Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat deden de chauffeurs zelf, niemand maakte zich daar druk om bij het hoofdkantoor. Nu moet hij wel verstaanbaar zijn, de vrijwillige kwaliteitwaarnemers die ritten controleren en beoordelen krijgen namelijk als vraag of de oproep goed verstaanbaar is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik zag vandaag een Ovlov 8900 in R-net tenue op de A2 bij Everdingen richting Utrecht, geen idee welk nummer maar ik vermoed regio ZHN.WSM schreef:Op lijn 365 hing in de bus vandaag een briefje van Arriva waarom men structureel niet-Qliners op de Qliners inzet: er zijn minder Qliners beschikbaar omdat ze omgeturnd moeten worden in de R-net huisstijl...
Mwah, ook als dat niet het geval is rijden er vaak genoeg Citea's en soms zelf van die brakke stadsbussen op lijn 365.
En uiteraard wel cashen alsof er een Qliner rijdt.
Op Twitter zag ik je klacht ook voorbij komen. Ik kan me de ergernis voorstellen maar in zo'n geval is het enige alternatief helemaal geen bus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
op Facebook kwam ik een foto tegen van de Arriva 7710 in R-Net kleuren. Zie link:
https://www.facebook.com/groups/1554202 ... 5/?fref=nf
https://www.facebook.com/groups/1554202 ... 5/?fref=nf
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het is nu een mooi excuus ja, maar ook hiervoor werd er al (te) vaak met gewone bussen gereden. Zeker sinds ze een aantal Volvo's naar DAV hebben overgedaan zijn er hier in de praktijk te weinig Volvo's.nvdw schreef:Op Twitter zag ik je klacht ook voorbij komen. Ik kan me de ergernis voorstellen maar in zo'n geval is het enige alternatief helemaal geen bus.
Dat er dan andere bussen ingezet worden kan, maar dan verwacht ik ook wel dat er gewoon streektarief gerekend wordt en niet het exorbitante HOV-tarief. Men levert immers niet de beloofde dienst.
Met een beetje pech worden de tarieven zo nog verder verhoogd, omdat de dienstverlening met de komst van het R-Net uiteraard weer fors verbeterd wordt. -o-
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dus, conclusie: Dan maar liever geen bus?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Of een cursus goed lezen?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik snáp je punt wel en ik snáp dat het vervelend is..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik ben benieuwd of iemand hier die in de "verkeerde" bus gereisd heeft, al eens heeft geprobeerd het "teveel" betaalde terug te krijgen...WSM schreef:Dat er dan andere bussen ingezet worden kan, maar dan verwacht ik ook wel dat er gewoon streektarief gerekend wordt en niet het exorbitante HOV-tarief. Men levert immers niet de beloofde dienst.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik heb me al eens eerder afgevraagd of het wellicht de bedoeling van R-Net is om uiteindelijk uiteindelijk gewoon een hoger tarief te kunnen vragen. Het blijft namelijk onduidelijk wat de bedoeling van R-net nu precies is. Ik kan nergens op internet duidelijke kwaliteitscriteria ontdekken, alleen allerlei wollige bla-bla verhalen over kwaliteit. Ik las wel ergens iets over minimaal een 10-minuten frequentie overdag, maar de EBS R-netlijnen vanuit Amsterdam rijden buiten de spits bijna allemaal kwartier- en halfuurdiensten, dus dat is het ook niet.WSM schreef: Dat er dan andere bussen ingezet worden kan, maar dan verwacht ik ook wel dat er gewoon streektarief gerekend wordt en niet het exorbitante HOV-tarief. Men levert immers niet de beloofde dienst.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik blijf dat R-Net sowieso een kansloos label vinden, vind EBS inderdaad een mooi voorbeeld.. Lekker makkelijk om driekwart van je lijnenpakket tot R-Net te 'upgraden', terwijl ze dat label niet eens waard zijn (in mijn ogen dan).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Wat zijn de eisen van R-net dan?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
R-net is een poging om metrokwaliteit op het busnetwerk te krijgen zodat je zonder al te veel geld ineens een coherent metronetwerk in de hele Randstad hebt.
Droom rustig verder (A)
Droom rustig verder (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De R-Net Amba's in Zaandam (CXX 3564-3596) verschillen volgens mij ook alleen maar in kleur ten opzichte van de groene Amba's (3550-3563).
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
CamilleKreemers schreef:Wat zijn de eisen van R-net dan?
oke, maar ergens moet dus een metro-achtig idee ontstaan?Vinny schreef:R-net is een poging om metrokwaliteit op het busnetwerk te krijgen zodat je zonder al te veel geld ineens een coherent metronetwerk in de hele Randstad hebt.
Droom rustig verder (A)
Wat zijn dan de eisen als snelheid, frequentie en overige zaken?
Qliners moeten bijvoorbeeld minimaal 40 km/h rijden op de hele route.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Met mijn boeren verstand zou ik zeggen dat r net bussen voornamelijk op busbanen en grote wegen zoals snelwegen dienen te rijden en niet door woonwijken met drempels. Maar of daar in de praktijk veel van terecht komt .....
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
R-net staat voor snelle verbindingen die frequent rijden, alle dagen van de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat voor u klaar staan en net dat beetje extra comfort bieden waardoor reistijd werktijd kan worden. Door de unieke huisstijl van bussen en haltes moet een sterk merk staan dat voor de hele Randstad gelijk is, ongeacht vervoerder.
Helaas hebben de Stadsregio Amsterdam en de Provincie Noord-Holland vanaf de eerste dag dat het merk werd geïntroduceerd deze definitie ernstig aangetast met bussen die op het dieptepunt soms maar één keer per uur rijden. Omdat er geen centraal geleid orgaan is dat het merk/product in de gaten moet houden kan dat ook ongestraft gebeuren.
En zo zie je dat de Provincie Zuid-Holland zeer selectief aan het R-netten is tegen hoge kosten voor de overheid en de reiziger (die een speciaal tarief mag gaan betalen) terwijl de Stadsregio Amsterdam praktisch alle buslijnen naar Purmerend tot R-net heeft gepromoveerd zonder consequenties voor de reiziger.
Helaas hebben de Stadsregio Amsterdam en de Provincie Noord-Holland vanaf de eerste dag dat het merk werd geïntroduceerd deze definitie ernstig aangetast met bussen die op het dieptepunt soms maar één keer per uur rijden. Omdat er geen centraal geleid orgaan is dat het merk/product in de gaten moet houden kan dat ook ongestraft gebeuren.
En zo zie je dat de Provincie Zuid-Holland zeer selectief aan het R-netten is tegen hoge kosten voor de overheid en de reiziger (die een speciaal tarief mag gaan betalen) terwijl de Stadsregio Amsterdam praktisch alle buslijnen naar Purmerend tot R-net heeft gepromoveerd zonder consequenties voor de reiziger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De busreis moet een "beleving" worden waarvan de reiziger door de sublieme informatievoorziening en de geweldige dienstverlening een welhaast orgastisch genot ondervindt van het openbaar vervoerreizen en zodat deze nooit meer met de auto zal gaan reizen...Wat zijn dan de eisen als snelheid, frequentie en overige zaken?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
ik vind de provincie Zuid-Holland dan logischer bezig, door specifiek te selecteren welke lijnen toekomstvast en frequent zijn.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 7710 is inmiddels in R-Net tenue gestoken.
Het was inderdaad een extatisch genot om met deze bus te mogen reizen.
Het was inderdaad een extatisch genot om met deze bus te mogen reizen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Mooi, dan heeft R-Net zijn nut bewezen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik ben onder andere zo een kwaliteitswaarnemer. Moet zeggen, dat het altijd goed hoorbaar. Maar over de kwaliteit van de halte omroep zeg ik maar niks. Wat een groot drama! Hopelijk komt hier verandering in.Z2N schreef:Dat deden de chauffeurs zelf, niemand maakte zich daar druk om bij het hoofdkantoor. Nu moet hij wel verstaanbaar zijn, de vrijwillige kwaliteitwaarnemers die ritten controleren en beoordelen krijgen namelijk als vraag of de oproep goed verstaanbaar is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 7706 heb ik vanavond ook in R-net kleuren gespot te Leiden Centraal op de 365 naar Zoetermeer. Let wel, hij rijdt in de R-net kleuren, niet met de opdruk van R-net. Naast de kleuren, is de bus volgens mij verder blanco.
Vanochtend zag ik de 7710 trouwens een slag naar Leiderdorp rijden, ik mag aannemen dat wanneer de 365 en de 400 gesplitst worden, dit niet meer voorkomt (al zal waarschijnlijk zo goed als niemand er iets om geven, het idee van een apart R-net is dan toch een beetje weg...)
Vanochtend zag ik de 7710 trouwens een slag naar Leiderdorp rijden, ik mag aannemen dat wanneer de 365 en de 400 gesplitst worden, dit niet meer voorkomt (al zal waarschijnlijk zo goed als niemand er iets om geven, het idee van een apart R-net is dan toch een beetje weg...)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 7705 is ook volledig in R-net kleuren, die staat op de foto die bij het persbericht van Zuid-Holland over de aftrap zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
lijn 365 is al een gesplitste lijn. alleen met de komst van r-net wordt er 1 deel vernummerd.Thom69 schreef:De 7706 heb ik vanavond ook in R-net kleuren gespot te Leiden Centraal op de 365 naar Zoetermeer. Let wel, hij rijdt in de R-net kleuren, niet met de opdruk van R-net. Naast de kleuren, is de bus volgens mij verder blanco.
Vanochtend zag ik de 7710 trouwens een slag naar Leiderdorp rijden, ik mag aannemen dat wanneer de 365 en de 400 gesplitst worden, dit niet meer voorkomt (al zal waarschijnlijk zo goed als niemand er iets om geven, het idee van een apart R-net is dan toch een beetje weg...)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 155 gasten