Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qbuzz
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qbuzz
Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qbuzz
Geplaatst op: woensdag 10 september 2014 11:49
Laatst bijgewerkt: woensdag 10 september 2014 11:51
Omdat Anke Tigchelaar ondanks haar dwarslaesie zelfstandig wil blijven reizen, vroeg ze de busmaatschappij in Utrecht of ze het in- en uitstappen met haar rolstoel in een stadsbus mocht oefenen. Geen probleem: Qbuzz-instructeur Ron Molenaar regelde een bus en oefende 3 uur lang met haar. 'Zo kan het dus ook.'
Ook Qbuzz zelf leerde veel van de ontmoeting. 'We hebben Ankes man laten filmen hoe ze de bus inkwam. Dat materiaal gaan we gebruiken als instructiefilm voor chauffeurs die nog opgeleid moeten worden,' zegt Molenaar.
Lees verder | Dossier Qbuzz | Meer nieuws over Qbuzz
Geplaatst op: woensdag 10 september 2014 11:49
Laatst bijgewerkt: woensdag 10 september 2014 11:51
Omdat Anke Tigchelaar ondanks haar dwarslaesie zelfstandig wil blijven reizen, vroeg ze de busmaatschappij in Utrecht of ze het in- en uitstappen met haar rolstoel in een stadsbus mocht oefenen. Geen probleem: Qbuzz-instructeur Ron Molenaar regelde een bus en oefende 3 uur lang met haar. 'Zo kan het dus ook.'
Ook Qbuzz zelf leerde veel van de ontmoeting. 'We hebben Ankes man laten filmen hoe ze de bus inkwam. Dat materiaal gaan we gebruiken als instructiefilm voor chauffeurs die nog opgeleid moeten worden,' zegt Molenaar.
Lees verder | Dossier Qbuzz | Meer nieuws over Qbuzz
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Ondanks het "kijk ons eens goed bezig zijn", Goed bezig! :Y
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Is er geen standaardprotocol om gehandicapte reizigers te helpen instappen? Ja, natuurlijk kost dat nogal wat tijd, maar het OV heeft ook een sociale functie en het goede fatsoen om iemand met een handicap te helpen instappen lijkt me belangrijker dan per se de dienstregeling te moeten halen.
In de rotterdamse tram zag ik een keer conducteurs een man met scootmobiel naar binnen tillen :pos:
In de rotterdamse tram zag ik een keer conducteurs een man met scootmobiel naar binnen tillen :pos:
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Volgens mij is het in principe zo dat je zelfstandig het voertuig in moet kunnen komen (waarbij een medewerker eventueel wel bv een plank uit moet klappen), echter jou met scootmobiel en al een voertuig intillen is volgens mij niet verplicht.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Naar mijn weten is een scootmobiel niet eens toegestaan in de bus. Maar dit vind ik dus wel een van de pluspunten van Qbuzz. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dit bij GVU/Connexxion niet geregeld kon worden.
Ook de billboard op de foto is wel treffend, zal wel toeval zijn, maar toch lijkt het net of er over is nagedacht.
Ook de billboard op de foto is wel treffend, zal wel toeval zijn, maar toch lijkt het net of er over is nagedacht.
🍉
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Eigenlijk is dat gewoon schandalig. Goed, het moet natuurlijk wel redelijk binnen de macht van de chauffeur liggen om te helpen (een obees van 300 kilo de bus in tillen zal niet gaan), maar bijvoorbeeld een plank uitklappen en iemand even de bus in duwen met zijn/haar rolstoel is toch niet teveel gevraagd?Aking schreef:Volgens mij is het in principe zo dat je zelfstandig het voertuig in moet kunnen komen (waarbij een medewerker eventueel wel bv een plank uit moet klappen), echter jou met scootmobiel en al een voertuig intillen is volgens mij niet verplicht.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Misschien een idee om dit met (klein) groepjes te kunnen oefenen. Je slaat hiermee 2 vliegen in 1 klap. Meer mensen kunnen met de bus en de kosten voor speciaal vervoer nemen af.
In de daluren zal dit geen / weinig problemen opleveren.
In de daluren zal dit geen / weinig problemen opleveren.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Het is volgens mij niet zo zeer onwil van de chauffeur dat mensen in de rolstoel af en toe bij de halte achter blijven, maar het zijn vaak praktische belemmeringen.
Bij elektrische planken weet de bestuurder vaak niet hoe hij deze moet bedienen en het zal niet de eerste keer zijn dat een bus afgesleept moet worden omdat de plank na het uitschuiven niet meer naar binnen wil...
Bij handmatige planken moet de chauffeur zijn stuurpost verlaten en dus zijn kassa onbeheerd achter laten en krijgt hij bovendien vaak vieze handen van de hendel die in de vloer is verwerkt, tenzij je een reiziger zo ver krijgt dat hij of zij het even doet, maar die hebben uiteraard ook het vieze handen-bezwaar.
Bij elektrische planken weet de bestuurder vaak niet hoe hij deze moet bedienen en het zal niet de eerste keer zijn dat een bus afgesleept moet worden omdat de plank na het uitschuiven niet meer naar binnen wil...
Bij handmatige planken moet de chauffeur zijn stuurpost verlaten en dus zijn kassa onbeheerd achter laten en krijgt hij bovendien vaak vieze handen van de hendel die in de vloer is verwerkt, tenzij je een reiziger zo ver krijgt dat hij of zij het even doet, maar die hebben uiteraard ook het vieze handen-bezwaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Sinds de uitspraak van het College voor de Rechten van de Mens over het beleid van Veolia Limburg zullen hier en daar wel protocollen aangepast zijn. Een persoon met een handicap (al dan niet in een rolstoel) moet, als hij of zij dat kan en wil, zelfstandig in het ov kunnen reizen, dat is de kern van het verhaal. Het uitklappen van de rolstoelplank of het bedienen van de rolstoellift gebeurt in dat geval door de chauffeur, want dat kan die persoon uiteraard niet zelf. Naar binnen rijden en de (verplichte!) gordel vastmaken in het algemeen wel.
Elektrische rolstoelen zijn geen probleem, maar scootmobielen mogen inderdaad niet in de bus.
Ik heb in twee jaar tijd op twee ritten de rolstoelplank gebruikt. Zo vaak komt het nu ook weer niet voor. De geldkist kun je meenemen, bovendien laat ik altijd de voordeur in zo'n geval dicht, dat scheelt ook. En om vieze handen en bukken te voorkomen is er juist die haak.
Elektrische rolstoelen zijn geen probleem, maar scootmobielen mogen inderdaad niet in de bus.
Ik heb in twee jaar tijd op twee ritten de rolstoelplank gebruikt. Zo vaak komt het nu ook weer niet voor. De geldkist kun je meenemen, bovendien laat ik altijd de voordeur in zo'n geval dicht, dat scheelt ook. En om vieze handen en bukken te voorkomen is er juist die haak.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
geen instructie gekregen?Bee schreef:Bij elektrische planken weet de bestuurder vaak niet hoe hij deze moet bedienen en het zal niet de eerste keer zijn dat een bus afgesleept moet worden omdat de plank na het uitschuiven niet meer naar binnen wil...
wij hebben in iedere bus een haak zitten waardoor je geen vieze handen krijgt :YBee schreef:Bij handmatige planken moet de chauffeur zijn stuurpost verlaten en dus zijn kassa onbeheerd achter laten en krijgt hij bovendien vaak vieze handen van de hendel die in de vloer is verwerkt, tenzij je een reiziger zo ver krijgt dat hij of zij het even doet, maar die hebben uiteraard ook het vieze handen-bezwaar.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Reizen met een rolstoel of scootmobiel in de busnvdw schreef:Sinds de uitspraak van het College voor de Rechten van de Mens over het beleid van Veolia Limburg zullen hier en daar wel protocollen aangepast zijn. Een persoon met een handicap (al dan niet in een rolstoel) moet, als hij of zij dat kan en wil, zelfstandig in het ov kunnen reizen, dat is de kern van het verhaal. Het uitklappen van de rolstoelplank of het bedienen van de rolstoellift gebeurt in dat geval door de chauffeur, want dat kan die persoon uiteraard niet zelf. Naar binnen rijden en de (verplichte!) gordel vastmaken in het algemeen wel.
De bussen hebben een lage instap en een uitschuifbare plank voor optimale toegankelijkheid. Bovendien heeft elke bus een aangepaste plek waar een rolstoel kan staan en worden vastgezet. Met het oog op de veiligheid zijn niet alle soorten rolstoelen toegestaan in onze bussen. Hiervoor baseren wij ons op Europese regels. Dit houdt het volgende in:
*een rolstoel inclusief rolstoelgebruiker mag niet zwaarder zijn dan 250 kg.
*de rolstoel mag niet groter zijn dan 120 cm lang en, 70 cm breed en 109 cm hoog.
*een scootmobiel is niet toegestaan in de bus.
Houd er rekening mee dat u zelf (of uw begeleider) de rolstoelplaat moet bedienen en de rolstoel in de bus vastzet op de daarvoor bestemde plek. De chauffeur kan u niet helpen.
Let op: u bent u zelf verantwoordelijk voor het naleven van de regels.
https://www.veolia-transport.nl/limburg ... index.html
verouderde informatie? moet je als chauffeur het formaat en gewicht van een rolstoeler bepalen, zal wat leuke discussies opleveren :')
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Elektrische planken:
- zijn storingsgevoelig
- hebben sensoren en als je dan net een cm verkeerd staat of de halte ligt scheef dan weigert hij dienst
- zijn over het algemeen niet sneller dan de goede oude plank, eerder langzamer
In de Integro's in het DAV-gebied zat er in sommige exemplaren wel, en in sommige exemplaren geen lift (overigens noodzakelijk want geen lagevloerbus). Als ik met dat ding een rolstoeler mee had moeten nemen had ik bij de eindhalte de 387 van een kwartier later achter me gehad.
Dat de chauffeur niet kan helpen is inderdaad verouderde info. Daar ging die hele discussie toen om, Veolia heeft toen ook toegezegd het protocol aan te passen.
- zijn storingsgevoelig
- hebben sensoren en als je dan net een cm verkeerd staat of de halte ligt scheef dan weigert hij dienst
- zijn over het algemeen niet sneller dan de goede oude plank, eerder langzamer
In de Integro's in het DAV-gebied zat er in sommige exemplaren wel, en in sommige exemplaren geen lift (overigens noodzakelijk want geen lagevloerbus). Als ik met dat ding een rolstoeler mee had moeten nemen had ik bij de eindhalte de 387 van een kwartier later achter me gehad.
Dat de chauffeur niet kan helpen is inderdaad verouderde info. Daar ging die hele discussie toen om, Veolia heeft toen ook toegezegd het protocol aan te passen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
klinkt me bekend in de oren, onze intouro's hebben ook zo'n prachtige elektrische plank :') hoorde onlangs dat er voor rolstoelers die van te voren contact opnemen met arriva een taxi wordt geregeld. :pos:nvdw schreef:Elektrische planken:
- zijn storingsgevoelig
- hebben sensoren en als je dan net een cm verkeerd staat of de halte ligt scheef dan weigert hij dienst
- zijn over het algemeen niet sneller dan de goede oude plank, eerder langzamer
In de Integro's in het DAV-gebied zat er in sommige exemplaren wel, en in sommige exemplaren geen lift (overigens noodzakelijk want geen lagevloerbus). Als ik met dat ding een rolstoeler mee had moeten nemen had ik bij de eindhalte de 387 van een kwartier later achter me gehad.
onlangs nog had ik een forse man in een elektrische rolstoel mee, maar ik hoorde m'n citea bij iedere drempel kraken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Was dat zo? Behoorlijk tijdje nog dagelijks die Qliners gebruikt en nooit opgevallen dat er ook zonder rolstoellift tussen zaten. Wel dat er eentje was met lift maar zonder rolstoelplek (daar zaten in die bus twee extra rijen zitplaatsen).nvdw schreef:In de Integro's in het DAV-gebied zat er in sommige exemplaren wel, en in sommige exemplaren geen lift (overigens noodzakelijk want geen lagevloerbus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Het laatste is op zich wel een puntje.. Maar we kunnen ons ook afvragen waarom nog geen enkel vervoersbedrijf daar een goede oplossing voor bedacht heeft. Denk bijvoorbeeld aan iets waarmee je de kassahoek heel snel kunt afsluiten. Want laten we eerlijk zijn: Het is logisch dat een chauffeur de kas niet open en bloot achter laat maar als je bij wet als bedrijf verplicht bent mensen mee te nemen of een reiziger nu wel of niet wilt helpen, dan moet je als bedrijf wat verzinnen dat de chauffeur de kas makkelijk en snel kan afsluiten. Als je daar vervolgens geen onderzoek naar doet dan is er wél sprake van onwil en dat lijkt nog teveel de standaardhouding van diverse busvervoerders te zijn.Bee schreef:Het is volgens mij niet zo zeer onwil van de chauffeur dat mensen in de rolstoel af en toe bij de halte achter blijven, maar het zijn vaak praktische belemmeringen.
...
Bij handmatige planken moet de chauffeur zijn stuurpost verlaten en dus zijn kassa onbeheerd achter laten en krijgt hij bovendien vaak vieze handen van de hendel die in de vloer is verwerkt, tenzij je een reiziger zo ver krijgt dat hij of zij het even doet, maar die hebben uiteraard ook het vieze handen-bezwaar.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Ik heb hem in 5 maanden tijd al zeker 10 keer moeten gebruiken.nvdw schreef: Ik heb in twee jaar tijd op twee ritten de rolstoelplank gebruikt. Zo vaak komt het nu ook weer niet voor. De geldkist kun je meenemen, bovendien laat ik altijd de voordeur in zo'n geval dicht, dat scheelt ook. En om vieze handen en bukken te voorkomen is er juist die haak.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Het is denk ik heel erg afhankelijk in welke regio en welke lijn je zit.
In Arnhem kom ik regelmatig rolstoelers tegen in de bus. Logisch, want er zitten diverse scholen voor gehandicapten, een best aantal werkvoorzieningen/dagbestedingen, woongroepen/vormen/wijken voor gehandicapten (o.a. Het Dorp), groot revalidatiecentrum en er zijn voorzieningen voor gehandicapte (top)sporters. Ik heb nog nooit een chauffeur hier moeilijk over zien doen en gelukkig zijn de meeste reizigers ook wel bereid om te helpen als het moet.
Ik ben blij om te lezen dat deze training breder getrokken wordt. Het zou inderdaad een prima iets zijn om structureel een paar keer per jaar zo'n cursus aan te bieden. Veel mensen durven nog niet met het ov, omdat ze niet weten hoe het gaat. Zo'n training kan hen over de streep trekken.
De zogenaamde praktische problemen die hier genoemd worden is allemaal geneuzel. Niet weten hoe je zo'n plank moet bedienen,(instructie?!) bang zijn voor vieze handen(haak?!), geldla etc. Er zijn daarvoor allemaal oplossingen te bedenken die echt niet veel kosten. Gewoon onwil van de vervoersbedrijven dus.
In Arnhem kom ik regelmatig rolstoelers tegen in de bus. Logisch, want er zitten diverse scholen voor gehandicapten, een best aantal werkvoorzieningen/dagbestedingen, woongroepen/vormen/wijken voor gehandicapten (o.a. Het Dorp), groot revalidatiecentrum en er zijn voorzieningen voor gehandicapte (top)sporters. Ik heb nog nooit een chauffeur hier moeilijk over zien doen en gelukkig zijn de meeste reizigers ook wel bereid om te helpen als het moet.
Ik ben blij om te lezen dat deze training breder getrokken wordt. Het zou inderdaad een prima iets zijn om structureel een paar keer per jaar zo'n cursus aan te bieden. Veel mensen durven nog niet met het ov, omdat ze niet weten hoe het gaat. Zo'n training kan hen over de streep trekken.
De zogenaamde praktische problemen die hier genoemd worden is allemaal geneuzel. Niet weten hoe je zo'n plank moet bedienen,(instructie?!) bang zijn voor vieze handen(haak?!), geldla etc. Er zijn daarvoor allemaal oplossingen te bedenken die echt niet veel kosten. Gewoon onwil van de vervoersbedrijven dus.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Dat ligt er denk ik heel erg aan bij wie zo'n verzoek terecht komt. Als je zoiets bij een persvoorlichter weet te krijgen, is er meestal een heleboel mogelijk.Hainje schreef:Naar mijn weten is een scootmobiel niet eens toegestaan in de bus. Maar dit vind ik dus wel een van de pluspunten van Qbuzz. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dit bij GVU/Connexxion niet geregeld kon worden.
Ook de billboard op de foto is wel treffend, zal wel toeval zijn, maar toch lijkt het net of er over is nagedacht.
Overigens wel leuk om te zien dat Ron Molenaar dit mocht doen, ik heb ooit eens "rijles" van hem gehad in een dubbelgelede bus in het GVU-tijdperk. :D
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Buschauffeurs worden tegenwoordig door uitzendbureau's na hooguit twee dagen instructie de weg op gestuurd, die weten amper van blazen of toeten. Je hebt bovendien heel wat uit te leggen aan je baas als op de bewakingscamera te zien is dat je geldlade is gejat terwijl je een rolstoel aan het inladen was.Ronaldussen schreef:De zogenaamde praktische problemen die hier genoemd worden is allemaal geneuzel. Niet weten hoe je zo'n plank moet bedienen,(instructie?!), bang zijn voor vieze handen(haak?!), geldla etc. Er zijn daarvoor allemaal oplossingen te bedenken die echt niet veel kosten. Gewoon onwil van de vervoersbedrijven dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Eh? Na twee dagen? Eh.... NEE.
Ik kreeg gewoon voor het hele lijnennet destijds iets van drie weken (25 lijnen). Het pakket voor een stalling moet dan wel heel klein zijn willen twee dagen voldoende zijn.
Ik kreeg gewoon voor het hele lijnennet destijds iets van drie weken (25 lijnen). Het pakket voor een stalling moet dan wel heel klein zijn willen twee dagen voldoende zijn.
🍉
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
De vervoerders gaan deze constructie aan, dus zij zijn verantwoordelijk voor als de buschauffeurs niet weten hoe ze zo'n plank moeten bedienen. Ik verwijt de chauffeurs in dit geval dan ook niks, maar de bedrijven waar ze voor werken.Bee schreef:Buschauffeurs worden tegenwoordig door uitzendbureau's na hooguit twee dagen instructie de weg op gestuurd, die weten amper van blazen of toeten. Je hebt bovendien heel wat uit te leggen aan je baas als op de bewakingscamera te zien is dat je geldlade is gejat terwijl je een rolstoel aan het inladen was.Ronaldussen schreef:De zogenaamde praktische problemen die hier genoemd worden is allemaal geneuzel. Niet weten hoe je zo'n plank moet bedienen,(instructie?!), bang zijn voor vieze handen(haak?!), geldla etc. Er zijn daarvoor allemaal oplossingen te bedenken die echt niet veel kosten. Gewoon onwil van de vervoersbedrijven dus.
Die geldlades kun je meenemen (niet heel praktisch, maar het kan wel, vaak zat gezien dat men dat deed in dit soort gevallen). Bovendien kun je daar als vervoerder ook goedkoop een oplossing voor bedenken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Ik stapte laatst in Zwolle uit een stadsbus toen er bij de halte een vrouw met rolstoel stond. Dus ben ik even zo vriendelijk geweest de handmatige plank uit te klappen. Buschauffeur kon blijven zitten dus de bus heeft lang aan de halte gestaan. Zo kan het ook.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Ik mag tot hopen dat ze nou net dat wel weten (A)Bee schreef:Buschauffeurs ... weten amper van ... toeten.
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Qbuzz heeft inmiddeld 2 instructiefilms gemaakt voor de chauffeurs over dit onderwerp. Het is de bedoeling hiermee dat elke huidige chauffeur hiermee een dagje aan het werk gaat. Verder gaat deze instructie verplicht worden de nieuwe chauffeurs. Inmiddels is er met een stichting ook een plan van aanpak opgepakt. Zij zijn bereid mee te werken hierin. De chauffeurs krijgen daardoor een dagje ´les´, over het gebruik van een rolstoel, door hier een stukje mee te rijden en opdrachten te gaan voldoen. Ook voor blinden geleiden wordt dit inmiddels opgezet.
https://www.youtube.com/watch?v=cvIsDLx ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=xlblGEcGkFI
Afgelopen maandag heeft Qbuzz een warme douche gekregen in het programma Tros Radar. Dit ging om een reiziger die graag wilde oefenen zelfstandig in en uit te kunnen stappen met een rolstoel. Dit stukje staat trouwens los van het verhaal van Anke.
https://www.youtube.com/watch?v=cvIsDLx ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=xlblGEcGkFI
Afgelopen maandag heeft Qbuzz een warme douche gekregen in het programma Tros Radar. Dit ging om een reiziger die graag wilde oefenen zelfstandig in en uit te kunnen stappen met een rolstoel. Dit stukje staat trouwens los van het verhaal van Anke.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: Verlamde Anke krijgt 3 uur lang in- en uitstaples bij Qb
Daar heb je (werk)handschoenen voor. :DBee schreef: en krijgt hij bovendien vaak vieze handen van de hendel die in de vloer is verwerkt,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten