Terugkeer DD-AR
Re: Terugkeer DD-AR
Alle middenbakken voor de DDZ-zesjes staan al klaar op een afgesloten terrein in Amsterdam. Als de oplossingen voor de problemen die met het eerste stel worden ondervonden allemaal voldoende zijn gebleken kan men die rijtuigen er zo tussen rangeren. De verbouwing van de bakken zelf is als het goed is al afgesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
@Wubbo: Zover ik weet was het de bedoeling de DDZ-6 in de s8800 / s2000 combinatie te gaan inzetten. Daar zijn nu al diverse treinen met twee HCs gepland wegens dat plan. Het vrijkomende VIRM kan dan op zijn beurt weer naar de s3600 doorschuiven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Terugkeer DD-AR
En wat gaat er dan rijden op de sprinterverbindingen waar de DDZ viertjes-die-zesjes-worden weer vanaf getrokken worden?
Re: Terugkeer DD-AR
Die tijdelijk teruggekeerde DD-AR (misschien niet direct maar dan wordt het een standaard doorschuifactie).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Wat is een TD-7?Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.
Re: Terugkeer DD-AR
KM46 schreef:Wat is een TD-7?Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.
Wubbo schreef:Een TD-7 (dus 7 ICR-en plus loc)
:)
Re: Terugkeer DD-AR
En de afkorting staat natuurlijk voor TrekDuw :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
marlies schreef:KM46 schreef:Wat is een TD-7?Daniel schreef:Het meest recente dat ik gelezen heb op Somda was dat de TD7s eruit zouden gaan, da's dus juist wat er vooral in de s3600 rijdt.Wubbo schreef:Een TD-7 (dus 7 ICR-en plus loc)
:)
Helemaal overheen gelezen. Ik mijn bril niet op :? .
Re: Terugkeer DD-AR
Wat ik begrepen heb zijn in ieder geval de problemen met spoorstroomstoringen?? (Zeg ik het goed? kan zo gauw even niet op de juiste naam komen) voorbij.Bee schreef:Alle middenbakken voor de DDZ-zesjes staan al klaar op een afgesloten terrein in Amsterdam. Als de oplossingen voor de problemen die met het eerste stel worden ondervonden allemaal voldoende zijn gebleken kan men die rijtuigen er zo tussen rangeren. De verbouwing van de bakken zelf is als het goed is al afgesloten.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Terugkeer DD-AR
Ik heb ook begrepen dat de tractie van de motorbakken niet voldoende capaciteit hebben om deze grote stammen te trekken/duwen. Vooral tunnels e.d. schijnen problematisch te zijn.
Althans, dat hoorde ik een tijd geleden van een HC, wellicht zijn die problemen al opgelost...
Althans, dat hoorde ik een tijd geleden van een HC, wellicht zijn die problemen al opgelost...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Terugkeer DD-AR
Oh apart, in eerste instantie werd aangenomen dat, als ze daadwerkelijk als IC worden ingezet, een motorbak die 5 bakken wel trekken kon. Voor het vlotte optrekken van een stoptrein is 3 bakken de limiet.
Re: Terugkeer DD-AR
Vreemd, want het benodigde motorvermogen kun je van te voren uitrekenen.
Misschien kunnen we er wel 5-wagenstellen van maken.
Misschien kunnen we er wel 5-wagenstellen van maken.
Re: Terugkeer DD-AR
Per ton treingewicht heeft een DDZ-6 meer vermogen dan VIRM.Ronaldussen schreef:Ik heb ook begrepen dat de tractie van de motorbakken niet voldoende capaciteit hebben om deze grote stammen te trekken/duwen. Vooral tunnels e.d. schijnen problematisch te zijn.
Althans, dat hoorde ik een tijd geleden van een HC, wellicht zijn die problemen al opgelost...
Wat hierboven staat klopt wel. Er was iets met de stoorstromen bij een zeswagenstel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Dat een DDZ-6 te traag optrekt voor een stoptrein is overigens ook waar (dat doet VIRM overigens ook te traag). En DDZ-zesjes kunnen ook niet gecombineerd rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Terugkeer DD-AR
8 (of tien) bakken lijkt me ook al aardig wat. En over het trager optrekken, tsja, daarom worden het ook IC-stellen. DD-AR en straks SNG zijn bedoeld voor de stoptreinen.
Re: Terugkeer DD-AR
Inmiddels kan ik weer een aanvulling / rectificatie geven: de hierboven genoemde locs zijn alleen naar Maastricht gegaan voor het uitnemen van onderdelen en dan vooral de automatische BSI-koppelingen.Meltrain schreef:En weer een aanvulling, ditmaal uit OdR 2014-8 (die vandaag in de bus kwam):Meltrain schreef:De instroom van DD-AR volgens Op de Rails 2014-7:reisthijs schreef:DDAR zou vanaf september gaan instromen. Na Amsterdam-Zandvoort zullen vast wel andere series volgen (maar dan is de herfst waarschijnlijk alweer voorbij).
4 stammen in september
8 stammen in december
4 stammen in februari 2015
3 stammen in juni 2015
Alle rijtuigen zijn inmiddels volledig opgeknapt en zouden morgen al weer in dienst gesteld kunnen worden, maar de aanpassing van de locomotieven gaat erg traag. Vermoedelijk komt dit omdat locs worden gebruikt die nu pas net uit de dienst (met ICR) zijn onttrokken.
De ombouw/opknapping van de rijtuigen heeft enige vertraging opgelopen wegens enkele missende onderdelen. Vooral de ombouw van enige rijtuigen Bv tot ABv duurt daarom langer.
In september starten de proefritten, dus de instroom zal wat later zijn.
Als locomotieven worden vermoedelijk de 1705, 1707, 1711, 1715, 1717 en 1728 (alle ex-DD-AR) opnieuw in dienst gesteld.
De overige locomotieven worden vermoedelijk wel 1700's die met ICR rijden.
De 1740, 1756 en 1762 zijn de eerste locs die geschikt gemaakt worden voor het rijden met DD-AR.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Terugkeer DD-AR
Er wordt nu overigens ook onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van een gedeeltelijke terugkeer van DDM-1. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Terugkeer DD-AR
Nou, reken daar maar niet op hoor. Die rijtuigen zijn volledig rot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Terugkeer DD-AR
In DDM-1 juist niet. Die rijtuigen hadden allemaal dezelfde banken als ook in SGM (voor de verbouwing) zat.
Van sommige rijtuigen DD-AR kreeg je wel een houten kont.
Van sommige rijtuigen DD-AR kreeg je wel een houten kont.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Terugkeer DD-AR
Oops vergipsingMeltrain schreef:In DDM-1 juist niet. Die rijtuigen hadden allemaal dezelfde banken als ook in SGM (voor de verbouwing) zat.
Van sommige rijtuigen DD-AR kreeg je wel een houten kont.
Ik blub in het Drecht.
Re: Terugkeer DD-AR
In welke treinseries zijn de DD-ARSuperSprinters te vinden?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Terugkeer DD-AR
Momenteel is er nog geen DD-AR terug in dienst gesteld, de verwachting is dat dit per december gaat gebeuren, waarbij vooral de s5400 een goede kanshebber is. (Bron: Somda)
Re: Terugkeer DD-AR
Eerst was het april, toen september en nu weer december.
Plannen is kennelijk lastig.
Plannen is kennelijk lastig.
Re: Terugkeer DD-AR
Ja, dat was ook mijn gedachte. Het blijft doorschuiven. Ben benieuwd of dat logistiek/planningsinhoudelijk gestuntel is of er onvoorziene problemen van technische aard met de stellen zijn. Either way is het met het media-offensief over het volledig inzetten van de mottenballenvloot een beetje jammer dat het niet lukt om ze op de rails te hebben voor de tijd van het jaar waarin het meeste materieel nodig is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten