Tja, die geledebussen hebben gewoonweg meer capaciteit dan een standaard bus. En als ze niet nodig zijn op de Veluwelijn, dan kun je ze beter inzetten op lijnen met capaciteitsproblemen. Op lijn 108 hoeft dat niet meteen, maar is nog al handig voor de uitwisseling tussen de Veluwelijnbussen en de Valleilijnbussen.Maurice Hooikammer schreef:Met geledes wordt veel gestrooid op de Veluwe... Inderdaad lijn 109 en 91/231 en ook op lijn 100 en 200 rijdt 's ochtends een gelede rond. Daarnaast ook op lijn 102. Als ik naar school fiets door Zwolle kom ik ook vaak ambas tegen, vooral op de tussenritjes van lijn 203 naar transferium Horsthoek.
*Lijn 109 kent zeer drukke ritten in de ochtendspits tussen Eerbeek-Apeldoorn. Voorheen werden deze ritten gereden met twee bussen. (De laatste 10-meter amba en/of Volvo-7000 reden vaak de versterkingsrit)
*Ook lijn 91 kent zeer drukke ritten: 16:00u uit Arnhem is al druk vanuit Arnhem en krijgt bij Centraal Beheer/Achmea in Apeldoorn ook een hele lading te verwerken.
*Hetzelfde geldt voor lijn 100/200: in de ochtend werd er altijd bijversterkt, door de gelede bus is een deel niet meer nodig.
En ja, als je ze inzet op de drukke rit, zullen ze ook een keer moeten terugkomen naar Apeldoorn, Zwolle of Ede...