Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik ben er wel voorstander van. Mensen onthouden ook dat buslijn 12 naar plaats X gaat, waarom kunnen ze dan niet onthouden dat lijn 30 van Nijmegen naar Den Helder gaat? Ideaal ook bij verstoringen, lijn 30 rijdt wel en maakt een extra stop in Wolfheze lijn 75 en 31 rijden niet.
Thom91 schreef:Het is makkelijker om gewoon van de huidige series twee nullen af te halen..
Dat is vooral een makkelijke manier om een onlogisch niet te onthouden systeem in te voeren.
Zolang NS elk jaar de lijnvoering kan wijzigen heeft een lijnnumering op het hoofdrailnet sowieso geen zin..
Want NS doet dat ook elk jaar volledig wilde je zeggen? :') Come on...
We moeten iets hebben wat duidelijker is dan dit:
Dames en Heren, In verband met een sein- en wisselstoring rijden de intercity's naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Alkmaar van xx.07 en xx.37 niet. In plaats hiervan kunt u gebruik maken van de intercity's naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal, Alkmaar en Den Helder van xx.22 en xx.52
Herhaling...
Dan heb je dus een enorme lap tekst, waarbij het missen van één seconde de hele boodschap al kan laten mislukken. Omdat het zo lang duurt is de kans ook nog eens groter dat je wordt afgeleid of er even te veel herrie is. Zeggen dat lijn 30 niet rijdt en lijn 8 wel is dan veel sneller en ook makkelijker te begrijpen. Want zeg nou zelf, hoe makkelijk is het om de trein naar Amsterdam te onderscheiden van de trein naar Amsterdam als je geen benul hebt van de verschillen?
Nu moet je door middel van ezelsbruggetjes onthouden welke trein welke is. Bijvoorbeeld dat de IC naar Lelystad op station Lelylaan stopt. Heel leuk, maar als je gewoon lijnnummers toont op de displays is dat een stuk handiger (uiteraard náást de huidige info, en niet in plaats van).
Klaasje schreef:We moeten iets hebben wat duidelijker is dan dit:
Volledig mee eens... laatst zelfs nog een beter voorbeeld van waar duidelijkheid gewenst is trouwens. Toen stopte de ene IC-serie extra in Duivendrecht en de andere serie in Bijlmer ArenA. Het enige waarin die omroepberichten verschilden was de naam van het extra stopstation en de vertrektijden, dan moet je die hele lap tekst toch wel verdomd goed opletten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Waarom staat de ICE niet meer op de vertrekstaten in Arnhem voor de richting Amsterdam vermeld (en in Amsterdam niet meer voor de richting Arnhem)? Het is een trein die je, (wel met een toeslagskaartje) gewoon kunt gebruiken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ik gok dat ze binnenlands verkeer met die trein willen beperken en het zou mij niets verbazen als veel mensen zonder toeslagkaartje instappen. Dus een hoop discussie aan boord tussen passagier en conducteur. Door deze treinen niet meer op de vertrekstaten te zetten, weten het gros van de reizigers ook niet van die trein af en pakken deze gewoon de reguliere trein. Waardoor ze ook niet nog eens onnodig zitplaatsen innemen.
Toch vind ik het raar. Het is volgens mij niet (massaal) door studenten bekend, anders was het al eerder ter discussie gekomen (ICE vol met studenten). De Studenten-OV-kaart krijg je van het DUO om van huis naar je onderwijsinstelling te reizen (of je kamer, stage, of whatever). Niet om pretreisjes met de Weisswurst te maken.
Bij een aangekocht of gekregen (van de werkgever) abonnement zie ik het wel anders, dat is dan meer een service.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Die tandpastatube is gewoon een trein die een student uit Arnhem net zo goed kan gebruiken om snel op school in Amsterdam te zijn als een forens tussen diezelfde plaatsen. Dat hoeft niet altijd lol en jolijt te zijn. ;)
Een SOV-kaart is geldig voor de 2-klasse VIRM. Een 2-klasse ICE overstijgt het comfort van de 1-klasse VIRM, dus eigenlijk zouden alleen 1e klas kaartjes/abonnementen geldig moeten zijn in de ICE. Maar ik denk dat ze dat niet hebben gedaan om wat plaatsen te vullen,
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
marlies schreef:Sowieso moeten de borden en de reisplanner hierin op elkaar afgestemd zijn.
Je 2 van de 3 scenario's argument ben ik het niet mee eens, dat is te makkelijk. Dat is van de orde "het lukt wel of het lukt niet, dus de kans is 50%". Gaat er om wat in totaal de minste verwarring/hinder veroorzaakt en dan moet je weten hoe groot die groepen zijn en wat de gevolgen van die verwarring voor die groepen zijn (een medereiziger/medewerker voor de zekerheid vragen of het wel de goede trein is, is bijvoorbeeld minder erg dan in de verkeerde trein stappen of nodeloos omreizen). Dat is wat lastiger, maar zeker goed te doen als je de NS bent en dit kunt inventariseren door navraag bij eigen personeel en door te kijken naar de klachten die je krijgt.
Zelf denk ik ook dat de daadwerkelijke (ingekorte) eindbestemming tonen beter is dan de oorspronkelijke eindbestemming, maar ik vind de argumenten die ik daarvoor in deze thread zie niet overtuigend.
Het maakt ook gewoon eigenlijk uit wat er precies op de borden staat. Een eindbestemming als Anna Pauwlona, wegens geplande werkzaamheden tussen dat station en Den Helder, te Nijmegen pontificaal op de TBP's zetten is vragen om verwarring lijkt me. Net als Nijmegen als eindbestemming dat is op een informatiebord te Leiden. Als je naar Amsterdam wilt moet je ook maar net de link leggen dat dit de omgeleide (en doorgetrokken) intercity via Amsterdam Zuid is. Als spoornerd weet ik dat de trein vertrekt van de perrons aan de spoorlijn daarheen, maar de meeste gewone reizigers denken dat het de trein is die via Alphen en Bodegraven rijdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
De videoclip van het nummer Boom Clap van Charlie XCX (tevens titelsong van een film waar de naam me van is ontschoten) is opgenomen in Amsterdam. Het nummer staat nu op de 19e plaats in de top 40. Een aantal keer komt dit leuke trammetje in beeld. Iemand die meer over deze tram met het nummer 496 kan vertellen? Geen idee wat en waar. Ergens in een haven.. maar ook in Amsterdam?
Wel grappig trouwens dat er op dit moment toch zeker vier nummers in de top40 staan met OV in de clip :D 2. Prayer in C (Robin Schulz remix) - Lilly Wood & The Prick - Hoop shots langs de viaducten van de Berlijnse metrolijnen U1 en U2. 11. Stay High (Habits remix) - Tove Lo - Aantal shots in de metro van Stockholm. 19. Boom Clap - Charlie XCX - Bovenstaand trammetje. 29. Sexy als ik dans - Nielson - Opgenomen op het Leidseplein met veel trams in of door het beeld.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 11 sep 2014, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.