controleren en beoordelen krijgen namelijk als vraag of de oproep goed verstaanbaar is.
Ik ben onder andere zo een kwaliteitswaarnemer. Moet zeggen, dat het altijd goed hoorbaar. Maar over de kwaliteit van de halte omroep zeg ik maar niks. Wat een groot drama! Hopelijk komt hier verandering in.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

De 7706 heb ik vanavond ook in R-net kleuren gespot te Leiden Centraal op de 365 naar Zoetermeer. Let wel, hij rijdt in de R-net kleuren, niet met de opdruk van R-net. Naast de kleuren, is de bus volgens mij verder blanco.
Vanochtend zag ik de 7710 trouwens een slag naar Leiderdorp rijden, ik mag aannemen dat wanneer de 365 en de 400 gesplitst worden, dit niet meer voorkomt (al zal waarschijnlijk zo goed als niemand er iets om geven, het idee van een apart R-net is dan toch een beetje weg...)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

De 7705 is ook volledig in R-net kleuren, die staat op de foto die bij het persbericht van Zuid-Holland over de aftrap zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Thom69 schreef:De 7706 heb ik vanavond ook in R-net kleuren gespot te Leiden Centraal op de 365 naar Zoetermeer. Let wel, hij rijdt in de R-net kleuren, niet met de opdruk van R-net. Naast de kleuren, is de bus volgens mij verder blanco.
Vanochtend zag ik de 7710 trouwens een slag naar Leiderdorp rijden, ik mag aannemen dat wanneer de 365 en de 400 gesplitst worden, dit niet meer voorkomt (al zal waarschijnlijk zo goed als niemand er iets om geven, het idee van een apart R-net is dan toch een beetje weg...)
lijn 365 is al een gesplitste lijn. :roll: alleen met de komst van r-net wordt er 1 deel vernummerd. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten