Korte vragen #11
Re: Korte vragen #10
Dat is een drieasser. Na de Tweede Wereldoorlog waren nieuwe trams nodig, maar vierassers te duur dus werden het drieassers. De levering door Werkspoor liep van 1948 tot 1950 en bestond uit zestig motorwagens en vijftig bijwagens. Al in 1968 begon de afvoer van deze trams: de kwaliteit van de trams viel tegen en ze waren traag, zeer slipgevoelig en hadden geen verwarming. In 1975 werd voor het eerst geprobeerd ze definitief uit de dienstregeling te verbannen, maar in 1976 reden ze toch weer. In 1977 keerden ze zelfs weer grootschalig terug door het nieuwe tramnet, waarna ze in de loop der jaren weer verdwenen. In 1982 was er opnieuw een materieeltekort door de nieuwe lijn 14 en keerden ze nogmaals terug in de dienst, maar in 1983 was het dan echt over en uit voor de trams.
De 496 is het voormalige nummer van de 896, die op de NDSM-werf is geplaatst met nog een aantal andere exemplaren na het vage gedoe met allerlei museumclubjes die te veel ambities hadden en failliet gingen. Er stonden twee motorwagens en twee bijwagens, in ieder geval een bijwagen is later nog weggehaald om als hotelkamer te dienen. Er staat/stond als het goed is ook nog een tram van de RET, maar de conditie van de wagens is zeer slecht.
De 496 is het voormalige nummer van de 896, die op de NDSM-werf is geplaatst met nog een aantal andere exemplaren na het vage gedoe met allerlei museumclubjes die te veel ambities hadden en failliet gingen. Er stonden twee motorwagens en twee bijwagens, in ieder geval een bijwagen is later nog weggehaald om als hotelkamer te dienen. Er staat/stond als het goed is ook nog een tram van de RET, maar de conditie van de wagens is zeer slecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Dank je voor de uitleg :D Doordat de tram me zo in de gauwigheid erg aan een PCC deed denken zat ik eerder aan een Haagse tram te denken, maar nee dus. Moest als mogelijke locatie inderdaad ook al aan de NDSM-werf denken. En je zei dat er nog meer staat; in één shot van de clip kun je zien dat er nog eentje naast staat. In deze screenshot links net buiten beeld, wat ik snel kon zien was hij rood met wit/gelig.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #10
Bij de EMA rijdt volgens mij ook nog een exemplaar van deze serie.
Een aantal wagens werd verbouwd tot eenmanswagen en deze trams kregen hiervoor een rode vlek op de voorkant, wat ze de bijnaam "Bloedneus" gaf.
Een aantal wagens werd verbouwd tot eenmanswagen en deze trams kregen hiervoor een rode vlek op de voorkant, wat ze de bijnaam "Bloedneus" gaf.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #10
Die heb ik ook en daardoor zit ik nog we lees in de ICE. Maar hoe zit dat voor 9 uur? Ik reis dan niet op mijn NS-ABO maar heb deze dan natuurlijk wel al is ie dan niet geldig...Hainje schreef:Oh wacht, ik heb VDU. *O*
Re: Korte vragen #10
Het inchecken bij NS met je abonnement is voldoende om zonder toeslag te reizen met ICE. Het tijdstip maakt niet uit. Je betaalt wel het volle tarief voor de reis.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Voor 9 uur reis je wel op je NS-ABO alleen is de korting dan 0%.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #10
Amsterdamse trams tot voor de aflevering van de Combino zijn bijna altijd te herkennen aan hun zeer grote filmbak vanwege de traditie het lijnnummer mét lijnsymbool te filmen :)Ardan schreef:Dank je voor de uitleg :D Doordat de tram me zo in de gauwigheid erg aan een PCC deed denken zat ik eerder aan een Haagse tram te denken, maar nee dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Weet iemand per wanneer het busstation van Zandvoort is verplaatst?
Het was altijd in de Louis Davidsstraat, maar ik zag vandaag dat het een klein stukje verplaatst is naar de Prinsesseweg, die geheel opgeknapt is en waarbij het busstation (met maar één halte) langs een vrij busstrook in het midden van de weg ligt.
Het was altijd in de Louis Davidsstraat, maar ik zag vandaag dat het een klein stukje verplaatst is naar de Prinsesseweg, die geheel opgeknapt is en waarbij het busstation (met maar één halte) langs een vrij busstrook in het midden van de weg ligt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #10
Ik zie dat een ritje met de 401(breda-utrecht) 10.25 euro kost met de ovchipkaart maar wat kost het als je gewoon een kaartje koopt?
Re: Korte vragen #10
Als je een kaartje in de bus koopt, kost het €9,50
Ik krijg overigens zelfs een prijs van €10,92 met de OV-Chipkaart via 9292.
Ook een rit Oosterhout - Utrecht (lijn 400) is goedkoper met een ritkaartje dan met de OV-Chipkaart.
Ik krijg overigens zelfs een prijs van €10,92 met de OV-Chipkaart via 9292.
Ook een rit Oosterhout - Utrecht (lijn 400) is goedkoper met een ritkaartje dan met de OV-Chipkaart.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #10
Geldt in België trouwens voor een binnenlandse rit met ICE een toeslag?
Re: Korte vragen #10
Hmm dat word me wat te gortig, klopt het trouwens dat de erasmuslijn onder verantwoording van de ret valt, en dat het ret 1 uur kaartje daar geldig is?
Weet nooit of wanneer de randstadrail nu ret of htm of beide is.
Weet nooit of wanneer de randstadrail nu ret of htm of beide is.
Re: Korte vragen #10
Lijn E wordt inderdaad gereden door de RET.
De RandstadRail-lijnen 3 en 4 (naar Zoetermeer) worden gereden door de HTM.
RET 1 uur (€3,00) is dus gewoon geldig op lijn E, maar dit kaartje is uitsluitend in bus en tram te koop. Voor 50 cent meer kun je wel op de metrostations RET 2 uur aanschaffen.
De productvoorwaarden zijn hier te vinden.
De RandstadRail-lijnen 3 en 4 (naar Zoetermeer) worden gereden door de HTM.
RET 1 uur (€3,00) is dus gewoon geldig op lijn E, maar dit kaartje is uitsluitend in bus en tram te koop. Voor 50 cent meer kun je wel op de metrostations RET 2 uur aanschaffen.
De productvoorwaarden zijn hier te vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #10
In België schijn je ICE enkel met biljet naar Duitsland te mogen gebruiken.Ronald schreef:Geldt in België trouwens voor een binnenlandse rit met ICE een toeslag?
Re: Korte vragen #10
Ja, deze is acht euro en alleen aan het loket te verkrijgen.Ronald schreef:Geldt in België trouwens voor een binnenlandse rit met ICE een toeslag?
Re: Korte vragen #10
waarom zit daar maar 50 cent verschil tussen?Meltrain schreef:Lijn E wordt inderdaad gereden door de RET.
De RandstadRail-lijnen 3 en 4 (naar Zoetermeer) worden gereden door de HTM.
RET 1 uur (€3,00) is dus gewoon geldig op lijn E, maar dit kaartje is uitsluitend in bus en tram te koop. Voor 50 cent meer kun je wel op de metrostations RET 2 uur aanschaffen.
De productvoorwaarden zijn hier te vinden.
Re: Korte vragen #10
Een retour (na 9.00 verkrijgbaar) is helemaal goedkoop. €11,00Meltrain schreef:Als je een kaartje in de bus koopt, kost het €9,50
Ik krijg overigens zelfs een prijs van €10,92 met de OV-Chipkaart via 9292.
Ook een rit Oosterhout - Utrecht (lijn 400) is goedkoper met een ritkaartje dan met de OV-Chipkaart.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #10
The Fault in Our Stars, in het Nederlands bekend als Een weeffout in onze sterren van John Green. Daarmee is het opnemen van de video in Amsterdam ook te verklaren, want het boek (en dus de film ook) spelen zich voor een groot deel af in Amsterdam. Goed boek ook trouwens :)Ardan schreef:De videoclip van het nummer Boom Clap van Charlie XCX (tevens titelsong van een film waar de naam me van is ontschoten)
In de film zit trouwens ook een scene opgenomen in een Amsterdamse Combino. Deze was voor de opnames afgehuurd en heeft een voor de opnames een behoorlijke tijd het cirkeltje Utrechtsestraat - Reguliersbreestraat - Vijzelstraat - Vijzelgracht - Weteringschans - Utrechtsestraat gereden. Ben benieuwd of de bestuurder na afloop duizelig was
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #10
Toch raar, tussen Brussel en Liege zit er minder verschil in comfort tussen een reguliere IC (stopt alleen in steden*, terwijl de Nederlandse ook in dorpen aks Veenendaal en Zeist en een I11-stam zit comfortabeler dan een VIRM en in Belgie rijdt de reguliere IC al 200 km/h) en een ICE dan in Nederland, terwijl de prijs 8 keer zo hoog ligt.Z2N schreef:Ja, deze is acht euro en alleen aan het loket te verkrijgen.Ronald schreef:Geldt in België trouwens voor een binnenlandse rit met ICE een toeslag?
*In Nederland stopt zelfs de ICE nog in een dorp
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Worden de aansluitingen bij busstation Terneuzen Westerscheldetunnel altijd aangeboden?
Ik wil héél misschien binnenkort een zaterdag naar Gent (met lijn 50 heen en in Gent dan 4 uur blijven), maar zowel heen als terug zie ik dat het sneller is via Goes te reizen. Ik zal dan dus vanaf Goes met lijn 20 naar Terneuzen Westerscheldetunnel reizen en daar overstappen op lijn 50 (en 's avonds v.v.), maar de overstap tussen beide lijnen bedraagt zo'n 2 á 3 minuten.
Weet iemand toevallig of deze overstap meestal/altijd wel gehaald wordt of zou ik toch beter rechtstreeks via Middelburg kunnen reizen met lijn 50?
Ik wil héél misschien binnenkort een zaterdag naar Gent (met lijn 50 heen en in Gent dan 4 uur blijven), maar zowel heen als terug zie ik dat het sneller is via Goes te reizen. Ik zal dan dus vanaf Goes met lijn 20 naar Terneuzen Westerscheldetunnel reizen en daar overstappen op lijn 50 (en 's avonds v.v.), maar de overstap tussen beide lijnen bedraagt zo'n 2 á 3 minuten.
Weet iemand toevallig of deze overstap meestal/altijd wel gehaald wordt of zou ik toch beter rechtstreeks via Middelburg kunnen reizen met lijn 50?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #10
Voor zover ik weet lukken die overstappen altijd en anders (voor de zekerheid) bij vertrek uit Goes even de chauffeur inlichten. Indien nodig kan deze de verkeersleiding oproepen om te zorgen dat lijn 50 even wacht.
🍉
Re: Korte vragen #10
Ivm met Appelpop gaat om 1.10 een extra trein onder nummer t29800 vanuit Tl naar Ut rijden. Iemand idee welk materieel?
Re: Korte vragen #10
Ik gok SLT, tenzij een toilet een randvoorwaarde was voor het rijden van die trein. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Een slt voor dat soort tuig? Ik denk eerder aan een plan v
Is er iemand due morgen naar de rondleiding op de kijfhoek gaat? Volgens de uitnodiging vetrekken de bussen vanaf station Zwijndrecht, maar welke kant staat er niet bij.
Is er iemand due morgen naar de rondleiding op de kijfhoek gaat? Volgens de uitnodiging vetrekken de bussen vanaf station Zwijndrecht, maar welke kant staat er niet bij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten