Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

is het bij Stadler niet mogelijk dat die dieseltreinen worden omgebouwd tot elektrische treinstellen?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BrengMe »

starx schreef:Syntus heeft na 2016 waarschijnlijk wel genoeg geld, want dan zijn ze verlost van de Veluweconcessie die zwaar verlieslatend is.
Nee hoor: Provincie Gelderland gaat door met Syntus
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Freek »

starx schreef:Ik denk dat sowieso Veolia of Connexxion zich wel inschrijft. Ze hebben bovendien een voordeel, want ze hebben als enige genoeg dieselstellen voor de Maaslijn tot 2020. LINTjes zijn er te weinig en Buffels mogen
De GTW's zijn geen eigendom van Veolia, maar eigendom van een leasemaatschappij. Veolia zit dus in hetzelfde schuitje.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Tom »

CamilleKreemers schreef:is het bij Stadler niet mogelijk dat die dieseltreinen worden omgebouwd tot elektrische treinstellen?
Er wordt geëist dat de elektrische treinen na 2014 gebouwd zijn. Tot 2020 en eventueel in het overgangsjaar 2012 is het toegestaan om met dieseltreinen (gebouwd na 2000) te rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

Mij lijkt niet dat ze , pmet Veolia inschrijven. Die hebben zich niet bepaald geliefd gemaakt.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Zo erg is Veolia ook weer niet. Ik reis daar alleen tussen Nijmegen Centraal en Nijmegen Sint Anna Molen mee (lijn 83) en het komt mij niet echt over als een slecht bedrijf. Bussen zitten goed. Bovendien is het lijnennet zoals op de wiki behoorlijk strak in elkaar en ik vind het systeem van afwisselend een gewone bus en een belbus beter dan slechts één gewone bus (je kunt gewoon op tijd thuis komen als je bij een dagje uit de trein van het verkeerde half uur hebt gepakt, alleen moet je een belletje plegen). Van mij hoeven ze niet weg.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BrengMe »

Qua lijnennet is het misschien prima, maar qua service kan het anders zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Veolia heeft de politiek een rad voor de ogen gedraaid, meer geld gekregen dan afgesproken vanwege een zogenaamd dreigend faillissement en de laatste jaren veel minder diensten afgeleverd dan oorspronkelijk afgesproken. De reiziger is daarvan de dupe geworden. Veolia heeft niets meer in Nederland te zoeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Frans F »

Tom schreef: Er wordt geëist dat de elektrische treinen na 2014 gebouwd zijn. Tot 2020 en eventueel in het overgangsjaar 2012 is het toegestaan om met dieseltreinen (gebouwd na 2000) te rijden.
Daarvoor krijgt de provincie zo meteen bij de inschrijvingen de rekening gepresenteerd. Het zou me niet verbazen als dan blijkt dat de provincie onvoldoende geld heeft om die eis overeind te kunnen houden.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

wat is er mis dan met treinen op de Maaslijn als je ze kan ombouwen tot elektrische stellen?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Frans F »

Bee schreef:Veolia heeft de politiek een rad voor de ogen gedraaid, meer geld gekregen dan afgesproken vanwege een zogenaamd dreigend faillissement en de laatste jaren veel minder diensten afgeleverd dan oorspronkelijk afgesproken. De reiziger is daarvan de dupe geworden. Veolia heeft niets meer in Nederland te zoeken.
Nu Veolia ook in Brabant gezien is lijkt me kans groot dat Veolia oplost in Connexxion.
Laatst gewijzigd door Frans F op di 16 sep 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Frans F »

CamilleKreemers schreef:wat is er mis dan met treinen op de Maaslijn als je ze kan ombouwen tot elektrische stellen?
Niets, maar de provincie wil weer alles nieuw hebben.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

De provincie wil niet per se alles nieuw hebben, de E-GTWs moeten immers blijven, blijkbaar zien ze ombouwen niet als reeele optie (of heeft niemand door dat die mogelijkheid bestaat).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

oh ja, de politiek die denkt dat alles gratis is.

Niemand heeft de moeite genomen om Stadler te vragen of dit mogelijk is? Het ligt kennelijk zo voor de hand dat niemand eraan denkt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Ronald »

Daar is toch dat concept met "powerpacks" voor bij de GTW's?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

de treinen zijn modulair opgebouwd. Lijkt me dus dat de motorenbak ook verwisseld kan worden / omgebouwd kan worden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Veolia heeft de politiek een rad voor de ogen gedraaid, meer geld gekregen dan afgesproken vanwege een zogenaamd dreigend faillissement en de laatste jaren veel minder diensten afgeleverd dan oorspronkelijk afgesproken. De reiziger is daarvan de dupe geworden. Veolia heeft niets meer in Nederland te zoeken.
LOL. Dat kan ik ook van NS-hispeed zeggen (oja die bestaan niet meer). En de gemeentelijke vervoerbedrijven in de jaren '80 waren ook roemrucht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Freek »

Erno-BE schreef:Zo erg is Veolia ook weer niet. Ik reis daar alleen tussen Nijmegen Centraal en Nijmegen Sint Anna Molen mee (lijn 83) en het komt mij niet echt over als een slecht bedrijf.
Wacht ff, jij beoordeeld een bedrijf op een ritje van 5 minuten met welgeteld 1 tussenhalte waarbij ze bovendien niet eens de belangrijkste vervoerder zijn?!
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Meestal vertrekken ze op tijd uit Nijmegen CS wat al positief is. Sommige chauffeurs bpijven te lang koffie leuten, maar gelukkig niet bij lijn 83.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Die ringlijnen zijn nogal funest voor de (toch al beroerde) reisinformatie. Als je bijvoorbeeld de dienstregeling van lijn 78 in de regio Roermond bekijkt dan lijkt het aan het begin van de avond te stoppen met rijden, terwijl dan lijn 178 gaat rijden. En die ringlijnen sluiten ook nog eens hondsberoerd aan op de treinen, want lijn 178 komt bijvoorbeeld om xx:29 aan in Roermond en de trein naar Amsterdam vertrekt ook op dat tijdstip. De trein naar Maastricht vertrekt om xx:32 dus dat is ook erg krap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

fogeltje schreef:Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.
Op de hoofdlijnen rijdt toch ieder uur een gewone bus, ook 's avonds en in het weekend. Niet veel anders dan bij andere regio's.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Vinny »

fogeltje schreef:Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.
Ga eens in Friesland kijken, daar rijdt dan vrijwel niéts.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

Erno-BE schreef:
fogeltje schreef:Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.
Op de hoofdlijnen rijdt toch ieder uur een gewone bus, ook 's avonds en in het weekend. Niet veel anders dan bij andere regio's.
uursdiensten wordt ik al niet vrolijk van, in de avond en op zondag kan ik er nog mee leven.
Het optuigen van onduidelijke ringlijnen met aansluitende belbusritten is gewoon niet acceptabel,dan nog liever 1x per 2 uur een bus. Heeft iemand toevallig telcijfers ? Vrees namelijk dat het reizigers verlies zo'n 25% of meer is.

Lijn 27 Venray Station - Deurne Station is een mooi voorbeeld. Vroeger reed deze lijn in de spitsuren stampvol naar Helmond. Toen Deurne een Intercitystation werd is deze lijn ingekort.Reizigers vanuit Venray gingen er niets op vooruit,en in sommige gevallen voor de Pabo zelfs op achteruit. Deurne verloor zijn ontsluitende buslijn langs het ziekenhuis.
In de avonduren en in het weekend is hij ingekort tot het busstation van Venray omdat het kan,overstap op een mogelijke andere lijn staat natuurlijk niet aangegeven. Daarnaast worden voor ritten in de daluren taxibusjes ingezet,vroeger namen de reizigers het mindere comfort voor lief omdat het toch gratis was,sinds ze moeten betalen is het klagen daarover begonnen.(toegankelijkheid en het ontbreken van airco en de herkenbaarheid)
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Dat Deurne een "IC Station" werd was al jaren ervoor. Ik schat ergens rond 2000.

Veolia wenste niet meer te rijden in SRE en verbood Hermes in Limburg te rijden. In principe mocht dat volgens het pve.
De bestuurlijke knip lag in Deurne.

En 75...
In het weekend helemaal opgeknipt door de eerder genoemde ringlijn.
Hier was geen sprake van een bestuurlijke knip. Heel 75 hoorde tot Limburg (dus t/m Deurne).
Foutje in PVE van Limburg. 75 stond er niet in als concessieoverschrijdende lijn. In SRE wel.

Of de bus van maaseik naar sittard. Bomvol en gewoon opgeheven.

Als een bedrijf moet worden uitgesloten van bieden is het Veolia. Door te laag in te schrijven en haar handje op te houden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten