Mag ik even kwijt #160

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Hainje »

Ronald schreef:Eén keer vroegen ze zelfs of ik ervoor wilde tekenen, dacht het niet dus.
Dat mag de bezorger sowieso niet vragen als de zending niet voor jou is.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daniel »

Zeker als je zo'n inhuurbezorger van PostNL treft doen ze alles om het pakketje maar kwijt te raken. Ik heb zelfs een keer een zending voor de buren aangenomen die de speciale vermelding bleek te hebben dat 'ie alleen bij de geadresseerde bezorgd mocht worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Alle pakketbezorgers van PostNL zijn ZZP'ers die voor een bepaalde periode een contract hebben voor de levering van pakketten in een bepaald postcodegebied. Een bezorger krijgt betaald per geleverd pakket. Bezorging bij de buren levert de bezorger wél geld op, bezorging op het postkantoor niet, dan krijgt het postkantoor betaald. Daarom probeert de bezorger zoveel mogelijk pakketten bij de buren achter te laten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daniel »

Wat dat betreft wel apart dan... de pakketbezorger bij mij in de wijk heeft ondertussen zo'n beetje alle winkels rondom de voordeur van m'n flat al gehad. Dat is dus inclusief de Primera, tevens postkantoor zijnde.

Welgeteld één keer heb ik de niet-thuis code ook nog werkelijk kunnen gebruiken, maar in plaats van het verzoek in te willigen het pakket bij het postkantoor af te leveren kwam 'ie de volgende dag 's avonds bij mij aan de deur :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Ga maar een keer vragen aan je pakketbezorger, kan ook nog voordelen hebben als je interesse toont. :wink:

Na eens een (kort) praatje gemaakt te hebben met de bezorger ontstond er wederzijds begrip. Sindsdien neem ik ook regelmatig pakketjes aan voor de buren (ben voorlopig toch nog vaak thuis) en omdat ik dat doe worden alleen bij mij de pakketjes twee hoog aan de deur bezorgd. De rest van de bewoners moet naar beneden en naar buiten als de pakketbezorger er is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daniel »

Mwoh, het lijkt hier tegenwoordig wel elke keer een andere te zijn. Toen ik hier net kwam wonen was er wel een vaste en die kwam dus standaard 's avonds omdat hij inmiddels wel wist dat er overdag toch vrijwel niemand thuis is. En was ik er toch niet, dan liet hij z'n mobiele nummer achter en kon ik 'm bellen voor een nieuwe bezorgafspraak.

Ze komen hier trouwens gewoon allemaal op drie hoog langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Aking »

Hier hangt het een beetje van de bezorger af, de ene laat zn nummer wel achter en de andere niet.

Zo kreeg ik van de week 2 pakketjes, de ene heb ik na 3 dagen afgehaald op het postkantoor hier n kilometer vandaan, de andere werd een half uurtje nadat ik thuis was alsnog bezorgd na een belletje aan de bezorger.

Verder laat ik over het algemeen de bezorgers gewoon naar boven komen (4 hoog, geen lift), maar bijvoorbeeld de bezorger die van de week alsnog binnen een half uur na mijn belletje mijn pakketje af kwam leveren ben ik wel tegemoet gelopen.

Verder tref ik inderdaad regelmatig briefjes aan dat mijn pakketje bij buren hier in het portiek ligt. Maar als je kijkt naar wat een pakkettenchauffeur per pakket krijgt kan ik heel goed begrijpen dat ze van zo veel mogelijk pakketten af willen. Want als je de helft van je pakketten niet af kunt leveren kun je de benzine nauwelijks betalen :N
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Thom91 »

Die van thuisthuis is van het type "Ik heb hier een Zalando pakketje, ga je wel gillen?" Hele aardige man is het en als ik hem zie ook altijd even gedag zeggen :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Bee schreef:
Bee schreef:
Bakpapier schreef: Als het goed is, is er op dat asbestadres een briefje op de bus gedaan met 'Beste meneer K., uw pakket ligt bij meneer B op nummer X'. Dan is het aan K. om het op te halen bij jou. Als K. dat niet binnen een redelijke termijn doet is het pakketje van jou.
Bol.com kon een beter antwoord geven, ze hebben het adres opgezocht in hun enorme database en ik kan het nu voor kosten ontvanger retourneren.
Bij het postkantoor: De kosten voor verzending zijn in eerste instantie 25 euro die je daarna terugkrijgt op de giro van de post als de ander het pakket in ontvangst neemt. Maar aangezien de ander het pakket ook kan weigeren ben je en je geld kwijt en heb je nog steeds dat pakket liggen en dan is 25 euro wel een hoop geld. Dus nu heb ik maar een mailtje gestuurd naar de bibliotheek waar ik vroeger werkte omdat het daar altijd een populaire titel was bij de uitleningen met de vraag of ze het willen adopteren.
Die willen het ook niet hebben omdat er op een aantal pagina's met een markeerstift is gekliederd. Ik heb nu maar een berichtje naar de oorspronkelijke verzender gestuurd op Facebook, maar dat wordt natuurlijk in de map "Overige" geplaatst dus nevernooitniet dat ze het zal zien, of ik moet 80 cent betalen zodat het in haar Postvak IN terecht komt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Michael »

Heb vanavond een feestje in Breda. Later op de avond ook nog de stad in. Gaat een gezellige boel worden.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door MdJ »

Zo, vandaag even een slakkenspoor achtergelaten.

Beetje verkouden :oops: :cry:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Vandaag tijdelijk afscheid genomen van mijn bestie, ze gaat voor acht weken op wetenschappelijke expeditie op de Atlantische Oceaan. Dinsdag of woensdag vertrekt de boot vanuit Hull upon Kingston en ergens in de tweede week van november vliegt ze dan vanaf de Falklandeilanden weer terug richting Nederland. Ik moet er niet aan denken, een boot vol wetenschappers én een Britse kok (ieuwl, brits voedsel) en bovendien moet ze haar onderzoek steeds gedurende de nachtelijke uren doen, maar het is voor een goed doel zeggen we dan maar :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door waldo79 »

bestie?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Fles »

Kingston upon Hull is het.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Z2N »

Vandaag was er een foto van mij te zien in de Explore-sectie van Flickr. Dan krijg je dus dit: :')
Afbeelding

Verder wel zwaar kut overigens, m'n telefoon is al de hele dag aan het trillen... :x
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Fles »

Krijgt ie ook eens wat omhoog, weer niet goed :lol:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Michael »

Zo hee. Dat was een goed feestje vannacht. Nu lekker brak zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Thom91 »

Vanavond weer de milkshake machine reinigen? :D
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Brak en snipverkouden zijn is een slechte combi :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daniel »

...dat de wifi in de trein weer knap waardeloos is. Benieuwd hoeveel pogingen ik nodig heb om dit bericht te posten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Daniel schreef:...dat de wifi in de trein weer knap waardeloos is. Benieuwd hoeveel pogingen ik nodig heb om dit bericht te posten.
Hij is anders gewoon aangekomen hoor ;)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Michael »

Thom91 schreef:Vanavond weer de milkshake machine reinigen? :D
Nee dat mag ik waarschijnlijk 1 oktober weer doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Daniel »

Bakpapier schreef:
Daniel schreef:...dat de wifi in de trein weer knap waardeloos is. Benieuwd hoeveel pogingen ik nodig heb om dit bericht te posten.
Hij is anders gewoon aangekomen hoor ;)
Mja, het posten ging dus toevallig een keer goed... maar het geplaatste bericht weer bekijken is van Utrecht Terwijde tot aan Amersfoort dus met geen mogelijkheid meer gelukt. En zo ging het heel de tijd (en eigenlijk altijd in het recente verleden) tijdens de reis: met tig keer proberen krijg je een keer een pagina geopend, maar "pagina niet gevonden" krijg je veruit het vaakst te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door waldo79 »

Hmmm...ik had in de t5445 en t5442 een behoorlijke Wifi. Kan zijn dat Zvt in het naseizoen geen populaire bestemming is 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Vrijdag zaten de treinen erg vol anders ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten