Umleitung linie 56

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Umleitung linie 56

Bericht door fogeltje »

Onderstaande kwam via de mail binnen. Wil iemand zich hier aan wagen? Hoeft niet, ik vind zelf de omleiding niet lang genoeg duren. Maar misschien is dit dermate ingrijpend dat het toch weer gerechtvaardigd is, maar dat kan ik niet beoordelen.

Wellicht is dit meteen een goed tijdstip om eens beleid te formuleren over tijdelijke omleidingen. Ik zal het er binnenkort met Frank over hebben. Als jullie hieromtrent ideeën hebben, dat mag in dit topic.

Ik zelf neig naar geen enkele omleiding opnemen to be honest. Als het dan toch moet, dan zou ik zeggen minimaal één maand durend en een beetje ingrijpend. Als er maar één halte wordt overgeslagen (tenzij je daarmee een compleet dorp overslaat omdat het maar één halte heeft) dan is het ook bijna niet de moeite waard. Het zal sowieso moeilijk zijn om dit vast te leggen en zal waarschijnlijk toch van geval tot geval moeten worden afgewogen, maar wat basisrichtlijnen zijn niet verkeerd.

Let wel: iemand die besluit dit soort dingen te gaan opnemen is ook verantwoordelijk voor het afhandelen bij afloop van de omleiding.

-----------------
hallo i.v.m. wegwerkzaamheden rijdt lijn 56 tussen wijk bij Duurstede en
Amersfoort van 22-09-2014 tot 10-11-2014 tussen 18:00 en 07:00 en in de
weekenden via cothen en slaat de volgende haltes over

Cothen, Cotherweg
Langbroek, Julianalaan
Langbroek, Gooyerdijk
Doorn, De Wijngaard
Doorn, Huis Doorn
Doorn, Centrum
Doorn, Berkenweg
Doorn, Woestduinlaan Zuid
Doorn, Stamerweg
Doorn, Beukenlaan
Doorn, Boswijklaan
Driebergen, Akkerweg
Driebergen, Hoge Steeg
Driebergen, Traay
Driebergen, Rijsenburg
Driebergen, Beukenstein
Driebergen, Loolaan/A12

vervangende halte
Cothen, Provincialeweg
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Umleitung linie 56

Bericht door Ardan »

De grootte of lengte van een omleiding maakt me niet uit eigenlijk. Ik vind het echter alleen een handig toevoeginkje 'voor erbij', ik bedoel dus dat we niet bijvoorbeeld op de hoofdpagina moeten aangeven dat (alle) omleidingen bij ons op de wiki staan. Als je toevallig van een omleiding in je buurt op de hoogte bent en je zet het erop, prima, maar niet garanderen dat ze allemaal erop staan, dat is ondoenlijk. En altijd zelf eraf halen op de dag van afloop of hoogstens één dag erna.
Ik doe ook maar wat
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Umleitung linie 56

Bericht door huibe »

Stoppen met die onzin. Wij zijn geen vervoerbedrijf met actuele info. Omleidingen moeten we alleen verwerken als ze in de dienstregeling zijn opgenomen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: omleiding lijn 56

Bericht door Mr-W »

Ik vind het juist wel goed dat we omleidingen erop zetten.zeker langdurige omdat onze wiki vaak duidelijker is dan de site van de vervoerder.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Umleitung linie 56

Bericht door huibf »

Geen omleidingen erop.
Alleen als ze ook verwerkt zijn in de dienstregeling.

We zijn inderdaad geen ov bedrijf.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Umleitung linie 56

Bericht door Milco »

Ik ben een voorstander van het opnemen van omleidingen, zolang ze niet slechts enkele dagen duren.
Zelf houd ik het bij d.m.v. een schema in Word met welke lijnen een omleiding hebben en tot en met welke datum deze geldt, zodat ik de omleiding daarna eraf kan halen.

Verder wordt de wiki door veel bezoekers bekeken en een omleiding kan absoluut geen kwaad. Sterker nog: er wordt duidelijk vermeld van wanneer tot en met wanneer de omleiding geldt en in de routestrip is te zien wat de vervallen en de eventuele vervangende halte(s) is of zijn. Zolang een omleiding door de persoon die ze heeft toegevoegd ook wordt verwijderd na afloop, heb ik hier absoluut geen problemen mee en zie ik er juist de meerwaarde van, omdat het naar mijn mening duidelijk aangegeven wordt hier op de wikipagina's.

In dit voorbeeld, van lijn 56, vind ik het juist geen goed idee om deze omleiding toe te voegen, aangezien erbij staat dat hij alleen in het weekend geldt en ook tussen bepaalde tijden. Dat betekent dat je dus twee routes krijgt die op afwisselende dagen/tijden wordt gereden. Dat vind ik net iets te ver gaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Umleitung linie 56

Bericht door waldo79 »

Aan de andere kant is het wel een omleiding met een behoorlijk effect aangezien een flink aantal haltes effectief niet wordt bediend. De totale route wijzigt.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Umleitung linie 56

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Ik zelf neig naar geen enkele omleiding opnemen to be honest. Als het dan toch moet, dan zou ik zeggen minimaal één maand durend en een beetje ingrijpend. Als er maar één halte wordt overgeslagen (tenzij je daarmee een compleet dorp overslaat omdat het maar één halte heeft) dan is het ook bijna niet de moeite waard. Het zal sowieso moeilijk zijn om dit vast te leggen en zal waarschijnlijk toch van geval tot geval moeten worden afgewogen, maar wat basisrichtlijnen zijn niet verkeerd.

Let wel: iemand die besluit dit soort dingen te gaan opnemen is ook verantwoordelijk voor het afhandelen bij afloop van de omleiding.
Zelf ben ik altijd van: als het wordt bijgehouden vind ik het prima. Dat is niet alleen bij omleidingen, maar ook bij buitenlandse bus- en treinseries en haltepagina's. Dat is zeker een mooie theorie, maar de vraag is of het in de praktijk ook handig is. Volgens mij gaat het lang niet altijd goed. Het is zeker iets om over na te denken. Wat mij betreft hoeven omleidingen net als haltepagina's - anders dan die van (voormalige) bus- en treinstations - niet zo nodig, maar ik heb ook niet zo'n zin om daar nou direct nee tegen te zeggen. Ik vind het ook wel wat hebben dat iedereen kan toevoegen wat hij of zij interessant vindt aan het openbaar vervoer.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Umleitung linie 56

Bericht door waldo79 »

Bijhouden is moeilijker dan het toevoegen van artikelen.
Dat zie je ook aan Wikipedia. Naast feitelijke onjuistheden is informatie daar regelmatig achterhaald.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Umleitung linie 56

Bericht door Etienne »

waldo79 schreef:Bijhouden is moeilijker dan het toevoegen van artikelen.
Dat zie je ook aan Wikipedia. Naast feitelijke onjuistheden is informatie daar regelmatig achterhaald.
Nu heb ik bijvoorbeeld wel vaste pagina's in mijn volglijst staan die ik regelmatig check op nieuwigheden. Maar sowiso krijg ik wel het idee dat de informatie hier actueel is en veel sneller bijgehouden wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Umleitung linie 56

Bericht door waldo79 »

Mee eens, Etienne 8-)
Laat ik het zo zeggen, ik heb meer vertrouwen in OVinNL dan in Wikipedia.
Van de Nederlandstalige Wikipedia heb ik een niet al te hoge pet op.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Umleitung linie 56

Bericht door Milco »

Etienne schreef:
waldo79 schreef:Bijhouden is moeilijker dan het toevoegen van artikelen.
Dat zie je ook aan Wikipedia. Naast feitelijke onjuistheden is informatie daar regelmatig achterhaald.
Nu heb ik bijvoorbeeld wel vaste pagina's in mijn volglijst staan die ik regelmatig check op nieuwigheden. Maar sowiso krijg ik wel het idee dat de informatie hier actueel is en veel sneller bijgehouden wordt.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... liet_Metro
31 augustus was de laatste dag dat deze tijdelijke lijn reed en da's allang verstreken. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Umleitung linie 56

Bericht door BrengMe »

Ik heb de lijn omgezet naar voormalig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten