fogeltje schreef:Waar komt overigens opeens vandaan dat de 82xx niet omgebouwd worden? Daar gaat opeens iedereen vanuit.
Logischer is toch echt dat de Citea's als vervanging voor de 80xx komen die nu nog rijden omdat de 82xx in groepjes verbouwd gaan worden.
Omdat ik (bijna) alle bussen uit de 80xx serie nog heb zien rijden de afgelopen tijd en ik alleen de Wright bus niet op de stalling in Veghel heb zien staan (ik weet uit eigen waarneming dat die daar stond). Daarbij zullen er, naar alle waarschijnlijkheid 5 Citea's uit de 85xx serie in totaal erbij komen met de nieuwe concessie (dat is incl. de 8501 en 8502) en rijden er veel meer bussen rond uit de 80xx-serie dan bussen die komen ter vervanging. Er zullen er misschien een aantal vervangen worden, maar aangezien niemand hier iets weet over een order van Arriva over nieuwe bussen (terwijl het al half september is onderhand) is er bijna geen andere verklaring mogelijk. Ook aangezien de huidige bussen nog steeds met een airco rondrijden voor de chauffeur (die ik overigens nog nooit eerder had gezien of opgemerkt
). Arriva had bijvoorbeeld al afgelopen zomer de bussen kunnen verbouwen, vooral omdat toen 6 weken lang minder bussen nodig waren. Maar dat is dus niet gebeurd.
Overigens zeg ik expres bijna alle bussen in de eerste zin, want het kan zo zijn dat ik er 1 of 2 heb gemist. De 8014 heb ik niet gezien namelijk de laatste tijd, maar naar mijn weten reed die al een enige tijd rond in Rivierenland (al kan ik me vergissen).
Als laatste, het zijn maar speculaties. Het is niet iets waarvan ik zeg dat dit ook daadwerkelijk zo gebeurd. Het is namelijk iets op eigen waarnemingen en op "logisch nadenken" gebaseerd.