NS-site rariteiten

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door tsov »

9292-rariteit in dit geval:

Vertragingen
lauwersoog, schiermonnikoog: veerboot wagenborg 2, 4.
waar: van lauwersoog: halte veer lauwersoog naar schiermonnikoog: halte veer schiermonnikoog in beide richtingen
geldigheid:
prognose 03-12-08, 23.59 uur
lijnen:
veerboot
wagenborg
2 schiermonnikoog
2 lauwersoog
4 lauwersoog
4 schiermonnikoog
oorzaak: defect materieel
gevolg: minder vervoer ; alle afvaarten van m.s. esonborg vervallen!!!!
maatregel:
vervangende halte:
advies: er is wel een extra reguliere afvaart vanaf lauwersoog om 15.30 uur en vanaf schiermonnikoog om 16.30 uur.

Bron: http://www.9292ov.nl/9292OV4.asp?vtid=50551

Een extra reguliere afvaart? :? Ik snap wat ze bedoelen, want de ms Esonborg is uitgevallen en dat is de snelboot, dus er is een extra vaart met de langzame (reguliere) boot, maar stom klinkt het wel :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Caspar »

Ik kom net deze zin tegen op de NS site:
Op de volgende NS trajecten kunt u alleen 2e klas reizen:

* Spitspendel (Rotterdam Centraal - Hoek van Holland)
* Haarlem - Zandvoort aan Zee
Die laatste verbinding is wat raar, zeker nog uit de tijd dat er met strandpendels werd gereden?

http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl ... 2e-klas-id
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

Rotterdam - Hoek van Holland klopt ook niet, de spitspendels reden/rijden alleen op het deeltraject Rotterdam - Vlaardingen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Justin »

Bij Hispeed probeer ik een reis te boeken van Asd naar Marne La Vallee.

M'n vriend heeft alleen een VDU. Ik heb SOV, dus het is lastig om deze twee wensen in één zoekvraag te combineren, dus dan maar één voor één.

Zo vroeg mogelijk heen, zo laat mogelijk terug, maar toch goedkoopste:
hieruit kom ik op: heen om 6.56 op 10-03-09, terug om 18.30 op 13-03-09.
Bij het selecteren van de kaart soorten heb ik aangevinkt:

Afbeelding

26 euro voor een retourtje, is dat een joke? Het zou te mooi om waar te kunnen zijn.

Wat betekent eigenlijk Prems (2)? Als ik bij meer informatie klik, staat dat niet uitgelegd in ieder geval.

Anders kom ik bij elkaar op bijna 200 euro uit, alhoewel dat afhangt of ik deelneem aan het actietarief (op de terugweg in ieder geval niet, dat vind ik te vroeg; op de heenweg kan het wel)

Overigens als ik bij beschikbaarheid klik, kan het niet omdat het is uitverkocht.
Maar toch.... :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Chauf21 »

Die Prem-dingen zijn actiekaartjes, een beetje te vergelijken met die €19-euro aanbiedingen bij ons. Je kan zo'n ticket dacht ik alleen via Internet kopen en je hebt geen restitutie- of omruilmogelijkheden. €0 is trouwens wel een beetje erg weinig :lol: Als je doorklikt naar 'Toon beschikbaarheid' zal je een beter kloppende prijs voorgeschoteld krijgen ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Caspar »

Je kan natuurlijk ook zo'n 19€ enkeltje boeken naar Gare du Nord en nog een euro of 4 voor een kaartje met de RER naar Marne la Vallé. Kost wel een keertje overstappen en een uur extra reistijd ongeveer.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Justin »

En volgens mij nog een keer overstappen toch? Toen ik vorige maand in Parijs was, kon ik me herinneren dat ik een keer moest overstappen op Chatelette-Les Halles, maar goed, dat was toch crossplatform, en je moest kijken dat je niet de verkeerde verbinding moest hebben. En het was best relaxed hoor, alleen met veel tassen gaat dat wel dramatisch worden, denk ik :P. Maar misschien voor op de heenweg een idee :).

Maar goed, ik kijk wel even verder :). Misschien kan ik beter naar de balie gaan, omdat ik dus niet twee kaarten kan combineren voor het Nederlands traject, en toch naast elkaar wil gaan zitten :P.

Voor latere data kan ik nog niet kijken, omdat je maar maximaal 3 maanden van te voren kan boeken..
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Caspar »

Oja, 2 RER lijnen idd. Tijdens de avondspits is het idd niet aan te raden met de nodige bagage in die RER te zitten. Aan de andere kant, een rechtstreekse Thalys uit Nederland naar Paris Nord is veel betrouwbaarder dan met een t9200 naar Brussel af te reizen. Met die betrouwbaarheid is anderhalf uur extra speling geen luxe heb ik het idee.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

NS wil de reiziger goed duidelijk maken dat er een door werkzaamheden omgeleide IC extra rijdt tussen Hlm en Amr. De IC naar Hdr staat op de actuele vertrektijden van Hlm op m.ns.nl liefst 9 keer aangegeven!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Chatelette-Les Halles, maar goed, dat was toch crossplatform
Wel een gelukje dat je daar cross-platform kunt overstappen. Op veel stations in Parijs is dat absoluut niet zo. Op Montparnasse moet je zelfs een kwartier lopen :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door webguy »

Mag de DB ook? Bahn.de is vernieuwd met een frisse, moderne, uitstraling. Nadeel is wel dat m'n AV scriptje iets kaput is nu :) De portal gal dus soms raar doen qua AV.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Suus »

De download van de spoorboekjes in PDF daar schijnt trouwens belachelijk traag te gaan, gelukkig was ik alleen op zoek naar het bestand met alle genoemde stations uit het vierdelige spoorboekje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Mag de DB ook? Bahn.de is vernieuwd met een frisse, moderne, uitstraling. Nadeel is wel dat m'n AV scriptje iets kaput is nu :) De portal gal dus soms raar doen qua AV.
Het ziet er inderdaad wel netjes uit. ;) Ik moest nu wel aardig zoeken naar de AV-pagina op de DB site. :mrgreen: Bleek er gewoon netjes een link te staan op de homepage met, Ist mein Zug pünktlich?. :roll: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Justin »

Ja weer een nieuwe fout gevonden!

De vertrekstaten van Best zijn vernieuwd... Als je erop klikt linkt hij echter nog naar de bestanden met als afkorting beth ipv bet :P. Even de h weghalen en het klopt weer :p. Overigens staat er op de vertrekstaat richting Ehv nog wel dat Intercitytreinen alleen op stations stoppen die aangegeven zijn met IC, maar op het lijntraject staat er geen enkel IC-icoontje :P.

Op de vertrekstaat van Hm stopt de IC alleen op plaatsen die gemarkeerd zijn met een underscore, terwijl er een logo linksonderin de vorm heeft van een uitroepteken. Jaja...

RAI heeft nog de link naar Ut en Rhn, die naar Shl en Ledn toe linken, maar weet wel op de vertrekstaat van Wp e.v. te vermelden dat de stoptrein naar Hvs doorrijdt naar Ut. Kunnen ze dat ook van de andere kant op zeggen richting Den Haag, alleen het vervelende daaraan is dat dát alleen maar op ma-vr tot 20.00 geldt :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Caspar »

Op de vertrekstaten van Amsterdam Zuid is ook een vervelende fout gekomen:

http://www.ns.nl/vertrekstaten/asdz1.pdf De zaterdagse t241 naar Bad Bentheim staat er niet op. Die rijdt echter volgens de railpocket en de vertrekstaten van Shl en Dvd wel gewoon. En het is ook niet zo dat ie Amsterdam Zuid overslaat :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Ja je hebt gelijk. Blijft de vraag over wat je op zaterdagavond in Bad-Bentheim te zoeken hebt... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Ja je hebt gelijk. Blijft de vraag over wat je op zaterdagavond in Bad-Bentheim te zoeken hebt... :?
In Bh? Geen idee. Maar in Hvs, Amf, Apd, Dv, Aml en Hgl is vast genoeg te doen!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Karl »

Dus, waarom laat je dat ding niet gewoon doorrijden naar Enschede/Hannover, daar is vast meer vraag naar dan Bentheim.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Jurjen schreef:
Vinny schreef:Ja je hebt gelijk. Blijft de vraag over wat je op zaterdagavond in Bad-Bentheim te zoeken hebt... :?
In Bh? Geen idee. Maar in Hvs, Amf, Apd, Dv, Aml en Hgl is vast genoeg te doen!
Neem aan dat die wel staat op het binnenlandse gedeelte van de vertrekstaat (ik ga dat nu even niet cheken).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Neem aan dat die wel staat op het binnenlandse gedeelte van de vertrekstaat (ik ga dat nu even niet cheken).
Ah, dat staat 'ie inderdaad wel. Daar staat 'ie gewoon van ma-zo als IC NS Hispeed naar Hengelo.

Toch grappig, dat zo'n trein er wel als één op kan staan, terwijl soms écht identieke treinen (qua vertrekspoor, -tijd en bestemming) er wel voor verschillende dagen apart op staan... ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Caspar »

Die t241 is een beetje een aparte, die heeft zowel Bad Bentheim, Hannover en Berlijn Ostbanhnhof als eindbestemming, afhankelijk van de dag in de week. Vorige week dit foutje al gezien, maar dan is het niet meer (optijd) aan te passen denk ik. Misschien dat er op Zuid een stickertje overheen zit intussen ofzo.

Met een overstap kan je nog wel naar bv Osnabruck, Hannover, Muenster of Hamburg komen met die trein op zaterdag.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

Aha! Ik zie dus al een nut. Goedkope Europa-Spezials naar Hamburg/Hannover e.d. Immers: grensoverscrhijdende Fernverkehrszug (IC), maar omdat die maar tot Bh rijdt, zal 'ie niet echt heel druk zijn op het internationale stuk (alleen met binnenlandse NS-kaartjes), en dus in het Duitse kaartjessysteem! Ergo: goedkope kaartjes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Caspar »

Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel Woensdag 21 Januari 20:30
Oorzaak De beperkingen tussen Geldermalsen en Utrecht Centraal als gevolg van een defecte 16066 zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd
Deze tekst nu op de actuele verstoringen site van de NS.

Wat is een 16066?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Wubbo »

t16066 :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Aking »

Het door u opgegeven treinnummer is niet gevonden in onze dienstregelings-database.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten