(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door JeePee »

En wie stond er vanaf 17.46 tot 18.07 te wachten op Nesselande??? :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen trouwens ook weer een bus die probeerde op de lijnnummerfilm achter de bestemming te filmen :P
Daar zag ik er ook weer eentje van. Dit keer op lijn 50 met scrollende bestemming (Doorn Postkant), dus de hele bestemming kwam langs achterop :mrgreen:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door MdJ »

Vandaag had Amba 5030 de eer om lijn 3 Rijkskantoren/Apenheul-Matenhoeve te rijden.

Dat er overdag een streekbus op lijn 1-4 rijdt, is logisch: Door de koppeling 1<->4 in de spits is er een bus extra nodig... En over het algemeen is dat een streekbus;). Maar op lijn 2/3 is het bijzonder;)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen trouwens ook weer een bus die probeerde op de lijnnummerfilm achter de bestemming te filmen :P
Daar zag ik er ook weer eentje van. Dit keer op lijn 50 met scrollende bestemming (Doorn Postkant), dus de hele bestemming kwam langs achterop :mrgreen:
Mijne was leuker: "Bilthoven Station" over twee regels scrollend achterop :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door MdJ »

Iig 4 citaro´s met LCD-scherm ipv LED-scherm op de Veluwe. Busjes 663, 671, 807 en 808 rijden hier :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door webguy »

Zag er idd nog eentje in Arnhem pas als mat rit, stond echter 'Nijkerk' op de displays, zonder lijnnummer :)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door MdJ »

Hebben ze zoveel citaro's hier: 3813 op lijn 293s Arnhem Presikhaaf-Apeldoorn (A. 17:15) langs mijn huis...
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag stond Qbuzz (ex-RET) Alliance 807 zonder diesel bij een halte aan de Laan 1940-1945 in Maassluis. Dat bleek overigens niet de eerste keer te zijn dat dit hier gebeurd. De chauffeur in mijn bus (de 804 op lijn 137) hoorde ik namelijk mopperen en schelden dat dit bijna elke dag zo is. Een half uurtje later zag ik echter de 807 weer rijden verderop in Maassluis op lijn 126 richting Maassluis. Hij was dus bijgetankt en heeft dus gewoon vanaf de halte de dienst weer opgepakt.

In de 804 waarin ik zat was het overigens mooi om die Alliance te horen brullen op de snelweg A20. Qua geluid leek hij namelijk erg hard te gaan, maar dat viel reuzen mee. :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Kwam vanmiddag aangelopen bij mijn bus in Gn, is dat kreng naar de maan (niet verbazend ook, was een 59xx, oud kreng :x) :shock: Zo te horen verloor ie aardig wat lucht. Heb maar een andere bus richting huis gepakt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een groene :!: Ambassador op lijn 47 Utrecht - Houten, da's toch echt een BRU-lijn. En 't was nog geeneens een Provincie-Amba, maar een oude (met LCD-koersdisplay).

Verder zaten er bijna twee Amba's op elkaar in Nieuwegein... lijn 71 kreeg de bussluis bij halte Remiseweg niet omlaag en ging daarom achteruit zodat de chauffeur bij het sleutelkastje kon komen om het ding handmatig te bedienen.
Hij had alleen over het hoofd gezien dat lijn 74 er vlak achter stond, wat flink getoeter voorkwam de ongeplande productie van de eerste gelede Ambassador :P

En ook weer de 2194 op de 388 vanmiddag, die helemaal binnendoor via Meerkerk reed. Nou had ik nog gekeken van tevoren, maar er stond toch echt geen file tussen Lexmond en Noordeloos op de A27. En al stond 'ie er wel, dan is het over het algemeen nog sneller om in de file te gaan staan dan binnendoor te rijden.
Maargoed, net niet de trein gehaald in Sliedrecht dus maar tot Dordt blijven zitten. Op zich ook geen straf in een Alliance :wink: Bij halte Ziekenhuis Dordwijk nog een fraai staaltje onhandig gedoe door 9292: aldaar stond een mevrouw te wachten die volgens de telefoniste van 9292 de 388 moest hebben om haar aansluiting op het station te halen. Ze waren er alleen vergeten bij te vertellen dat je niet zonder toeslag met een strippenkaart met de Qliner mag reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door tsov »

Opvallendheidjes van gisteravond:
Afbeelding
Interliner op lijn 40 Leiden - Noordwijk

Afbeelding
Kort busje op lijn 92 Amsterdam - Zaandam

En vandaag zag ik, zoals wel vaker, een GVB-midibusje als lesbus door Amsterdam-Noord rijden. Eindelijk heb ik er een keer een foto van kunnen maken :)
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Gisteren trouwens ook nog een Amba gezien op lijn 6 in Groningen. Daar hoort normaal een gelede Citaro te rijden :shock:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

En het is al proppen met een stads-Citaro van 12 meter... :lol:

Ik had vanochtend een chauffeuse die volgens mij de kachel op 50 graden had staan, in ieder geval.. Zo voelde die blower bij m'n been. En ze had er nog al een houtje van om precies als die bus schakelde, het gas los te laten. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Afbeelding
Kort busje op lijn 92 Amsterdam - Zaandam
Deze zag ik in Zaandam op de rit van 23.00 uit Zaandam richting A'dam CS gaan. Gevolgd door een Citaro G op lijn 59 uit Beverwijk op een maandagavond om 11 uur 's avonds :|.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Chauf21 »

Vandaag reed er een nieuw type Randstadrail-voertuig van de RET op de ex-Hofpleinlijn :D Diverse verbaasde, maar bovenal positieve reacties van reizigers gehoord :D De voertuigen zijn een stuk stiller dan de huidige Randstadrailvoertuigen en zitten prima :pos: Foto's van het interieur heeft mb90 eerder al gepost :) Bij een enkele halte werd men er via de automatische omroep op gewezen dat men gezamenlijk verantwoordelijk is voor een schoon en net voertuig, of je je eigen troep wil meenemen :P

Hier een semi-scherpe foto op station Leidschendam-Voorburg:
Afbeelding
Stefan schreef:Ik had vanochtend een chauffeuse die volgens mij de kachel op 50 graden had staan, in ieder geval.. Zo voelde die blower bij m'n been. En ze had er nog al een houtje van om precies als die bus schakelde, het gas los te laten. :P
Gaan remmen op het moment dat het ding wil opschakelen, kan ook redelijk spannend zijn ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag rijdt er inderdaad een wagendienst op de RR Erasmuslijn met de nieuwe RR-metro's. Hoe laat is die foto trouwens ongeveer genomen? Dan kan ik namelijk uitzoeken hoe laat hij overal is, want hij rijdt elke dag in dezelfde dienst.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Chauf21 »

Hij zat vandaag op de rit die om 9.12 uur vanaf Hofplein moet vertrekken :)
Eigenlijk had ik een foto willen maken op station Pijnacker, maar dat bedacht ik me te laat.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Karl »

Gisterenochtend zag ik in Krimpen aan den IJssel een O405 (?) rijden, zo'n wit/gele die eerst alleen nog maar op lijn 91 Capelsebrug - Rivium reden. :shock:
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Net op het station werd even de spiegel van trammetje 3003 op hardhandige wijze vervangen. Dus gewoon de oude met de hamer uit de arm getimmerd. En het mooie was nog, de tram kwam op tijd aan, en was in 2 minuten weer weg. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Geert »

Zag vanmiddag in Zeist een een Alliance 28xx rijden op lijn 50 Wageningen - Utrecht. Weer eens wat anders dan een Amba :P
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door lausteen »

De halte 'HES' in Rotterdam wordt tegenwoordig door Arriva "Ee-es" genoemd :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Suus »

Iemand waar ik vaak contact mee heb kwam dit tegen op het busstation van Nijmegen...

http://www.flickr.com/photos/coenjacobs/3214777033/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Marc »

Sinds gisteren ben ik bezig om de boekjes van Zuid-Limburg bij elkaar te krijgen. In Maastricht hadden ze de boekjes van Parkstad, Sittard/Geleen en de lijnennetkaart niet. Vervolgens naar Heerlen waar ze de lijnennetkaart wel hadden, maar het boekje van Sittard/Geleen niet en vandaag ben ik naar de VVV in Sittard gelopen en wat vragen ze daar: "Wilt u ook de boekjes van Maastricht en Parkstad hebben"...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door ODRAIL »

Op de Calandlijn in Rotterdam was het vanmiddag rond 16:00 - 16:50 weer een lichte chaos door een defecte metro op station Coolhaven. Ben van Beurs naar Alexander maar met de trein gereist (via Rotterdam Centraal). Het bleek een goede zet te zijn geweest.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door MdJ »

Toen ik met school naar de Wageningen Universiteit ging, zag ik Citaro 5435 op lijn 88 (naar Wageningen). Dat zal rond 16.00 geweest zijn. Ik dacht dat er alleen aardgaswagens reden?

Overigens: Er staat al een hele lange tijd de Novio 9301 (of 9302) achter de TSN-werkplaats. Iemand enig idee wat daarmee aan de hand is?
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten