Mag ik even kwijt #160

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Mag ik even kwijt #160

Bericht door Aking »

baladid schreef:In Münster (Westfalen) is het normaal om in het Dortmund-Eems-Kanaal te zwemmen. Boten zie je van verre aankomen en dan ga je even aan de wal. Ik weet niet of het verboden is, het wordt door de »Wasserschutzpolizei« in ieder gevan gedoogd.

In de zomer liggen hier ook mensen in bijna iedere rivier, kanaal of gracht, en volgens mij mag dat ook gewoon.

Het enige waar onze blauwe vrienden nog wel eens tegen optreden is het springen van (hoge) bruggen, bijvoorbeeld bruggen van snel- en spoorwegen.

Maar van de Rijn tot de Oude gracht hier in Utrecht, en van de Lek tot het IJ, er zwemmen mensen in :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

Nee. Dat mag niet "gewoon".

Rijkswaterstaat meldt dat er een zwemverbod geldt in vaargeulen en bij bruggen, sluizen en havens.
http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/z ... n_kanalen/
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Aking »

Dat is nog best een interessante, want doorklikken levert het volgende op:
Is het zwemmen in de rivier verboden?

Op veel plekken in de rivier is het verboden om te zwemmen:

in de vaarweg van een rivier of een kanaal
in de buurt van wachtplaatsen of afmeerplekken voor schepen
in de buurt van een brug, sluis, stuw of ballenlijn
in de routes van veerponten
in de buurt van de ingang van een haven en in havens
in gebieden waar snelvaren en waterskiën is toegestaan
op andere plekken die door de beheerder zijn aangewezen als verboden gebied

De boete voor het zwemmen in verboden gebied is €140,-.
Echter stond in het oorspronkelijke artikel dat de vrouw de pont had gemist, en geen boete kreeg omdat ze niets strafbaars had gedaan. Echter lijkt het mij dat zij bij uitstek in de route van een veerpont zwom.

Daarnaast spreekt rijkswaterstaat over een boete van 140 euro, echter verwijst men (voor zover ik zo snel kan vinden) nergens naar een wetsartikel waarin dit is vastgelegd. Ook zoeken in de wetten-database leverde mij niets op...

Dus ik ben wel benieuwd op grond van welk artikel, welke regeling of verordening het precies verboden is :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Jef400 »

Zwom ze er binnen of erbuiten? Als je 5 meter buiten de eigenlijke route zwemt vervalt dat criterium.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ardan »

Je ziet hier in Deventer 's zomers langs de volle lengte van de stad waterpolitie met jetski's de IJssel op en neer gaan om de boel in de gaten te houden. Zwemmen mag in de zijplassen/kolken, en tussen de kribben volgens mij ook. Erbuiten niet. Heb zelf jaren geleden eens een klein stukje uit de oever gezwommen maar de stroming is vrij snel al behoorlijk sterk. Een paar jaar terug heb ik eens een zoekactie gezien toen een jongen van de spoorbrug afsprong, die hebben ze drie weken later in Olst dood weergevonden..
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Michael »

Ik moet zo naar Breda. Dan kom ik voor het eerst op het nieuwe busstation. Ben benieuwd hoe het is. Ik hoor er vrijwel alleen maar positieve berichten over.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ardan »

Vriend stuurde gisteren foto's... het lijkt wel een paleis joh met al dat marmer en bronskleurige zuilen en alles :O
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Michael »

Haha dat wel ja. Maar het oude station kon gewoon echt niet meer in deze tijd vind ik. Dit is wel een hele vooruitgang.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Hainje »

Ben d'r net geweest. Ziet er echt héééél anders uit. Was met moeders, dus niet echt op mijn gemak rond kunnen kijken. Maar wat ik zag was impressive.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Vinny »

Het IJ is noch rivier, noch kanaal. Interessante casus dus. Nu is er wel een met boeien gemarkeerde vaargeul, maar het kan zijn dat de vrouw daar nog niet was, toen ze uit het water werd geplukt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Ardan »

Vinny schreef:Het IJ is noch rivier, noch kanaal. Interessante casus dus.
Wat is het dan wél? :?:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Hainje »

Slootje.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Aking »

Vinny schreef:Het IJ is noch rivier, noch kanaal. Interessante casus dus. Nu is er wel een met boeien gemarkeerde vaargeul, maar het kan zijn dat de vrouw daar nog niet was, toen ze uit het water werd geplukt.
Volgens het artikel is ze daadwerkelijk naar de overkant gezwommen en aldaar door de politie uit het water geholpen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Vinny schreef:Het IJ is noch rivier, noch kanaal. Interessante casus dus.
Wat is het dan wél? :?:
Een meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:
Vinny schreef:Het IJ is noch rivier, noch kanaal. Interessante casus dus. Nu is er wel een met boeien gemarkeerde vaargeul, maar het kan zijn dat de vrouw daar nog niet was, toen ze uit het water werd geplukt.
Volgens het artikel is ze daadwerkelijk naar de overkant gezwommen en aldaar door de politie uit het water geholpen.
En dus heeft ze een overtreding begaan. Interessante casus met een simpele afloop dus :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door marvinkok »

Zo nog even een klein dienstje werken en dan morgen heerlijk met het waterpoloteam naar Oostenrijk voor een redelijk actief teamweekend :)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door MdJ »

Rare mensen, die niet-civielers. Bij ons is het behoorlijk normaal dat je tijdens de pauze tussen het college naar het koffiezetapparaat gaat om een bakkie koffie(of thee...)te halen.

Tijdens je minor ontmoet je ook anderen en blijkbaar gelden daar andere etiquetten... Van de 40 was ik de enige die koffie ging halen, de andere civielers liepen iig de zaal uit... En de rest bleef zitten...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Fles »

Oh jee, dreuzels :o
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Rare mensen, die niet-civielers. Bij ons is het behoorlijk normaal dat je tijdens de pauze tussen het college naar het koffiezetapparaat gaat om een bakkie koffie(of thee...)te halen.
Bij ons op de faculteit (Civiele Techniek en Geowetenschappen) staat er ook vaak een goede rij voor de koffieautomaat.
Maar volgens mij is dat bij de overige Delftse faculteiten niet veel anders.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Timon91 »

MdJ schreef:Rare mensen, die niet-civielers. Bij ons is het behoorlijk normaal dat je tijdens de pauze tussen het college naar het koffiezetapparaat gaat om een bakkie koffie(of thee...)te halen.

Tijdens je minor ontmoet je ook anderen en blijkbaar gelden daar andere etiquetten... Van de 40 was ik de enige die koffie ging halen, de andere civielers liepen iig de zaal uit... En de rest bleef zitten...
Haha, niet richting de studievereniging voor de (gratis) betere koffie? Ik heb nu beschikking over een koffiepas. Prima voor thee e.d., maar voor koffie ga ik toch echt wel naar de studievereniging :P Dat bocht uit die automaten vind ik echt niet te hakken.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Meltrain »

De openingstune van Bassie & Adriaan is nu ook in andere landen bekend :P :
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... iaan.dhtml
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

MdJ schreef:Rare mensen, die niet-civielers. Bij ons is het behoorlijk normaal dat je tijdens de pauze tussen het college naar het koffiezetapparaat gaat om een bakkie koffie(of thee...)te halen.

Tijdens je minor ontmoet je ook anderen en blijkbaar gelden daar andere etiquetten... Van de 40 was ik de enige die koffie ging halen, de andere civielers liepen iig de zaal uit... En de rest bleef zitten...
Ik vind het ook zo raar, mensen die blijven zitten tijdens de pauze. Ik ga of koffie halen (vieze bocht uit de automaat voor de veel te hoge prijs van 40 cent) of een beetje lopen of naar de wc of zoiets. Echter doen ze bij ons ook soms gewoon geen pauze tijdens het college, vooral buitenlandse docenten.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door MdJ »

Timon91 schreef:
MdJ schreef:Rare mensen, die niet-civielers. Bij ons is het behoorlijk normaal dat je tijdens de pauze tussen het college naar het koffiezetapparaat gaat om een bakkie koffie(of thee...)te halen.

Tijdens je minor ontmoet je ook anderen en blijkbaar gelden daar andere etiquetten... Van de 40 was ik de enige die koffie ging halen, de andere civielers liepen iig de zaal uit... En de rest bleef zitten...
Haha, niet richting de studievereniging voor de (gratis) betere koffie? Ik heb nu beschikking over een koffiepas. Prima voor thee e.d., maar voor koffie ga ik toch echt wel naar de studievereniging :P Dat bocht uit die automaten vind ik echt niet te hakken.
Moah, de meest sterke koffie (0004=sterkste, zwart is prima te drinken. Ik zat dinsdag in Ravelijn en dan is het teruglopen naar De Horst nogal ver voor alleen de koffie;)
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Stefan »

Hallo Maas koffieautomaat.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

Wat is er zo raar aan om te blijven zitten tijdens een collegepauze? :roll:
Die pauzes zijn vaak zo kort dat haast niet de moeite waard is om naar een kantine (of iets dergelijks) te gaan.
Ik heb zelf gewoon mijn eten en drinken mee, dus daarvoor hoef ik niet weg. Ik rook niet, dus hoef ook niet naar buiten toe.
Kletsen met studiegenoten kan ook in het lokaal zelf. Ik ga hooguit een keer naar de wc.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten