Tja, dat zou dus voor alle grotere plaatsen gelden. Als dat de onderbouwing moet zijn voor een ondergronds circuit, lijkt het me vrij dun.Hainje schreef:Je elimineert een hoop gelijkvloerse kruisingen, geeft een rustiger straatbeeld.
OVer je reiservaringen in september 2014
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ja uiteraard moet er dan een uitgebreide studie naar gedaan worden, maar gezien de hoeveelheid verkeer is het nog helemaal geen gek idee daar eens naar te kijken. Of de kosten en de baten dan acceptabel zijn, moet bij het afleveren van het rapport dan maar bekeken worden.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Lopend naar het station zag ik vanmorgen een stadsgelede van U-OV uit de Bergstraat in Amersfoort oversteken de Vlasakkerweg op. Die was kennelijk vanaf de A28 gekomen en rechtdoor gereden i.p.v. linksaf de N211 op te draaien voor de gebruikelijke route buitenom voor de uitrukkers van lijn 252.
Jammer eigenlijk dat ik ´m daar pas zag... dat heeft dus maar heel weinig gescheeld of ik was ´m al voor de deur tegengekomen.
Jammer eigenlijk dat ik ´m daar pas zag... dat heeft dus maar heel weinig gescheeld of ik was ´m al voor de deur tegengekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
De hoofdconducteur in de t1727 hield bij elke station een uitgebreide omroep over de aankomstsporen en overstapmogelijkheden en ook bij de spoorloper te hoogte van Mda en de verstoringen Ut - Hvs en Ut - Gdm was de conducteur zeer duidelijk in de reisadviezen/vertragingen. Top :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
WUT? omroepende conducteurs? bestaat dat nog? vandaag geeneens omroep in en sprintertje dordrecht-rotterdam Op de trugweg maar op de helft van de stations. Ik pak altijd de sprinter voor korterre ritten, vind die dingen veel comfortabeler dan de Virm's... zie hier nog niet heel vaak DDZ'tjes us waagte de sprinter maar weer... Zag plan v'tje op rotjeknor centraal staan. Geen idee waar naartoe. Iamand meer info? (dacht een enkele maar kan ook gekoppeld zijn, de achter "neus" stond achter kiosk waar dan aan die kant ook weer een trein stond die mijn zicht blokkeerde)Etienne schreef:De hoofdconducteur in de t1727 hield bij elke station een uitgebreide omroep over de aankomstsporen en overstapmogelijkheden en ook bij de spoorloper te hoogte van Mda en de verstoringen Ut - Hvs en Ut - Gdm was de conducteur zeer duidelijk in de reisadviezen/vertragingen. Top :pos:
Ik blub in het Drecht.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik had de t1738 van Es naar Ut en ook daar werd bij ieder station uitgebreid omgeroepen en werden we bedankt dat we reisden met NS. Ik waande me net in Duitsland bij de DB.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
In de t559 riep de conducteur vanmiddag dusdanig rustig, gestructureerd en met contante toonhoogte om dat het wel een automatische omroep leek
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Dat ken ik, als opa jarig is eten we altijd pannenkoeken in den haag. Dan ben je moe als je thuiskomt en ik ben is in slaap gevallen luisterend naar een omroepDaniel schreef:In de t559 riep de conducteur vanmiddag dusdanig rustig, gestructureerd en met contante toonhoogte om dat het wel een automatische omroep leek
Dan word je bij het volgende station wakker omdat die kij hard "HALLO" door d spieker zecht voor het volgende bericht om mensen erop attent te maken dat het geen slaapfeestje was.....
Ik blub in het Drecht.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Na een keer wakker te zijn geworden bij het uitrijden van Schiphol terwijl dat het eindpunt was (in Hoofddorp werd extra voor me gestopt na contact met de HC), en in Amersfoort in plaats van Deventer na stappen (echt 10 km voor Deventer in slaap geflikkerd), doe ik er alles aan om slapen te voorkomen... hoewel ik er wel bij het eerste station op let of de afroep hard genoeg staat om eventueel wakker van te kunnen worden.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
s3000 heeft problemen door overwegstoring. Waar zit ie vandaag?
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Nabij Wolfheze en daardoor rijdt ook de s3100 niet
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Julsteren heeft net mogen staan in bus 9 van Enschede naar Hengelo :(
Wat bleek: er was een zelfdoding tussen Hengelo en Almelo waardoor er geen treinen reden en de bussen goed gevuld waren.
Wat bleek: er was een zelfdoding tussen Hengelo en Almelo waardoor er geen treinen reden en de bussen goed gevuld waren.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik mocht ook staan, maar dan in bus 77 in Utrecht... relateerde z'n drukte eerst aan het feit dat die bus met +12 reed in een 10-minutendienst, maar het zal eerder de wisselstoring bij de tram geweest zijn die net 3 minuten voor ik instapte opgelost was (wat vast ook voor die +12 gezorgd heeft, 77 rijdt immers nogal parallel aan de tram)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Hoewel het nog geen reiservaring is (maar dat ongetwijfeld wel gaat worden), weet ik niet waar ik dit anders in zou kunnen plaatsen.
In het weekend van 26 en 27 september zijn twee sets aan werkzaamheden naar mijn idee zeer ongelukkig gepland, namelijk tegelijkertijd een tijdelijke sluiting van de baanvakken Den Haag HS - Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal - Geldermalsen. Door deze werkzaamheden is er dit weekend geen treinverkeer mogelijk tussen Den Haag en Rotterdam aan de ene kant, en Utrecht en Geldermalsen aan de andere kant. Wat communiceert de NS in alle wijsheid naar de reizigers? "Reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch" en "tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Eindhoven kunt u via Rotterdam Centraal reizen". Dat zijn dus in wezen twee tegenstrijdige reisadviezen. (Inderdaad, je zou van Amsterdam via Utrecht (- Gouda) - Rotterdam - Breda naar Eindhoven kunnen reizen, maar dat zal niet elke reiziger direct snappen.)
De reisplanner verraadt dat voor een reis Amsterdam - Eindhoven de reiziger ofwel met de bus van Utrecht naar Geldermalsen mag, ofwel met de IC Direct van Amsterdam naar Breda mag reizen, welke natuurlijk niet toeslagvrij is. -o-
Door deze planning worden twee nogal belangrijke vervoersassen tegelijkertijd gesloten, waarbij deze twee ook nog eens als omleidingsroute voor elkaar dienen. Ik kan mij herinneren ooit een document van ProRail gezien te hebben waarin gesteld staat dat bepaalde trajecten niet tegelijkertijd gesloten mogen worden (zoals in elk geval Utrecht - Arnhem & Utrecht - Den Bosch). Zijn deze twee daar niet een mooi voorbeeld van?
(P.s. Daarnaast vervallen de s800 en s3500 dit weekend blijkbaar ook op het traject Utrecht - Schiphol / Amsterdam, waardoor er dus op deze trajecten een halfuursdienst overblijft. )
Aanvulling: Ik zie nu dat er naast deze werkzaamheden ook nog eens dit weekend geen treinverkeer mogelijk is tussen Naarden-Bussum en Hilversum. Reizigers tussen Schiphol/Amsterdam en Amersfoort en Utrecht en Almere mogen reizen via... U raadt het al: Amsterdam Zuid, waar dus maar een keer per half uur een trein rijdt, met zo ongeveer alle omreizende reizigers in het westen van het land. Reizigers tussen Hilversum en Almere reizen via Weesp, maar aangezien er geen treinverkeer mogelijk is tussen Hilversum en Naarden-Bussum, moeten deze reizigers dit met de bus afleggen - wat alleen blijkt uit goed nadenken of uit de reisplanner.
Ik houd mijn hart vast voor dit weekend, kan ik wel zeggen... :N
Link naar de werkzaamheden:
* Den Haag - Rotterdam: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... haag-hs-ro
* Utrecht - Geldermalsen: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... rdam-centr
* Naarden-Bussum - Hilversum: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... -hilversum
In het weekend van 26 en 27 september zijn twee sets aan werkzaamheden naar mijn idee zeer ongelukkig gepland, namelijk tegelijkertijd een tijdelijke sluiting van de baanvakken Den Haag HS - Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal - Geldermalsen. Door deze werkzaamheden is er dit weekend geen treinverkeer mogelijk tussen Den Haag en Rotterdam aan de ene kant, en Utrecht en Geldermalsen aan de andere kant. Wat communiceert de NS in alle wijsheid naar de reizigers? "Reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch" en "tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Eindhoven kunt u via Rotterdam Centraal reizen". Dat zijn dus in wezen twee tegenstrijdige reisadviezen. (Inderdaad, je zou van Amsterdam via Utrecht (- Gouda) - Rotterdam - Breda naar Eindhoven kunnen reizen, maar dat zal niet elke reiziger direct snappen.)
De reisplanner verraadt dat voor een reis Amsterdam - Eindhoven de reiziger ofwel met de bus van Utrecht naar Geldermalsen mag, ofwel met de IC Direct van Amsterdam naar Breda mag reizen, welke natuurlijk niet toeslagvrij is. -o-
Door deze planning worden twee nogal belangrijke vervoersassen tegelijkertijd gesloten, waarbij deze twee ook nog eens als omleidingsroute voor elkaar dienen. Ik kan mij herinneren ooit een document van ProRail gezien te hebben waarin gesteld staat dat bepaalde trajecten niet tegelijkertijd gesloten mogen worden (zoals in elk geval Utrecht - Arnhem & Utrecht - Den Bosch). Zijn deze twee daar niet een mooi voorbeeld van?
(P.s. Daarnaast vervallen de s800 en s3500 dit weekend blijkbaar ook op het traject Utrecht - Schiphol / Amsterdam, waardoor er dus op deze trajecten een halfuursdienst overblijft. )
Aanvulling: Ik zie nu dat er naast deze werkzaamheden ook nog eens dit weekend geen treinverkeer mogelijk is tussen Naarden-Bussum en Hilversum. Reizigers tussen Schiphol/Amsterdam en Amersfoort en Utrecht en Almere mogen reizen via... U raadt het al: Amsterdam Zuid, waar dus maar een keer per half uur een trein rijdt, met zo ongeveer alle omreizende reizigers in het westen van het land. Reizigers tussen Hilversum en Almere reizen via Weesp, maar aangezien er geen treinverkeer mogelijk is tussen Hilversum en Naarden-Bussum, moeten deze reizigers dit met de bus afleggen - wat alleen blijkt uit goed nadenken of uit de reisplanner.
Ik houd mijn hart vast voor dit weekend, kan ik wel zeggen... :N
Link naar de werkzaamheden:
* Den Haag - Rotterdam: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... haag-hs-ro
* Utrecht - Geldermalsen: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... rdam-centr
* Naarden-Bussum - Hilversum: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... -hilversum
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Wow, dat verdient gewoon een eigen topic...
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Het is deze maand wel heel extreem qua werkzaamheden heb ik het idee. Voor de komende 18 dagen zijn er maar liefst 50 meldingen...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Lang leve DSSU! -o-Thom69 schreef:(P.s. Daarnaast vervallen de s800 en s3500 dit weekend blijkbaar ook op het traject Utrecht - Schiphol / Amsterdam, waardoor er dus op deze trajecten een halfuursdienst overblijft. )
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Voor hen die niet weten wat DSSU is. Cliquez ici.
Ik wist het namelijk ook niet zonder opzoeking.
Ik wist het namelijk ook niet zonder opzoeking.
🍉
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Overigens zag ik al dat de lijst met werkzaamheden in oktober nog erger is. Ook nieuw: de reisplanner vertelt tegenwoordig al tot december of er storingen zijn. Dezelfde storingen staan dan nog niet in de lijst op NS.nl
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Die Hilversum - Naarden Bussum is een 'ongeplande'. Dat betreft terugleggen wissels die weggehaald zijn bij de ontsporing eerder dit jaar...
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Normaal gesproken wordt bij dit soort werkzaamheden de ICD toeslag geschrapt.Thom69 schreef:De reisplanner verraadt dat voor een reis Amsterdam - Eindhoven de reiziger ofwel met de bus van Utrecht naar Geldermalsen mag, ofwel met de IC Direct van Amsterdam naar Breda mag reizen, welke natuurlijk niet toeslagvrij is. -o-
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Dat is niet meer vanzelfsprekend. Ze zijn heel terughoudend geworden met het toeslagvrij verklaren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Mijn opmerking was inderdaad cynisch bedoeld - de toeslag wordt in principe nooit geschrapt, ook niet bij omreisadviezen. Ik meen dat bij calamiteiten (onverwachte storing ergens tussen Shl - Ledn - Gv - Rtd) het nog wel mag, maar anders niet. Ik vind het vreemd dat wanneer de IC direct eigenlijk de enige rijdende trein in de westelijke Randstad is, NS er nog extra geld voor durft te vragen...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Overigens is dat een verschil met drgl 2013, toen was de IC Direct bij elk wissewasje toeslag vrij. Inmiddels per drgl 2014 ook bij werkzaamheden niet, maar volgens mij wordt er hier en daar een uitzondering gemaakt.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Vanochtend vroeg naar Breda. Blijkt dat om 7.20 er zowaar nog een paar vrije plekken zijn op de fietsenstalling van Den Haag HS! Wie had dat gedacht. (Ik blijf erbij 1 x per 24 uur leeghalen.)
Minimale vertraging, maar in Breda loop ik de trap af, poortjes door... de achterkant van het station uit. Ik dacht: dan is er verderop wel een tunnel. Niet dus, kwartier omlopen. Leuk!
Op de terugweg de HST gepakt. Er werd nog omgeroepen dat de toeslag alleen tussen Rotterdam en schiphol (of Amsterdam?) is, niet tussen Breda en Rotterdam in ieder geval. Dat wist ik dus niet! Toch weer mooi een toeslag uitgespaard.
De conductrice zei dat ik op spoor 8 of 9 moest zijn bij 't overstappen, maar de planner 11. Bleek dat omdat we met +3 vertrokken waren en de machinist geen zin had om even 180 te rijden we tegelijk met de benelux in Rotterdam waren:
Aangekomen in Den Haag moest de locomotief omlopen, wat nog best wat handwerk benodigt:
Minimale vertraging, maar in Breda loop ik de trap af, poortjes door... de achterkant van het station uit. Ik dacht: dan is er verderop wel een tunnel. Niet dus, kwartier omlopen. Leuk!
Op de terugweg de HST gepakt. Er werd nog omgeroepen dat de toeslag alleen tussen Rotterdam en schiphol (of Amsterdam?) is, niet tussen Breda en Rotterdam in ieder geval. Dat wist ik dus niet! Toch weer mooi een toeslag uitgespaard.
De conductrice zei dat ik op spoor 8 of 9 moest zijn bij 't overstappen, maar de planner 11. Bleek dat omdat we met +3 vertrokken waren en de machinist geen zin had om even 180 te rijden we tegelijk met de benelux in Rotterdam waren:
Aangekomen in Den Haag moest de locomotief omlopen, wat nog best wat handwerk benodigt:
(Youtube link)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten