[wiki=]-code

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

[wiki=]-code

Bericht door Meltrain »

Waarom doen in dit bericht sommige verwijzingen het wel en ander niet, terwijl ik overal de [wiki=]-code heb gebruikt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: [wiki=]-code

Bericht door Tochjo »

Omdat de titels van de wikipagina's die het niet doen de tekens /, ( en ) bevatten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [wiki=]-code

Bericht door Meltrain »

Is hier dan een oplossing voor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [wiki=]-code

Bericht door Daniel »

Gewoon de URL kopiëren en tussen URL-tags zetten, dan werkt ´t doorgaans wel :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [wiki=]-code

Bericht door Meltrain »

*schopje*
Wat is hier het probleem?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: [wiki=]-code

Bericht door Tochjo »

De accenten op de e's. Gebruik

Code: Selecteer alles

[url=http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_1011_Li%C3%A8ge_Op%C3%A9ra_-_Athus_Gare]Lijn 1011[/url]
Ofwel: kopieer het adres van de pagina, plak het in een bericht (zie dat de tekens met accenten automatisch worden vervangen door code) en gebruik url-tags.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: [wiki=]-code

Bericht door huibe »

Lijkt me toch niet de bedoeling om via de omweg naar een eigen wiki pagina te linken. Ik vind het een terechte vraag, die ook door het beheer opgelost dient te worden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [wiki=]-code

Bericht door Wubbo »

Helaas kunnen we het niet oplossen, omdat dat soort tekens simpelweg niet in URL's mogen voorkomen. De enige manier om het op te lossen is dus het hernoemen van de pagina's, zodat de tekens er niet in voorkomen. Alleen lijkt me dat ook niet de juiste oplossing.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [wiki=]-code

Bericht door Aking »

huibe schreef:die ook door het beheer opgelost dient te worden.

Het zijn bijna halfgoden, maar ze kunnen niet ALLES oplossen :X

(en met deze "oplossing" lossen ze het toch op?)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: [wiki=]-code

Bericht door microshit »

huibe schreef:Lijkt me toch niet de bedoeling om via de omweg naar een eigen wiki pagina te linken. Ik vind het een terechte vraag, die ook door het beheer opgelost dient te worden.
Bedenk wel dat de software waar dit forum op draait niet door het beheer geschreven is, maar door een groot team van externe vrijwilligers. Spelen 2 dingen mee:
De broncode is vrij complex en verdeeld over heel veel bestanden. Wat voor jou wellicht simpel zijn, kan een drama zijn om op te lossen.
phpBB moet hiervoor eerst IDN gaan ondersteunen wat een aantal mogelijke veiligheidsissues met zich mee brengt. In elk geval in februari was de community er nog niet over uit of ze dit zouden gaan implementeren ja of nee. Als het gaat gebeuren, zal het rond versie 3.2 zijn (laatste stabiele uitgave is 3.0.12 van een jaar terug).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [wiki=]-code

Bericht door Daniel »

Als je trouwens persé de wiki-code wilt gebruiken kan je in het uiterste geval ook nog een wikipagina maken die verwijst naar de gewenste pagina en daarnaar linken, maar beperk dat a.u.b. tot een minimum aangezien een URL-tag ook gewoon werkt doorgaans.
microshit schreef:Bedenk wel dat de software waar dit forum op draait niet door het beheer geschreven is, maar door een groot team van externe vrijwilligers. Spelen 2 dingen mee:
De broncode is vrij complex en verdeeld over heel veel bestanden. Wat voor jou wellicht simpel zijn, kan een drama zijn om op te lossen.
Het probleem komt naar mijn idee niet van de forumsoftware maar eerder van MediaWiki, waarvoor verder natuurlijk hetzelfde geldt (da´s ook behoorlijk complex). Zou MediaWiki niet de letterlijke titel als link naar een pagina gebruiken maar een versie ontdaan van bijzondere tekens dan was het probleem er al niet geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: [wiki=]-code

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Als je trouwens persé de wiki-code wilt gebruiken kan je in het uiterste geval ook nog een wikipagina maken die verwijst naar de gewenste pagina en daarnaar linken, maar beperk dat a.u.b. tot een minimum aangezien een URL-tag ook gewoon werkt doorgaans.
Ik ben hier eerlijk gezegd geen voorstander van. Ik hou niet van redirects. Redirects die er al staan zijn een noodzakelijk kwaad, die laat ik liever staan mocht er van buitenaf naar gelinkt worden. Maar om nu speciaal voor forumgebruik meer van dat soort gedrochten te maken, liever niet. Vergeet niet dat redirects ook onderhouden moeten worden en lang niet iedereen past redirects aan als een pagina verplaatst wordt waardoor het beheer weer puin kan gaan ruimen (hoewel leren met wikibot om te gaan ons hierbij zou kunnen helpen).
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: [wiki=]-code

Bericht door huibe »

Ow hoor ik bij het beheer? ;-)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: [wiki=]-code

Bericht door fogeltje »

Sheriffs kunnen indien nodig tijdelijk deputies aanstellen. Daar hoort echter ook bij dat je mijn schoenen poetst :D
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten