Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door Daniel »

Weer even een stukje terug de tijd in, naar 27 juli 2014 om precies te zijn. Een zondag met een lekker zonnetje, dus na de wekelijkse boodschappen toch maar even op pad gegaan waarbij de keuze dit keer op de Zaanstreek viel. Een gebied waar ik eigenlijk, op Zaandam na, nooit geweest was.
Nu kan je op zondag in Zaandam geen OV-fietsen huren dus ging het maar eens op de creatieve tour: met de s1500 naar Amsterdam Sloterdijk, aldaar alsnog een fietsje geregeld, en vervolgens een saai stuk de bedrijventerreinen over richting de Hempont. Altijd wel leuk, even een stukje varen, zeker met het weer van die dag.
Het bracht me in Zaandam waar ik de eerste busfoto van de dag maakte met daarop het grootste nadeel van Connexxion. Want tja, aan de bestemming is alleen te zien dat de bus langs het station komt maar waar hij in Zaandam nu heen gaat?
Afbeelding
Connexxion 3560 - Zaandam, Houtveldweg

Aangezien ik in Koog a/d Zaan een verkeerde afslag nam en daardoor net te laat was voor een fototje ging het dan maar door naar Zaandijk alwaar bus 3485 het eindpunt in de Rooswijk nadert...
Afbeelding
Connexxion 3485 - Zaandijk, John Lennonstraat

Van Zaandijk ging het dan weer een stukje terug en vervolgens rechtsaf richting Westzaan. Een dorpje zo klein dat het, als ik me het goed herinner, welgeteld één halte kent. En daarnaast kende het met de zonnestand van het moment ook maar één mogelijk plekje voor een foto...
Afbeelding
Connexxion 3553 - Westzaan, Provincialeweg

Zelf ging ik verder richting Assendelft. Op de Dorpsstraat aldaar passeerde de 3560 als lijn 63 door een fraaie omgeving...
Afbeelding
Connexxion 3560 - Assendelft, Dorpsstraat

De naam van het station aldaar verraad het al wel een beetje, maar aan de andere kant van het spoor ligt dus Krommenie. En aldaar kwam lijn 69 langs de lens...
Afbeelding
Connexxion 3550 - Krommenie, Neptunuslaan

In Krommenie komt ook lijn 68. Beide lijnen rijden een stukje heen en weer naar een buitenwijkje via een weg met fraai landelijk decor als achtergrondje voor de foto...
Afbeelding
Connexxion 3489 - Krommenie, Waterjuffer

Langzaamaan werd het toen toch wel tijd weer aan de weg terug te beginnen. Die bracht me door Wormerveer waar ik bus 3555 trof...
Afbeelding
Connexxion 3555 - Wormerveer, Westerweg

De 3489 was ik al eerder tegen gekomen, maar zo langs de Zaan in Wormerveer vroeg de locatie gewoon om nog een plaatje...
Afbeelding
Connexxion 3489 - Wormerveer, Zaanweg

Na een lading toeristen bij een bushalte gepasseerd te zijn belandde ik aan de rand van Zaandam alwaar de 3582 passeert op weg naar z'n eindpunt bij de Zaanse Schans...
Afbeelding
Connexxion 3582 - Zaandam, Leeghwaterweg

Ikzelf ging daarna weer terug het water over want het zou niet al te lang meer duren voordat er een bus door het oude deel van Zaandijk zou komen. Op de Lagedijk rijdt lijn 68 langs typisch Zaanse huisjes...
Afbeelding
Connexxion 3485 - Zaandijk, Lagedijk

Afbeelding
Connexxion 3486 - Zaandijk, Lagedijk

Daarna werd het tijd voor wat R-Net plaatjes, maar erg fotogeniek is Zaandam toch niet. Na wat zoeken kwam ik op de brug naar busstation De Vlinder uit...
Afbeelding
Connexxion 3574 - Zaandam, Poelenburg

En tot slot toch nog een Citea tegengekomen...
Afbeelding
Connexxion 3492 - Zaandam, Anton de Kombrug

Toen was het toch wel weer genoeg geweest, hoog tijd dus om weer terug naar Amsterdam te varen en het treintje terug naar Amersfoort te pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes weer! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Ik heb wel het idee dat je Westzaan een beetje onderschat: op de kaart te zien heeft het nog een best redelijk formaat. Alleen bestaat Westzaan zo te zien uit twee kernen die door een lange weg (met lintbebouwing) met elkaar verbonden zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door Suus »

Westzaan had vroeger nog acht andere bushaltes, maar deze zijn allemaal verdwenen met het opheffen van lijn 60 Westzaan - Station Zaandam. :)

Leuke foto's, je kan nog net niet de cacaogeur ruiken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door Jef400 »

Sniff sniff

Mooie reportage. Misschien ben ik wat chauvinistisch maar Waterland is mooier dan de zaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door Etienne »

Mooie foto's :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #82: De Zaanstreek door (13 foto's)

Bericht door isadora »

Moet toch eens vaker eigen provincie in, geloof ik.
Fraai hoor! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten