Korte vragen #11

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #10

Bericht door Hainje »

Etienne schreef:
Hainje schreef:Weet iemand hoe de halte Zwijndrecht (B), Krijgsbaan P+R in elkaar steekt? Vertrekken alle bussen (dus ook die al eerder vertrokken waren bij Premetro van Eeden) vanaf dezelfde haltes vlak naast het tramperron? Of moet ik bij sommige ritten toch nog de grote weg oversteken? Ik kan het niet zo goed zien op Google Maps en er is geen perronindelingenkaart op de website van De Lijn.
Ik ben daar éénmaal geweest. Als ik het goed heb (maar pin me er niet op vast) heeft lijn 87 een eigen perron, de lijnen 81/82 ook en de lijnen 83/84/85 delen een perron. Naast uiteraard een perron voor de tram.
Nou ja het belangrijkste om te weten is of ik de grote weg over moet steken of niet. Maar als ik jouw bericht goed begrijp is dat dus niet het geval en stoppen de bussen direct langs de tram.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #10

Bericht door Z2N »

Het is een proef uit 2012 waarbij de kermisafdeling de 'gewone coupé' moet voorstellen, in tegenstelling tot de bosafdeling die er ook in zit en de stiltezone voor moet stellen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door webguy »

Het gaat inderdaad om het toetsen van de 'treinbeleving'. Er lopen nog wat andere experimenten en komen er ook paar bij geloof ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

Als ik mij niet vergis is het invalidentoilet in dat treinstel volledig beplakt met fotobehang van rode rozen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #10

Bericht door Freek »

Serieus? Ik vond het nogal een idiote bepakking; alsof ik bij het zien van een poffertjeskraam denk dat ik wel mag praten.
koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 10 sep 2014, 17:21

Re: Korte vragen #10

Bericht door koosmat64 »

Bij Veolia in Limburg zijn verschillende soorten bussen in dienst, nu weet ik welke bussen het zijn enzo maar ik zou er graag iets meer van willen weten.

Neem de Ambassadors, hier lijken wel 3 verschillende uitvoeringen van te zijn.
Vanochtend had ik op lijn 28 een bus waar rechts aan de buitenkant niet alleen het lijnnummer stond, maar hier stond ook echt de bestemming van de bus. Van binnen viel op dat deze enkel een display had van de eerstvolgende halte en de datum/tijd van vandaag. Het tv schermpje ontbrak. Van deze soort lijken er slechts enkele rond te rijden.

Verder zijn er ook nog Ambassadors die dezelfde details hebben als de vorige maar die van binnen een ander interieur hebben met blauwe bekleding. Deze zijn vooral te zien op de buslijnen die door het Mergelland heen rijden.
Ook van deze lijken er niet heel veel te zijn.

Weet iemand hoe het komt dat er in het zelfde type bus verschillen zitten? Want dat is eigenlijk mijn vraag.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #10

Bericht door julsteren »

Ik weet wel dat er een 10,6 m en een 12m amba rond rijd in het zuiden, meer weet ik niet.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #10

Bericht door microshit »

Omdat ze dan qua carrosserie hetzelfde zijn, maar gekozen is voor andere opties. Vergelijk het met een gewone personenauto, die met/zonder ingebouwde navigatie, getinte ruiten etc te krijgen is.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #10

Bericht door MdJ »

koosmat64 schreef:Bij Veolia in Limburg zijn verschillende soorten bussen in dienst, nu weet ik welke bussen het zijn enzo maar ik zou er graag iets meer van willen weten.

Neem de Ambassadors, hier lijken wel 3 verschillende uitvoeringen van te zijn.
Vanochtend had ik op lijn 28 een bus waar rechts aan de buitenkant niet alleen het lijnnummer stond, maar hier stond ook echt de bestemming van de bus. Van binnen viel op dat deze enkel een display had van de eerstvolgende halte en de datum/tijd van vandaag. Het tv schermpje ontbrak. Van deze soort lijken er slechts enkele rond te rijden.
Dat is (vermoedelijk)een bus die ooit bedoelt was voor de concessie in Brabant.
koosmat64 schreef:Verder zijn er ook nog Ambassadors die dezelfde details hebben als de vorige maar die van binnen een ander interieur hebben met blauwe bekleding. Deze zijn vooral te zien op de buslijnen die door het Mergelland heen rijden. Ook van deze lijken er niet heel veel te zijn.
Dat is een ex-Brabantliner (van lijn 400/401). Die is gekomen in ruil voor wat Volvo 8700'den die naar Zeeuws Vlaanderen zijn gegaan voor lijn 19 (Breda-Hulst via Antwerpen). (De rest van de ex Brabantliners rijdt van/naar Bergen op Zoom (lijn 101 en de stadsdienst)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door nvdw »

In het algemeen worden de meeste bussen op aangeven van de klant samengesteld, al dan niet als gevolg van concessie-eisen. Dat heeft dan weer gevolgen voor de interieuropstelling, het gekozen meubilair...

Ik rijd dagelijks met Ambassadors in het DAV-gebied en zelfs binnen een bepaalde serie kunnen er bijzondere afwijkingen zijn, met name in de 8000-reeks: wel/geen airco, wel/geen lijnfilm aan de zijkant, Gorba-lijnfilmkastjes van diverse types...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #10

Bericht door microshit »

En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Milco »

microshit schreef:En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.
1 april! :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Gelede Citaro's, gelede Amba's bestaan niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen #10

Bericht door Stefan »

nvdw schreef:In het algemeen worden de meeste bussen op aangeven van de klant samengesteld, al dan niet als gevolg van concessie-eisen. Dat heeft dan weer gevolgen voor de interieuropstelling, het gekozen meubilair...

Ik rijd dagelijks met Ambassadors in het DAV-gebied en zelfs binnen een bepaalde serie kunnen er bijzondere afwijkingen zijn, met name in de 8000-reeks: wel/geen airco, wel/geen lijnfilm aan de zijkant, Gorba-lijnfilmkastjes van diverse types...
Oh, dat van 'onze' Amba's komt omdat er een deel wél in Waterland heeft gereden en een deel is in 't hoge Noorden gebleven. In Waterland waren een zijfilm en airco verplicht en die zijn dus later ingebouwd. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

In DAV is een zijfilm overigens ook verplicht, was niet zonder reden dat de Citaro's die in Dordrecht gereden hebben daar speciaal van voorzien zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen #10

Bericht door Stefan »

Ja, daarom vind ik ook zo vreemd dat wij vervolgens nog steeds tig bussen zónder hebben rijden. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Ik denk dat er iemand vergeten is die dingen uit te bouwen bij de afgevoerde Wrights, daar zat immers een mooie los ingebouwde zijfilmbak in die ze zo over hadden kunnen zetten naar de Amba's die er geen hebben. Kabeltje aansluiten en klaar (hoewel... bij die Citaro's ging het ook zo makkelijk niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GTI
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 13:08

Re: Korte vragen #10

Bericht door GTI »

Kun je op ieder Frans station je kaartje uit de automaat trekken of zijn er uitzonderingen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

Veel stations hebben wel een automaat, maar zeker niet élk station. In die gevallen kan je terecht bij de treinconducteur.

Sommige regio's hebben op www.ter.sncf.com informatiefiches online staan van hun stations met informatie over kaartautomaten, maar ook dat is niet volledig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 10 sep 2014, 17:21

Re: Korte vragen #10

Bericht door koosmat64 »

@Mdj, bedankt voor alle antwoorden.

Iets anders wat ik me afvraag. Op: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm kun je zien welke trein met wat voor materieel gepland staat.
Is er net zo'n site voor het busvervoer van Veolia in Limburg? Daar zou ik erg benieuwd naar zijn. Het lijkt namelijk wel zo dat op bijvoorbeeld Lijn 50 (Maastricht-Aken) Vaste ritten met een Volvo 8700 rijden, en de ander weer met een Ambassador.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door webguy »

Ga er maar van uit van niet helaas. Zoiets staat in de omlopen - die bijna altijd bedrijfsgeheim zijn zo'n beetje, helemaal als het rond een aanbesteding komt. De NS "publiceert" de roosters met het materieel daar op, die dan verwerkt kunnen worden tot die lijst.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Ik denk dat er iemand vergeten is die dingen uit te bouwen bij de afgevoerde Wrights, daar zat immers een mooie los ingebouwde zijfilmbak in die ze zo over hadden kunnen zetten naar de Amba's die er geen hebben. Kabeltje aansluiten en klaar (hoewel... bij die Citaro's ging het ook zo makkelijk niet)
Zo makkelijk zal het ook niet zijn. De Wrights gebruiken geen Gorba maar Meister voor de aansturing van de films.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #10

Bericht door microshit »

Milco schreef:
microshit schreef:En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.
1 april! :lol:
Gelede bussen dan :p Jeeminee zal het ook nooit leren met die dingen
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #10

Bericht door waldo79 »

waldo79 schreef:Kan ik ook een beroep doen op "Geld terug bij vertraging" als ik met NMBS een vertraging heb opgelopen tussen Edn en Mt. Je checkt namelijk wel in bij NS :?:
Ik kijk zojuist naar de status en het vertrekstation is aangepast naar Mt. Daar mogen ze mij best uitleg over geven :X
Gebeld met NS Klantenservice. Daar alvast een dossier gestart, het kan zijn dat het instapstation analoog aan mijn incheckgegevens wordt aangepast naar Edn. Daar kon de medewerker mij nog niks over zeggen.

Mocht het tot een afwijzing van de claim komen, dan wordt het opgeschaald naar een servicemelding.
Ik heb ook aangegeven dat ik NMBS laks vond in het beperken van de vertraging. De aansluitende trein naar Asd vertrok afwijkend van spoor 1 en de HC daarvan kan niet de binnenkomende trein uit Luik niet zien op spoor 5a.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Ik zie net een nid naar heerlen rijden.


Is de vaste slag plan z(planmatig ingezet op de rit van 10:44) vervangen door een vaste slag nid?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten