Leerdams raadslid gaat buslijn testen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Leerdams raadslid gaat buslijn testen
LEERDAM – Het Leerdamse SGP-raadslid A. de Bruijn gaat de busverbinding tussen Leerdam en Utrecht testen. De bussen zouden ’s ochtends overvol zijn.
Het raadslid liet gisteren weten signalen te krijgen van inwoners dat de bussen zo vol zitten dat veel reizigers tijdens de rit moeten staan. Pogingen van hem om de problemen aan te kaarten bij de gemeente en vervoersbedrijf Arriva hebben nauwelijks succes gehad, aldus De Bruijn.
Het raadslid is van plan zelf enkele weken mee te rijden. „Dan merk ik precies wat er aan de hand is. Arriva doet alsof de reizigers de klachten uit de duim zuigen.”
Wethouder W. van der Leij laat weten de problemen ook al aan de orde te hebben gesteld bij Arriva. Mocht dat nodig zijn, dan wil hij de zaak aankaarten bij het provinciebestuur.
Bron: Reformatorisch Dagblad
Lijkt me gezeur om niks, op de betreffende lijn 85 wordt in de ochtendspits notabene meer capaciteit aangeboden dan op enige andere lijn in de concessie DAV!
Om te beginnen is het de enige reguliere streeklijn die elk kwartier rijdt, en dan wordt ook nog eens de rit van 6.55 uur uit Leerdam naar Utrecht standaard met twee bussen gereden, heeft de rit van 7.25 uur een versterkingsbus er vijf minuten vooruit rijden wordt er tussen 7.50 en 8.10 uur zelfs eventjes om de 7,5 minuut gereden!
LEERDAM – Het Leerdamse SGP-raadslid A. de Bruijn gaat de busverbinding tussen Leerdam en Utrecht testen. De bussen zouden ’s ochtends overvol zijn.
Het raadslid liet gisteren weten signalen te krijgen van inwoners dat de bussen zo vol zitten dat veel reizigers tijdens de rit moeten staan. Pogingen van hem om de problemen aan te kaarten bij de gemeente en vervoersbedrijf Arriva hebben nauwelijks succes gehad, aldus De Bruijn.
Het raadslid is van plan zelf enkele weken mee te rijden. „Dan merk ik precies wat er aan de hand is. Arriva doet alsof de reizigers de klachten uit de duim zuigen.”
Wethouder W. van der Leij laat weten de problemen ook al aan de orde te hebben gesteld bij Arriva. Mocht dat nodig zijn, dan wil hij de zaak aankaarten bij het provinciebestuur.
Bron: Reformatorisch Dagblad
Lijkt me gezeur om niks, op de betreffende lijn 85 wordt in de ochtendspits notabene meer capaciteit aangeboden dan op enige andere lijn in de concessie DAV!
Om te beginnen is het de enige reguliere streeklijn die elk kwartier rijdt, en dan wordt ook nog eens de rit van 6.55 uur uit Leerdam naar Utrecht standaard met twee bussen gereden, heeft de rit van 7.25 uur een versterkingsbus er vijf minuten vooruit rijden wordt er tussen 7.50 en 8.10 uur zelfs eventjes om de 7,5 minuut gereden!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Die stront verwaande mensen moeten eens leren dat een bus niet vol is als er staanplaatsen zijn... Ongelovelijk, je krijgt tegenwoordig al klachten als de zitplaats voor de tas ingenomen wordt door een andere reiziger. Oftewel dan is de bus vol. Dit soort zeurtuig moet eens nadenken voor ze wat roepen, of is het al weer tijd voor de gemeenteraad verkiezingen. Immers zijn die mensen weer eens bovenmatig irritant actief de laatste dagen.Reiziger Ddrs schreef:Het raadslid liet gisteren weten signalen te krijgen van inwoners dat de bussen zo vol zitten dat veel reizigers tijdens de rit moeten staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Nou kan ik me heel goed voorstellen dat de gemiddelde reiziger weinig zin heeft om 50 minuten te moeten staan. Immers zullen de meeste (zoniet alle) reizigers uit Leerdam helemaal tot Utrecht mee reizen, er willen vast niet veel mensen van Leerdam naar Schoonrewoerd, Kortgerecht of Zijderveld
Overigens heb ik nog nooit staanplaatsen gezien in de rit van 6.55 uur uit Leerdam die ik al eerder noemde. Wel zijn over het algemeen beide bussen op die rit bij Vianen Lekbrug zo goed als zitvol.
Wellicht is het handiger om heel Leerdam naar Utrecht te verplaatsen De trein zit namelijk tussen Leerdam en Geldermalsen ook goed vol in de spits, dus kennelijk willen er veel mensen die kant op (al zullen vast niet alle treinreizigers in Gdm richting Utrecht overstappen)
Overigens heb ik nog nooit staanplaatsen gezien in de rit van 6.55 uur uit Leerdam die ik al eerder noemde. Wel zijn over het algemeen beide bussen op die rit bij Vianen Lekbrug zo goed als zitvol.
Wellicht is het handiger om heel Leerdam naar Utrecht te verplaatsen De trein zit namelijk tussen Leerdam en Geldermalsen ook goed vol in de spits, dus kennelijk willen er veel mensen die kant op (al zullen vast niet alle treinreizigers in Gdm richting Utrecht overstappen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Ach, schijnt heel normaal te zijn helaas... Net zoiets als dat veel mensen het eng vinden om naast elkaar te zitten ofzo... Zie ik ook regelmatig in de bus, nog tig plaatsen vrij, maar de eersten staan al...JeePee schreef:Die stront verwaande mensen moeten eens leren dat een bus niet vol is als er staanplaatsen zijn... Ongelovelijk, je krijgt tegenwoordig al klachten als de zitplaats voor de tas ingenomen wordt door een andere reiziger. Oftewel dan is de bus vol. Dit soort zeurtuig moet eens nadenken voor ze wat roepen, of is het al weer tijd voor de gemeenteraad verkiezingen. Immers zijn die mensen weer eens bovenmatig irritant actief de laatste dagen.Reiziger Ddrs schreef:Het raadslid liet gisteren weten signalen te krijgen van inwoners dat de bussen zo vol zitten dat veel reizigers tijdens de rit moeten staan.
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Als m'n tas vol is leg ik 'm ook altijd braaf naast me neer, omdat ik anders opgevouwen zit tussen die stoelen, de beenruimte is in die Amba's van Arriva nou niet echt groot.. Maar als het wat drukker is haal ik 'm wel weg, logisch.
En ik snap het ook wel, het is niet prettig om 50 minuten te moeten staan, toch wel jammer dat er geen gelede bussen beschikbaar zijn. Maarja, het nadeel is weer wel, er zijn te weinig andere ritten waarop die dan in te zetten zijn.
En ik snap het ook wel, het is niet prettig om 50 minuten te moeten staan, toch wel jammer dat er geen gelede bussen beschikbaar zijn. Maarja, het nadeel is weer wel, er zijn te weinig andere ritten waarop die dan in te zetten zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Ehm, als er nu al twee 12-meterbussen op sommige ritten rijden dan is een gelede ook te klein
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Het doet er niet toe hoe vaak een bus rijdt om deze als 'vol' te kunnen bestempelen. Wanneer een bus 'té vol' is, moet de frequentie omhoog, moeten er andere lijnen bijkomen of moeten er andere oplossingen bedacht worden. Blijkbaar is het een erg populaire route.Reiziger Ddrs schreef:Lijkt me gezeur om niks, op de betreffende lijn 85 wordt in de ochtendspits notabene meer capaciteit aangeboden dan op enige andere lijn in de concessie DAV!
Om te beginnen is het de enige reguliere streeklijn die elk kwartier rijdt, en dan wordt ook nog eens de rit van 6.55 uur uit Leerdam naar Utrecht standaard met twee bussen gereden, heeft de rit van 7.25 uur een versterkingsbus er vijf minuten vooruit rijden wordt er tussen 7.50 en 8.10 uur zelfs eventjes om de 7,5 minuut gereden!
Zolang zitplaatsgarantie is opgenomen in het PvE en de vervoerder hier niet aan voldoet, staan de reizigers volledig in hun recht. Dat sommige klachten onterecht zijn, is een ander verhaal :)JeePee schreef:Die stront verwaande mensen moeten eens leren dat een bus niet vol is als er staanplaatsen zijn...
Is dat erg dan? Niet iedereen wil altijd per definitie zitten. Voor kleine stukjes kunnen/willen sommigen best staan. Mits ze niet zeuren over geen zitplaats, is daar niets mis mee toch?Daan schreef:Ach, schijnt heel normaal te zijn helaas... Net zoiets als dat veel mensen het eng vinden om naast elkaar te zitten ofzo... Zie ik ook regelmatig in de bus, nog tig plaatsen vrij, maar de eersten staan al...
Als er veel mensen zijn die lange stukken moeten reizen en de opdrachtgever van de ritten comfort belangrijk vindt, had de zitplaatsgarantie moeten worden opgenomen in het bestek of het PvE. Misschien is hier niet de vervoerder, maar de concessieverlener degene die fout zit.Stefan schreef:En ik snap het ook wel, het is niet prettig om 50 minuten te moeten staan, toch wel jammer dat er geen gelede bussen beschikbaar zijn. Maarja, het nadeel is weer wel, er zijn te weinig andere ritten waarop die dan in te zetten zijn.
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Voor bussen die over de autosnelweg rijden is het volgens mij zelfs verplicht dat iedereen kan zitten, omdat het anders 'te gevaarlijk' wordt. Nou ken ik de route van de buslijn niet, maar waarschijnlijk zit er wel een stukje A 2 in ;)Zolang zitplaatsgarantie is opgenomen in het PvE en de vervoerder hier niet aan voldoet, staan de reizigers volledig in hun recht. Dat sommige klachten onterecht zijn, is een ander verhaal :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Lijn 85 gaat inderdaad een flink stuk over de A2, van Zijderveld tot Utrecht aan toe om precies te zijn. En een zitplaatsgarantie is geen concessie-eis in DAV...
'tis natuurlijk goed mogelijk dat mensen niet willen wachten tot de versterkingsbus er is die misschien 2 minuten later komt en dan vervolgens klagen over de grote drukte in de reguliere bus. Da's hier dan niet anders als bv. met de IC's tussen Amersfoort en Zwolle die op sommige momenten van de dag vlak achter elkaar aan rijden, waarbij iedereen natuurlijk met de eerste mee wil.
De frequentie zelf speelt inderdaad een ondergeschikte rol hier, maar ik bedoelde meer dat er nu al ritten met twee bussen rijden. De betreffende rit heb ik diverse keren mogen aanschouwen bij Vianen en deze had daar altijd nog enkele vrije zitplaatsen.Chauf21 schreef:Het doet er niet toe hoe vaak een bus rijdt om deze als 'vol' te kunnen bestempelen. Wanneer een bus 'té vol' is, moet de frequentie omhoog, moeten er andere lijnen bijkomen of moeten er andere oplossingen bedacht worden. Blijkbaar is het een erg populaire route.
'tis natuurlijk goed mogelijk dat mensen niet willen wachten tot de versterkingsbus er is die misschien 2 minuten later komt en dan vervolgens klagen over de grote drukte in de reguliere bus. Da's hier dan niet anders als bv. met de IC's tussen Amersfoort en Zwolle die op sommige momenten van de dag vlak achter elkaar aan rijden, waarbij iedereen natuurlijk met de eerste mee wil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Een zitplaats in een bus is pas verplicht vanaf 100 km/h :) Als er staanplaatsen worden ingenomen, mag je maar met een snelheid van maximaal 80 km/h rijden.Vinny schreef:Voor bussen die over de autosnelweg rijden is het volgens mij zelfs verplicht dat iedereen kan zitten, omdat het anders 'te gevaarlijk' wordt. Nou ken ik de route van de buslijn niet, maar waarschijnlijk zit er wel een stukje A 2 in ;)Zolang zitplaatsgarantie is opgenomen in het PvE en de vervoerder hier niet aan voldoet, staan de reizigers volledig in hun recht. Dat sommige klachten onterecht zijn, is een ander verhaal :)
Je kan ook alternerend stoppen :) Er wordt in meerdere gebieden zo gereden, met succes.Reiziger Ddrs schreef:'tis natuurlijk goed mogelijk dat mensen niet willen wachten tot de versterkingsbus er is die misschien 2 minuten later komt en dan vervolgens klagen over de grote drukte in de reguliere bus. Da's hier dan niet anders als bv. met de IC's tussen Amersfoort en Zwolle die op sommige momenten van de dag vlak achter elkaar aan rijden, waarbij iedereen natuurlijk met de eerste mee wil.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Leerdams raadslid gaat buslijn testen
Ja zeg, je hebt het hier wel over Arriva DAV-streek Daar gebeuren rare dingen hoor...
En dan wordt de versterkingsrit ook nog eens door een vestiging uit totaal de andere kant van DAV gereden, 'tis dus niet zo dat beide bussen samen uitrukken en de chauffeurs makkelijk even kunnen afstemmen hoe ze het gaan aanpakken.
En dan wordt de versterkingsrit ook nog eens door een vestiging uit totaal de andere kant van DAV gereden, 'tis dus niet zo dat beide bussen samen uitrukken en de chauffeurs makkelijk even kunnen afstemmen hoe ze het gaan aanpakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten