Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Fles »

Ziek, zieker, ziekst :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Ardan »

Ik zag ook al een HSL Olst-Wijhe die om die dorpen heen gaat...
Ik doe ook maar wat
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door The best »

Ardan schreef:Ik zag ook al een HSL Olst-Wijhe die om die dorpen heen gaat...
Kansloos. Maar de meeste ideeën op die site zijn kansloos, dus we kunnen daar beter over ophouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ik zag ook al een HSL Olst-Wijhe die om die dorpen heen gaat...
Ja, dat is onderdeel van de HSL Groningen-Maastricht :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door The best »

Bee schreef:
Ardan schreef:Ik zag ook al een HSL Olst-Wijhe die om die dorpen heen gaat...
Ja, dat is onderdeel van de HSL Groningen-Maastricht :D
Het was toch de HSL Maastricht-Zwolle. Maar volgens mij haalt die vent gewoon een HSL en een intercity door elkaar (al zie ik dan nog het nut van een intercity Maastricht-Groningen niet in.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Reiziger Delft »

Iedereen boort meteen alle ideeën de grond in, maar met een beetje fantasie is niets mis toch? Het zou wat anders zijn als de overheid hier mee aan zou komen. :wink:

''Een zijtak van de lijn Gouda-Den Haag naar Delft wenst :P ''
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Vinny »

Etienne schreef:Dat voorstel in Utrecht om de spoorlijn Utrecht - Arnhem te verschuiven via Zeist en De Uithof, belachelijk gewoon :')
Zo belachelijk is dat helemaal niet. Sterker nog, als er nu geen spoorlijn Utrecht - Arnhem bestond dan had ik hem via Zeist en De Uithof laten lopen. Hoewel ik eigenlijk voor Amersfoort-Utrecht via Zeist en de Uithof ben, dat scheelt ook nog eens kopmaken te Utrecht Centraal.
Goed, het is nu totaal onhaalbaar omdat Utrecht is volgebouwd, maar vervoerstechnisch gezien zou het best interessant zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Vinny »

Ok ik heb ook weer een "kansloos" plan:

http://maps.google.com/maps/ms?msid=206 ... a26c&msa=0

Zeg niet dat het onmogelijk is, hier lagen vroeger ook spoorlijnen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Vinny »

Hmm kennelijk kun je niet meer eenvoudig naar My maps linken... :evil:
Dan maar zo... :roll:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Suus »

Rechtsboven de kaart zit een knopje waarmee een linkje naar je kaart kan maken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Klaasje »

The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door The best »

Je moet zijn plannen voor de metro van Rotterdam eens lezen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Ardan »

An sich vind ik de plannen op die site wel erg leuk, en zou ik sommige graag gerealiseerd zien.
Maar laten we wel wezen, realistisch is het vaak totaal niet. Maar wat maakt het uit? Wat is er mis met een eind weg dromen over wat jij graag zou willen hebben? (okee, Fles heeft een bezwaar gemaakt in het begin van dit topic. Maar joh, laat iedereen gewoon lekker zijn ding doen en op zijn manier de hobby beleven. Ik kraak mensen ook niet af die busnummers bijhouden. Ik laat iedereen in zijn waarde, interesseert iets mij niet, lees ik het niet, en zeik ik er niet over.)
Ik denk eigenlijk ook dat al die plannen een wat uitgebreidere uitwerking zijn van allerlei halfzachte plannetjes die ooit zijn gemaakt maar het nooit verder dan de tekentafel hebben geschopt. Degene die achter de site zit heeft die plannen iets meer uitgediept. Dat wil dus natuurlijk niet zeggen dat diegene ze ook als realistisch bestempelt.
Ik doe ook maar wat
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door JeePee »

Seriously een beetje fantasie is leuk, maar dit soort mensen moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden... Valt onder personen die stadsdiensten in Harkstede ontwerpen.

Zulk soort mensen moeten gewoon eens een dagje naar buiten. Is een hoop te zien :p
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Fles »

Reiziger Delft schreef:Iedereen boort meteen alle ideeën de grond in, maar met een beetje fantasie is niets mis toch?
Als je die verhalen erbij leest is hij er gewoon op uit om met technologie van 2020 het spoorwegnet van 1845 na te bouwen. Kan je de klok op gelijk zetten dat er onzin uitkomt natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Meltrain »

Volgens mij wil hij juist meer spoorlijnen, i.p.v. minder.
Als je het spoorwegnet van 1845 wilt namaken, dan houd je alleen een lijn Den Haag - Leiden - Haarlem - Amsterdam - Utrecht - Arnhem over. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Fles »

Pff 1880 dan. In ieder geval een totaal andere tijd dan nu :P
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door VIRM »

Met betrekking tot de Zaanstreek schijnt er een plannetje te zijn om de Noord-Zuidlijn door te trekken naar Zaandam, wat pas na 2030 zou gebeuren. Ik zie hier niet echt het nut van in.

Wat welicht wel rendabel zou zijn, is om het stuk Uitgeest-Zaandam om te bouwen tot metro en te laten eindigen op Amsterdam Centraal of bij Sloterdijk aan laten sluiten op de metro richting Amsterdam Zuid.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Met betrekking tot de Zaanstreek schijnt er een plannetje te zijn om de Noord-Zuidlijn door te trekken naar Zaandam, wat pas na 2030 zou gebeuren. Ik zie hier niet echt het nut van in.
Ga er maar niet van uit dat het ooit gebeurt. Geen kabinet dat ooit nog geld durft te geven aan de mislukte metroplannen in Amsterdam. Ze hebben een lange geschiedenis van falen op dat punt. Bij alle drie de fases van de metrobouw is er geblunderd.

Wist je bijvoorbeeld dat voor de Amstelveenlijn in eerste instantie slechts 12 voertuigen waren besteld? Dat bleek al direct te weinig maar de levering van een vervolgserie heeft nog bijna drie jaar geduurd door getreuzel van Amsterdam en getreuzel bij de fabrikant. :X

Over het afzagen van de perronranden van de metrostations van de ringlijn zullen we het maar helemaal niet hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door DrechtBlub »

Ahh spin op het topic (en ook nog wat spinnenwebben en rag), waar is die vliegenmepper en de stofzuiger?
Persoonlijk houd ik van dit soort topics en een extra topic hier voor maken maakt alles alleen maar verwarrend.
En het bespaard fles ook nog is het typen van:
god ja hoor, NOG een FairytaleRail topic :roll:
Idee tramnet dordrecht:
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... ylqIL3mo8A

Notities
Dit net houd geen rekening met bussen.
Geen tram langs "de dubbel" vanwege bocht waar waarschijnlijk geen 2 trams passen en smalle weg die geen haltes onersteunt.
Geen tram langs hugo de grootplein omdat hier nu al files staan :roll:, om zelfde reden geen trams langs patersweg, en dus ook niet langs de transvaalstraat.
Geen tram langs volkerakweg vanwege ruimtegebrek, daarom ook niet door oudelandshoek.
Zo kort mogelijk langs provinciale weg vanwege files/drukke weg. Daarom later over haaswijkweg.
Geen haltes op gravensingel. Als bussen niet kan passeren kan een tram dat al helemaal niet :lol:
Geen tram over planeten en kometen laan vanwege te scherpe bochten.
Geen halte op herschelstraat vanwege beperkte ruimte.
Tram niet over huidige route rond winkelcentrum wielwijk vanwege te krappe bocht en geen plek voor tramhalte.
Geen tram over blekersdijk vanwege gehorigheid en ruimte.
Tramhalte reigerstraat dicht op powelllaan nodig voor wijkontsluiting.
Centrumring beperkt naar zwijndrechtse veer

Ik hoop te horen wat jullie denken.
Ik blub in het Drecht.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Bakpapier »

En jullie maar lopen zeiken over mijn plannen, zoals je ziet kan het altijd nog erger ;)

Metro Gein - Weesp ! Metro Buikslotermeerplein - Purmerend ! Station Warmond ! Tramnetwerk regio Leiden *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Nitein-Repart »

Bee schreef:Overigens, iemand op de interwebs heeft een hele site vol voorstellen staan. Ik zal de Nederlandse er even uitvissen Eerlijk gezegd zie ik niets in de meeste plannen. Een tramlijn Eindhoven - Veldhoven zou ik echter helemaal niet gek vinden, past een beetje in het rijtje Utrecht - Nieuwegein of Amsterdam - Amstelveen denk ik.
Infrastruct.wordpress.com is echt zo'n onrealistisch hobbyprojectje. De meeste steden zijn te klein voor een (snel)tram, maar in Eindhoven en Utrecht lijken mij nog wel mogelijkheden voor een Stadtbahn-concept waarbij men in het centrum onder de grond rijdt en in de buitenwijken boven de grond. De Utrechtse Sneltram naar Nieuwegein wordt dan onderdeel van het netwerk. Eindhoven is niert veel kleiner dan de Duitse stad Bielefeld wast wel beschikt over een Stadtbahn-netwerk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door DrechtBlub »

Jep zeur maar door over die site, een discussie die 3 jaar terug was afgelopen :roll:
Mag ik ook nog wat feedback :roll:
Ik blub in het Drecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Aking »

wilburg22 schreef:Mag ik ook nog wat feedback :roll:
Nee dus :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een metro- of tramnet in jouw woonplaats

Bericht door Fles »

wilburg22 schreef:Jep zeur maar door over die site, een discussie die 3 jaar terug was afgelopen :roll:
Mag ik ook nog wat feedback :roll:
Nee natuurlijk niet. Denk na. Je trapt zelf nota bene dat topic omhoog. Halve gare.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten