OVer je reiservaringen in september 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door reisthijs »

Die heb ik al vaak gehaald. Lukt makkelijk als je 6-7 minuten hebt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Jippie, gistermiddag haalde ik de niet-bestaande overstap van t3055 op t6057 te Ut.
Gek, dat er richting Asa wel een aansluiting (s6000 - s3000) is en richting Gdm niet 8-)
De s6000 is zoals je waarschijnlijk wel weet niet volledig symmetrisch tussen Houten en Utrecht Centraal, richting Utrecht wordt niet gestopt op Lunetten waardoor de rijtijd iets korter is.

Voor een gezond persoon die zich een beetje goed in de trein positioneert moet de overstap echter wel haalbaar zijn, het is slechts één perron verschil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door reisthijs »

Het ligt niet aan de s6000. De rijtijd Houten-Utrecht is voor de s6000 in beide richtingen 9 minuten.

Ut - Asa is op papier asymmetrisch, 18 minuten heen, 21 minuten terug. Komt dus vaak met -3 in Utrecht aan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door waldo79 »

Gisteren kwam de trein met +1 aan in Ut en dan wordt het krapjes. Maar ik heb spoor 5-spoor 19 ook al eens in 2,5 minuut afgelegd, maar dan ben je via de Noordertunnel volledig buiten adem. Pech was dat het 30 graden was met een heel hoge luchtvochtigheid.

NB. Die route kan je nu niet meer afleggen.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Bakpapier »

Als je niet zo bekend bent op utrecht centraal zijn die korte overstappen echt een compleet drama. 3 minuten Leiden - Maastricht overstap, dat haal je dan écht niet. Dan moet je een doorgewinterde reiziger zijn en echt in de startblokken staan.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door waldo79 »

Je kunt elk kwartier naar Sittard en dan met de sprinter door naar Maastricht. Zo'n probleem hoeft dat niet op te leveren.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Bakpapier »

waldo79 schreef:Je kunt elk kwartier naar Sittard en dan met de sprinter door naar Maastricht. Zo'n probleem hoeft dat niet op te leveren.
En de overstap in sittard bedraagt welgeteld 1 minuut. Maar die haalde ik toevallig wel toen ik naar maastricht moest en dus op utrecht de overstap had gemist.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door waldo79 »

Ik zie dat de planner een overstap van spoor 9 naar 15 in Utrecht wel haalbaar acht in 4 minuten, maar van 14 naar 19b niet.
En de overstap in Sittard is inderdaad kritisch, maar de meeste reizigers tussen Utrecht en het zuiden reizen niet verder dan Eindhoven...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Hallo zeg... dat de 65 in Utrecht in de spits goed bezet is wist ik al wel, maar zo extreem als vanmorgen...
Kwam op CS Jaarbeurszijde aan en zag toen al de reizigers aan weerszijden van perron E6 uitsteken. Kwam eerst een gelede met +5, die zat met een minuutje al zo vol dat er niemand meer bij kon en de Ambassador op de rit erna vertrok uiteindelijk net zo vol en moest zelfs nog een enkele reiziger achterlaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Michael »

Gisteren werd er omgeroepen op station Breda. Dat er een s1900 (weet niet meer welke precies) extra zou stoppen op Lage Zwaluwe. Waarom dan niet ook op Breda-Prinsenbeek. Ik neem aan dat er een sprinter uitgevallen was. Dat is meestal de enige reden dat ze de s1900 extra laten stoppen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daelea »

Gisteren vanaf een uur of vijf was er een seinstoring tussen Ddr en Zlw, waardoor de sprinters uit Bd richting Gvc niet verder reden dan Zlw. Om deze reden stopte de IC naar Gvc (s1900) dus extra te Zlw - da's nou niet echt een gezellig station om te stranden.

Deze seinstoring is trouwens nogal hardnekkig, hij is er sinds een uur of acht vanmorgen en het treinverkeer is al twee keer stilgelegd voor onderzoek (gisterenavond en vanochtend rond tien uur), maar de oorzaak is nog niet gevonden. Prognose: onbekend. Ook valt door deze seinstoring de s2200 op het traject Ledn - Ddr uit, dus deze treinen zijn opgeheven door een storing ruim drie kwartier verderop (!)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door webguy »

Vandaag twee keer treinen gespot met nieuwe stickers op de deuren:
Afbeelding
De sticker heeft aan de buitenkant een NS logo. Beetje pietluttig voor die paar procent van reizigers die het vergeet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

Ik geloof het anders meteen als die paar procent toch nog voor een hoop kosten zorgen door de administratie achteraf. Als je die kostenpost d.m.v. een paar stickertjes kunt verkleinen, dan heb je alleen maar winst.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door webguy »

Twee keer op elke deur van de trein he - dat zijn op een SLT nogal wat Stickers...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

NS is ook zo'n beetje de laatste vervoerder die er mee komt, al zaten de stickers van het GVB op het laatst praktisch overal, tot op de voordeur van een buurvrouw :')

Ik herinner mij overigens nog wel heel wat gedoe over de veiligheid van de reizigers toen bij een andere actie de ramen van een trein waren dichtgeplakt, dus ben benieuwd hoe dit er doorheen is gekomen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

webguy schreef:Twee keer op elke deur van de trein he - dat zijn op een SLT nogal wat Stickers...
Mja, dat is het nadeel als je een trein ontwerpt waarbij je snel in en uit moet kunnen stappen. Dan heb je veel deuren nodig en dus ook veel van die stickers.
Bee schreef:NS is ook zo'n beetje de laatste vervoerder die er mee komt, al zaten de stickers van het GVB op het laatst praktisch overal, tot op de voordeur van een buurvrouw :')

Ik herinner mij overigens nog wel heel wat gedoe over de veiligheid van de reizigers toen bij een andere actie de ramen van een trein waren dichtgeplakt, dus ben benieuwd hoe dit er doorheen is gekomen :)
Beter laat dan nooit.
Maar dit is toch niet helemaal dichtgeplakt? Je kunt nog gewoon door het raam kijken.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Gezien ik net de voorgaande trein gemist had en m'n eerstvolgende reismogelijkheid +15 had nogal veel treintjes gezien vanmiddag, waarvan ook diverse met die stickers. Wat daarbij vooral opviel was dat ze kennelijk nogal gehaast geplakt zijn: ik zag een SGMm langskomen waarbij de sticker bij de linker deur helemaal bovenaan zat en bij de rechter helemaal onderaan en er waren zelfs treinstellen bij waarop ze een kwartslag gedraaid zaten, leest lekker lastig :P

Wel grappig: zelfs de Plan V van de museumpendel was voorzien :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door reisthijs »

De deur van de trein is alleen vaak nog ver van het punt waar je kan uitchecken. Gevoelsmatig eindigt een treinreis voor mij direct na ik uit de trein ben gestapt, tegen de tijd dat ik op een groot station als Utrecht Centraal bij de paaltjes ben, ben ik al met andere dingen bezig en denk ik toch niet meer aan uitchecken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Tochjo »

Op de stickers staat ook "Houd uw OV-chipkaart alvast gereed", dus het idee zal wel zijn dat men de OV-chipkaart vast pakt en zo minder snel vergeet uit te checken.
benza

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door benza »

Het zou ook goed zijn als een tweede paal op station Zaandam komt. Naast de trap is er alleen maar een port, leuk als een VIRM komt...

(En ook als je niet hoeft te checken als je een abonnement heeft, maar helaas gaat dat niet gebeuren:/)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door webguy »

Oh ja, in het kader - "zelfde baas": de NS roept nu om in treinen naar aanleiding van een Qbuzz campagne om mensen eerder de bus in te krijgen. In de s3100 richting Utrecht al paar keer gehoord dat lijn 71 4x per uur naar de uithof rijdt vanaf Db en dat je dan 10 min sneller bent (ipv via Centraal). In de Reisplanner Xtra staat ook een bericht - ook iets met een quiz en prijzen. Alles kennelijk om lijn 12/128 te ontmoedigen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Vandaag twee keer treinen gespot met nieuwe stickers op de deuren:
Afbeelding
De sticker heeft aan de buitenkant een NS logo. Beetje pietluttig voor die paar procent van reizigers die het vergeet.
Zulke stickers heeft de HTM ook in de trams zitten. En deze zitten er al vanaf dat de OV-Chipkaart is ingevoerd.

Eigenlijk zouden alle vervoerbedrijven zulke sticker in hun voertuigen moeten hebben.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Jef400 »

In het voertuig, ja. Op het raam nee. Bij de deur, desnoods op de deur. Maar ik vind het nog altijd belangrijker naar buiten te kunnen kijken, dan dat men geattendeerd wordt op het feit dat je moet omchecken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik was er vergeten bij te zetten dan die stickers bij de HTM op de deuren zitten :wink: .
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Mr-W »

webguy schreef:Oh ja, in het kader - "zelfde baas": de NS roept nu om in treinen naar aanleiding van een Qbuzz campagne om mensen eerder de bus in te krijgen. In de s3100 richting Utrecht al paar keer gehoord dat lijn 71 4x per uur naar de uithof rijdt vanaf Db en dat je dan 10 min sneller bent (ipv via Centraal). In de Reisplanner Xtra staat ook een bericht - ook iets met een quiz en prijzen. Alles kennelijk om lijn 12/128 te ontmoedigen.
Hermes heeft tegenwoordig 'snelbus Eindhoven Airport' op het treinen scherm in de bus staan. Ben er niet zo kapot van,heb liever dat lijn 400 gewoon bij de andere lijnen staat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten