Terugkeer DD-AR
Re: Terugkeer DD-AR
Sowieso zijn er nooit plannen geweest de inzet voor augustus te laten beginnen, maar de geruchten gaan dat de inzet is vertraagd tot december. Het is sowieso geen groot probleem dat het nog niet rijdt, er is op het moment nog geen materieeltekort.
De inzet van DD-AR hangt bovendien samen met de instroom van de Traxx-locomotieven. Wanneer er voldoende locomotieven zijn kan men beginnen met het geschikt maken van de ICR-stammen die nu nog de binnenlandse diensten rijden. Die gaan dan naar de HSL en de Benelux en de 1700-locomotieven die daarmee vrij komen schuiven dan door naar de dienst met DD-AR.
De inzet van DD-AR hangt bovendien samen met de instroom van de Traxx-locomotieven. Wanneer er voldoende locomotieven zijn kan men beginnen met het geschikt maken van de ICR-stammen die nu nog de binnenlandse diensten rijden. Die gaan dan naar de HSL en de Benelux en de 1700-locomotieven die daarmee vrij komen schuiven dan door naar de dienst met DD-AR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Dus gaat nog wel even duren.
Re: Terugkeer DD-AR
Dat geschikt maken van die ICR-stammen voor de HSL-dienst kan toch best parallel gebeuren met het bestellen van de Traxx-locs. Waarom moet daarmee gewacht worden tot die locs binnen zijn?Bee schreef:De inzet van DD-AR hangt bovendien samen met de instroom van de Traxx-locomotieven. Wanneer er voldoende locomotieven zijn kan men beginnen met het geschikt maken van de ICR-stammen die nu nog de binnenlandse diensten rijden. Die gaan dan naar de HSL en de Benelux en de 1700-locomotieven die daarmee vrij komen schuiven dan door naar de dienst met DD-AR.
Re: Terugkeer DD-AR
Omdat er anders een materieeltekort ontstaat. Een ICR-stam wordt vervangen door een DDZ uit de sprinterdienst en dan gaat daar DD-AR rijden. Maar DD-AR heeft de locomotieven van ICR nodig, dus pas als je een locomotief hebt vrijgespeeld kan je het hele proces in gang zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Als je nu al ICR gaat ombouwen krijg je per direct locomotieven vrij die je kunt gebruiken voor DD-AR. Per saldo vervang je dan ICR-materieel door DD-AR materieel, dus ontstaat er ook geen tekort. Het enige verschil is dat dan ICR tijdelijk op reserve komt te staan i.p.v. DD-AR. Het voordeel is echter dat ICR dan meteen beschikbaar is op het moment dat de Traxx'en instromen terwijl je nu op dat moment nog eens aan de ombouw van ICR moet gaan beginnen.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 17 sep 2014, 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Terugkeer DD-AR
Kolder, die 1700'en staan al een tijdje klaar omdat er ook al redelijk wat ICR naar de kant is gehaald.Bee schreef:Omdat er anders een materieeltekort ontstaat. Een ICR-stam wordt vervangen door een DDZ uit de sprinterdienst en dan gaat daar DD-AR rijden. Maar DD-AR heeft de locomotieven van ICR nodig, dus pas als je een locomotief hebt vrijgespeeld kan je het hele proces in gang zetten.
Re: Terugkeer DD-AR
Het is goedkoper om locomotieven die nog rijden of zeer recent hebben gereden te gebruiken dan locomotieven die al enige tijd staan weg te rotten in Amsterdam en Maastricht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Als NS kennelijk toch niet van plan is die locomotieven in Maastricht en Amsterdam te reactiveren waarom worden ze dan niet verkocht c.q. gesloopt?
-
- Berichten: 3547
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Terugkeer DD-AR
Lijkt mij beter om de aan de kant geschoven 1700 + ICR inzetten in de s3600 en s1900 zodat het VIRM en DDZ doorgeschoven worden naar drukkere treinseries.Klaasje schreef:Kolder, die 1700'en staan al een tijdje klaar omdat er ook al redelijk wat ICR naar de kant is gehaald.Bee schreef:Omdat er anders een materieeltekort ontstaat. Een ICR-stam wordt vervangen door een DDZ uit de sprinterdienst en dan gaat daar DD-AR rijden. Maar DD-AR heeft de locomotieven van ICR nodig, dus pas als je een locomotief hebt vrijgespeeld kan je het hele proces in gang zetten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Terugkeer DD-AR
Wat los je daar mee op dan? De treinen zijn namelijk goed op sterkte nu.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Voor zover het betrouwbaar is: http://ovtijden.com/arnu/rl/5439/2014-0 ... 9:00+0200/
Re: Terugkeer DD-AR
Heb ik eerder gezien met de 7523, die werd onterecht als DDZ-6 (door mij ook wel DDZes genoemd) aangezien. Niet waterdicht dus, maar was wel leuk om even te zien zo.
Re: Terugkeer DD-AR
Schijnt een false positive van DDZ-treinstel m7506 te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Balen. Dacht even dat de vlag uit kon, maar helaas. Nog even geduld hebben
Re: Terugkeer DD-AR
*kick*
Goed nieuws, op Somda doen meerdere berichten de ronde dat de eerste DD-ARstam vandaag in reizigersdienst gegaan is. Het betreft stam 7339 die nu met +18 (goed begin?) onderweg is naar Uitgeest als t4831. Naar verwachting en zonder ingrijpen van de bijsturing of onverwachte storingen, blijft dit stel de rest van de dag rijden als sprinter tussen Amsterdam en Uitgeest (s4800) en 's avonds naar Hoorn (s14800).
Goed nieuws, op Somda doen meerdere berichten de ronde dat de eerste DD-ARstam vandaag in reizigersdienst gegaan is. Het betreft stam 7339 die nu met +18 (goed begin?) onderweg is naar Uitgeest als t4831. Naar verwachting en zonder ingrijpen van de bijsturing of onverwachte storingen, blijft dit stel de rest van de dag rijden als sprinter tussen Amsterdam en Uitgeest (s4800) en 's avonds naar Hoorn (s14800).
Re: Terugkeer DD-AR
Om 11:40 rijdt er een als sprinter naar Haarlem vanuit Uitgeest, als ik vertrektijden.rijdendetreinen.nl mag geloven. Staat ook gelijk mooi een afbeelding bij die nog niet op die site werd weergegeven bij een eerdere afscheid.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- bjorn keith
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Op Spoorforum staat de omloop van de 7339 voor vandaag:
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/php ... =22&t=6900
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/php ... =22&t=6900
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Ook zichtbaar in de app:SLToilet schreef:Om 11:40 rijdt er een als sprinter naar Haarlem vanuit Uitgeest, als ik vertrektijden.rijdendetreinen.nl mag geloven. Staat ook gelijk mooi een afbeelding bij die nog niet op die site werd weergegeven bij een eerdere afscheid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten